Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT."— Sunum transkripti:

1 Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT

2 Pen Up = PU (Kalemi Kaldır) Kullanımı PU (Kalemi kaldırır çizim yapmaz) Pen Down = PD (Kalemi kağıt üzerine indirir) Kullanımı PD (Çizim yapmak için kalemi kağıt üzerine bırakır)

3 Forward = FD (İleri Git) Kullanımı FD 100 (100 piksel ileri git) Backward = BK (Geri Git) Kullanımı BK 50 (50 adım geri git)

4 Right = RT (Sağa Dön) Kullanımı RT 45 (45 derece sağa dön) Left = LT (Sola Dön) Kullanımı LT 45 (45 derece sola dön)

5 Clear Graphics = CG (Çizilen grafiği siler ) Kullanımı CG (Grafiği Temizle) Clear Screen = CS (Görüntü alanını temizler ) Kullanımı CS (Görüntü alanını siler)

6 REPEAT (Komut dizininin kaç kez tekrarlanacağını belirtir) Kullanımı REPEAT 4[FD 50] (4 kez ileriye 50 adım atılmasını sağlar) SHOW (İşlemin sonucunu görüntüle) CHAR (ASCII kodu göster) Kullanımı SHOW CHAR 65 (65 nolu karakteri görüntüle)

7 CIRCLE (Daire çizmek için kullanılan komuttur) Kullanımı CIRCLE 50 (50 piksellik yarıçapında daire çizer)

8 LABEL (Metinsel ifade yazdırma) Kullanımı LABEL "METİNSEL İFADE VEYA LABEL ["METİNSEL İFADE] Örnek1: Label [BÖTE] Örnek2: repeat 50 [label "BÖTE rt 15 fd 10]

9 SETPENCOLOR = setPC (Kalem rengini değiştirme.) Ör: SETPENCOLOR [255 0 0] SETPENCOLOR [0 255 0] SETPENCOLOR [0 0 255]

10 SETPOS [n n] (Kaplumbağayı x, y koordinatlarına göre ayarlama) Örnek: SETPOS [50 5] SETHEADING n (Kaplumbağayı belirtilen derece yönüne döndürme) Örnek: SETHEADING 30

11 Örnekler REPEAT 3[FD 100 RT 120] REPEAT 4[FD 100 RT 90] REPEAT 5[FD 100 RT 72] REPEAT 6[FD 100 RT 60] REPEAT 7[FD 100 RT 51] REPEAT 8[FD 100 RT 45]

12 Örnek :Ekran çıktısı: Editör menüsünde isim tanımlaması yaparak aşağıdaki kodları çalıştırın. repeat 12 [lt 30 circle2 100] repeat 12 [lt 30 circle2 110] repeat 12 [lt 30 circle2 115] repeat 12 [lt 30 circle2 120] repeat 12 [lt 30 circle2 125] repeat 12 [lt 30 circle 130] repeat 12 [lt 30 circle 135] repeat 12 [lt 30 circle 140] repeat 12 [lt 30 circle 145] repeat 12 [lt 30 circle 150] repeat 12 [lt 30 circle 95] repeat 12 [lt 30 circle 90] repeat 12 [lt 30 circle 85] repeat 12 [lt 30 circle 80] repeat 12 [lt 30 circle 75] repeat 12 [lt 30 circle 70] repeat 12 [lt 30 circle 65] repeat 12 [lt 30 circle 60]

13 Örnek animasyon (Helikopter – ANIMATE yazıp enter tuşuna basın) TO P :X :Y SETXY :D * 6 * :X + :A 6 * :Y + :B END TO COPTER PU P -1 3 PD P -6 3 P 4 3 P -1 3 P -1 2 P -2 1 P 2 1 P -7 1 P -2 0 P -1 -1 P 1 -1 P 2 0 P 2 1 P 1 2 P -1 2 PU P -8 2 PD P -6 0 PU P -8 0 PD P -6 2 END TO ANIMATE MAKE "D 1 FLYR -250 200 100 SPINLT 1 FLYL 200 30 100 SETPC [140 60 60] ALIEN -260 100 FLYL 30 0 100 SHOOT SETPC [200 180 120] ALIEN -260 100 DESTROY -260 100 SETPC [255 255 255] ALIEN -260 100 FLYD 100 -80 0 FLYL 0 -250 -80 FLYU -80 90 -250 SPINRT -1 FLYU 90 100 -250 ANIMATE END TO FLYR :X1 :X2 :Y IF :X1 > :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYR :X1 + 3 :X2 :Y END TO FLYL :X1 :X2 :Y IF :X1 < :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYL :X1 - 3 :X2 :Y END TO FLYD :Y1 :Y2 :X IF :Y1 < :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYD :Y1 - 3 :Y2 :X END TO FLYU :Y1 :Y2 :X IF :Y1 > :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYU :Y1 + 3 :Y2 :X END TO SPINLT :N IF :N < -1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER SPINLT :N - 0.40 END TO SPINRT :N IF :N > 1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER SPINRT :N + 0.40 END TO SHOOT MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [0 0 0] COPTER PU P 2.1 0.40 SETHEADING :D * 90 SETPENSIZE [2 2] SETPC [255 0 0] REPEAT 3 [OUT LASER IN] SETHEADING 0 SETPENSIZE [1 1] END TO OUT PD FD 220 END TO IN PE BK 220 WAIT 4 PPT PU END TO LASER PLAYWAVE "laser.wav 0 ;file must be present END TO EXPLODE PLAYWAVE "explode.wav 0 ;file must be present END TO ALIEN :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P -2 2 PD P -1.5 3 P 1.5 3 P 2 2 P 0.50 1.6 P -0.50 1.6 P -2 2 P -4 1 P -4 0 P -3 -1 P -1 -1.5 P 1 -1.5 P 3 -1 P 4 0 P 4 1 P 2 2 P 4 1 P 1 0 P -1 0 P -4 1 PU P -1 -2 PD P -1 -3 PU P 0 -2 PD P 0 -3 PU P 1 -2 PD P 1 -3 END TO BLAST :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P 0 0 PD REPEAT 12 [FD 24 BK 24 RT 30] PU P -1 -4 PD P -2 -5 PU P 0 -5 PD P 1 -6 PU P -2 -7 PD FD 2 PU P 0 -7 PD FD 2 PU P 1 -8 PD FD 2 PU P 2 -5 PD FD 2 END TO DESTROY :X :Y SETPC [255 0 0] BLAST :X :Y EXPLODE SETPC [255 255 255] BLAST :X :Y MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [255 255 255] COPTER END


"Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları