Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

McDonald’s. Tüketici Hedefi Sahip olduğu kaliteleri ve en uygun fiyatları ile müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak Sektörel Hedef Sunduğu kaliteli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "McDonald’s. Tüketici Hedefi Sahip olduğu kaliteleri ve en uygun fiyatları ile müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak Sektörel Hedef Sunduğu kaliteli."— Sunum transkripti:

1 McDonald’s

2 Tüketici Hedefi Sahip olduğu kaliteleri ve en uygun fiyatları ile müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak Sektörel Hedef Sunduğu kaliteli ürünler ve her zaman 1. planda tuttuğu müşteri memnuniyeti sayesinde rakiplerinden 1 adım önde duran McDonald’s dünyanın her köşesinde istikrarlı bir şekilde varlığını sürdürmeyi hedefliyor. Hedef Kitle Öncelikli hedef kitle C1 VE B olarak adlandırılın sosyal sınıflardır.. 7’den 70’e fastfood seven herkesin tarafından gönül rahatlığıyla tercih edilir. Bunun sebebi ise tüm Dünya üzerinde ki en kaliteli fastfood restoranı olmasıdır.

3 B Sosyo-Ekonomik Statü (Üst Tabakanın Alt Kısmı) Yeni zengin olan bu grup özel sektör yöneticileri, gazeteciler, yazarlar kamu üst düzey yöneticileri ve orta büyük esnaftan oluşmaktadır. Özellikleri Büyük alışveriş merkezlerinde alışveriş etmeyi severler. Yeni varlıkları değerleri temsil eder. Laik ve batıya yönelik değerler sahiptirler. Tasarrufları konuta yöneliktir.

4 C1 Sosyo-Ekonomik Statü (Orta Tabakanın Üst Kısmı) Profesyonel meslek sahipleri olan bu grup C2 ile beraber ülke genelinin büyük bir bölümünü oluşturuyor. Özellikleri Kariyer yönlüdürler. Çevrede ve sosyal etkinliklerde aktiflerdir. Genelde yerli ve ekonomik markaları tercih ederler. Çoğunlukla üniversite mezunudurlar.

5 Dünya’da McDonald’s İlk McDonald's restoranı, 1940 yılında Dick ve Mac McDonald tarafından California San Bernardino'da açıldı.McDonald's bugün, 118'den fazla ülkede 'den fazla restoranla hizmet veriyor. Bunların 'den fazlası Amerika dışında bulunuyor. Restoranların yaklaşık %70'i işletmeciler, diğerleri ise McDonald's şirketinin kendisi tarafından çalıştırılıyor. Her gün dünyada ortalama 58 milyon insan McDonald's restoranlarını ziyaret ediyor. Dünyadaki McDonald's restoranlarında çalışanların sayısı ise 1,6 milyonu geçiyor. ABD'de nüfusun %98'i yılda en az bir kere McDonald's'a gidiyor.Dünya genelinde McDonald's faaliyetleri, şirketin ABD'de Chicago yakınlarında Oak Brook'taki merkezinden yönetiliyor. McDonald's'ın yine Oak Brook'ta bulunan uluslararası eğitim merkezi Hamburger Üniversitesi'nde de her yıl, dünyanın her köşesinden binlerce McDonald's işletmeci ve çalışanı, "hamburger işi"nin inceliklerini öğreniyor.

6 Türkiye’de McDonald’s Dünyanın en değerli markalarından biri olan McDonald’s, Türkiye’de ilk kez 1986 yılında hizmet vermeye başladı yılından bu yana Anadolu Grubu (Anadolu Endüstri Holding) çatısı altında faaliyet göstermektedir. McDonald’s, bugün yaklaşık 260 restoranı ve 6000 civarında çalışanı ile yılda 100 milyon kişiye hizmet vermektedir. McDonald’s, sunduğu ürün ve hizmetlerin %98’ini Türkiye’de üretim yapan tedarikçilerden temin etmektedir.

7 McDonald’s Swot Analizi Güçlü Yönler 1986 Yılında Türkiye’ye gelen ilk hamburger restoranı. Dünya hızlı servis sektörünün lideri. Gece çalışan restoranlara sahip. Sabit logo, geliştirilen marka, telif hakları, web sitesi ve patentler. Uluslar arası varlık. Üst düzey çalışan ve müşteri memnuniyeti.

8 McDonald’s Swot Analizi Zayıf Yönler Yüksek işletme maliyeti. Kitle iletişim aralarından fazla yararlanmamak. Sağlıksız gıda menüsü

9 McDonald’s Swot Analizi Fırsatlar Yurt dışındakı şubelerde Türk usulü hamburger satmak. İnsanlardaki fastfood alışkanlığı. Restoranlar için eğitim sistemi uygulaması. Ana yemek dağıtımı. Değişen müşteri grupları ve alışkanlıkları.

10 McDonald’s Swot Analizi Tehditler Menülerin reklamının fazla duyulmaması. Aynı sektörde çok fazla marka olması. Sağlıklı beslenmeye doğru eğilimin artması. Döviz dalgalanmaları. McDonald’s’a karşı davalar.

11 McDonald’s & Burger King Fastfood sektöründe ölesiye rekabet eden bu iki firmanın en temel farkı McDonald’s 1940 yılında hizmet vermeye başlamışken Burger King ondan tam 14 yıl sonra 1954 yılında hizmete açılmıştır. Bu da McDonald’s markasının daha köklü ve tecrübeli bir işletme olduğunun en iyi kanıtıdır. Burger King hizmet verdiği her ülkede Amerin kültüründen ödün vermezken McDonald’s her gittiği ülkenin kültürüne uyum sağlar. Burger King ürünlerinin piyasa değerinden daha ucuza satılıyor olması müşterileri kalite yönünden şüpheye düşürmüyor da değil.

12 Hizmet yönünden ele alındığında McDonald’s McCafé adı altında yaklaşık 20 yıl evvelden cafe hizmetini bünyesine eklemişken Burger King bu hizmete yeni yeni adım atmaktadır. McDonald’s müşterilerini sağlık yönünden bilgilendirmek amacıyla her ürününün yanı sıra besin değerlerinin yazılı olduğu bir kağıdı hizmete sunarken Burger King ürünlerinde ne kullandığını uzun yıllar boyunca saklamıştır. McDonald’s Burger King’e kıyasla daha elit bir tabakaya hitap etmektedir.

13 Burger King’in Fark Yarattığı Noktalar Afrika, Avrupa ve Orta Doğu Bölgesi’nde “En Hızlı Büyüyen Ülke” ödülüne layık görülmüştür Burger King “En Hızlı Gelişim” ödüllerine sahiptir. Burger King, gizli müşteri araştırmalarında da “Serviste Mükemmellik”, hijyen konusunda “Beyaz Zambak” gibi sayısız ödüller almıştır.

14 TAB Gıda bünyesindeki Burger King; MediaCat’in düzenlediği Ipsos KMG araştırması sonuçlarına göre Fast Food kategorisinde “2011, 2012, 2013, 2015 Türkiye’nin Lovemark’ı” ve 2011, 2013 ve 2014 yıllarında ise “Türkiye’nin En Samimi Markası” seçilmiştir. Burger King, Reklamcılar ve Reklam verenler Derneği tarafından düzenlenen Effie Ödül töreninde “ Patatesin Kralı” kampanyasıyla, zincir mağaza ve restoran kategorisinde Gümüş Effie Ödülü’ne layık görülmüştür yılında ise Burger King web sitesi ile Web Awards 2015’te “Food Industry” kategorisinde “Standard of Excellence” ödülünü almıştır.

15 Burger King Swot Analizi Güçlü Yönler Rahat ulaşılabilir çok sayıda restoran. Türk damak tadına yakın geçiş ürün yelpazesi. Evlere servis hizmetinin olması. Kaliteli reklam

16 Burger King Swot Analizi Zayıf Yönler Cola markası olarak pek tercih edilmeyen Pepsi ile çalışması. Ek olarak istenilen sosların para ile satılması. İçecek değişikliğinde ekstra ücret istenmesi. Hizmetin yavaş olması. Pahalı olması.

17 Burger King Swot Analizi Fırsatlar Fastfood alışkanlığının gün geçtikçe artması. Alışveriş merkezlerinde bulunması. Konser sponsorlukları.

18 Burger King Swot Analizi Tehditler McDonald’s gibi güçlü bir rakibinin olması. Obezite Fiyatındaki pahalılığın insanları ucuz alternatifler aramaya yöneltmesi.

19 Daha Çok Müşteri Kazanmak Amacıyla Haftasonları neşenize neşe katmak amacıyla Cumartesi ve Pazar günleri saat ve arası alacağınız her 2 menünün 1’i %50 indirimli. Farklı seferlerde alacağınız toplamda 3 HappyMeal menü size Çocuk filmine 2 bilet kazandırıyor. Beğendiğiniz menüden 2 adet alın, büyük seçiminizi biz hediye edelim. Sufflenizin tadına tat katacak dondurmanız ikramımız olsun.

20 Anket 1-) Kaç Yaşındasınız ? A-) B-)25-35C-)35-50 D-) 50 ve üzeri 2-) Fastfood tüketir misiniz ? A-) Tabii ki ! B-)Asla ! 3-)Ne kadar sıklıkla fastfood tüketirsiniz ? A-) Ayda 1 – 2 kez B-)Haftada 1 – 2 kezC-)Her iş günü D-) Çok nadir

21 Anket 4-) Favori yiyeceğiniz hangisidir ? A-) Et B-)Tavuk C-) Salata 5-) Menünüzün yanında extra yiyeceklerden hangisini tercih edersiniz ? A-) Çıtır Soğan B-) McNuggets C-) McBites D-) Küçük Salata E-) Hiçbiri 6-) Sizin sosunuz hangisi? A-) Ranch SosB-) Barbekü SosC-)Buffalo SosD-) Acı Hardal Sos E-) Hiçbiri

22


"McDonald’s. Tüketici Hedefi Sahip olduğu kaliteleri ve en uygun fiyatları ile müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak Sektörel Hedef Sunduğu kaliteli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları