Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Slayt Hazırlama Teknikleri Font (yazı tipi) büyüklüğünüzü dikkatli bir şekilde seçin. Microsoft Powerpoint font (yazı tipi) büyüklüklerini aşağıdaki gibi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Slayt Hazırlama Teknikleri Font (yazı tipi) büyüklüğünüzü dikkatli bir şekilde seçin. Microsoft Powerpoint font (yazı tipi) büyüklüklerini aşağıdaki gibi."— Sunum transkripti:

1

2 Slayt Hazırlama Teknikleri Font (yazı tipi) büyüklüğünüzü dikkatli bir şekilde seçin. Microsoft Powerpoint font (yazı tipi) büyüklüklerini aşağıdaki gibi seçmenizi tavsiye etmektedir. Başlıklar için 44 font (Yazı Tipi) Alt başlıklar veya altbaşlık kullanılmıyorsa metin için 32 font (Yazı Tipi) Alt başlık kullanılıyorsa metin için 28 font (Yazı Tipi). Zemin rengi koyu, yazılar açık veya tam tersi olmalıdır Sıra önemli olmadıkça, numaralı liste olmamalıdır Her slayt tek konu içermelidir 666 kuralı uygulanmalıdır. her slaytta en fazla altı satır, her satırda en fazla altı kelime olmalı, altı slayttan sonra mutlaka grafik veya resim içermelidir 2

3 Slayt Hazırlama Teknikleri Font (yazı tipi) büyüklüğünüzü dikkatli bir şekilde seçin. Microsoft Powerpoint font (yazı tipi) büyüklüklerini aşağıdaki gibi seçmenizi tavsiye etmektedir. Başlıklar için 44 font (Yazı Tipi) Alt başlıklar veya altbaşlık kullanılmıyorsa metin için 32 font (Yazı Tipi) Alt başlık kullanılıyorsa metin için 28 font (Yazı Tipi). Zemin rengi koyu, yazılar açık veya tam tersi olmalıdır Sıra önemli olmadıkça, numaralı liste olmamalıdır Her slayt tek konu içermelidir 666 kuralı uygulanmalıdır. – her slaytta en fazla altı satır, – her satırda en fazla altı kelime olmalı, – altı slayttan sonra mutlaka grafik veya resim içermelidir Yazım ve dilbilgisi hatası olmamalıdır Geriye dönmek gerekirse aynı slayt tekrar konmalıdır Slaytlara numara konmalıdır. Her bölümün başlığının yeterince açıklayıcı olmasına dikkat edin. Kolay okunmayan görsel malzeme kullanmayın. Görsel malzemeyi çok fazla yazılı metinle, resimlerle veya çok farklı renklerle doldurmayın. 3

4 Kuşlar Neden Göç Eder? Zemin rengi koyu, yazılar açık veya tam tersi olmalıdır Sıra önemli olmadıkça, numaralı liste olmamalıdır Her slayt tek konu içermelidir 666 kuralı uygulanmalıdır. her slaytta en fazla altı satır, her satırda en fazla altı kelime olmalı, altı slayttan sonra mutlaka grafik veya resim içermelidir 4

5 Slayt Hazırlama Teknikleri El yazısı yerine basılı metin kullanılmalıdır HARFLERİN TÜMÜ BÜYÜK veya italik yazı karakterinde olmamalıdır Vurgulanması istenen noktalar için italik, alt çizgi, farklı renk, yanıp sönme vb. dikkat çekici özelliklere yer verilmelidir. Tüm slaytlarda aynı yazı karakteri kullanılmalıdır 5

6 El yazısı yerine basılı metin kullanılmalıdır Birinci Dünya Savaşının Nedenleri ve Sepebleri ham madde ve sömürge arayışı. İngiltere ve Almanya arasındaki ekonomik rekabet. silahlanma yarışının hızlanması. Fransız ihtilalinin getirdiği milletçilik akımının etkisi. 6

7 7 Birinci Dünya Savaşının Nedenleri ve Sepebleri ham madde ve sömürge arayışı. İngiltere ve Almanya arasındaki ekonomik rekabet. silahlanma yarışının hızlanması. Fransız ihtilalinin getirdiği milletçilik akımının etkisi.

8 HARFLERİN TÜMÜ BÜYÜK veya italik yazı karakterinde olmamalıdır 8 BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞININ NEDENLERİ VE SEPEBLERİ HAM MADDE VE SÖMÜRGE ARAYIŞI. İNGİLTERE VE ALMANYA ARASINDAKİ EKONOMİK REKABET. SİLAHLANMA YARIŞININ HIZLANMASI. FRANSIZ İHTİLALİNİN GETİRDİĞİ MİLLETÇİLİK AKIMININ ETKİSİ.

9 9 Birinci Dünya Savaşının Nedenleri ve Sepebleri ham madde ve sömürge arayışı. İngiltere ve Almanya arasındaki ekonomik rekabet. silahlanma yarışının hızlanması. Fransız ihtilalinin getirdiği milliyetçilik akımının etkisi.

10 Slayt Hazırlama Teknikleri Yazı Tipi (font) büyüklüğünüzü dikkatli bir şekilde seçilmelidir. 10

11 Başlıklar için 44 Alt başlıklar veya alt başlık kullanılmıyorsa metin için 32 Alt başlık kullanılıyorsa metin için Microsoft’a göre Powerpoint yazı tipi büyüklükleri

12 Slayt Hazırlama Teknikleri Paragraflar, ekranda kolaylıkla görülebilecek ve okunabilecek bir biçimde yer almış olmalıdır. Cümlelerin, anlamlı bir biçimde mümkün olduğunca kısa tutulmuş olmasına özen gösterilmelidir. Anlamı bozmaması için, kelimeler satır sonlarında bölün- memelidir. Paragraflar bölünmeden aynı ekranda bitirilmelidir. Bir slaytta 6X6 kuralı uygulanmalıdır. 12 ?

13 Slayt Hazırlama Teknikleri Aynı ekranda, çok sayıda dikkat çekici özelliklerin kullanılmasından kaçınılmalıdır. Her sayfada, sayfanın içeriği ile uyumlu başlık kullanılmalıdır. 13

14 Slayt Hazırlama Teknikleri Hedef kitleye uygun tasarım seçilmeli Zemin rengi koyu, yazılar açık veya tam tersi olmalı Grafikler basit ve anlaşılır olmalıdır, olabildiğince üç renkten fazla kullanılmamalı Kolay okunmayan görsel malzeme kullanılmamalı Görsel malzeme çok fazla yazılı metinle, resimlerle veya çok farklı renklerle doldurulmamalıdır 14

15 Slayt Hazırlama Teknikleri Sıra önemli olmadıkça, numaralı liste olmamalı 1. elma 2. armut vb. Yazım ve dilbilgisi hatası olmamalı Geriye dönmek gerekirse aynı slayt tekrar konmalı Slaytlara numara verilmeli Ekranda, öncelikle görülmesi gereken ifadeler göze çarpmalı 15

16 Slayt Hazırlama Teknikleri Slaytları oynatırken, geçişlerin çok fazla dikkat dağıtıcı ve tutarsız olmamasına dikkat edilmelidir. 16

17 Slayt Hazırlama Teknikleri Ekrandaki elemanların hareketi, göz hareketlerine uygun olmalı ve gözü yormamalı Bir ekranda, dört farklı renkten fazla renk kullanılmamasına dikkat edilmeli Sunum özel efektler, sesler, değişik fontlar, göz alıcı renkler veya resimleri çok fazla kullanarak düzenlenmemeli 17

18 Görsel materyaller, dinleyici kitlesinin mesajınızı anlamasına yardım etmeli

19 Görsel materyaller bir öğeyi vurgulamak, duygusal tepkiler yaratmak için kullanılmalı

20 Slayt Hazırlama Teknikleri Verilen bir metnin gerektirdiği grafik ya da resim, metinle birlikte aynı ekranda yer almış olmalı Kullanılan resim ya da grafikler gereksiz ayrıntılardan arındırılmalı 20

21 Slayt Hazırlama Teknikleri Gerektiğinde konuların anlatılmasında canlandırılmış resim (animasyon) kullanılmalı 21 Görsel materyaller sayfada rasgele dağıtılmamalıdır.

22 RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. 22 Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek istenildiğinde kullanılmalı. Verilmek istenilen mesajlara uygun renkler seçilmeli.

23 RENKLER HAKKINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Turuncu Siyah Mor Kahverengi Sarı Mavi Yeşil Kırmızı 23

24 TURUNCU Sıcak bir renktir hayranlık verici, canlı ve samimidir. Sayfanın göz alıcı ve dikkat çekici olması için turuncu kullanılabilir. Zemin rengi olma açısından zayıftır. Mavi ile kullanmaktan kaçınılmalıdır. 24

25 SİYAH Mali veriler sunmak için kullanılabilir Gücü ve tutkuyu temsil eder Genellikle, keder, ağır ve depresyon rengidir Fakat doğru bağlamda kullanılırsa, sofistike ve gizemli olabilir Çalışmalar, siyah artalan üzerinde on-line okumanın zorluğunu ortaya koymaktadır. Baskın renk olarak siyah kullanımı bir çocuk sitesi için en kötü seçim olabilirken; bir sanat galerisi sitesi için mükemmel bir seçim olabilir. 25

26 MAVİ Sakinlik, güvenirlik simgesidir. Araplar, mavinin kan akışını yavaşlattığına inanılır, nazar boncuğu bu yüzden mavidir. Batıda intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır. Çok popüler bir zemin rengidir. Fakat turuncu ile maviyi birlikte kullanırken dikkatli olmak gerekmektedir. 26

27 YEŞİL Geri besleme(Feedback) isteniyorsa kullanılabilir Güven veren renktir, sadakat ve zekayı simgeler bankaların logolarında hakim renktir. Yaratıcılığı körükler büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Rahatlatıcı, sakinleştirici ve şifa vericidir Denge ve dayanıklılığın simgesidir 27

28 KIRMIZI Şiddetli ve güçlü her şeyi temsil eden tüm renklerin en sıcağıdır Bir grubu motive etmek için kullanılabilir Kırmızı ve yeşil bir arada kullanılmamalıdır. (Renk Körleri) Mavi ve mor ile uyum sağlamaz Kırmızı, iş hayatında başarısızlığı, finans sektöründe kaybı temsil eder. Her zaman bir uyarı olarak algılanır İştah açar Kan akışını hızlandırır 28

29 MOR Asaleti simgeler. Bilgelik, lüks ve gücün simgesidir Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanları bilinç altının korkuttuğu saptanmıştır Ekranda gözü oldukça fazla yorar 29

30 KAHVERENGİ İnsanın hareketlerini hızlandırır Kansas Üniversitesi, Sanat Fakültesi'nde bir deney için bilgisayar yardımıyla duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fon kahverengiye döndüğünde insanlar daha hızlı hareket etmişler Bu yüzden fastfood restoranları iç mekanda kahverengi kullanılmaktadır 30

31 SARI İyimserliği temsil eder Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür Bu yüzden dünyada taksiler sarıdır, geçici olduğu bilinsin ve dikkat çeksin diye Araba kiralama şirketleri de sarıyı kullanır Sarı rengi bu özelliğinden dolayı bankalar kullanmak istemez Zıt renkler ile kullanıldığında okunabilirliği kolay olan iyi bir zemin rengidir 31

32 Yazı Karakterleri Büyük(Nasıl Hesaplıyacağız) Monitörünüze 2m uzaklıktan bakın 2 m

33 Sunumu Basit Tutmak(Text) Sezinleme zamanı: Genel olarak el-göz koordinasyonu ve tahmininde görsel doğruluğu test etmede kullanılmaktadır. Sezinleme zamanı, hareket eden bir objenin varış noktasını ve zamanını doğru olarak tahmin etme ve buna göre hareket tepkisini koordine etme olarak tanımlanmaktadır (Magill, 1989; Payne 1986). Çok fazla detay!

34 Sunumu Basit Tutmak(Text) El-göz koordinasyonu Objenin gideceği tahmin etme Hareketi planlama Doğru zamanda doğru yerde buluşma Sezinleme Zamanı: Çok daha basit

35 Falling Leaves Observed DelhiMumbaiGoa January11,532,23414,123,6543,034,564 February1,078,45612,345,56716,128,234 March17,234,7786,567,12316,034,786 April16,098,89710,870,9547,940,096 May8,036,89710,345,39414,856,456 June16,184,345678,0954,123,656 July8,890,34515,347,93418,885,786 August8,674,23418,107,11017,230,095 September4,032,04518,923,2399,950,498 October2,608,0969,945,8905,596,096 November5,864,034478,0236,678,125 December12,234,1239,532,1113,045,654 Çok fazla detay!

36 Falling Leaves in Millions In 10 6 DelhiMumbaiGoa January11143 February11216 March17616 April16107 May81014 June1604 July81518 August81817 September4189 October295 November506 December1293 Çok daha basit

37 Sunumu Basit Tutma (Boyut) Boyut önemliliği bildirir

38 Sunumu Basit Tutma (Boyut) Boyut önemliliği bildirir

39 Sunumu Basit Tutma (Odaklama) Odaklanmaya dikkat etmeliyiz

40

41

42 SUNUM İÇERİĞİ 1.Öğretim Materyalleri Tasarımı Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Renk Kullanımı Renk Kullanımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı 2.Materyal Hazırlama İlkeleri 3.Ders Materyali Geliştirme Aşamaları

43 Materyal Tasarım Ve Hazırlama İlkeleri Öğretim materyallerinin oluşturulmasında iki aşama çok önemlidir. Öğretim Materyalini Tasarlama Öğretim Materyalini Tasarlama Öğretim Materyalini Hazırlama Öğretim Materyalini Hazırlama

44

45 Şimşek’e göre(1997:69),bir öğretim materyali şu özelliklere sahip olmalıdır; Kolay kullanılabilir olmalıdır. Kolay kullanılabilir olmalıdır. Kullanılan nesneler,ilk bakışta kavranabilecek özellikte olmalıdır. Kullanılan nesneler,ilk bakışta kavranabilecek özellikte olmalıdır. Materyal içindeki unsurlar,uyumlu ve bütünlük içinde olmalıdır. Materyal içindeki unsurlar,uyumlu ve bütünlük içinde olmalıdır. Kullanılan yazı,açık,net ve kolay algılanabilir olmalı,renkler uyumlu olmalıdır. Kullanılan yazı,açık,net ve kolay algılanabilir olmalı,renkler uyumlu olmalıdır.

46 Öğretim Materyalleri Tasarımı 1.Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri Boşluk Boşluk Çizgi Çizgi Biçim Biçim 2.Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Oran-Ölçek Oran-Ölçek Denge Denge Bütünlük Bütünlük Ritim Ritim Vurgu Vurgu Ahenk Ahenk

47 Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri Boşluk Boşluk Bir materyalde verilmek istenen mesaj dışında kalan yerlerdir.

48 Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri Çizgi Çizgi Fonla figürün ayrıldığı kısımdır.Çizgiler yatay,dikey,eğik,düz,yuvarlak vb. olabilir.

49 Güçlülük etkisi Hareket etkisi Sabitlik ve Durağanlık etkisi

50 Kalın çizgiler daha etkilidir. Ayırma amaçlı az zaman az maliyet hızlı Hatırlaması kolaydır.

51 Yerleşim-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri Biçim Biçim Bir nesneye ya da onun bir parçasına işaret eden sınırlandırılmış alandır.

52 Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Oran-Ölçek Oran-Ölçek Objelerin büyüklüğü ile bağlantılıdır.Bir objenin diğer objeler arasındaki ilişkiye göre objenin büyük,orta,küçük,ağır,hafif olduğu gibi duygular oluşturabilir.

53 Oran-Ölçek

54 Objelerin büyüklüğünün doğru olarak algılanması için tanıdık başka bir obje ile ölçeklendirilmesi gerekir.

55 Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Denge Denge Objenin göz tarafından algılanan ağırlığı ile ilgilidir.

56 Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Bütünlük Bütünlük Görsel elemanlar ve bunların fonksiyonları arasındaki ilişkidir.

57 Bütünlük

58 Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Ritim Ritim Kompozisyonda gözün bir objeden diğerine rahatça kayabilmesidir. Kompozisyonda gözün bir objeden diğerine rahatça kayabilmesidir.

59 Ritim

60 Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri  Vurgu  Materyalin can alıcı noktasıdır. En ilgi çekici nokta tasarlanıp en önemli unsurlar yerleştirilebilir.

61 Vurgu

62 Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri Ahenk Ahenk Parçalar bir araya geldiğinde ortaya çıkacak bütünlük duygusudur. Parçalar bir araya geldiğinde ortaya çıkacak bütünlük duygusudur.

63 ÖĞRETİM MATERYALİ TASARIMI

64 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renkler iyi tasarlanmış bir materyalde anahtar rol oynar. Renklerin iyi seçilmesi ve çizgilerle birlikte iyi tasarlanması sonucu öğretim materyalleri gerçekleştirilir.

65 Renkler algılama üzerinde etkilidir. Doğal renkleriyle nesneler renklendirildiğinde görüntünün gerçekliğini artırır. 1.Doğal renkleriyle nesneler renklendirildiğinde görüntünün gerçekliğini artırır. Benzerliklerin ve farklılıkların ortaya konuşuna yardımcı olur. 2.Benzerliklerin ve farklılıkların ortaya konuşuna yardımcı olur. Önemli noktalar ve bilgiler üzerinde dikkati toplar. 3.Önemli noktalar ve bilgiler üzerinde dikkati toplar. Coşku,durgunluk,tek düzelik,canlılık gibi duyguların algılanmasına yardımcı olur. 4.Coşku,durgunluk,tek düzelik,canlılık gibi duyguların algılanmasına yardımcı olur.

66 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renkler her zaman ilgi çekici unsurlardır. Ancak fazla kullanıldığında dikkat dağıtır.Bu nedenle materyali tasarlarken ilgili konuya ve öğrencinin gelişim özelliklerine uygun renkler seçilmelidir.

67 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renk algılama üzerinde önemli bir etki oluşturur. Renk kullanımı ile ilgili özellikler şunlardır.

68 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Materyal hazırlarken renk öğesi kullanılmalıdır. Renkler her zaman dikkat çekicidir. Materyal hazırlarken renk öğesi kullanılmalıdır. Renkler her zaman dikkat çekicidir.

69 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renkler önemli bilgileri ayırt etmede zıtlık oluşturularak kullanılabilir. Sarı zemin üstüne “Siyah” Beyaz zemin üstüne “Yeşil, Mavi veya Kırmızı” Mavi zemin üstüne “Beyaz” Beyaz zemin üstüne “Siyah” Siyah zemin üstüne “Sarı”

70 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renkler öğrenenlerin gelişim özelliklerine uygun olarak kullanılabilir.

71 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renklerle bilgilerin gruplanması da sağlanabilir.Her bilgi bütünü bir renkle ifade edilebilir.

72 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı En önemli bilgiler canlı renklerle ayırt edilebilir.

73 Renk GruplarıRenklerEtkileri Öğretim Amaçlı Kullanım soğuk renkler mavi, yeşil ve eflatun uzaklaşıyormuş gibi bir his fon (zemin) rengi olarak sıcak renkler kırmızı ve turuncu yakınlaşma hissi önemli ipuçları verirken (DUR ve GİRİLMEZ)

74 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renk bir materyalde çok aşırı kullanılmamalıdır.Kullanılan renkler estetik bir bütün oluşturmalıdır.

75 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renkler gerçek yaşamdakine uygun olarak kullanılmalıdır.

76 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı Renklerin seçiminde farklı cinsiyetlerinde dikkate alınması gerekir.

77 Öğretim Materyali Tasarımı Renk Kullanımı,, ve Erkekler:Mavi,yeşil,bordo ve bunların canlı tonunu seçerken,,, Bayanlar:Sarı,mavi,pembe gibi renklerin pastel tonunu daha çok tercih ederler.

78 Ana renkler İkincil renkler

79 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı; Bilgisayar ve video ekranının en verimli şekilde kullanılması amacı ile tasarlanmasıdır. Hannafin ve Hooper’a (1989) göre ekran tasarımı, öğrencilerin nasıl bilgiye ulaşabileceklerini etkileyen davranışın gösteriminin amaçlı organizasyonudur.

80 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Pettersson’a göre ekran tasarımında, etnik etkenler, programlama etkenleri, dil etkenleri ve konuyu içeren etkenler bireyin beyinsel fonksiyonlarına bağlı olarak, bellek, öğrenme ve algılama yeteneklerini etkilemektedir.

81 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Bilgisayar temelli bir materyalde ekran tasarımı son derece önemlidir. Öğrenen için yeterince ilgi çekici hazırlanmalıdır. Bilgisayar temelli bir materyalde ekran tasarımı son derece önemlidir. Öğrenen için yeterince ilgi çekici hazırlanmalıdır.

82 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Materyalde ekran tasarımında şu özelliklere dikkat edilmesi gerekir:

83 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Bir ekranda en fazla 4-5 satır ve en fazla 20 sözcük kullanılmalıdır.

84 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Basit koyu harf tipleri tercih edilmelidir.Çok gösterişli yazılar dikkat dağıtabilir. Ekran Tasarımı => Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı => Ekran Tasarımı

85 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Ekrandan ekrana tutarlılık sağlamak için satır genişliği ve satır aralığına önceden karar verilmelidir. Tek satır yorucudur. Bilgisayar temelli sunumlar 1.5 satır aralığı olabilir.

86 Tepegöz, saydam bir madde üzerindeki yazı, resim vb. şeyleri büyülterek bir ekrana, duvara, tahtaya veya perdeye yansıtan ders aracıdır.  Bir metindeki satırlar birbirlerine çok yakın olduğu zaman metni okumak zor olur. Tepegöz, saydam bir madde üzerindeki yazı, resim vb. şeyleri büyülterek bir ekrana, duvara, tahtaya veya perdeye yansıtan ders aracıdır.  Bir metindeki satırlar birbirlerine çok yakın olduğu zaman metni okumak zor olur.

87 Tepegöz, saydam bir madde üzerindeki yazı, resim vb. şeyleri büyülterek bir ekrana, duvara, tahtaya veya perdeye yansıtan ders aracıdır. Bir metindeki satırlar birbirlerinden çok uzak olduklarında metindeki ifadeler birbirlerinden kopukmuş gibi bir izlenim yaratır.

88 -88- Tepegöz, saydam bir madde üzerindeki yazı, resim vb. şeyleri büyülterek bir ekrana, duvara, tahtaya veya perdeye yansıtan ders aracıdır. Eğer satırlar arasındaki uzaklık ortalama harf büyüklüğünden 1,5 kat büyük olursa metin rahat bir şekilde okunur.

89 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Boşluklar olmalıdır.Her tarafı dolu bir ekran algılamayı zorlaştırır.

90 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Koyu fon üzerine açık ya da açık renk üzerine koyu olacak şekilde zıtlık ekranda olmalıdır.

91

92

93 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Bilgisayar destekli eğitimde en az üç boyut bulunmaktadır:

94 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı 1.Eğitim-öğretim faaliyetlerinde denetim ve kontrol rolünü üstlenen öğretmendir. 2. Öğrenme yaşantılarını gerçekleştirme amacı ile tasarlanmış yazılımların çalıştırılabileceği bilgisayar donanımıdır. 3. Öğrenci ile makine arasında iletişim sağlayan öğretim yazılımıdır.

95 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Görsel ürünler ile yazılı ürünler arasındaki fark; ekran tasarımı bireyin algılama, anlama, düşünme ve aktarma süreçlerinin ve aktivitelerinin ortaya konulmasını kolaylaştırır.

96 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı Ekran Tasarımı Ayrıca görsel ürünlerde; - Video ekranı dinamiktir. - Bilgilerin sunuluşu bir zaman boyutu içinde gerçekleşir.

97 Öğretim Materyali Tasarımı Ekran Tasarımı ve Görevleri Odaklanma ve Dikkat Sağlama Geliştirme ve İlgilerin Arttırılması Derin ve Ayrıntılı Bilgilerin Sağlanması Öğrenci İle Ders Konularının Uyumunu Sağlama Bilgilerin Geri Getirilmesinin Sağlanması

98 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Harf kullanımı da gerek elle gerekse bilgisayar temelli materyal geliştirmede önemlidir.

99 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Kullanılan harfler birbiriyle uyumlu olmalıdır.

100 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı k ; ere ı e s. Dürü s t l ü k bedenidek i ruha verilen hü kü m dar lı ktır;t a v iz verirsen k e n d i hükümd ar lığın d a köle ol ur sun.

101 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Bir yazıda çok fazla harf karakteri kullanılmamalıdır.

102 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Eşit olmayan insanlara eşit davranmaktan daha büyük eşitsizlik olamaz ( Thomas Jeferson).

103 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Başlıklar büyük harfle, diğer kısımlar küçük harfle yazılmalıdır. SÜREKLİ BÜYÜK HARF KULLANILMASI DİKKATİ DAĞITIR,ALGILAMAYI ZORLAŞTIRIR.

104 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Koyu,eğik ve altı çizme özellikleri ayırt edici bilgiler için kullanılmalı ve uzun kullanılmamalıdır.

105 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Harf koyu olduğunda zeminin açık,zemin koyu olduğunda harfin açık olmasına dikkat edilmelidir.

106 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Satırlar çok sıkışık olmamalıdır, yazının kolay okunmasını engeller. Satırlar çok seyrek olduğunda ise metinde kopukluk duygusu verir.

107 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Harflerin büyüklüğü öğrenene göre ayarlanmalıdır.

108 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Bir metinde çok fazla yazı olmamalıdır.En fazla 4-5 satır olmalı ayrıca kelime sayısı da az olmalıdır.

109 Öğretim Materyali Tasarımı Harf Kullanımı Harf Kullanımı Harfler ve satırlar arasında gerektiği kadar boşluk olmalıdır. Çokyakınoluncadikkatdağıtır.

110 MATERYAL HAZIRLAMA İLKELERİ

111 Materyal Hazırlama İlkeleri 1.Anlamlılık İlkesi Öğretim materyali basit,sade ve anlaşılabilir olmalıdır.

112 “ tin, nit, mel, yaz, şez, zed” Anlamlı sözcüklerin öğrenilmesinin anlamsız hecelerin öğrenilmesine oranla daha kolay olması.

113 Materyal Hazırlama İlkeleri 2.Hedef Davranış İlkesi Öğretim materyali, ders programlarını destekleyici biçimde dersin hedef ve kazanımlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır.

114 Materyal Hazırlama İlkeleri 3.Tamamlama İlkesi Öğretim materyali, dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil, önemli ve özet bilgilerle donatılmalıdır.

115

116 Materyal Hazırlama İlkeleri 4.Fonun Anlamlılığı İlkesi Öğretim materyalinde kullanılacak görsel özellikler (resim, grafik, renk,vb) materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalıdır.

117 Materyal Hazırlama İlkeleri 5.Öğrenciye Uygunluk İlkesi Öğretim materyalinde kullanılan yazılı metinler,görsel-işitsel öğeler öğrencinin pedagojik özelliklerine uygun olmalı ve öğrencinin gerçek hayatıyla tutarlılık göstermelidir.

118 Materyal Hazırlama İlkeleri 6.Bilinenden Başlama İlkesi En iyi öğretim somuttan soyuta,basitten karmaşığa,bilinenden bilinmeyene doğru gidendir.

119 ELMA

120 Materyal Hazırlama İlkeleri 7.Çok Örnek İlkesi Bir kavramın genişliğini göstermek için çok sayıda örnekler sunmak gerekir.

121 Materyal Hazırlama İlkeleri 8.Görelik İlkesi Nesnelerin özellikleri birbirine göre algılanır.Resim ve şekilleri herkes başka şekilde algılamamalı,birbirinden ayırt edebilmelidir.

122 c b a

123 Materyal Hazırlama İlkeleri 9.Seçicilik İlkesi Algılama seçicidir, insanların duyu organları algılamayı beklemezler, aksine belirli bir anda anlatılamayacak kadar çok sayıda uyarıcıyla bombardıman edilirler.

124 Materyal Hazırlama İlkeleri 10.Kapalılık İlkesi Şekiller belirgin olmalı,açık ve yarım bırakılmamalıdır.Özellikle iki boyutlu figürler için şekil tam yapılmalıdır.

125

126 Materyal Hazırlama İlkeleri 11.Birleştiricilik İlkesi Algılama birleştirici ve bütünleyicidir;birbiriyle benzerliği ve yakınlığı olan nesne ve olaylar ilişkili olarak algılanır ve daha iyi hatırlanır.

127

128 Materyal Hazırlama İlkeleri 12.Değişmezlik İlkesi Daha önceden bildiğimiz,tanımış olduğumuz nesnelerin algılama işleminde çoğu özelliklerini sürdürmesi algısal değişmezliktir.

129

130 Materyal Hazırlama İlkeleri 13.Derinlik İlkesi Doğadaki varlıklar bize yakınsa gerçek ölçüleriyle ve renkleriyle görünürler.Aynı varlıklar bizden uzaklaştıkça küçülür ve renkleri de soluyor hissini verir.

131

132 Materyal Hazırlama İlkeleri 14.Yenilik İlkesi Yenilik izlenmekte olan görüntüdeki elemanlara yeni bir eleman eklenmesi anlamına gelmektedir.

133 Materyal Hazırlama İlkeleri 15.Basitlik İlkesi Materyaller sadece öğretmenin rahatlıkla kullanabildiği türden değil, öğrencilerin de kullanabileceği düzeyde basit olmalıdır.

134 DERS MATERYALİ GELİŞTİRME AŞAMALARI GELİŞTİRME AŞAMALARI

135 Ders Materyali Geliştirme Aşamaları 1.Öğrencilere kazandırılması gereken hedefler ve kazanımlar belirlenir. 2.Etkinliklerde hangi içerik ve sürecin yer alacağı tasarlanır. 3.Hedef ve kazanımları gerçekleştirecek etkinliklerde yer alan materyaller tasarlanır.

136 Ders Materyali Geliştirme Aşamaları 4.Materyal tasarlama ve hazırlama ilkelerine göre materyal için gerekli araç-gereçler belirlenir. 5.Araç-gereçler materyal hazırlama ve tasarlama ilkelerine göre materyal oluşturulur. 6.Materyalin öğretim sürecinde uygulaması yapılır.

137 Ders Materyali Geliştirme Aşamaları 7.Uygulama sonuçları değerlendirilir ve geliştirilir. Ders materyali geliştirme aşamaları incelendiğinde sistematik bir yaklaşım olduğu görülmektedir.Ders süreci bütün olarak düşünülür ve materyal ona göre hazırlanır.


"Slayt Hazırlama Teknikleri Font (yazı tipi) büyüklüğünüzü dikkatli bir şekilde seçin. Microsoft Powerpoint font (yazı tipi) büyüklüklerini aşağıdaki gibi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları