Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1

2 DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ

3

4 1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI OLMAK İÇİN…

5 1. HEDEF BELİRLEME 2. PLÂN YAPMA 3. İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA 4. MOTİVASYONU SAĞLAMA 5. KONSANTRASYONU SAĞLAMA 6. VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

6 HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? “Nereye gittiğini bilen insana yol vermek için dünya kenara çekilir.” David Star JORDAN.

7 1. HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?

8 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİÜNİVERSİTE LİSE SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN…

9 2. PLÂNLI ÇALIŞMA  Ç Ç Ç Çalışılması gereken dersler belirlenir.  H H H Hangi konuların çalışılacağı belirlenir.  K K K Kaynaklar belirlenir.  N N N Ne kadar çalışılacağı belirlenir.  H H H Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

10 Bir Taban Standardınız Olsun PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI ÇALIŞIN

11 Çalışma planınızı yaparken; derslerin zorluk kolaylık derecelerini göz önüne alın. Zor gelen dersleri dikkatinizi en iyi yoğunlaştırabildiğiniz saatlerde çalışın.

12 Ders çalışmak için verimli saatler; 08:00 -11:00 Kortizol gibi uyanıklık veren hormonların en fazla salgılandığı periyod sabah 08: arasıdır. Uzmanlar bu saatlerin; planlama, düzenleme ve ileriye dönük yapıcı fikir üretimi için en verimli saatler olduğu görüşünde birleşiyor.

13 16:00- 18:00 Saat 16:00- 18:00 arası zihni canlılığın geri döndüğü saatler. Uzun dönemli hafızaya almak istediğiniz konuları çalışmak için ideal saat aralığı günün bu vakitlerdir.

14 19:00 -22:00 Saat 19:00'dan sonra yine zihni çalışma için verimli bir ara var. Yaklaşık 3 saat sürüyor Kalıcı bir öğrenme için bellemek istediğiniz konular üzerinde ilk olarak zihnin en açık olduğu sabah saatlerinde yoğunlaşın. Sonra akşama doğru 16:00-18:00 arası bu bilgileri tekrar edin.

15 Herhangi bir dersle ilgili çalışma gün ve saatlerinizi belirlerken; o dersin sınıfta veya dershanede işlendiği güne yakın olmasına dikkat edin. Böylelikle hem yakın aralıklarla tekrar yapmış olursunuz hem de ders çalışırken aklınıza takılan soruları unutmadan hocalarınıza sorabilirsiniz.

16 Çalışma saatleriniz istikrarlı olsun. Yani mümkün olduğunca her gün aynı saatlerde çalışın ki beyniniz otomatik olarak kendini o saatlerde ders çalışma moduna getirebilsin.

17 Çalışma saatlerinizi mümkün olduğunca yemek saatiyle çakıştırmamaya özen gösterin. Yemek arasından hemen sonra değil en az yarım saat sonra tekrar ders çalışmaya başlayın.

18 Yaygın görüşe göre yarım saatten az bir çalışma verimsizdir. Yarım saatten kısa süreleri, bir kitabı karıştırmak, liste yapmak gibi işler için kullanılabilirsiniz.

19 Verimli çalışma için en yararlı zaman dilimleri ortalama 1.5 saatlik sürelerdir. Genel olarak 1.5 saatten sonra vücut yorulma sinyalleri verir. Esneme, dikkat dağılması, uyku bastırması vb. Sinyaller gelmeye başladıktan sonra çalışmaya kısa bir ara verin. Bu ara dakikayı geçmesin.

20 PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

21 3. ÇALIŞMA ORTAMI “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”  Televizyon  Bilgisayar  Telefon  Düzen  Müzik  Havalandırma

22 ÇALIŞMA ODANIZDA Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

23 4. MOTİVASYON  Çalışmaları ertelemeyin.  Olumlu düşünün.  Hedefi hayal edin.  Anlarsanız seversiniz…

24 5. KONSANTRASYON  Eşiğin aşılması  Sağlık sorunları  Hayal kurma  Çalışma ortamı  Uykusuzluk

25 6. VERİMLİ ÇALIŞMA  ÖN HAZIRLIK  DİNLEME  OKUMA  NOT TUTMA  TEKRAR  TEST TEKNİĞİ

26 A. ÖN HAZIRLIK  Gözden geçirin.  Soruları cevaplayın.  Tablo ve grafikleri inceleyin. VERİMLİ ÇALIŞMA

27 B. DİNLEME  Ön hazırlık yapın.  Dersi aksatmayın.  Dersi kaynatmayın.  Soru sorun. VERİMLİ ÇALIŞMA

28 C. OKUMA  Hedef belirleyin.  Metni gözden geçirin.  Not alın.  Altını çizin. nlaşılamayan yerleri belirleyin. VERİMLİ ÇALIŞMA

29 D. NOT TUTMA  Dersi aksatmayın.  Önce dinleyip sonra yazın.  Anlaşılamayan yerleri sorun.  Kısaltmalar yapın. VERİMLİ ÇALIŞMA

30 E. TEKRAR  Zihinden tekrar yapın.  Yazarak tekrar yapın.  Karşılaştırma yapın.  Dersten sonra tekrar edin.  Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin. VERİMLİ ÇALIŞMA

31 F. TEST TEKNİĞİ  Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin  Önce konu çalışın.  Sonra soru belirleyin.  Bir oturuşta süreli olarak çözün.  Cevapları en son kontrol edin.  Yanlışları belirleyin.  Bilemediklerinizi sorun. VERİMLİ ÇALIŞMA

32 NASIL DERS ÇALIŞ MALIYIZ ? “Nasıl ders çalışmalıyız?” sorusunu cevaplamadan önce, Niçin ders çalışmalıyız ?”?” sorusunun cevabını bulmalıyız.

33 DERS ÇALIŞIRKEN Ortamın uygunluğuna dikkat edin. Önemsiz sorunlarla zihninizi meşgul etmeyin. Gereksiz ayrıntılara dalmayın. Aşırı mükemmelci olmayın. Çevredeki olumsuz uyaranları kaldırın. Yetersizlik duygunuzu yenin. Tertip ve düzen içinde amaca uygun çalışın.

34 SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI

35 SINAVDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI HİÇBİR SORUYA BAKMADAN GEÇMEYİN TEST SÜRESİNİ İYİ AYARLAYIN TEST SIRASINDA KISA SÜRELİ ARALIKLAR VERİN TESTTE ALT ALTA 4 TANE AYNI ŞIK GELMEMELİDİR TESTTE ŞIKLARI TAŞIRMADAN TAM OLARAK KARALAYIN ZOR OLAN SORULARI İŞARETLEMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORUYU SONRAYA BIRAKIN ÇALIŞACAĞINIZ YERİ GÖZDEN GEÇİRİN.

36 YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

37 2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

38 3. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

39 4. YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

40 5. TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

41 6. MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

42 7. EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

43 8. KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

44 9. DERSLERDEN KORKMAK, ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

45 10. DERSLERLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

46 11. DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

47 12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

48  “Bu gün, günümde değilim.”  “ “Moral bozucu bir gün.”  “ “Hiç şansım yok.” Şu matematiği nasıl halledeceğim?” Keşke hiç doğmasaydım.” Her şey kötü gidiyor.” Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” Arkadaşlarla çalışmaktan nefret ediyorum.” Fen ile aram ne zaman düzelecek?” Yaaa yine mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN

49 BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK

50 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

51 Edison: “Hayır, başarısız olmadık, yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor. Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, ASLA VAZGEÇMEYİN

52 BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA

53

54 Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…

55 Vazgeçemediğiniz bazı alışkanlıklarınızı, başarı yolunda feda etmekten kaçınmayın. Unutmayın, “Yarınlar, rahatlarına kıyanlarındır.” (Peyami Safa)

56 Dinlemek bir beceridir, Dinlediğiniz için, Teşekkürler …


"DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları