Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİNİ KONUMLAMAK TÜRKİYE PİYASASI İÇİN YÖNTEM VE TEKNİK Dr Şükrü Aslanyürek 21 EKİM 2015 21.10.2015RETAIL VISION İSTANBUL 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİNİ KONUMLAMAK TÜRKİYE PİYASASI İÇİN YÖNTEM VE TEKNİK Dr Şükrü Aslanyürek 21 EKİM 2015 21.10.2015RETAIL VISION İSTANBUL 1."— Sunum transkripti:

1 ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİNİ KONUMLAMAK TÜRKİYE PİYASASI İÇİN YÖNTEM VE TEKNİK Dr Şükrü Aslanyürek 21 EKİM RETAIL VISION İSTANBUL 1

2 RETAIL VISION İSTANBUL 2

3 PERAKENDE, HAYATTIR MÜ Ş TER İ, KRAL İ ÇED İ R PARAZAMAN FİZİKKÜLTÜR MÜŞTERİ RETAIL VISION İSTANBUL

4 KRAL İ ÇEN İ N B İ R GÜNÜ DAHA FAZLASI EN İYİSİ KAZANAN BEN OLMALIYIM PARA YETMİYOR ZAMAN BANA GÖRE, BENİM İÇİN BEN FARKLIYIM KÜLTÜR- FİZİK RETAIL VISION İSTANBUL

5 BUGÜN, YEN İ B İ R GÜN 1 SOSYALİM 2 MOBİLİM 3 YERİMDEYİM RETAIL VISION İSTANBUL

6 DÜN, GER İ DE KALDI 1 ÜRET DEPOLA 2 FİYATLANDIR TANIT 3 YERLEŞTİR SAT RETAIL VISION İSTANBUL

7 PERAKENDE, KÖKTEN DE ĞİŞİ YOR DÜĞME VE TUĞLA BİR ARADA TASARIM VE HIZKİŞİYE ÖZEL TASARIM RETAIL VISION İSTANBUL

8 YEN İ MÜ Ş TER İ YE DO Ğ RU 2035 DE ORT. YAŞ OLACAK EĞİTİM 6.5 YILDAN 15 YILA ÇIKACAK B GRUBU %40 A ULAŞACAK KADIN VE ERKEK FARKI AZALACAK ZAMAN ODAKLI KÜLTÜR VE DAVRANIŞ YERLEŞECEK RETAIL VISION İSTANBUL 8

9 ENERJİ DÜNYA İLETİŞİM-İLK DEFA İLETİŞİM TÜRKİYE KAMU YÖNETİMİNİN ARAÇLARI SOLOMO SOCIAL LOCAL MOBILE PERAKENDE ALGI, HERŞEYDİR BANA GÖRE BENİM İÇİN ÖZEL VE FARKLI NEREYE DOĞRU GİDİYORUZ? YENİ GÜÇ DENGESİ YERKÜRE KONUŞUYOR GELİR DAĞILIMI KENTLİ NÜFUS KENT YAPISI SO LO MO SOSYAL OLDUĞU YERDE MOBİL SO LO MO SOSYAL OLDUĞU YERDE MOBİL REKABET TASARIM, HIZ, ESNEKLİK REKABET TASARIM, HIZ, ESNEKLİK RETAIL VISION İSTANBUL

10 DÜNYA OECD ( 15 AB+ ÜST 7 ÜLKE ) NÜFUS -% GELİR +%1-%1.5 GSYİH/KİŞİ $ GDP %25 PAY TÜRKİYE 2023 EKONOMİ % 4-5 /TOP.%50 BÜYÜYEBİLİR PERAKENDE 2023 KAYITDIŞI %55 DEN %10 A DİGİTAL ÖDEME %20 DEN %70 E İSTİHDAM +%33 ARTAR 3.6 MIO GELİŞEN EKONOMİLER BRICS+T+LATIN BUGÜN % DA % DE %45 GLOBAL GSYİH PAYI NÜFUS YILLIK +%1.5 / TOP.% DE KENTLİ % 80 METROPOL %50 ORT. YAŞ …29 DAN 35 E ALT SEKTÖRLER TTM %50 DEN %35 E DAY TÜK %12 YE EĞ.KÜ.YEME % 8-10 INTERNET %12 RAKAMLARLA KONUŞALIM : 2023 HEDEFLERİ DOĞU AKDENİZ HER ŞEYE AÇIK SİYASİ İSTİKRARSIZLIK GÖÇ SORUNU EĞİTİM ORT. SÜRE 6,5 YILDAN 10 YILA LİSE 15 DEN %25-30 ÜNİVERSİTE %7 DEN %12-15 E GİRİŞİMCİLİK ULUSAL MAR. %50 YEREL MARKA %35 YAŞAM TARZI MARKALARI %15 10 RETAIL VISION İSTANBUL

11 TOPLAM HACİM USD TOPLAM İSTİHDAM ORGANİZE PERAKENDE USD ORG.PER. İSTİHDAM TOPLAM MAĞ.ALANI 3+ MİLYON $300 MİLYAR? $110 MİLYAR (%20+) (35) MİLYON m2 (11 ) MİLYON m2 23 ORG.PER. MAĞAZA ALANI PERAKENDE SEKTÖR VERİLERİ (2015) 11 RETAIL VISION İSTANBUL

12 TOPLAM HACİM USD TOPLAM İSTİHDAM ORGANİZE PERAKENDE USD ORG.PER. İSTİHDAM TOPLAM MAĞ.ALANI 4 MİLYON +% MİLYAR. + % MİLYAR. +% %150 (40) MİLYON m2 (%15) (17-20 ) MİLYON m2 (%40) 26 ORG.PER. MAĞAZA ALANI PERAKENDE SEKTÖR VERİLERİ (2023) 12 RETAIL VISION İSTANBUL

13 MÜ Ş TER İ YE BAKI Ş TÜİKÖZEL NOTLAR RETAIL VISION BÖLGEİBBS 1. DÜZEY DÜZEY 26 İSTANBUL: 1? 19 BÖLGEİST 8-12 ANKARA 5- 6 İZMİR 4-5 KENTLER/ İLLER İBBS 3. DÜZEY 81 İSTANBUL: 1? 25 İL 150 İLÇE SES GRUPLARI %20 LİK 5 GRUP A%5 B%10 C1%20 C2%25 D,E %40 GERÇEK 8-10 KAYITDIŞI%28-30%45, RETAIL VISION İSTANBUL 13

14 BÖLGELERE GÖRE GSYİH: İLK DOKUZ BÖLGE İLLER/BÖLGEGELİR/KİŞİ USD BÖLGE GSYİH MİLYAR USD İSTANBUL KOCAELİ, SAKARYA DÜZCE BOLU, YALOVA ,5 BURSA, ESKİŞEHİR BİLECİK ,2 ANKARA ,8 TEKİRDAĞ,EDİRNE, KIRKLARELİ ,0 İZMİR ,5 ANTALYA, ISPARTA, BURDUR ,8 BALIKESİR, ÇANAKKALE ,7 ZONGULDAK,KARABÜK, BARTIN , RETAIL VISION İSTANBUL 14

15 İKİNCİ DOKUZ BÖLGE İLLER/BÖLGEGELİR/KİŞİ USDBÖLGE GSYİH MİLYAR USD AYDIN, DENİZLİ, MUĞLA ,8 MANİSA AFYON UŞAK KÜTAHYA ,0 ADANA, MERSİN ,8 TRABZON ORDU GİRESUN RİZE ARTVİN GÜMÜŞHANE ,4 KONYA, KARAMAN ,3 SAMSUN TOKAT ÇORUM AMASYA ,8 KIRIKKALE AKSARAY NİĞDE NEVŞEHİR KIRŞEHİR KAYSERİ, SİVAS YOZGAT ,2 KASTAMONU ÇANKIRI SİNOP , RETAIL VISION İSTANBUL 15

16 SON SEKİZ BÖLGE İLLER / BÖLGEGELİR/KİŞİ USDBÖLGE GSYİH MİLYAR USD HATAY KAHRAMANMARAŞ OSMANİYE ,8 ERZURUM ERZİNCAN BAYBURT ,8 MALATYA ELAZIĞ BİNGÖL TUNCELİ ,3 GAZİANTEP ADIYAMAN KİLİS ,2 MARDİN BATMAN ŞIRNAK SİİRT ,6 AĞRI KARS IĞDIR ARDAHAN ,8 ŞANLIURFA DİYARBAKIR ,1 VAN MUŞ BİTLİS HAKKARİ , RETAIL VISION İSTANBUL 16

17 PAZAR DİLİMİ TANIMLAMAK GELİRZAMANKİMLİKSOSYAL AĞ KAYITDIŞIETKİNLİKLERCİNSİYETGELDİĞİ AİLE KAYITLI SIKLIKYAŞKENDİ AİLESİ VARLIK TÜRÜYEMEKEĞİTİMAİLE ÜSTÜ BAĞ İSTİHDAMMÜZE VE SANATMEDYASOSYAL MEDYA OTOSPORFİZİKMOBİL İLETİŞİM KONUTMÜZİKKİTAPE-ALIŞVERİŞ GÖSTERİŞ SİMGESİ GRUPİBADET İÇKİTANIMLI GRUP TURİZM DOĞA /GÖSTERİ RETAIL VISION İSTANBUL 17

18 CBS TİCARET ALANI VERİ TABANI KENTTAŞRAKIR İLÇEİSTİHDAMARAZİ MÜLKİYETİ MAHALLEKUŞAK/SÜREÜRETİM KONUSU KONUT TİPİ TASARRUF ŞEKLİ İSTİHDAMGÖÇ BAĞI GÖÇ ÖLÇEĞİTASARRUF ŞEKLİ AİLE YAŞ/EĞİTİM ERKEK/KIZ ÇOCUK BOŞZAMAN RETAIL VISION İSTANBUL 18

19 KENT – TAŞRA GEÇİDİNDE ÖLÇME PARA ZAMAN 1 A+ 2 A1 3 A2 4 AX 5 B1 6 B2 7 BX 8 C1 9 C RETAIL VISION İSTANBUL 19

20 PARA ZAMAN ALGI /KÜLTÜR 1 A+ 2 A1 3 A2 4 AX 5 B1 6 B2 7 BX 8 C1 9 C RETAIL VISION İSTANBUL 20

21 PERAKENDE GAYRİMENKULLER İÇİN GYO ŞARTI SERMAYE PİYASASI İÇİN DÜZENLEMELER BANKACILIK SİSTEMİNDE PERAKENDE İÇİN UZMANLAŞMA KOBİ PERAKENDE İÇİN ÖZEL TEŞVİK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİN FİNANSMANI İÇİN VERGİ AVANTAJI NE YAPMALI? RETAIL VISION İSTANBUL

22 NE YAPMALI? YENİ BORÇLAR KANUNU TİCARİ GAYRİMENKUL- KİRA VE YÖNETİM HUKUKU DÜZENLEMELER GYO MEVZUATI VE SERMAYE PİYASASI GAYRİMENKUL ÜST KURULU TÜRKİYE PERAKENDE SEKTÖR BİRLİĞİ BİLİM VE EĞİTİM İÇİN ÖZEL VAKIF 40 YILLIK PLAN RETAIL VISION İSTANBUL

23 OKUMA LİSTESİ KENT YAPISI VE GÖÇ KENTLİ YOKSULLUK & GELİR DAĞILIMI YÜRÜMEYE ÖVGÜ SOSYAL PATLAMA VE AYRIŞMA BOŞZAMAN ICSC, NRF, AYD, TEPAV RETAIL VISION İSTANBUL 23


"ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİNİ KONUMLAMAK TÜRKİYE PİYASASI İÇİN YÖNTEM VE TEKNİK Dr Şükrü Aslanyürek 21 EKİM 2015 21.10.2015RETAIL VISION İSTANBUL 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları