Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı."— Sunum transkripti:

1 SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı

2 Modernite ve Kavramları  Latince ‘modernus’ şeklinde ilk defa 5. yüzyılda, resmi olarak Hıristiyan olan o dönemi, Romalı ve Pagan geçmişten ayırmak için kullanılmıştır.  İçeriği sürekli değişse de, ‘modern’ terimi hep, eski’den yeni’ye bir geçişin sonucu olarak çeşitli dönemlerde kullanılmıştır. Genellikle antik çağla kurulan ilişki böylece vurgulanır.  “Modern” zamanla sınırlanamayacak bir olgudur. Bitmeyecek bir gelişim sürecine işaret eder.  “Modernlik” tarihsel bir durumdur.  Batı modernliği Batı’nın son üç, dört yüzyılda geçirdiği dönüşümler: Aydınlanma, Rönesans, Reform, ulus devlet, cumhuriyet, kentleşme… SAÜ GSF

3 Modernizm  Klasizime tepki olarak doğar.  19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyılın ilk yarısı aralığına giren, kendine özgü öğretileri olan, ideolojik perspektifli ve kendi içinde “modern” sayılan bir dönemin adıdır.  Nietzsche, “sanat, doğanın içinden çıkan ama doğanın gözünü oyan bir şeydir” der. Modernizm mekânsal ve zamansal olarak modernliğin içinden çıkmış bir şeydir. Değerler anlamında onu beğenmez ve aşmak ister. Modernist  “Modern”den farklı olarak, Modernizm’den etkilenen, modernleşmeyi olumlayan, Modernizm’i ileri götüren anlamında kullanılır. SAÜ GSF

4 ROMANTİZM  Aydınlanma’nın rasyonalizmi ve klasizme karşı bir tavırdır.  Daha çok akla, aklın egemenliğine, hükümranlığına, tiranlığına karşı yani modernliğe karşı ilk ciddi direniş hareketi kabul edilebilir.  Adını ortaçağ romanslarından alır.  İnsan aklın da ancak diğer yetileri kadar olması, eşitlenmesi anlayışı, ulusçuluk, ütopyacılık, bireyselcilik, yaratıcı deha, geçmişe ya da geleceğe kaçış…  Resim sanatında Almanya’da başka, İngiltere’de ve Fransa’da başka biçimlerde karşımıza çıkar.  En tipik haliyle Almanya’da karşılaşırız. SAÜ GSF

5 Caspar David Friedrich, Meşe Ormanında Manastır, 1809-10, tuval üzeri yağlıboya, 110,4 x 171 cm, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin. SAÜ GSF

6 Caspar David Friedrich, Deniz Kıyısında Fransisken Keşişi, 1809, tuval üzeri yağlıboya, 110 x 171,5 cm, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin. SAÜ GSF

7 Caspar David Friedrich, Sis Denizinde Gezgin, 1818, tuval üzeri yağlıboya, 74,8 x 94,8 cm. SAÜ GSF

8 Caspar David Friedrich, Buz Denizi, 1823-24, tuval üzeri yağlıboya, 96,7 x 126,9 cm, Hamburger Kunsthalle. SAÜ GSF

9 William Turner, Calais Limanı’na Giren Balıkçı Teknesi, y. 1803, tuval üzeri yağlıboya, 73,7 x 98,4 cm, özel koleksiyon, New York. SAÜ GSF

10 William Turner, Yük Gemisinin Kazası, y. 1810, tuval üzeri yağlıboya, 172,7 x 241,2 cm, Fundação Calouste Gulbenkian, Lizbon. SAÜ GSF

11 William Turner, Parlamento Binası Yangını/16 Ekim 1834, 1835, tuval üzeri yağlıboya, 92,7 x 123,2 cm. SAÜ GSF

12 William Turner, Bir Kar Fırtınasındaki Buharlı Gemi, 1842, tuval üzeri yağlıboya, 91,5 x 122 cm, Tate Gallery, Londra. SAÜ GSF

13 John Constable, Saman Arabası, 1821, tuval üzeri yağlıboya, 130,5 x 185,4 cm, National Gallery, Londra. SAÜ GSF

14 John Constable, Salisbury Katedrali, 1826, tuval üzeri yağlıboya, 87,6 x 111,8 cm, Victoria and Albert Museum, Londra. SAÜ GSF

15 John Constable, Bulutlu Gökyüzü Çalışması, y. 1825, kağıt üzeri yağlıboya, 26,4 x 33 cm, Yale Center for British Art. SAÜ GSF

16 Johan Christian Dahl, Ayışığında Bulut ve Manzara Çalışması, 1822, kâğıt üzeri yağlıboya, 15,8 x 18,6 cm, Fine Arts Museums of San Francisco. SAÜ GSF

17 Johan Christian Dahl, Vezüvün Patlaması, 1826, tuval üzerine yağlıboya, 128 × 172 cm. SAÜ GSF

18 Eugene Delacroix, Halka Önderlik Eden Özgürlük (28 Temmuz 1830), 1830, tuval üzeri yağlıboya, 260 x 325 cm, Louvre Müzesi, Paris. SAÜ GSF

19 Theodore Gericault, Medusa’nın Salı, 1819, tuval üzeri yağlıboya, 491 x 716 cm, Musée du Louvre, Paris. SAÜ GSF

20 Theodore Gericault, Medusa’nın Salı için eskiz çalışmaları, kağıt üzeri mürekkep. SAÜ GSF

21 Theodore Gericault, Kumar Düşkünü Kadın, y. 1820, tuval üzeri yağlıboya, 77 x 65 cm, Musée du Louvre, Paris. Theodore Gericault, Obsesif Kadın, y.1822-23, tuval üzeri yağlıboya, 72 x 58 cm, Musée du Louvre, Paris. SAÜ GSF

22 Auguste Rodin, Burnu Kırık Adam, 1863-64, bronz, 26 x 17,5 x 24,8 cm, Rodin Museum, Paris. SAÜ GSF

23 Auguste Rodin, Cehennem Kapısı, 1880, alçı, Musée d'Orsay, Paris. SAÜ GSF

24 Auguste Rodin, Düşünen Adam, 1880, bronz, 71,5 x 36,4 x 59,5 cm, The National Gallery, Washington. SAÜ GSF

25 Auguste Rodin, Calais Burjuvaları, 1884-86, bronz, Musee Rodin, Paris. SAÜ GSF

26 Auguste Rodin, Öpücük, 1886, mermer, Musee Rodin, Paris. SAÜ GSF

27 Theodore Gericault, Jüpiter ve Antiope, 1820, taş. SAÜ GSF

28 Antoine Louis Barye, Yılanı Ezen Aslan, 1831, bronz. SAÜ GSF

29 Francisco Goya, Giyinik Maja, y. 1789-1805, tuval üzeri yağlıboya, 95 x 190 cm, Prado Müzesi, Madrid. SAÜ GSF

30 Francisco Goya, Aklın Uykusu Canavarlar Yaratıyor, 1799, 21,5 x 15 cm, The Metropolitan Museum of Art, New York. SAÜ GSF

31 Francisco Goya, Balkonda, 1800-1810, tuval üzeri yağlıboya, 194,9 x 125,7 cm, The Metropolitan Museum of Art, New York. SAÜ GSF

32 Francisco Goya, 3 Mayıs 1808, 1814, tuval üzeri yağlıboya, 266 x 345 cm, Prado Müzesi. SAÜ GSF

33 Savaşın Felaketleri dizisinden. SAÜ GSF

34 Francisco Goya, İspanya Kralı IV Carlos ve Ailesi, 1800-1801, tuval üzeri yağlıboya, 280 x 336 cm, Museo del Prado, Madrid. SAÜ GSF


"SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları