Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır.   İmaj, Adab, Protokol  Nezaket, Zarafet  Tanış(tır)ma-Selamlaş(ma)  Oturma, Kalkma,Yürüme  Telefon Kişiliğimiz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır.   İmaj, Adab, Protokol  Nezaket, Zarafet  Tanış(tır)ma-Selamlaş(ma)  Oturma, Kalkma,Yürüme  Telefon Kişiliğimiz."— Sunum transkripti:

1 Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır

2   İmaj, Adab, Protokol  Nezaket, Zarafet  Tanış(tır)ma-Selamlaş(ma)  Oturma, Kalkma,Yürüme  Telefon Kişiliğimiz  Sofra Adab-ı  Giyimin Dili  Kullanımı

3

4

5

6

7 Öz Saygı Görünüm Diksiyon İletişim Kıyafet Hijyenimiz Saç, Makyaj Duruş, Oturuş Beden Dili Aksesuarlarımız Bilgi Birikimi Samimiyet Hoşgörü Empati Duygusu Zarafet ve Nezaket Saygın Davranışlar

8

9 TANIŞ(TIRIL)MA (ilk 5-30 saniye) TANIŞ(TIRIL)MA (ilk 5-30 saniye) Mutlak Tebessüm Mutlak Tebessüm Göz Teması Göz Teması Samimiyet Samimiyet

10 Selamlaşırken erkek mutlaka ayağa kalkmalı. Selamlaşırken erkek mutlaka ayağa kalkmalı. Mekana girildiğinde önce kendimizi tanıtalım/zaman geçince değil. Mekana girildiğinde önce kendimizi tanıtalım/zaman geçince değil. Ünvan ve statülere dikkat! Ünvan ve statülere dikkat!

11 TOKALAŞ(MA)MA İkram Edilmiş Bastırılmış El Şahin Tutuşu Ölü Balık

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22 Kadın-Erkek Adab-ı Protokol hariç bayan hep önceliklidir ancak… Ast-üst ilişkisinin olduğu yerde kadın-erkek ayırımı olmaz. Ast-üstlük geçerli olur. Üst, Konuk ve Hanım daima sağdadır/Yolda yürürken Üniformalı varsa tam tersi.

23

24

25  E-Posta yazmaya mutlaka bir selamlaşma ile başlayın, Günaydın, Merhaba gibi. İçeriği yazdıktan sonra da mutlaka yine iyi dileklerle e- postanızı noktalayın, İyi Çalışmalar gibi. E-posta işlemi ne kadar elektronik bir işlemde olsa karşımızdaki bir insan ve mutlaka bu tarz iyi dilek içeren kelimeleri bekleyecek ve yumuşak bir başlangıç olacaktır.  E-Posta oluştururken, mutlaka konu satırını kullanın. E-posta alıcınızın acelesi ya da iş yoğunluğu olabilir konuya bakarak, o an okuyup okumamaya karar verebilir. E-Postanızın herhangi bir aciliyeti yoksa, sonra okunması önce ve acelecilikle okunmasından daha iyi sonuçlar verebilir. Hatta acil cevap beklediğiniz durumlar için e-postadaki Önemli işaretlemesini de kullanabilirsiniz. Yalnız her inize önemli işaretini koyup, abartılı davranmak karşınızdaki kişiyi zamanla sıkar ve en önemli maillerinize de gereken önem verilmeyebilir.  Açık ve anlaşılır, net ifadeler kullanın. Kısa ve öz olan e-postalar çok daha iyi ve etkilidir. Kimse karmaşık yazıları çözmek için zaman kaybetmek istemez. Gereksiz ifade ve sözcüklerden kaçınarak, konunuz ne ise direkt konuya odaklanın, konuyu gereksiz yere dağıtmayın. Dağınık cümleler ve gereksiz kurduğunuz kelimeler, asıl dikkat çekmek istediğiniz noktadan uzaklaştırır.  atma sebebiniz bir dosya paylaşımı ise; mutlaka bir iki satır bir şeyler yazın.

26  lere hızlı cevap verin. İletileri Gelen Kutusunda cevapsız öylece bırakmayın. Gönderen kişiye mutlaka geri dönüş yapın, eğer hemen yanıt verecek durumda değilseniz, daha sonra dönüş yapacağınızı mutlaka bildirin  Noktalama işaretlerini peş peşe kullanmayın. Cümlelerin sonuna, ???? yada !!!! gibi noktalama işaretlerinin ardı ardına konularak oluşturulan e- postalarda, alıcı oluşturan kişinin kızgın veya bağırarak konuştuğunu düşünebileceği gibi ciddiyetsiz olarak da algılayabilir. Noktalama kurallarına uyarak yazın.  Cümleyi büyük harfler kullanarak yazmayın. Sadece büyük harf kullanarak yaptığınız konuşmalar sizin BAĞIRDIĞINIZ-HAKARET ettiğiniz anlamına gelmektedir. Bu nedenle normal olarak yazmanız tavsiye edilir. Eğer bazı konuların üzerinde durmak istiyorsanız, bunu cümle içinde ya da altını çizmek sureti ile yazabilirsiniz.  Eğer maili şirket dışından bir yere gönderecekseniz mutlaka imza kısmını kullanın. Adınız Soyadınız, Şirket Adı ve iletişim bilgileriniz mutlaka olsun. Ayrıca unutmayın imzalı bir e-posta günümüzde gönderilecek en etkin bir tanıtım aracıdır. Şirketlerde e-posta imzasının standart hale getirilmesi, şirketin standart değerlere sahip olduğunu, disiplinli hareket ettiğini gösterir. İmza kısmında varsa şirketin sloganı olabilir bunun dışındaki gereksiz özlü sözler ve resimlerden kaçınınız.

27  Kızgınken asla yazmayın. Belki en sık önerilen fakat çiğnenen etik kurallarından biridir bu. Bir kişiye kızgınlıkla yazdığınız ağır şeylerin geri alınamayacağını unutmayın ve yazdıklarınızın karşınıza bir gün mutlaka çıkacağını bilin. Bir tavsiye : Eğer o an anlatmak veya yazmak sizin için bir rahatlama olacaksa da; kızgınken bir Word dosyasına yazın ertesi gün okuyun, hak vereceksiniz.  Herkes teknolojiyi sizin kadar takip etmiyor olabilir, bu nedenle çok fazla simge kullanmayın. İletilerde, gülümsemeleri kullanmak bugünlerde duyguları anlatmanın sıkça kullanılan bir yolu oldu. Fakat sizin şaka veya şirinlik maksadı ile yapmış olduğunuz o gülümseme işaretini, karşınızdaki alaycı bir ifade olarak niteleyebilir. Sonuçta yazılı ve kalıcı bir iletişim halindesiniz. Bu tür ifadeler kullanarak, istemeden insanları kırabilir, yazılı iletişim şekli olduğundan o an fark etmeyerek belki de çok sonra farkına varabilirsiniz.  Kısaltılmış terimler, jargon kelimeler, ya da yabancı dilde kelimeler kullanmayın. Mailiniz Türkçe ise, tamamen Türkçe olsun. Yarı Türkçe yarı başka dildeki kelimeler yazmak sizi, karşınızdaki kişinin gözünde sizi “dil bilen”, “bilgili” konumuna değil “ukala” konumuna düşürür. Kısaltılmış terimler de karşınızdaki tarafından anlaşılmayabilir.

28  Mailiniz kimi ilgilendiriyorsa o kişiye, gerçekten başka bilgilendirme yapılması gereken kişi varsa da o kişiye “cc” yapınız. Unutmayın gerekli/gereksiz herkese mail atmanız “cc” ye koymanız, çok iş yaptığınızı göstermeye çalışmanız sizi diğerlerinin gözünde çalışkan yapmayacak, bir süre sonra önemli de olsa yazdığınız hiç birşeyin önemsenmemesine neden olduğu gibi, mailinizdeki asıl muhatap kişileri de kızdırabilecektir.  Göndermeden önce, sesli bir şekilde okuyun. Anlatmak istediğiniz herşeyi tam olarak yazdığınızı düşündüğünüz anda, gönder tuşuna basmadan önce e-postayı sesli olarak okumanız, kendinizi alıcının yerine koymanızı sağlayacağı gibi size yazdıklarınızı tekrar düzeltme şansı verecektir. Unutmayın, düşünceniz yazılı olarak ifade edilmişse, geri almak zordur. Ayrıca asla unutulmamalıdır ki, alıcının bir yazıcısı ve ilet tuşu vardır. Tüm şirketi ya da daha ötesini gezebilecek şeyleri asla yazmayın.

29 Görüş alışverişi-katılım sağlamak için “YUVARLAK” Görüş alışverişi-katılım sağlamak için “YUVARLAK” Kısa, öz toplantı ve görüşme yapmak için “KARE” Kısa, öz toplantı ve görüşme yapmak için “KARE” Demokratik katılım sağlamak için “KÖŞEGEN VEYA HİLAL” Demokratik katılım sağlamak için “KÖŞEGEN VEYA HİLAL” Otorite altında bir toplantı yapmak için “DİKDÖRTGEN” Otorite altında bir toplantı yapmak için “DİKDÖRTGEN” İki taraflı toplantılarda “DİKDÖRTGEN” tercih edilir… İki taraflı toplantılarda “DİKDÖRTGEN” tercih edilir…

30

31

32

33

34

35

36 “Buyrun Efendim” “Buyrun Efendim” Müsaade İsteme Müsaade İsteme Selamlama Selamlama Kendimizi Tanıtma Kendimizi Tanıtma Madde Madde Konu Madde Madde Konu 3 Defa Çaldırmak 3 Defa Çaldırmak Ardışık Ara(ma)mak Ardışık Ara(ma)mak 10:00-22:00 Dilimi 10:00-22:00 Dilimi Pazar Günü Pazar Günü Ara(ma)mak!.. Ara(ma)mak!.. İdealgülüş sese yansır TELEFONNN

37 Nedir Zarafet? Bazen bir duruş Bazen bir duruş Bazen bir oturuş Bazen bir oturuş Bazen bir yürüyüş Bazen bir yürüyüş Bazen sadece tebessüm Bazen sadece tebessüm

38

39

40

41

42 Mahrem alan 0-50 cm Mahrem alan 0-50 cm (Eş, Evlat, Anne, Baba) (Eş, Evlat, Anne, Baba) Kişisel Alan cm Kişisel Alan cm (Örn;asansör) (Örn;asansör) Sosyal Alan cm Sosyal Alan cm (Ofis ortamları) (Ofis ortamları) Genel Alan 360 cm ve üstü Genel Alan 360 cm ve üstü (Otobüs durakları)

43 İletişim de hiçbir pozisyon bize karşımızdakine bağırma hakkı tanımaz İletişim de hiçbir pozisyon bize karşımızdakine bağırma hakkı tanımaz “Anladın-mı” Emir kipleri” Bilmiyorsun ki”,”Sen kimsin, gibi sözcüklerden kaçınmalı. “Anladın-mı” Emir kipleri” Bilmiyorsun ki”,”Sen kimsin, gibi sözcüklerden kaçınmalı.

44 BİR İNSANIN NİTELİĞİ KIYAFETİYLE; NEZAKETİ DAVRANIŞIYLA; BİLGİSİ KONUŞMASIYLA; GÖRGÜSÜ SOFRA ADABI;

45 YEMEK YEMEK ve ve SOFRA DÜZENİ SOFRA DÜZENİ

46 Garsonla aramızdaki dil Garsonla aramızdaki dil Peçetelerin durumu Peçetelerin durumu Masadaki yerimiz kaç cm Masadaki yerimiz kaç cm Masada kolların duruşu Masada kolların duruşu Supla, menanj takımı Supla, menanj takımı İzin isteyerek kalkılmalı İzin isteyerek kalkılmalı

47

48

49 Çorbaya ekmek doğranmaz. Çorbaya ekmek doğranmaz. Tabağa çok fazla eğilmemek gerekir. Tabağa çok fazla eğilmemek gerekir. Çorbanın dibini almak için tabak yatırılmaz. Çorbanın dibini almak için tabak yatırılmaz.

50 Restoran ve yemek adabı Kaşık çorba içildiği müddetçe kasesinin içinde olmalıdır. Ancak çorba bittikten sonra çorba tabağının yan tarafına bırakılır. Kaşık çorba içildiği müddetçe kasesinin içinde olmalıdır. Ancak çorba bittikten sonra çorba tabağının yan tarafına bırakılır. Limon çatalla sıkılmaz, sağ elle sıkılırken sol el siper yapılır. Çorba alt tabağının yanına konur. Limon çatalla sıkılmaz, sağ elle sıkılırken sol el siper yapılır. Çorba alt tabağının yanına konur.

51

52

53 Elde çatal bıçak, ağızda lokma varken konuşulmaz. Elde çatal bıçak, ağızda lokma varken konuşulmaz. Sağdaki içecekler bize aittir. Sağdaki içecekler bize aittir. Soldaki yiyecekler bize aittir. Soldaki yiyecekler bize aittir. Yiyecek servisi soldan yapılır. Boş tabaklar sağdan alınır. Yiyecek servisi soldan yapılır. Boş tabaklar sağdan alınır.

54 İçecek servisi sağdan yapılır, sağdan kaldırılır. İçecek servisi sağdan yapılır, sağdan kaldırılır. Yiyecek servisi soldan yapılır, Yiyecek servisi soldan yapılır, sağdan kaldırılır. sağdan kaldırılır. Boşalan su veya meyve bardağı garson tarafından doldurulur. Boşalan su veya meyve bardağı garson tarafından doldurulur.

55 Eş ile gidiyorsak karşılıklı oturulabilir. Eş ile gidiyorsak karşılıklı oturulabilir. Sosyal yemeklerde eşler yanyana oturabilir. Sosyal yemeklerde eşler yanyana oturabilir. Eş (kadın) erkeğin sağında oturur. Eş (kadın) erkeğin sağında oturur. Kalabalığa erkeğin yönü dönük olmalıdır. Kalabalığa erkeğin yönü dönük olmalıdır.

56 Bahşiş, yemek çok beğenilmişse %10, normalde %5 olmalıdır. Bahşiş, yemek çok beğenilmişse %10, normalde %5 olmalıdır. Restoranda yemeği bayan söylemez, bey onun adına söyler. Restoranda yemeği bayan söylemez, bey onun adına söyler. Erkekler pardüselerini vestiyere bırakır. Bayanlar yanına alabilir. Erkekler pardüselerini vestiyere bırakır. Bayanlar yanına alabilir. ŞIK

57 GİYİM, GİYİM, KİŞİNİN İMAJIDIR. KİŞİNİN İMAJIDIR.

58

59 GİYİM GİYİM Görünümlerine göre karşılanır. Görünümlerine göre karşılanır. Kişiliklerine göre ağırlanır, Kişiliklerine göre ağırlanır, bilgilerine göre uğurlanırlar. bilgilerine göre uğurlanırlar.

60 Hanımlarda giyimde tek renk resmi, iki renk yarı resmi, üç renk sosyaldir. Hanımlarda giyimde tek renk resmi, iki renk yarı resmi, üç renk sosyaldir. Erkeklerde uygun ve şık giyim daima üç renktir. Erkeklerde uygun ve şık giyim daima üç renktir. Hanımlarda ve erkeklerde giyimde üçten fazla renk daima fantezi ve rüküştür. Hanımlarda ve erkeklerde giyimde üçten fazla renk daima fantezi ve rüküştür.

61

62 Renklerin Kendi Araların da ki Dili

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81 Erkek Giyiminin Yanlışları Takım elbisenin kolunun kısalığı, Takım elbisenin kolunun kısalığı, Sırtta yaka altında bileklerde potluk, Sırtta yaka altında bileklerde potluk, Çok yüksek pantalon beli, Çok yüksek pantalon beli, Kısa pantalon paçası. Kısa pantalon paçası.

82

83 SİHİRLİ Günaydın Günaydın Misafir Misafir Kesinlikle Kesinlikle Elbette Elbette Hemen Hemen Özellikle Özellikle Buyrun Buyrun Efendim Efendim Sayın Sayın Memnuniyetle Memnuniyetle Muhteşem Muhteşem Derhal Derhal Harika… Harika… Teşekkür Teşekkür Lütfen Lütfen Özel Kıyamam Özel Kıyamam Hanımefendi Hanımefendi Sevgili Sevgili

84

85


"Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır.   İmaj, Adab, Protokol  Nezaket, Zarafet  Tanış(tır)ma-Selamlaş(ma)  Oturma, Kalkma,Yürüme  Telefon Kişiliğimiz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları