Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HZ. AİŞE (R.A) OLMAK SEMİN GÜLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HZ. AİŞE (R.A) OLMAK SEMİN GÜLER."— Sunum transkripti:

1 HZ. AİŞE (R.A) OLMAK SEMİN GÜLER

2

3 KİMDİR 614 Miladi mekke doğumlu
Annesi Kinane kabilesinden ümmü ruman binti Amir İbni uveymir Babası Hz. Ebubekir Sıddık (R.A) Eşi: Hz. Muhammed Mustafa (SAS) KİMDİR

4 EĞİTİMİ Evlilik öncesi Okuma yazma öğrendi.
Mekke tarihini sözlü olarak babasından öğrendi. Edebi tarzı vardı. Duyduğu bir olayı hemen şiirleştirirdi. Zamanın sağlık bilgi ve becerilerini öğrendi EĞİTİMİ

5

6 EVLİLİK SONRASI FIKIH İLMİ FERAİZ İLMİ HADİS İLMİ TEFSİR İLMİ EĞİTİMİ

7 Hz. Aişe: 'Ebul Kasım'a indirilen Kur'an'a yemin olsun ki onun dediği gibi değildir. Resulüllah (s.a.s.) şöyle demiştir: 'Cahiliye toplumu uğursuzluk kadında, evde ve attadır' derlerdi, diyerek 'Yeryüzünde vuku bulan ve sizin başınıza gelen bir musibet yoktur ki biz onu yaratmadan önce bir kitapta yazılmış olmasın. Şüphesiz Allah'a göre kolaydır.' ayetini okumuştur."

8 Nişanı mekkede, Düğünü Hicret sonu Medinede olmuştur. EVLİLİĞİ

9 HUREFALARIN KALDIRILMASINA ÖNCÜ OLMUŞTUR
Hz. Âişe’nin düğünü şevval ayında yapıldı. Araplar şevval ayını uğursuz sayarlardı. Ateş yaktırmadı. Araplar Düğün alayın önünde ateş yakarlardı. İki bayram( ramazan-kurban bayramı) arasında yapıldı. HUREFALARIN KALDIRILMASINA ÖNCÜ OLMUŞTUR

10 ANLAMADIĞI HER ŞEYİ SORARDI
ARAŞTIRMACIYDI

11 Resûl-i Ekrem ( aleyhisselâm ) efendimizden 2210 hadîs-i şerîf rivâyet etmiştir. 
HADİS RAVİ

12 UZAKTAN EĞİTİMİ BAŞLATMIŞTIR
Hz Aişe'nin dünyası sadece Medine ile sınırlı olmayıp, o, uzak beldelere mektupla öğretimin ilk temsilcisi olmuştur. Pek çok kaynakta Hz. Aişe'nin kendisine yazılan mektuplarla ilgili bilgiler ve bu mektupların metinleri yer almaktadır. Cemheretü Resaili'l-Arab adlı eserde Hz. Aişe'nin insanlara (aralarında Ümmü Seleme de var) insanların da Hz. Aişe'ye yazdığı mektuplara genişçe yer verilmektedir. UZAKTAN EĞİTİMİ BAŞLATMIŞTIR

13 PEYGAMBERİ EN İYİ ANLATAN
Hz. Peygamber'in hassasiyetlerini anlatan isimler arasında da Hz. Aişe'nin yeri çok özeldir. Hz. Peygamber'in her halini gözlemleıniş, anlayamadıklarını sorgulamış ve bunları diğer insanlarla paylaşmıştır. PEYGAMBERİ EN İYİ ANLATAN

14 PEYGAMBERİ EN İYİ ANLATAN
Hz. Peygamber'in ahlaki meziyetlerini adeta özetlediği bir rivayette ise "Onun ahlakı Kur' an' dır." dedikten sonra siz "Gerçekten sen çok yüce bir ahlak üzeresin" ayetini okumuyor musunuz?" sözünü eklemiştir PEYGAMBERİ EN İYİ ANLATAN

15 PEYGAMBERİ EN İYİ ANLAYAN
Bu rivâyete göre Hz. Peygamber: "Ailesinin (veya dirilerin) ağlaması/ağıt yakması sebebiyle ölüye azap edilir." buyurmuş, Hz. Ömer'in vefatından sonra İbn Abbas tarafından bu hadis Hz. Âişe'ye sorulunca "Allah, Ömer'e rahmet eylesin; vallahi Resûlullah (s.a.s) 'Allah, ailesinin kendisine ağlaması sebebiyle mümine azap eder demedi. PEYGAMBERİ EN İYİ ANLAYAN

16 PEYGAMBERİ EN İYİ ANLAYAN
'Allah, ailesinin kendisine ağlaması sebebiyle kâfirin azabını artırır buyurdu. (Bu konuda) size Kur'an yeter diyerek 'Hiçbir günahkar,başkasının günahını çekmez‘Fatır/18 âyetini okumuştur. eklemiştir PEYGAMBERİ EN İYİ ANLAYAN

17 "Ve Rablerine dönecekleri için yapmakta oldukları işleri kalpleri çarparak yapanlar.” ayetiyle ilgili Hz. Aişe yorum yapmış ve bunu arz edince Hz. Peygamber, Hz. Aişe'nin bu yorumunu düzeltme yoluna gitmiştir: EbuHureyre'den Hz. Aişe'nin şöyle dediği nakledilir: "Ey Allah'ın Rasulü "yapmakta oldukları işleri kalpleri çarparak" mealindeki ayette sözü edilenler, zina eden, hırsızlık yapan ve içki içenler midir?" (Resulüllah) "Hayır (Ey Ebu Bekir'in kızı, hayır Ey Sıddik'ın kızı) bilakis onlar oruç tutup, namaz kılıp ve zekat verip de bu hayırların kendilerinden kabul edilmemesinden korkan kimselerdir" buyurur." KUR’ANI EN İYİ ANLATAN

18 “ Gözler O'nu algılamaz, O gözleri algılar. ”Enam/103
Hz. Aişe’den yukarıdaki ayetin açıklaması olarak şu rivayet nakledilmektedir "Kim Rasûlullah Rabbini gördü derse yalan söylemiştir, diyerek bu ayeti ve "Allah bir insanla (karşılıklı) konuşmaz. Ancak vahiyle yahut perde arkasından konuşur yahut izniyle dilediğini vahyedecek bir elçi gönderir.” Şura/51 ayetini okur Fakat o, Cebrail’i kendi suretinde iki kere gördü", der KUR’ANI EN İYİ ANLAYAN

19 İYİ BİR HATİP Mektuplar Cemel vakasındaki hutbesi
Evinde daimi öğrencileri vardı İYİ BİR HATİP

20 Hz. Âişe’nin özellikle tesettür konusundaki hassasiyetinden en ufak bir taviz vermemişti. Hz. Ömer vefat edip kendi odasına defnedildikten sonra kabirle arasına bir perde çektirmişti. Yeğeni Hafsa kendisini ziyarete geldiğinde takmış olduğu başörtüsünü ince bulmuş onu ikiye katlayarak nasıl örtünmesi gerektiğini göstermişti. Tesettür konusunda kadınları her zaman ikaz eder ve Nur Suresi’nde emredildiği gibi örtünmelerini hatırlatırdı TESETTÜRE HASSASİYET

21 Resulullah yaşarken ve öldükten sonrada bilgi ve becerisini esirgememiş evinde ve dışarıda bunu paylaşmıştır PAYLAŞIMCI

22 Onun bariz bir özelliği de hayatını sade yaşamasıydı
Onun bariz bir özelliği de hayatını sade yaşamasıydı. Hiçbir zaman israf etmez, kendisine yetecek miktarla iktifa eder kalanı hemen elinden çıkarırdı. Lüks ve şatafat onun dünyasında hiçbir zaman yaşama hakkı bulamamıştı. Gerek Peygamberimizin sağlığında gerekse daha sonraki hayatında eskilerin “kût-u lâ yemût” dedikleri ölmeyecek miktarla geçinerek hayatını idame ettirdi SADELİK VE İNFAK

23 AYET NÜZULUNA SEBEP Hz. Aişe zaman zaman ayetlerin nüzillüne
sebep de olmuştur. Kimi zaman kendisi için büyük bir övünç kaynağı, kimi zaman bir uyarı ve ikaz, kimi zaman hikmet-i teşriiye vesile olan bu ayetler, kıyamete kadar Kur'an'da tilavet edilmeye devam edecektir. Teyemmüm, (Maide; 6) ifk hadisesi (Nurll-22), ile, tahyir (Ahzab; ) ve talırim meseleleri (Talırim; 1), hicab konusu (Ahzab; 53) Hz. Aişe'nin nü- zulüne sebep olduğu hususlar olarak tefsirlerde yer almıştır. AYET NÜZULUNA SEBEP

24 Hz. Âişe annemizin şahsında odaklanan bir fitne ve imtihan ifk hadisesinde Allah, müminleri sınadı ve bu olayla pek çok ders verdi. Şüphesiz ki en büyük acıyı Âişe annemiz çekti fakat sonunda iffeti ve nezaheti gökler ötesinden beraat almış bir kadın olarak tarihe geçti SABIR VE TEVEKKÜL

25 66 yaşlarında iken 678 m. senede 17 Ramazan 58 hicri yılda Medine'de dâr-ı bekâ'ya göç eyledi. Cenazesi vasiyyeti üzere bekletilmeden aynı gecede kaldırıldı. Medine valisi Ebû Hureyre (r.a) cenâze namazını kıldırdı. Kabre erkek ve kızkardeşlerinin çocukları koydu. Bedeni Medine'de Cennetü'l-Bakî'a'da kaldı. VEFATI

26 1. Sadelik 2. Cömertlik 3. İlim sevgisi 4. Dini yaşamada hassasiyet 5
1. Sadelik  2. Cömertlik  3. İlim sevgisi  4. Dini yaşamada hassasiyet   5. Fedakârlık ,İnfak 6. İffet ve nezahet  7. Sadakat 8.Hitabet 9.TESETTÜR ÖZELLİKLERİ

27


"HZ. AİŞE (R.A) OLMAK SEMİN GÜLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları