Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında."— Sunum transkripti:

1 learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında olmak Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

2 learning to learn network for low skilled senior learners Bu dersin sonunda… Uzun süreli belleğin,içindeki bütün olta kancalarının bir birine bağlı olduğu bir olta çantası gibi olduğunu, Takip etmeden, ne öğrendiğinizin farkında olmak için birkaç yararlı ipucunu öğreneceksiniz.

3 learning to learn network for low skilled senior learners Soru Önemli şeylere konsantre olurken, kısa süreli belleğimize yüklenmek konusunda dikkatli davranmadığımız varsayalım. Dikkat ettiğiniz şeyi unutmayacağınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Kısa süreli belleğinizin bilgileri uzun süreli belleğinize taşıdığından ve uzun süreli belleğinizin bunları unutmayacağından nasıl emin olabilirsiniz? Ve bir problem daha: bunları sonradan tekrar hatırlayacağınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Takip ettiğiniz şeyi unutmayacağınızdan nasıl emin olabilirsiniz?

4 learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Bunu anlamak için, yeni bir fikir öne sürmeliyiz. Bu da şema fikridir. Şema fikri

5 learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Şema bütün zihninizdeki bütün düşüncelerin birleşimiyle oluşmuş bir gruptur. Bir araya gelmiş düşünceler grubu

6 learning to learn network for low skilled senior learners Örnek Örneğin,ben ‘göl’ dersem,muhtemelen uzun süreli belleğinizde olup hatırlayacağınız bir çok şey olacaktır:çocukluğunuz,ördekler,su,botlar,ve daha bir çok şey. Bütün bunlar uzun süreli belleğinizde bir araya gelmiş bir şema halindedir. Sonuç olarak, ben ‘göl’ dersem, aynı şema içinde bu kelimeyle ilgili olan bir çok şey düşünebilirsiniz. “göl”,uzun süreli belleğinizden hatırlayacağınız bir çok şey olabilir

7 learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bu, uzun süreli belleğimizde olan bilgi parçalarının bilyelerle dolu bir çanta gibi birbirinden ayrı olmadığı anlamına gelir. Dahası,uzun süreli belleğimiz,içindeki bütün kancaların birbirine bağlı olduğu bir olta çantası gibidir. Olta çantası

8 learning to learn network for low skilled senior learners Anahtar görüş Düşünce grubunun şemasını, bütün olta kancalarının birbirine bağlı olduğu bir olta çantası gibi düşünebiliriz. Birini kısa süreli belleğinizden çekerseniz, diğerleri de arkasından gelir. Bütün olta kancalarının birbirine bağlı olduğu düşünce grubu şeması

9 learning to learn network for low skilled senior learners Soru Soru: Hatırlamak istediğimiz parçaların bir şemada birbirine bağlı olduğundan nasıl emin olabiliriz? Eğer değillerse, uzun süreli belleğimiz içinde dibe batmazlar ve biz onları tekrar çıkaramayız– onları unutmuş oluruz. Hatırlamak istediğimiz parçalar bir şema içinde birbirine bağlı mıdır?

10 learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! İki şey yapmak zorundayız: -Onları bilinçli olarak takip etmek -Onları sahip olduğumuz şema içinde tutmak Bilinçli zihin & bağlı tutmak

11 learning to learn network for low skilled senior learners Örnek Yeni fikirler hakkında düşünmeliyiz ve zaten sahip olduğumuz fikirlerle bağlamalıyız. Bunu düşünerek yapabiliriz: “bu, benim düşünmeye alıştığım bir şey değil” ya da “bu,benim başıma dün gelen şeyle bağlantılı.’’ Bu yolla, yeni fikirlerimizle daha önce uzun süreli belleğimizde şemalaşmış fikirlerle bağlayabiliriz. Bu,benim başıma önceki gün gelen şeyle bağlantılı

12 learning to learn network for low skilled senior learners Sonuç! Bir şeyi hatırlamanın yolunun sadece derse devam etmek olmadığından emin olmamız gerekiyor. Bu yeni bilginin uzun süreli belleğimize transfer olduğundan emin olmalıyız. Bunu da şu yolla yaparız: Bu bilgiyi kısa süreli belleğimizden çıkarmak Bilgi hakkında bilinçli bir şekilde düşünmek Bu yeni bilgiyi, zaten bildiğimiz şeyle karşılaştırmak Bilgi uzun süreli belleğimize transfer olur Dilekler!

13 learning to learn network for low skilled senior learners Soru Bir restorana girdiğinizde, bağırmaya ya da ağlamaya başlar mısınız? Bağırmak ya da ağlamak?

14 learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Tabi ki cevap hayırdır. Çünkü çünkü kafanızda bir restoran şeması vardır.içerikle ilgili olarak oluşturduğunuz bir şemadır bu. Bir restoran şemasına, bir aile şemasına, sosyalizmin şemasına, üniversitenin şemasına, bir kitabı nasıl okumanız gerektiğinin şemasına, vs. Hem tecrübeleriniz yoluyla edindikleriniz hem de hatırladıklarınız onları nasıl düzenlediğinize bağlıdır- şemalar. Şemalarınıza bağlı

15 learning to learn network for low skilled senior learners Öğrendiklerimiz Bir şeylere nasıl bakarsınız,ne neyle uygun olur diye düşünürsünüz, neleri fark edersiniz,neleri hatırlarsınız, hangilerinin şemasına sahipsiniz?Ve farklı kişilerin aynı şeyle ilgili olarak farklı şemaları vardır. Benim üniversite ile ilgili şemam seninkinden farklı olabilir. Hangi şemalara sahip olduğunuz meselesi


"Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları