Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk."— Sunum transkripti:

1 1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk

2 10 cm 1 cm 10 cm Yüzlük Binlik onluk

3 1. sınıflarda basamak kavramı ( birler, onlar ) ile doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi

4 onlukbirlik 1 3 13 onlukbirlik ……….. …………. onlukbirlik …..….. …………. onlukbirlik …… ………....……. onlukbirlik …… ………....……. onlukbirlik …… ………....……. Ek1 Aşağıdaki boşlukları doldurup, boyasız şekilleri boyayınız.

5 onlukbirlik 1 3 13 onlukbirlik 1 1 11 onlukbirlik 1 4 14 onlukbirlik 1 6 16 onlukbirlik 1 5 15 onlukbirlik 1 7 17 Ek1

6 Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız.Bir onluk elde ettikten sonra kalan birlikleri farklı renklere boyayınız. 10 12 14 16 18 Ek 2

7 Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız.Bir onluk elde ettikten sonra kalan birlikleri farklı renklere boyayınız. 10 12 14 16 18 Ek 2

8 18 Onluk ve birlikleri eksik olan portakal,çiçek ve armutları tamamlayarak boyayınız 17 19 Ek 3

9 18 Onluk ve birlikleri eksik olan portakal,çiçek ve armutları tamamlayarak boyayınız 17 19 Ek 3

10 1 onluk 4 birlik 14 17 18 Ek 4 1 onluk 7 birlik 1 onluk 6 birlik Onluk ve birlikleri eksik olan yerleri doldurup boyayınız.

11 1 onluk 4 birlik 14 17 18 Ek 4

12 Elma ve çilekleri sesli sayınız.Kaç onluk ve birlikten oluştuğunu söyleyiniz Ek 5 Onluk : ………. Birlik : ……. Onluk : ……. Birlik : …….

13 Elma ve çilekleri kaç tane olduğunu sesli sayınız.Kaç onluk ve birlik olduğunu söyleyiniz Ek 5 Onluk : 1 Birlik : 4 Onluk : 1 Birlik : 5

14 Her nesne grubundan bir onluk alıp yuvarlak içine alınız.

15

16 Masadaki nesneleri sayınız ve sayılarını belirtiniz. Nesneleri bire bir eşleyerek: 1- Hangi nesne grubunun fazla olduğunu belirtiniz. 2-Hangi nesne grubunun az olduğunu belirtiniz. 3- Fazla olan nesne grubunun kaç tane fazla olduğunu belirtiniz. 4- Az olan nesne grubunun kaç tane az olduğunu belirtiniz. 5- Büyük olan sayıyı belirtiniz. 6- Küçük olan sayıyı belirtiniz.

17 MAVİ BALONLARSARI BALONLAR Mavi balonlar kaç tanedir? Rakamla yazınız. ….. Sarı balonlar kaç tanedir? Rakamla yazınız. …… Hangi renkteki balonlar çoktur? işaretleyiniz …… Hangi renkteki balonlar azdır? İşaretleyiniz...… 1-Balonları saymadan hangi renkteki balonların çok olduğunu söyleyiniz. 2-Tablodaki kutulara balon sayısı kadar balon çizip boyayınız. HANGİSİ ÇOK ?

18 2. sınıflarda basamak kavramı ( birler, onlar ) ile doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi

19 Elif bir gece sayma çubuklarının arasında buldu kendini. Hep bir ağızdan biz kaç taneyiz? Diye bağrışıp duruyorlardı ki … Elif korktu, ağlamaya başladı. Elif ‘ in ağladığını gören 9, yanına yaklaştı. - Neyin var küçük kız, neden ağlıyorsun ? - Bu kadar karışık çubukları nasıl sayacağım ? 9, Elif’e sakin olmasını, bunun hiç de zor olmayacağını söyledi. Elif, “nasıl olacak “ diye sordu. 9 çubuklara döndü ve “birlik” evinde tek sıra olmalarını söyledi. Çocuklar söyleneni hemen yaptı. Sıra onuncu çubuğa geldiğinde çok sıkıştılar. Çubuklardan biri - Hey bu böyle olmayacak ! Hep birlikte bu eve sığamayız, dedi. Bir diğeri: - Neden onarlı gruplar oluşturup onluk evine gitmiyoruz ? Diye sordu.Herkes bu düşünceye katıldı.Çubuklar iki onluk olup “onluk” evine gittiler.Artan çubuklar da “ birlik” evinde kaldılar. 9 ‘ a - Peki şimdi nasıl okuyacağım? Dedi. Önce “onluk “ evindeki onluk çubukların sayısını, sonra da “birlik” evindeki Birlik çubuklarının sayısını oku.Böylece bütün çubukların sayısını bulabilirsin, dedi. Elif, 9 ‘a teşekkür etti. Gün ışırken uyandı. - Yaşasın ! diye bir sevinç çığlığı attı.Artık,sayıları kolayca yazıp okuyabileceğine çok seviniyordu ELİF’İN RÜYASI

20 Birler basamağı Onlar basmağı 24 24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 ………………… ……… 97 ………………. …….. 78 ……………….. ……. 68

21 Birler basamağı Onlar basmağı 24 24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 6 onluk+ 8 birlik 60+8 97 9 onluk + 7 birlik 90+ 7 78 7 onluk + 8 birlik 70+8 68

22 onlarbirler onlarbirler Nesneleri onluk ve birlik gruplara ayırınız.Sonuçları tabloya yazınız.

23 onlarbirler 1 7 onlarbirler 2 8

24 Abaküsteki boncukların gösterdiği sayıları sayınız. onlukbirlik onlukbirlik 47 onluk birlik onlukbirlik

25 . onlukbirlik onlukbirlik 475473 onluk birlik 45 onlukbirlik 64

26 82 sayısında ……… onluk …… birlik vardır. 54sayısında ……… onluk……. birlik vardır. 27 sayısında ……… onluk ….. birlik vardır. 18sayısında ……... onluk …… birlik vardır. 24 sayısında ………. onluk…….birlik vardır. 36sayısında ……… onluk ….. birlik vardır. 64sayısında ……... onluk …… birlik vardır. 95 sayısında ……… onluk ……..birlik vardır. Aşağıda noktalı olan yerleri doldurunuz.

27 82 sayısında 8 onluk 2 birlik vardır. 54sayısında 5 onluk 4 birlik vardır. 27 sayısında 2 onluk 7 birlik vardır. 18sayısında 1 onluk 8 birlik vardır. 24 sayısında 2 onluk 4 birlik vardır. 36Sayısında 3 onluk 6 birlik vardır. 64sayısında 6 onluk 4 birlik vardır. 95 sayısında 9 onluk 5 birlik vardır.

28 onlar basamağıBirler basamağı sayı Basamak adları rakamın basamak değeri Tabloları doldurunuz onlar basamağıBirler basama ğı sayı Basamak adları rakamın basamak değeri

29 3 7 onlar basamağıBirler basamağı 30 7 sayı Basamak adları rakamın basamak değeri 5 3 onlar basamağıBirler basama ğı 50 3 sayı Basamak adları rakamın basamak değeri

30 SAYILARI SIRALAYALIM 4, 5 ten küçüktür. ………, ………… …….., ……….

31 4, 5 ten küçüktür. 3, 3 ‘e eşittir. 7, 4 ‘ten büyüktür.

32 Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 20, 35, 87, 16, 92, 65, 60, 42, 59 50 ‘den küçük sayılar 20 50’den büyük sayılar 92

33 20, 35, 87, 16, 92, 65, 60, 42, 59 50 ‘den küçük sayılar 20, 35, 16 42 50’den büyük sayılar 92, 87 65, 60, 59

34 Verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğunu işaretleyerek belirtiniz. 27, 82 ‘ den küçüktür. 63, 18 ‘ den küçüktür. 48, 71‘ den küçüktür. 84, 84’ e eşittir. 23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür 38, 96’dan büyük26’dan küçüktür. Doğru Yanlış x

35 27, 82 ‘ den küçüktür. 63, 18 ‘ den küçüktür. 48, 71‘ den küçüktür. 84, 84’ e eşittir. 23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür 38, 96’dan büyük, 26’dan küçüktür Doğru Yanlış x x x x X x

36 Kutulara öyle rakamlar yazın ki oluşan sayılar küçükten büyüğe sıralanmış olsun. 21 2742 _7 _6 _3 _5 _4 _6 _9 _4 _9

37 Kutulara öyle rakamlar yazın ki oluşan sayılar küçükten büyüğe sıralanmış olsun. 21 2742 17 17 36 36 53 25 25 84 36 36 99 99 54 54 79

38 Boş kutulara uygun sayıları yazınız. öncekiaradakisonraki 28 45 88 24 62 74 56

39 Boş kutulara uygun sayıları yazınız. öncekiaradakisonraki 28 45 88 12 24 51 62 75 84 52 69 74 18 56 86

40 Kutulardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak boş kutulara yazınız. 46902473 1984352746521138

41 Kutulardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak boş kutulara yazınız. 46902473 19843527 8435271952463811 46521138

42 3. sınıflarda basamak kavramı ( birler, onlar ) ve yüzler doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi

43 Dörtlerin Tartışması Üç basamaklı bir sayı olan 444 aynı rakamlardan oluşuyordu. Buna rağmen yüzler basamağındaki 4,“ Biz aynı rakamlar olsak da ben sizden büyüğüm!” dedi. Onlar ve birler basamağındaki 4’ler buna karşı çıktılar.“Hayır, hepimiz aynıyız !” Yüzler basamağındaki 4, neden büyük olduğunu şöyle açıkladı. “ Sizden büyüğüm çünkü ben yüzler basamağındayım,4 yüzlükten oluşuyorum. Benim değerim 400. Oysa sen onlar basamağındasın senin değerin 40. Birler basamağındaki 4,sen 4 birlikten oluşuyorsun, senin değerin sadece 4.” Tartışmaya devam eden onluk ve birlikteki 4’ler, “Haklısın, senin değerin bulunduğun basamaktan dolayı büyük. Bu basamakları biz hep birlikte oluşturduk. Biz olmasaydık sen de sadece 4 olurdun” dediler.

44 yüzleronlarbirler sayı Basama k değeri Sayı değeri yüzleronlarbirler yüzleronlarbirler sayı Basama k değeri Sayı değeri yüzleronlarbirler

45 yüzleronlarbirler sayı 3 2 9 Basama k değeri 300 20 9 Sayı değeri 3 2 9 yüzleronlarbirler yüzleronlarbirler sayı 2 4 4 Basama k değeri 200 40 4 Sayı değeri 2 4 4 yüzleronlarbirler

46 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 230, 498 ve sayılarını basamak tablosunda gösterelim. sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 230 sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 498

47 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 200 30 0 230, 498 ve sayılarını basamak tablosunda gösterelim. sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 230 iki yüz otuz sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 400 90 8 498 dört yüz doksan sekiz

48 124 _ _ _ Küçük kare tahtalar şekildeki birleştirilmiştir.Bu tahtaların oluşturdukları sayıları boşluklara yazınız.

49 124 _ _ _ 265 346

50 Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 201 500 den küçük sayılar 201, 278, 452,786,896, 996, 214, 192, 18, 700 500 den büyük sayılar 700 896

51 Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 500 den küçük sayılar 201, 278, 452,786,896, 996, 214, 192, 18, 700 500 den büyük sayılar 700, 786, 896,996 201, 278, 452, 214, 18, 192


"1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları