Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ."— Sunum transkripti:

1 Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ

2 Ahlak  Bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda bulundukları davranış biçimleri ve kuralları  Ahlak daha çok sosyolojik bir olay olarak bir toplumda var olan davranış standartları ve kurallarını ifade eder ve her toplum bir ahlaka sahiptir bunlar çift taraflı ve tüm taraflara yarar sağlayan kurallardır.  Ahlak aynı zamanda belirli bir toplumda belirli bir zaman ve alanla tanımlıdır. Örneğin belirli bir ülkedeki belirli bir grubun ahlakından söz edilebilir, 1850’lerdeki Amerika ile 1990’lardaki Amerika’nın ahlakından bahsedilebilir.  Ahlakın din, çevre gibi dışsal nedenlerle şekillenmesine karşın etiğin dışsal değil, değerlerimize dayanan içsel bir güdü

3 Etik  Etik terimi Yunanca ethos yâni "töre" sözcüğünden türemiştir. Değerler felsefesinin [Aksiyoloji] dalı olan etik, felsefenin üç ana dalından biridir: varlık, bilgi ve değer.  Doğru davranışı, yanlış davranıştan ayırabilmek amacıyla ahlâk kavramının doğasını anlamaya çalışır.  Etik daha çok ahlak üzerinde konuşur, sorgular, tartışır, düşünür, yargılar.  Halkın kendi kendine oluşturduğu, hiçbir yazılı metine dayanmayan kanunlara "etik ilkeler" denir.  Etik ile ahlak arasındaki en temel fark, ahlakın toplumsal değerlere dayanırken etiğin evrensel insani değerlere dayanmasıdır. Ahlak yöresel, Etik ise evrenseldir.

4 Etik  Devlet etiği  Meslek etiği  Aile Etiği  Kişisel Etik

5 Medya Etiği  5 Dönem  Batı Avrupa,16-17yy, haber kitapları  18.YY, gazete, basın, kamuya faydalı, okura karşı sorumluluk  19.yy,kapitalist meşrulaşma, dördüncü güç, liberal yaklaşım, özgür basın  20. yy, Ticari işletme,şeffaf, kendi yayın ilkeleri, ombudsman öz denetim  21.yy, içerik paylaşımı, içerik üretiminin el değiştirmesi, sosyal medya etiği,webloglar

6 Güncel sorunlar  İçerik ve hizmetlere erişimdeki eşitsizlik  Mahremiyetin ihlali  Gözetlenme  Ticarileşme  İfade özgürlüğünde yaşanan sorunlar  İntihal, zararlı içerik, sayısal suçlar  Teknolojiyi lüzumsuz kullandırtma

7 İçerik Üretiminde ve Sunumunda Belirlenen Sorunlar  Gizli görüntü ve ses kaydı  Gözetim  Cookie(Çerez)  Görüntü manipülasyonu  Klonlama  Bilgi yanılsaması  SM’nin amaç dışı kullanılması  Viral  Aşırma

8 Ekonomik Dinamiklerden Kaynaklanan Sorunlar  Ziyaretçi, raiting  Uzun süre site de tutma  Anahtar kelime(ilgisiz)  Üye bağlama

9 Örnekler  Levent Özçelik- Ekşi sözlük  Maurrice Jarre, wikipedia  Tom MacCaster, Emine Araf (B.Y.)  Klon örnek  Eski Sevgiliye Kapak, Evlilik Teklifi (Viral)  Washington Post Muhabiri, Arizona Rep.(İntihal)

10 Etik İle İlgili Kurumsal Çalışmalar  Amerika, Profesyonel Gazeteciler Derneği  Online News Agent(ONA)  Ajanslar  Gazetecilik El Kitabı, Reuters  IParadigms, Ithenticatewww.turnitin.com  Lexsis Nexsis CopyGuard  BSA Software Alliance

11 Kaynak  Medya ve Etik - Anadolu Üniv  Oğuzhan Taş, Medya Etiğinin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi  Ayşe İnal, Haberi Okumak  Ruhdan Uzun, İletişim Etiği  Haluk Geray, Aylin Aydoğan YİT ve Etik


"Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları