Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211."— Sunum transkripti:

1 “7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211

2 2 Kaliforniya devlet üniversitesinde iki gün önce öğrenci araştırmaları sempozyumu yapıldı. 2009’dan beri yapılan sempozyuma daha önce 40 civarında proje katılıyor.

3 Sunum Hakkında Bu sunumda “UProject” etkinliğine katılarak bilimin geleceği adına ümitlenmemizi sağlayan öğrencilerimize yaptıkları işin önemi hakkında bilgi ve tutum sağlamayı amaçlıyorum. / 213

4 4 Elde ettiğimiz her yeni bilginin yarılanma ömrü 5 yıldır. Emanuel E. "A half-life of 5 years" Can Med Assoc J 112:572, 1975

5 Her yıl %0,75 erime söz konusu / 215 Platell C, Hall JC. Half-life of truth in surgical literature Lancet 1997; 350:1752

6 arasında yapılan araştırmaların sonuçları incelendi – 474 yargıdan 285’i (%60) halen geçerli idi, – 91’i (%19) artık eskimişti, – 98’i (%21) ise artık yanlış kabul ediliyordu. / 216 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

7 50 yılda bilginin sadece %26’sı geçerliliğini koruyabiliyor / 217 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

8 En fazla atıf alan araştırmaların %16’sı daha sonraki araştırmalarca çürütülmüş, %16’sının ise faydayı abarttığı bulunmuştur. / 218 John P. A. Ioannidis. Contradicted and Initially Stronger Effects in Highly Cited Clinical Research. JAMA, July 13, 2005—Vol 294, No. 2

9 Bir girişimin faydalı olduğunu iddia eden 45 araştırmadan sadece 20’si daha sonraki araştırmalarca desteklenmiş ve 7’si ile çelişen sonuçlar yayınlanmıştır. Randomize olmayan araştırmalardan 6’da 5’i Randomize araştırmaların 39’da 9’u daha sonra reddedilmiştir. / 219 Peggy Peck. Impressive Major Clinical Trials May Have Short Half-Life

10 / 2110 Neil Saunders. PubMed retractions report. https://rpubs.com/neilfws/65778 (compiled :21:56)https://rpubs.com/neilfws/65778 Bilgi Katlanarak Artıyor

11 Rejeneratif Tıp / 2111 Dr. Mehmet Öz Regenerative Medicine. YouTube https://www.youtube.com/watch?v=v-Q2kghHwq4https://www.youtube.com/watch?v=v-Q2kghHwq4

12 Bugün kişi değil, ekip Hezârfen olmalı! Bugün bir kişinin tüm ilimlere hakim olması mümkün değil. Başarılı insanlar bir sahada 10 yıl çalıştıktan sonra başka sahalara geçmeli ve interdisipliner ekip çalışması yapmalı. Tıp-mühendislik-sosyal bilimler birlikte çalışmalı. / 2112 Doç. Dr. Memet IŞIK. Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD Başkanı, Rejeneratif Tıp Çalışma Grubu Üyesi Bilgi Sitesi. Hezârfen Ahmed Çelebi. ahmet-celebinin-hayati.htmlhttp://www.bilgilersitesi.com/hezarfen- ahmet-celebinin-hayati.html Vikipedi. Hezârfen Ahmed Çelebi ( ). https://tr.wikipedia.org/wiki/Hez%C3%A2rfen_Ahmed_%C3%87elebi https://tr.wikipedia.org/wiki/Hez%C3%A2rfen_Ahmed_%C3%87elebi

13 Unutmayın: İnsan makine değildir!! 1927 Francis Peabody: “One of the essential qualities of the clinician is interest in humanity, for the secret of the care of the patient is in caring for the patient.” / 2113 Peabody FW. The care of the patient. JAMA. 1927;88:877–82.

14 Tıp BİLGİ’dir BİLGİ’nin de %80’i İLGİ’dir / 2114 Prof. Dr. İlhami ÜNLÜOĞLU, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD

15 / 2115 Bilgi 100 Beceri 100 Tutum 100 BAŞARI =XX Değiştirilerek alıntı: Ronald M Harden, Jennifer M Laidlaw. Essential Skills for a Medical Teacher An Introduction to Teaching and Learning in Medicine. Elsevier 2012

16 Yeterlilik Aşamaları / 2116 Değiştirilerek alıntı: https://en.wikipedia.org/wiki/Competence_%28human_resources%29 Bilinçsiz Yeterli Bilinçli Yeterli Bilinçli Yetersiz Bilinçsiz Yetersiz

17 1. Aşama - Bilinçsiz yetersizlik – Kişi yetersizdir ama yetersiz olduğunun da farkında değildir. 2. Aşama - Bilinçli yetersizlik – Kişi yetersizdir ama yetersiz olduğunun farkındadır. 3. Aşama - Bilinçli yeterlilik – Kişi yeterlidir ama işin her aşamasını düşünerek yapar. 4. Aşama - Bilinçsiz yeterlilik – Kişi ustalaşmıştır; işini otomatik olarak yapar. 5. Aşama - Bilinçli yeterliliğe geri dönme – Bilinçsiz yeterlilik aşamasında beceri otomatik olarak yapıldığından, hata payını azaltmak için kişinin işini düşünerek yapması, yani bilerek bilinçli yeterlilik aşamasına geri dönmesi önerilir / 2117 Aktürk Z. Burch N, Adams L. Learning a New Skill is Easier Said than Done: Gordon Training International. articles/learning-a-new-skill-is-easier-said-than-donehttp://www.gordontraining.com/free-workplace- articles/learning-a-new-skill-is-easier-said-than-done

18 Bill Toomey, 1968 olimpiyat şampiyonu Bill, 1964 yılında dekatlon seçmelerine katılıyor. Seçmeler sonunda ilk üç rakibi olimpiyatlara kazanma hakkı kazanırken o eleniyor. Ertesi gün onu saha etrafında koşarken görenler “Mr. Toomey, Olimpiyatlara katılma şansını nasılsa kaybettiniz, neden çalışıyorsunuz?” diyorlar. “1968 olimpiyatları için çalışıyorum. ” /

19 İlim bir nokta idi; cahiller onu çoğalttı. (Hz. Ali) / 2119

20 Bilimin Paradoksal İlerleyişi / 2120 Prof. Dr. Cevdet COŞKUN. Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı. Bilimin Doğası ve Sınır Çizme Problemi’’ konferansı. Atatürk Üniversitesi Eczacılık Fakültesi.

21 Sonuç İnsanın doğasında “gerçeği arama” var. Bu arayış insan var oldukça sürecek. Bilim bize sürekli yeni kanıtlar getirecek. Sonuçta eski uygulamalarımız değişecek. Değişmeyen tek şey ise “Bilimde asla her zaman ve asla yoktur” prensibi olacak. / 2121


"“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları