Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI."— Sunum transkripti:

1 KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

2 KURUMUMUZUN TARİHÇESİ Konya Bilim ve Sanat Merkezi 2007 yılında Milli Eğitim Bakanlığı onayıyla açılış iznini almış ve 2008 yılında eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Halen 320 öğrenci eğitime devam etmektedir.

3 KURUMUMUZUN TÜRÜ VE ÖZELLİKLERİ Konya Bilim ve Sanat Merkezi, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı bir özel eğitim kurumudur. Amacı, İlköğretim ve ortaöğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin merkeze ve arkadaşlarına uyumlarını sağladıktan sonra öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve özel kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamaktır.

4 KURUM TANITIMI,KAPASİTESİ,BİNA DIŞTAN GÖRÜNÜM RESİMLERİ)

5

6

7

8 VERİLEN EĞİTİMLER VE KAZANIMLAR EĞİTİM ORTAMIMIZ Üstün yetenekli öğrenciler için özel araç-gereçler ile eğitim materyalleri sağlanarak özel eğitim desteği verilmesi amacıyla eğitim odaları düzenlenmiştir. Eğitim odasında öğrencilerin eğitim performansları dikkate alınarak birebir eğitim yapılır. Ancak, gerektiğinde eğitim performansı bakımından aynı seviyede olan öğrencilerle grup eğitimi de yapılmaktadır. Öğrencinin genel başarı değerlendirmesinde, eğitim odasında yapılan değerlendirme raporları da dikkate alınmaktadır.

9 EĞİTİM PROGRAMLARIMIZIN UYGULANIŞI Ana ve destek eğitim birimlerinde, birim türlerine göre ilgili alan ve konularda hazırlanmış programlar doğrultusunda, beceri eğitimi esas alınarak uygulanmaktadır.

10 EĞİTİM SÜRECİ A) Birinci dönem: Eylül, ekim, kasım, aralık ocak. B) İkinci dönem: Şubat, mart, nisan, mayıs, haziran. C) Üçüncü dönem : Temmuz, ağustos (yaz okulu, öğrenci kampları)

11 EĞİTİM PROGRAMLARIMIZ MADDE 16 – (1) Kayıtları yapılan ilköğretim ve ortaöğretim çağı çocuk/öğrencileri merkezlerce, A)Uyum (Oryantasyon) Eğitimi, B) Destek Eğitimi; 1) İletişim Becerileri, 2) Grupla Çalışma Teknikleri 3) Öğrenme Yöntemleri, 4) Problem Çözme Teknikleri, 5) Bilimsel Araştırma Teknikleri 6)Yabancı Dil, 7)Bilgisayar, 8)Sosyal Etkinlikler C) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF), D) Özel Yetenekleri Geliştirme(ÖYG), E) Proje Üretimi/Yönetimi alanlarında düzenlenmiş eğitim programlara alınırlar.

12 1- Merkezi tanıma öğretmen ve arkadaşları ile kaynaşma. - Tanışma, kaynaşma etkinlikleri 2- Merkezin misyon ve vizyonunu tanıtma. - Bilsem’i tanıtıcı görsel sunu ve toplantılar. 3- Kurum kültürü ve biz bilincini kazanma. - Bilsem, merkez kuralları, - Biz bilinci kazandırıcı etkinlikler. A- Uyum Programı

13 4- Öğrencilerin kişisel, sosyal ve psikolojik gelişimlerine yönelik etkinlikler. A)Kişisel Gelişim Eğitimi - Kendini tanıma, kişisel farkındalık düzeyini artırma, - Hedef belirlemenin önemi, - Yaratıcı düşünme, - Öğrencinin ailesinden, okulundan ve merkezden beklentilerinin belirlenmesi. B) Sosyal Gelişim Eğitimi - Arkadaş edinebilme ve arkadaşlıklarını sürdürebilme. - Çevresine ve sosyal olaylara duyarlılık düzeyi artırma. - Gruplar oluşturarak takım ruhunu kazanma, - Liderlik özelliği. C) Psikolojik Gelişim Eğitimi - Yaşamda başarı ve özgüven ilişkisi, - Güvenin önemi ve güvenle ilgili etkinlikler. - Özsaygı gelişim etkinlikleri

14 5- İletişim beceri düzeylerini belirleme İletişim etkinlik oyunları. - Ben ve sen dili - Etkili iletişim becerileri. - Kendini doğru ifade etme, - Sözlü ve sözsüz iletişim.

15 6- Duygusal zeka -"Empati" becerilerinin geliştirilmesi ve empatiyi günlük yaşamlarında da kullanmalarını sağlayıcı etkinlikler. - Duygularını Kontrol Etme becerisi kazanmaları ve kendi duygu, düşünce ve davranışlarını kendilerini kontrol edebilme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler.

16 7- Karakter gelişim eğitimi - Ahlaki değerler; Sorumluluk, adalet, hoşgörü, yardımseverlik, saygı, doğruluk-dürüstlük, sabır kavramlarını geliştirici drama ve etkinlik çalışmaları, - Öğrencilerimiz bilimin üstünlüğünü kabul eden, milli ve manevi değerlerine sahip, ülke ve milletinin refahı için her zaman her şartta hizmet etmeyi kendine ödev bilen sağlam bir karakter yapısı ile yetiştirilecektir.

17 B) Destek Eğitimi; 1)İletişim Becerileri, 2)Grupla Çalışma Teknikleri 3)Öğrenme Yöntemleri, 4) Problem Çözme Teknikleri, 5) Bilimsel Araştırma Teknikleri 6) Yabancı Dil, 7) Bilgisayar, 8) Sosyal Etkinlikler

18 C) Bireysel yetenekleri fark ettirici program( BYF ) 1- Bilişsel ( zihinsel )beceriler 2- Sosyal beceriler 3- Devinişsel (psikomotor) beceriler 4- Kişisel beceriler 5- Duyuşsal beceriler

19 1- Bilişsel( Zihinsel) Beceriler A- Düşünme Becerileri Yaratıcı düşünme Eleştirel düşünme Yansıtıcı düşünme Analitik düşünme B- Problem çözme C- Öğrenme Becerileri Yürütücü Biliş Becerisi (Öğrenmeyi Öğrenme) Bilimsel süreç Araştırma D- Karar verme E- Araştırma ve anlamlandırma

20 2- Sosyal Beceriler A- Grupla Çalışma - Liderlik -İnovasyon ( Yeni fikirler geliştirmek) B- İletişim - Empati - Farklılıklara değer verme - Stres yönetimi

21 3- Devinişsel Beceriler (Psikomotor ) - Küçük kas becerileri - Beceri geliştirme (Bilimsel Süreç becerileri, robot yapımı, elektronik devre yapımı…)

22 4-Kişisel Beceriler - Kendini tanıma - Zamanı kullanma - Bağımsız çalışma - Kişisel gelişim

23 5-Duyuşsal Beceriler -Değerler eğitimi -Bizi biz yapan sosyal,kültürel,ahlaki değerlerin işlenmesi.

24 Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYG) D) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYG) -Öğrencilerin herhangi bir disiplinde ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazanmaları sağlanır. - Öğrencilerin bireysel ilgi ve yeteneklerinin farkında olmalarını, kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlayacak eğitim bu dönemde verilir. -Öğrencilere özel, yoğunlaşmış, derinleştirilmiş bir eğitim verilir.

25 E) Proje Üretimi/ Yönetimi - Öğrencilerin kendi seçecekleri projeler doğrultusunda çalışmaları, geliştirdikleri çözüm uygulamaları ve bu süreç içerisinde öğrenmeleri temel alınır. -Proje konularının belirlenmesi, seçilmesi ve sonuçlarının değerlendirilip geliştirilmesinde çevredeki iş yeri, yerel yönetimler, gönüllü kurum ve kuruluşlar ve üniversitelerden yardım alınır. -Ulusal ve uluslararası her tür yarışma ve proje takip edilir. Öğrencilerimizin bu tür etkinliklere katılması için gerekli rehberlik ve motivasyon sağlanır.

26 İLETİŞİM: Tel: Adres: Pirebi mah.Gür Sokak No: 1 Meram (Muhacir Pazarı Civarı)

27 DETAYLI BILGI IÇIN Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü


"KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları