Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı"— Sunum transkripti:

1 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
18 ekim 2016 Avrupa Birliği Ofisi

2 GÜNDEM -AB Ofisi Yapılanma -2014-2015 Akademik Yılı Değerlendirme
-KA-103 Öğrenci Hareketlilikleri Öğrenim Faaliyeti: Giden Öğrenci-Gelen Öğrenci Staj Faaliyeti: Giden Öğrenci-Gelen Öğrenci -KA-103 Personel Hareketlilikleri Ders Verme-Eğitim Alma Faaliyeti -KA-107 (ICM) Öğrenci Hareketlilikleri KA-107 (ICM) Personel Hareketlilikleri Ders Verme Faaliyeti -Hatırlatmalar İkili anlaşmalar İntibak Süreç Takvimi AB Ofisi web sayfası -Soru-Cevap Avrupa Birliği Ofisi

3 AB OFİSİ YAPILANMA Rektörlük Prof. Dr. Bahri Şahin Kurum Koordinatörü
Koordinatör Yrd. Eğitim-Öğretim Rektör Yrd. Strateji Geliştirme Daire Başk. Öğrenci İşleri Daire Başk. Prof. Dr. Galip Cansever Doç. Dr. Bayram Ali Ersoy Yrd. Doç. Dr. Celile Eren Argıt Doç. Dr. Arzu Özsözgün Çalışkan Doç. Dr. Aslan İnan Öğrenim Faaliyeti Gelen Öğrenci Personel Faaliyeti Gelen Personel Giden Öğrenci Staj Faaliyeti Gelen-Giden Öğrenci Giden Personel Hibe Destekleri International Credit Mobility ICM (KA-107) Nurdan Y. Gündüz Asena Doğru Gökhan Açıkel Eren Gözcü Nurdan Y. Gündüz Asena Doğru Armağan B. Akkoç Gökhan Taraç Armağan B. Akkoç Gökhan Taraç Avrupa Birliği Ofisi

4 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-ÖĞRENİM FAALİYETİ
Avrupa Birliği Ofisi

5 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-ÖĞRENİM FAALİYETİ
Avrupa Birliği Ofisi

6 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-ÖĞRENİM FAALİYETİ
Avrupa Birliği Ofisi

7 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-STAJ FAALİYETİ
Avrupa Birliği Ofisi

8 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-İKİLİ ANLAŞMALAR
Ülkelere Göre İkİlİ Anlaşma sayIlarI Avrupa Birliği Ofisi

9 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-İKİLİ ANLAŞMALAR
BÖLÜMLERE Göre İkİlİ Anlaşma sayIlarI Avrupa Birliği Ofisi

10 2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-BÜTÇE
Öğrenim : ,00 € Staj : ,00 € Ders Verme : ,00 € Eğitim Alma : 6.200,00 € Öğrenim : ,00 € Staj : ,00 € Ders Verme : 9.050,00 € Eğitim Alma : 6.150,00 € Avrupa Birliği Ofisi

11 KA-103 HAREKETLİLİKLERİ ÖĞRENCİ ve PERSONEL
Gelen Öğrenci Staj Traineeship Öğrenim Study Giden Öğrenci Personel Gelen Personel Eğitim Alma Training Ders Verme Teaching Giden Personel Avrupa Birliği Ofisi

12 ÖĞRENİM FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (1)
Faaliyet Süresi Aynı Akademik Yıl İçerisinde Tamamlanmalıdır. Öğrencilerin Planlanan Faaliyet Döneminde Bir Yarıyıl İçin 30,İki Yarıyıl İçin ise 60 Ects Ders Yüküne Sahip Olmaları Gerekmektedir. Başarılı veya Başarısız Olunan Derslerin Tam Akademik Tanınması Yapılmalıdır. Öğrencilerin yapması gereken işlemlere yönelik linkinde yer alan öğrenim hareketliliğine ilişkin süreç takvimine ve öğrenim hareketliliği başvuru kılavuzuna hakim olmak ve öğrenciyi ilgili işlemleri yapma konusunda yönlendirmek. Öğrenciye, anlaşmalı olunan üniversiteye ilişkin konularda bilgi akışı sağlamak Yeni ikili anlaşmalar yapmak ve bu amaç doğrultusunda araştırmalar yapmak. Avrupa Birliği Ofisi

13 ÖĞRENİM FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (2)
Öğrencileri yerleştirildikleri okul hakkında doğru bilgiye yönlendirmek (Başvuru Süreci, Yabancı Dil Sertifikası vb.) Başarı sırasına göre sıralanan öğrencileri anlaşmalı olunan üniversitelere yerleştirmek (Bölüm İkili Anlaşma Kriterleri çerçevesinde) öğrencilerin değişiklik taleplerini onaylamak/reddetmek Bu değişiklik taleplerine istinaden bölüm Giden Öğrenci listesinde güncelleme yapmak Öğrencileri karşı okullara bildirmek (Nomination) Öğrencileri gidiş izinleri hakkında uyarmak Öğrencinin Öğrenim hareketliliğine ilişkin ders seçimini kontrol etmek (Learning Agreement-30 ECTS-60 ECTS & İntibak A) Avrupa Birliği Ofisi

14 ÖĞRENİM FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (3)
Öğrencinin ekle-sil (Changes) işlemi yapması halinde öğrenci ile iletişim içinde olmak ve İntibak A formunun uygun şekilde güncellenmesini sağlamak. Ekle-Sil işlemi yapan öğrencinin değişiklik belgesini onay sonrasında AB Ofisi Koordinatörlüğü’ne ulaştırmak ve ders değişikliği dolayısıyla ihtiyaç duyulan İntibak-A formunun güncellenmesi için bölümde gerekli işlemin başlatılmasını sağlamak. Yapılan değişiklikler ile ilgili evrakları muhafaza etmek. Öğrenci yurtdışındayken akademik boyutta yaşayacağı sıkıntılara çözüm önerisi sunmak ve sorularını cevaplamak. Çözülemeyen sorunlarla ilgili olarak AB Ofisi ile iletişim halinde olmak. Avrupa Birliği Ofisi

15 PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GİDEN PERSONEL Koordinatör Sorumlulukları
Gidecek olan personele anlaşmalı olunan kurumlar ve kontenjanları hakkında bilgi vermek, gerek görülmesi halinde anlaşmalı kurum ile personel arasındaki koordinasyonu sağlamak Gidecek olan personele karşı kurumdaki iş planını hazırlamasında yardımcı olmak ve gerekli onay işlemlerini gerçekleştirmek Avrupa Birliği Ofisi

16 ÖĞRENİM FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (1)
Gelmeden Önce Ders Listesi ve İçeriği hakkında bilgi Learning Agreement ve Online Başvuru Onayı Letter of Acceptance Avrupa Birliği Ofisi

17 ÖĞRENİM FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (2)
Geldiğinde Nihai ders programı hakkında bilgi vermek Changes to Original Learning Agreement Avrupa Birliği Ofisi

18 ÖĞRENİM FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (3)
Dönmeden Önce Gerekli belgeler: Transcript of Records Certificate of Attendance Belgelerin öğrenciye teslim edilmesi (şahsen/e-posta/posta) Avrupa Birliği Ofisi

19 PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GELEN PERSONEL Koordinatör Sorumlulukları
Eğitim/öğretim programı hakkında görüşmek Gelmeden Önce Teaching/Training Agreement onayı Letter of Acceptance hazırlanması ve gönderilmesi Avrupa Birliği Ofisi

20 PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GELEN PERSONEL Koordinatör Sorumlulukları (2)
Geldiğinde Bölümde karşılama Derslik bilgisi ve katılımcı sağlama Uğurlamak Dönmeden Önce Certificate of Attendance hazırlamak Avrupa Birliği Ofisi

21 STAJ FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları
Staj Hareketliliği Faaliyeti, yükseköğretim kurumunda, öğrencinin öğrencisi olduğu mesleki eğitim alanında uygulamalı iş deneyimi elde etmek üzere 2 ila 12 ay arasında bir süre içerisinde yurtdışındaki bir işletmede staj yapmasıdır. Learning Agreement İntibak A Changes İntibak B Staj Komisyonu Bölüm Koordinatörü Avrupa Birliği Ofisi

22 STAJ FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları
Learning Agreement Letter of Acceptance Evaluation Traineeship Certificate Mentor Bölüm Koordinatörü Kabul edilen öğrencinin staj süresinin 90 günden fazla olmaması tavsiye edilir. Avrupa Birliği Ofisi

23 INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY-ICM ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ KA 107 PROJELERİ
´International Credit Mobility-ICM (KA-107 ), Erasmus+ programı altında 2015 yılında faaliyete geçen, Erasmus+program ülkeleri ile partner ülkeler (ortak ülkeler) arasında öğrenci ve personel değişimini mümkün kılan proje temelli yeni bir hareketlilik faaliyetidir.   Amaçlar: Ortak ülkelerle güçlü bir işbirliği yaparak uluslararası boyut elde etmek, Avrupa yükseköğretimine olan ilgiyi artırmak, ve Avrupa yükseköğretiminin dünya çapında rekabet edilebilirliğini desteklemek, Avrupa dışındaki yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşmasına ve modernizasyonuna destek vermek Avrupa Birliği Ofisi

24 INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY-ICM ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ KA 107 PROJELERİ
Avrupa Birliği Ofisi

25 INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY-ICM ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ KA 107 PROJELERİ
Seyahat desteği Personel Ders Verme Eğitim Alma Gelen Personel Giden Personel Öğrenci Öğrenim Gelen Öğrenci Giden Öğrenci Min. 3 mak. 12 ay Min. 5 gün mak. 2 ay km 180 € km 275 € km 360 € km 530 € km 820 € 8000 km … 1100 € 160€ (14 güne kadar) 112€ (14 günden sonra) 140€ (14 güne kadar) 98€ (14 günden sonra) 650€ 800€ Avrupa Birliği Ofisi

26 ICM Koordinatör Sorumlulukları (1)
İkili Anlaşma Giden Öğrenci Gelen Öğrenci Giden Personel Gelen Personel Avrupa Birliği Ofisi

27 ICM Koordinatör Sorumlulukları (2)
Giden Öğrenci Gelen Öğrenci Giden Personel Gelen Personel Nomination Ders seçimi yardım Learning Agreement Ekle-Sil yardım Changes Ders içeriği-programı Learning Agreement Letter of Acceptance Changes Transcript of Records Certif. of Attendance Nomination Teaching Agreement Eğitim-öğretim prog. Teaching Agreement Letter of Acceptance Derslik ve katılımcı Certif. of Attendance Avrupa Birliği Ofisi

28 HATIRLATMALAR Yerleştirme işlemleri sonrasında karşı kuruma muhakkak öğrenci bilgileri(nomination işlemi) gönderilmelidir. AB Ofisi web sayfasında yer alan Nomination belgesini kullanabilirsiniz. İkili anlaşmalara bağlı kalınarak yerleştirme işlemi yapılmalıdır. Kontenjan bilgisi,dil seviyesi,ders içerikleri hakkında öğrenci bilgilendirilmelidir. Öğrenciler ders seçimi yaparken learning agreement formunu ve intibak A formunu bölüm koordinatörleri ile birlikte hazırlanmalı. Ders seçimi yaparken karşı kurumdan bir dönem için 30 ECTS ders seçimi yapılması gerekmektedir. (bazı olağan dışı durumlarda;ders açılmaması,ders çakışması,ders saydıramama gibi ) bir dönem için ECTS aralığında ders seçimi yapılabilmektedir. Ancak 25 ECTS’in altında ve 35 ECTS’in üzerinde ders seçimi yapılmamalıdır. Seçilen tüm derslerin YTÜ’de karşılığının bulunması gerekmektedir. YTÜ’de karşılığı bulunmayan ders learning agreement formuna eklenmemelidir. Seçilen derslerin tamamının intibakı yapılmalıdır. Giderken intibak A düzenlenmelidir. Öğrenci ders değişimi yapması durumunda değişiklik sayfası ile birlikte güncel intibak A formu düzenleyip,bölümde ilgili birimlere ulaştırılması için maille bölüm koordinatörüne ulaştırmalıdır. Döndükten sonra learning agreement formunda(değişiklik sayfaları dahil) yer alan tüm derslerin intibakı yapılmalıdır. Öğrencinin başarılı veya başarısız olması intibak yapmasına engel değildir. Öğrenci tüm derslerden kalmış olsa dahi her dersin intibakı muhakkak yapılmalıdır. Bölüm koordinatörlerimiz izinli olduklarında yerine vekaleten başka birini bırakmalarını ve bu vekalet bilgisinin bölüm tarafından AB Ofisi’ne gonderilmesinin sağlanmasını önemle rica ederiz. Avrupa Birliği Ofisi

29 Inter-Institutional Agreements Koordinatör Sorumlulukları
Geçerlik süresi takibi Anlaşma yenileme (renewal) Yeni anlaşma teklifi Anlaşma etkinlik takibi AB Ofisine bildirme Avrupa Birliği Ofisi

30 HATIRLATMALAR Süreç Takvimi: Bölüm Erasmus Koordinatörleri Platformu: Platformu/70 Avrupa Birliği Ofisi

31 HATIRLATMALAR AB Ofisi web sayfası: http://www.eu.yildiz.edu.tr/
Avrupa Birliği Ofisi

32 SORU-CEVAP Avrupa Birliği Ofisi

33 Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası A-1004
TEŞEKKÜR EDERİZ Avrupa Birliği Ofisi Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası A-1004 Avrupa Birliği Ofisi


"Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları