Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?"— Sunum transkripti:

1 21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?

2 21.yüzyıl Mega şehirler Yaşlı nüfus Aşırı tüketim Güçlü ordular
Küresel vatandaşlık Yeni ideolojiler: çevrecilik , yeni yaşam vb Yeni ahlak tartışmaları

3 Akışların alanı - Ağ toplumu
Teknoloji “herşey”i değiştirdi ama daha ötesinde bir şey yarattı “akışkanlık” Zamansız zaman Mekansız mekan Akışların alanı “hızlı, esnek, akışkan”

4 Bilginin gücü Bilgi çoğalarak akışkan hale geldi ve akışkanlığı onu muazzam ölçülerde çoğalttı, çoğaltıyor Bilginin diğer bileşenlerle ilişkisi ve etkinliği de akışkan hale geldi Doğayı ve toplumları dönüştürmesi ve kontrol etkinliği de akışkan ve o ölçüde güçlü Bilgi çok hızla paraya ve güce dönüştürülüyor “Bilim”in iktidar üzerindeki gücü arttı

5 21. yy’da değişim alanları
SOSYAL YAŞAM Bilgi teknolojisi Zaman ve mekan kavramlarının değişmesi Kaos, öznellik, bütüncüllük Nanoteknoloji SAĞLIK Biyoteknoloji EKONOMİ Küresel FİZİK ÇEVRE Ekolojik sorunlar GÜVENLİK Kitle imha silahları Nükleer atıklar Terörizm

6 yeni bir “zihin” yeni bir “yaşam tarzı” yeni bir “sosyal yapı”

7 Akış Geridöndürülemez olan “akışkanlık”
Bu durum “değişme zorunlu” sanısına yol açıyor Zorunlu olan “akışkan” olmak “Değişmeksizin akışkan olmak tabii ki zor” Amaç “değişimi” minimumda tutarak ya da maksimuma çekerek “sağlıklı akışkanlık” sağlamak

8

9 Türbülans çağında en büyük tehlike, türbülansın kendisi değildir,
…dünün düşünce sistemleriyle davranmaktır” Peter Drucker (1991)

10 Milenyum gençliği Bilgisayar ve internet ortamında, bilgisayar oyunlarıyla sanal ortamda büyüdüler O nedenle metinden okumak ya da anlatılanı dinleyerek öğrenmek yerine görsel örnekler, daha az metin, daha az dinleme istiyorlar 24/7 iletişim içinde (iletişim araçları ile) etkileşim halinde olmayı istiyorlar

11 Milenyum gençliği Yavaş gidişten hoşlanmıyorlar, gecikmeye tahammülleri yok İstedikleri herşey hemen şimdi olsun istiyorlar, engeli tolere edemiyorlar Aşırı korunarak, kollanarak, değer verilerek, iyilikleri ön planda tutularak büyüdüler “Özel” olduklarına inanıyorlar Özgüvenleri yüksek Başarıya odaklılar

12 Y ve Z Kuşakları Sosyal bağlılıkları olan/ arkadaşlarından etkilenen
Gen Y Sosyal bağlılıkları olan/ arkadaşlarından etkilenen Eğlenceli şeylerden hoşlanan “Çok çalışma” çalışmayan Yaşamı zenginleştiren deneyimler isteyen Gen Z İlk gerçek dijital kuşak “Klik” kuşağı Sürekli bağlantıda “Edinilmiş dikkat eksikliği bozukluğu” geliştirmiş

13 Y kuşağı Bağımsız, kendine güvenli Konformist
“Helikopter ebeveynleri”nin her adımda koçluk yaptığı

14 Generation Z: 1990lerin sonu - ?
Teknoloji bağımlısı Erken olgunlaşmış Masumiyeti azalmış Riskten kaçınan

15

16 Bilgi Çağında Etkili İnsan Profili
Etkili İletişim Becerileri Bağımsız Öğrenme Yeteneği Sosyal Beceriler Takım Çalışması Becerisi Eleştirel ve Sistemik Düşünme Becerileri Bilgi Gezginliği (Bilgiye nasıl ulaşacağını ve kullanacağını bilme) Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri

17 21.yy becerileri - Yaratıcılık ve entellektüel merak
- Kişiler arası ve işbirliği becerisi - Kendi kendini yönetme - Sorumluluk ve uyum becerisi - Sosyal sorumluluk

18 Öğrenmeyi öğrenme gerekli ve uygun bilgiye ulaşma sorun çözme
yaratıcı, rasyonel ve eleştirel düşünmeyi geliştirme öğrenmeyi öğrenme

19 UNESCO 21. yüzyıl eğitim hedefini
Bilmeyi öğrenme Yapmayı öğrenme Olmayı öğrenme Birlikte yaşamayı öğrenme olarak belirtmektedir

20 21. Yüzyıl İnsan Profili Altyapı olarak BT Ürün olarak BT
Süreç olarak BT Görsel Donanım İşitsel Donanım Bilgisayar Çoklu-ortam uygulamaları Internet Öğrenici merkezli öğrenme ortamı Yaparak öğrenme Öğrenmeyi öğrenme Aktif katılım Sorgulayarak öğrenme Kubaşık öğrenme Etkin iletişim Paylaşım Teknoloji okur-yazarlığı Kritik düşünme becerisi Problem çözme becerisi Strateji geliştirme becerisi Takım çalışması Bilgi ustalığı İletişim becerileri Yaşam boyu öğrenme 21. Yüzyıl İnsan Profili

21 Bilgi okuryazarlığı Kişinin bilgiye gereksinimi olduğunu anlama
Bilgiye ulaşabilme Bilgiyi değerlendirebilme Bilgiyi etkili bir biçimde kullanabilme becerilerine ve anlayışına sahip olma

22 Kendini yönetmeyi öğretmek
İşleri doğru yapan mı? Doğru işler yapan mı? Geleceği planlayan Kontrol edilmesi gerek eğilimleri bilen Sonu gelen şeyleri tahmin eden Bir adım önde giden Değişimin hızında ve içeriğinde düzenlemelerle Akışkanlığa etki eden yönetim tarzı

23 Yönetme 1) Kişisel (kendimle olan ilişkim),
2) Kişiler arası (başkalarıyla olan ilişki ve etkileşimlerim), 3) Yönetsel (Başkalarıyla birlikte bir işi gerçekleştirme sorumluluğum) ve 4) Kuruluş (insanları organize etme, yani onları toplama, eğitme, ödüllendirme, onlarla takımlar kurma, sorunlar çözme ve uygun yapılar, stratejiler ve sistemler kurma ihtiyacım)

24 Gözlenebilir Davranışlar
YETKİNLİK Yetkinlik Doğru Bilgi Doğru Beceri Doğru Tutum Bileşimidir = Gözlenebilir Davranışlar TUTUM BECERİ BİLGİ

25 YETKİNLİK GELİŞİMİ Bilgi Zihinsel Beceri Fiziksel Tutum Duygusal Teori
Kurallar Planlar Prosedürler Uygulama Tecrübe Operasyonel Davranış Değerler Motivasyon

26 “Eğer geleceğin bir parçası olmazsanız, tarih olursunuz”
Abbott


"21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları