Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR 2120203317.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR 2120203317."— Sunum transkripti:

1 VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR

2 KONULAR 1)VoIP Nedir? 2)Nasil Çalisir? 3)VoIP Kullanımının Dört Şekli
4)VoIP Çalışma Mantığı Ve Kullanımı? 5)VoIP Avantajları 6)VoIP Dezavantajları 7)VoIP’de Servis Kalitesi

3 1)VoIP Nedir? VoIP (Voice over internet Protokol) : İnternet üzerinden ses iletimi Türkçe internet üzerinden ses anlamına gelen Voice over IP (VoIP) genel olarak mevcut telefon şebekesi ağ mimarisi üzerinde yapılan geliştirme  çalışmaları sonucunda ortaya çıkan, İnternet alt yapısını kullanarak telefon görüşmesi yapabilmeyi ve faks çekebilmeyi sağlayan bir teknolojidir.

4 2)Nasil Çalişir? Ses(kaynak) - ADC - internet - DAC - Ses(hedef)
Verileri sayısallaştırılması ve bu sayısallaştırılmış verinin belirli ölçüdeki paket yada kısımlara bölünerek taşınmasıdır Veri iletimi esnasında aradaki bağlantının sürekli açık kalma zorunluluğunun olmaması. 4 adet ana protokol(H.323, SIP, MGCP, Megaco) Özetle VoIP , analog ses (bakır telefon kabloları ile iletilen ses) sinyalini alarak dijital sinyallere dönüştüren ve bu sinyalleri internet üzerinden ileten bir teknolojidir.

5 1- H.323: LAN bağlantılarında çoklu ortam (multimedia) konferanslarını sağlayan orijinal protokoldür. 2-Session Initiation Protocol (SIP): SIP, uygulama katman kontrol protokolüdür ve bir veya daha fazla katılımcının oturum oluşturması, değiştirmesi ve sonlandırması amaçlıdır. 3-Media Gateway Control Protokol (MGCP): H.323 ve SIP protokollerini tamamlayan protokoldür. PSTN(Public Switched Telephone Network) tarafından gelen aramayı gerekli noktaya ulaşması için ara iletişim kanalını açar. (Megaco, MGCP’den türetilmiştir. Aynı arabirim üzerinden kullanılır. Uygulama ve servis işlevi olarak benzerlerdir.) 4-RTP: Verinin kendisi RTP tarafından iletilir. 5-RTCP: Hizmet kalitesi ile ilgili geri bildirim yapmak için kulanılır.

6 3)VoIP Kullanımının Dört Şekli
1-Bilgisayardan Bilgisayara: Bu halen birçoğumuzun kullandığı MSN Messenger tarzı anında mesajlaşma (instant messages) programları ile bu iş için özel olarak üretilmiş programlar ile yapılmaktadır (msn,skype) 2-Bilgisayardan Telefona: bu durumda da yine bir programa ihtiyac duyulacaktır. Program bedava olarak bulunabilmesine karşın dakika başna görüşme için küçük bir ücret ödenmesi gerekir. (skypeOut) 3-Telefondan Bilgisayara: Bazı firmalar telefondan bilgisayarların aranabileceği bazı telefon kartları geliştirmişlerdir. Ancak bu sistemin kullanılabilmesi için aranan bilgisayarda ilgili firmanın sağlayacağı programın kurulmuş olması gerekir.(skype) 4-Telefondan Telefona: Bu durumda ise kullanıcılar kısa mesafedeki bazı merkezi telefonları aramakta ve daha sonra IP üzerinden uzun mesafedeki diğer abonlere yönlendirilmekteler. Böylece görüşmeler daha ucuza mal olmaktadır. Wav-140, VoIPbuster, SIPPhone, VoIPTalk

7 4)VoIP Çalışma Mantığı Ve Kullanımı
Voip iki farklı şekilde hizmet vermektedir; 1- Sadece belirli yerler ve kişilerle görüşmek için voip cihazı ve internet bağlantısına ihtiyaç duyan dışa kapalı voip ağı. Bu genellikle firmanın şubeleri arasında sıklıkla kullanılan maliyeti düşüren bir yöntemdir. Fakat bu yöntemle dış hatlarla görüşmek mümkün değildir. 2- Hem kendi voip ağımızla hemde diğer dış hatlarla (yurtdışı, yurtiçi sabit hatlar ve cep telefonları) görüşmeler için kullanılan voip sistemi. Bu sistemin kullanılabilmesi için öncelikle bize bu hizmeti sunan firmanın SIP Serveri üzerinde kullanıcı adı ve şifre ile oturum açılması gerekmektedir. Daha sonra istenilen görüşmeler gerçekleştirilebilir. Bu hizmet tamamen ücretsiz değildir.

8 5)VoIP Avantajları 1-Maliyet: Kişisel kullanımlardan ziyade, bir çok çalışanı bulunan şirketlerde ve sürekli yurt dışı görüşmeler yapılması gereken durumlarda yüksek telefon faturası sorununa çözüm sunar. Voip ile aylık sabit bir ücret ödenerek, internet erişimi olan her yerden telefon görüşmesi yapılabilir. 2-Güvenlik: Telefon dinleme olaylarının giderek yaygınlaştığı dünyamızda, bu soruna voip ile çözüm getirilebilir. Çünkü voip teknolojisinde analog ses sinyallari, dijital data sinyallerine dönüştürülür. Digital sinyallerin şifrelenmesi kolaydır. 3- Ses, görüntü ve metin iletimi: Voip’in ortaya çıkış amacı sadece ses sinyallerini iletmek iken günümüzde video, görüntü ve text mesajlarıda, ses sinyalleriyle bütünleşik bir şekilde karşı tarafa iletilebilmektedir. 4- Voip Mobile: Voip, artık android ve ios işletim sistemleri üzerinden de kolaylıkla kullanılabilmektedir.

9 6)VoIP Dezavantajları 1-İnternet Erişimi: Günümüzde her bilgisayarın ve cep telefonunun internet erişimi olduğu düşünüldüğünde bu durum pek bir sorun gibi görünmemektedir. Fakat ses sinyallerinin sorunsuz şekilde iletilebilmesi için geniş bantlı, hızlı bir internet erişimine ihtiyaç duyulması özellikle mobil telefonlar üzerinde ki görüşmelerde problem oluşturabilmektedir. 2-Bağımlılık: Voip, çeşitli firmalar tarafından sunulan üyelik ve sabit bir ücret karşılığında kullanılan bir hizmettir. Yani bilgisayarınıza ve telefonunuza voip programı kurarak hemen kullanmaya başlayamazsınız.

10 7)VoIP’de Servis Kalitesi
Sesin IP üzerinden iletilmesi, iletim bant genişliğinde ve kullanım maliyetinde azalma sağlamasına karşılık, hizmet kalitesinde gecikme ,seğirme, yankı giderme, sessizlik bastırma, kayıp paket yerine koyma gibi konuları gündeme getirmektedir. VoIP uygulamalarında üç tür gecikmeden söz edilebilir: 1-Kodlayıcıların yarattıkları gecikme , 2-Paketlerin işlenmesi sırasında oluşan işleme gecikmesi 3-Paketlerin ağda ilerlemeleri sırasında karşılaşılan ağ gecikmesi Paket gecikmesindeki değişmeler seğirme (jitter) olarak tanımlanır. Seğirmeyi azaltmak için tampon bellek (buffer) kullanılır. Tampon belleklerde paket gecikmesi ile toplam gecikme arasında bir denge kurulur. Kayıp paket durumunda, eğer paket kayıp oranı % 10’un altındaysa, kayıp paket yerine son paketin tekrar kullanılması ses kalitesinin bozulmasını engelleyebilir.  Uygulamada, yukarıdaki hizmet kalitesi parametreleri sürekli olarak izlenir ve kalite eşik değerinin altına düştüğünde, yeni çağrı kurma istekleri reddedilir. Bu durumda, kullanıcıya ya taşma tonu gönderilir ya da çağrı analog dış hatlar ve PSTN üzerinden ya da sayısal dış hatlar ve ISDN üzerinden otomatik olarak kurulur.

11 Teşekkürler


"VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR 2120203317." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları