Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation."— Sunum transkripti:

1 VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation

2 OCS 2007 ile VoIP Kurulum Senaryoları OCS 2007 ile SIP/PSTN ve PBX Entegrasyonu Basit Bir OCS 2007 Kurulumu OCS 2007 ve PBX Entegrayonu OCS 2007 ve IP-PBX Entegrasyonu Ajanda

3 PBX sistemlerinde büyük yatırımlar var Esneklik önemli Bugünün İş Ortamı Geribildirimler Bilgi İşlem Müdürleri Bilgi İşlem Personeli Birbiriyle uyumsuz PBX sistemlerini yönetmek zor Yapılan taşıma, ekleme ve değişiklikler varolan altyapıya uyumlu olmalı Çalışanlar İletişim araçları birlikte çalışmıyorlar Yeni altyapılar varolan çalışma şekillerini desteklemeli

4 Sağlam Altyapı Microsoft Active Directory ile tek kimlik OCS 2007 ile anında mesajlaşma ve varlık bilgisi Exchange Server 2007 ile birleşik mesajlaşma PBX entegrasyonu Bügünden pilot çalışma yapılmalı Kullanıcı deneyimi önemli OCS ve OC varolan telefon sistemlerinin yerini alacak Tüm iletişim kanallarında birleşik kullanıcı deneyimi Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP BügünYakın Gelecek

5 SenaryoKurulum ZamanıGerekli Altyapı OCS beraber çalışma PBX ile gelen tüm özelliklere OC ve OCS’in özellikleri eklenecek Modern PBX’ler OCS ile beraber çalışabilir OCS tek başına Seçilmiş gruplarla pilot yapılmalı: İnterkaktif çalışanlar Mobil çalışanlar PSTN Gateway ya da Hybrid- IP PBX. Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP Kurulum Senaryoları

6 Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP Kurulum Senaryosu: OCS 2007 beraber çalışma Aynı anda telefon çalar –PBX sistemleri ile entegrasyon –Kullanıcılarda OC ve telefon var Varolan PBX özelliklerini kullanın –Resepsiyonist –Acil arama –Analog hatlar (Fax vb...) –Sesli Posta OCS 2007 Beraber Mediation Server Mediation Server SIP PBX OCS 2007 IM, Presence, Audio, Video, Conferencing, IVR Inbound Routing Outbound Routing Voic Routing SIP/PSTN Gateway

7 Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP Kurulum Senaryosu: OCS 2007 Tek Başına Gruplar halinde yazılımla güçlendirilmiş VoIP geçişi –Bilgi çalışanları ve mobil çalışanlar –Tüm kullanıcılarda IM ve varlık bilgisi var Standart PBX geçiş prosedürleri –Genel PBX ağ arabirimleri –PBX hat ve numara planları –PBX geçişi mecburi değil OCS 2007 Tek Başına PBX Mediation Server Mediation Server SIP OCS 2007 IM, Presence, Audio, Video, Conferencing, IVR Inbound Routing Outbound Routing Voice Mail Routing SIP/PSTN Gateway

8 QOE İzleme Arşivleme CDR OCS 2007 Ses Bileşenleri IM Bulutu MSN AOL Yahoo Mobil Kullanıcılar DMZ Ortaklıklar Front-End Server(s) (IM, Presence) Front-End Server(s) (IM, Presence) Inbound Routing Inbound Routing Outbound Routing Outbound Routing PSTN Backend SQL server Backend SQL server Exchange 2007 Server UM Seslimesaj UC Bağlantıları Active Directory Voice Mail Routing Voice Mail Routing Conferencing Server Conferencing Server PBX (SIP-PSTN GW) Access Server Data Audio/ Video SIP Mediation Server PRI

9 Geleneksel VoIP altyapısı karışık ve yönetilmesi zor. Yöneticiler tüm ağı yönetemeyebilirler. Kullanıcılar hergün daha fazla mobil oluyorlar Yöneticiler tüm ağı yönetemeyebilirler. Kullanıcılar hergün daha fazla mobil oluyorlar En büyük şikayet ses kalitesi Kaliteyi etkileyen çok etken var En büyük şikayet ses kalitesi Kaliteyi etkileyen çok etken var Masraf $ Karışıklık Hazır Geleneksel VoIP Limitleri

10 Kalite için anlaşılır, kullanıcı-odaklı yaklaşım Akıllı, uyumlu son noktalar Gerşekleşen deneyim gerçek zamanlı ölçülebilir IP ağları için optimize edilmiş yapı Microsoft Deneyim Kalitesi

11 Microsoft Codec’leri RTAudio ve RTVideo Wideband Narrowband RTAudio (8kHz) 28 Kbps RTAudio (16kHz) 45 Kbps G Kbps G Kbps

12 Wide- Band Derece- lendirme Mükemmel Ağ İş Ağı InternetYüksek Kayıp Source: Psytechnics 12/06 Kalite

13 Ne Kadar Hat Hızı? Tek yönlü iletişim En kötü durum Sessizlik kontrolü hat hızında tasarruf sağlar Kullanıma göre dinamik hız CodecMin Hat HızıMax Hat Hızı Real-time Audio (RTA)24 Kbps45 Kbps Siren 48 Kbps Real-time Video (VC-1) 50 Kbps250 Kbps

14 Kullanıcı Başına Hesap Veri TipiGerekli Hat hızı Audio45 Kbps Video250 Kbps Data~45 Kbps Signaling10 Kbps Total350 Kbps (her yön için)

15 Kullanımın Yönetilmesi Sunucu –Konferans tipleri –Kim –Kaç kişi İstemci –Her uygulama için hathızı –Port aralığı

16 OCS: Kalitenin Sürekliliği Herhangi bir IP ağında çalışabilir İçerde ve dışarda aynı deneyim VPN gereksiz Şifreleme –TLS > SIP sinyali –SRTP > Veri iletişimi Her ağda – Her zaman – Her yerde

17 OCS ve SIP/PSTN / IP-PBX entegrasyonu sağlar Microsoft OCS 2007 ile ses dünyası arasında köprü –Sinyal –SIP işlemlerinin yönetimi –G.711 > RTAudio OCS için... –IP telefonu altyapısı –PSTN için bağlantı Mediation Server

18 Basic Media Gateway –Basit Donanım –TDM desteği –SIP over TCP –RFC 3261 desteği SIP –G.711 –Mediation Server ile çalışır Hybrid Media Gateway –Media Gateway donanım –Mediation Server yerine çalışır ÜreticiModelTip AculabHybrid for OCSHybrid AudiocodesMediant 2000Basic AudiocodesHybrid Dialogic1000Basic Dialogic2000Basic Dialogic4000Hybrid QuintumTenor DXBasic QuintumHybrid SIP/PSTN Gateway

19 Gateway-Only Konfigürasyonu

20 PBX Beraber Çalışma

21 IP-PBX Entegrasyonu

22 Unified. Simplified.

23 Kaynaklar Telefon ve OCS 2007 Entegrasyonu Telefon ve OCS 2007 Entegrasyonu OCS 2007 Tech Center OCS 2007 Tech Center Office Communications Server ile Kullanılabilen Gateway Listesi Office Communications Server ile Kullanılabilen Gateway Listesi

24


"VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları