Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AJANS İDEA AJANS BAŞKANI Bilgin AYDIN STRATEJİ PLANLAMA Taner YALMAN Erol KIZIL MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ Esin YENER YARATICI EKİP Ersel BUHAN MEDYA PLANLAMA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AJANS İDEA AJANS BAŞKANI Bilgin AYDIN STRATEJİ PLANLAMA Taner YALMAN Erol KIZIL MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ Esin YENER YARATICI EKİP Ersel BUHAN MEDYA PLANLAMA."— Sunum transkripti:

1 AJANS İDEA AJANS BAŞKANI Bilgin AYDIN STRATEJİ PLANLAMA Taner YALMAN Erol KIZIL MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ Esin YENER YARATICI EKİP Ersel BUHAN MEDYA PLANLAMA İlker İsa MERCAN ARAŞTIRMA Resul GÜPGÜP

2 VİZYON Müşterilerimizle birlikte hep daha iyiye ulaşmak Türkiye reklam sektörüne, farklı çizgimizle, lider firma olarak damga vurmak.

3 MİSYON Müşterilerimizin, ticari etkilinliklerini arttırmak ve markalaşma süreçlerinde, ihtiyaçları olan tüm gereksimlerine profesyonel çözümler sunmak.

4 MÜŞTERİ BRIEFİ Eindhoven, Hollanda'da Gerard Philips 1891 yılında bir şirket kurduğunda, dünyanın en büyük elektronik şirketlerinden biri olma yolunda bir temel oluşturdu. Royal Philips Electronics (NYSE:PHG, AEX:PHI) Hollanda; sağlık bakım, yaşam tarzı ve teknoloji alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden biridir ve “sense and simplicity” marka vaadiyle ürün, hizmet ve çözümler sunmaktadır. Merkezi Hollanda’da bulunan Philips’in dünyada 60’tan fazla ülkede toplam çalışanı bulunmaktadır yılında 27 milyar Euro tutarındaki satışlarıyla firma, tıbbi teşhis görüntüleme ve hasta izleme sistemleri, enerji tasarruflu aydınlatma çözümleri, kişisel bakım, ev aletleri ve tüketici elektroniğinde pazar lideridir. Teknolojinin her geçen gün günlük hayatımızın daha fazla içine girdiği bir dünyada Philips “Sense and Simplicity” yaklaşımı ile tüketicilere gelişmiş, kullanımı kolay ve tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmış ürünler sunmaktadır.

5 MÜŞTERİ BRIEFİ Business Week'in Interbrand Global Marka değerlerine dayanarak yayınladığı raporda Philips, dünyanın en değerli ilk 100 markası içinde yer alıyor. Evde harcadığınız her dakika eğlenceli ve basit olmalı: kendinizi yenilemek ve eğlendirmek. Bu yüzden TV seyrederken, yatak odanızın ışığını ayarlarken, dişlerinizi fırçalarken, müzik dinlerken ya da sabah kahvenizi yaparken bile hayatınızı daha kolay ve rahatlatıcı yapan ürünler tasarlıyoruz. Teknoloji, sağlık bakım ve yaşam tarzı ürünlerimiz için itici güçtür. Teknolojinin hayatımıza bu kadar girdiği günümüzde Philips'in devam eden yenilikçi geleneği ile hızlı gelişen teknolojinin tüm potansiyelini kullanan çözümler üretmeye devam ediyoruz.

6 NE İSTENİYOR? 21.yüzyıl'a geldiğimizde Philips hala değişmeye ve büyümeye devam etmektedir. Birçok insan için Philips artık sadece bir elektronik şirketi değil, sağlık bakım, yaşam tarzı ve teknoloji alanlarında ürünler geliştiren bir şirket imajına sahiptir. Bu yeni yapılanmaya ek olarak 2004'te büyük çapta bir reklam kampanyası ile lanse ettiği "Sense and Simplicity" marka konumlandırmasına uygun olarak tüketicilere kullanımı kolay, sizler için tasarlanmış ve ileri teknoloji ürünler sunmaktadır. Philips 2006 yılında gerçekleştirdiği % 20 lik satış artışını, 2007 yılında da devam ettirmek istemektedir. Bunun yanında bilinirliğinin de arttırılmasını istemektedir. Ayrıca var olan marka imajının sürdürmeyi hedeflemektedir. Geliştirilen ve yeni piyasaya sürülen ürünlerin hedef kitlelere duyurulması amaçlanmaktadır. Philips’in kaliteli ve sürekli yenilenen insan hayatına kolaylıklar getiren ürünler sunduğu vurgulanmalıdır.

7 KİME SESLENİYOR? Reklam kampanyasının odaklanacağı çekirdek hedef kitle tüm alımın % 80’ini meydana getiren gelir düzeyi yüksek yaş grubundaki A/B+ kategorideki genelde üstün teknolojinin getirdiği gereksiz çabalamadan hoşlanmayan tüketici grubunun %20 si olacaktır.

8 MECRA Televizyon, radyo, internet, gazete, dergi, outdoor gibi görsel ve yazılı mecralar kullanılacaktır.

9 ZORUNLULUKLAR Mavi fonda Philips logosu kullanılacak. İnsanların hayatına kolaylık getiren ve kullanımı basit yeniliklerin olduğu vurgulanacak. Enerji tasarrufu sağlayan çevreye duyarlı ürünler olduğu vurgulanacak. Fiyat belirtilmeyecek. Philips’in liderliği ve farklılığı vurgulanacak.

10 DEBRIEF İdea Ajans olarak bize gönderdiğiniz brieften yola çıkarak yapabileceklerimiz şunlardır ; Philips ‘ in dünya çapında gerçekleştirmekte olduğu ve sembolleştirmeye çalıştığı sense and simplicity anlayışını Türkiye’de hedef kitleye benimsetmek ve bu görüşü Türkiye pazarında güçlendirmek. Marka bilinirliğini arttırmak, satışları arttırmak, yeni jenarasyon ürünleri hedefe duyurmak, var olan marka imajının sürekliliğini sağlamak, kaliteli, ve sürekli yenilenen ürünler sunduğu vurgulanacaktır. Seçtiğimiz kategori ve bölgelerde büyümek için markamızın sağlık, teknoloji ve yaşam tarzı alanındaki yetkinliklerimizin itici gücünden faydalanılacaktır. Liderlik yetkinliklerimiz güçlendirilecektir.

11

12 DURUM ANALİZİ Markayı / Ürünü Tanıma

13 TARİHÇE Eindhoven, Hollanda'da Gerard Philips 1891 yılında bir şirket kurduğunda, dünyanın en büyük elektronik şirketlerinden biri olma yolunda bir temel oluşturdu. Şirket ilk olarak karbon-filaman ampulleri yapımına başlamış ve yüzyılın sonuna doğru Avrupa'daki en büyük üreticilerinden biri olmuştur Türk Philips Limited Şirketi TL sermaye ile Galata, Kozluca Han'da kuruldu Türk Philips Ankara Şubesi açıldı Şirket adı Türk Philips Ticaret A.Ş. olarak değişti Türk Philips Sanayi A.Ş.'nin fabrikası radyo üretimine başladı Türk Philips Medikal Sistemler Ticaret A.Ş. kuruldu.

14 TARİHÇE 1998 Türk Philips Ticaret A.Ş. Satış, Pazarlama ve Servis faaliyetleriyle ilgili olarak Türk Standartları Enstitüsü'nden ISO 9002 Kalite Sistem Belgesi'ni alarak kullanmaya hak kazandı Türk Philips, Türkiye, Kafkasya, Afganistan ve Orta Asya Bölgesi'ni kapsayan Türkiye Grubu'nun genel merkezi oldu Türk Philips, Orta Doğu ve Afrika, Türkiye ve Kafkasya'dan oluşan bölgenin Genel Merkezi olarak yeniden konumlandırıldı. 21.yüzyıl'a geldiğimizde Philips hala değişmeye ve büyümeye devam etmektedir. Birçok insan için Philips artık sadece bir elektronik şirketi değil, sağlık bakım, yaşam tarzı ve teknoloji alanlarında ürünler geliştiren bir şirket imajına sahiptir. Bu yeni yapılanmaya ek olarak 2004'te büyük çapta bir reklam kampanyası ile lanse ettiği "Sense and Simplicity" marka konumlandırmasına uygun olarak tüketicilere kullanımı kolay, sizler için tasarlanmış ve ileri teknoloji ürünler sunmaktadır.

15 ÜRÜN KATEGORİLERİ Aydınlatma Ürünleri Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri Elektronik Ürünler Yarı İletkenler Medikal Sistemler Dikte Etme Sistemleri

16

17 VİZYON “Teknolojinin, yaşamımızın her anına dokunduğu bir dünyada, tüm paydaşlarımız tarafından hayranlıkla izlenen, sağlık bakım, yaşam tarzı ve teknoloji alanlarında lider bir çözüm sağlayıcı olmak.”

18 MİSYON “Sunduğumuz anlamlı teknolojik yeniliklerle insanların yaşam kalitelerini artırmak.”

19 DEĞERLER Müşterilerimizi memnun etmek Taahhütlerimizi yerine getirmek Çalışanlarımızı geliştirmek Güven oluşturmak

20 STRATEJİLER Ana paramızı daha yüksek ve tutarlı getiriler sağlayan fırsatlara yönlendirerek, karlılığımızı artırmak Seçtiğimiz kategori ve bölgelerde büyümek için markamızın ve sağlık, teknoloji ve yaşam tarzı alanındaki yetkinliklerimizin itici gücünden faydalanmak Dünya standardında yenilikçi çalışmalar yapmaya ve güçlü telif hakları pozisyonumuzu geliştirmeye devam etmek Liderlik yetkinliklerimizi güçlendirmek

21 FİYATLANDIRMA FLAT TV 39 cm………………………………………… YTL 51 cm…………………………………………1,299.0 YTL 82 cm…………………………………………2,199.0 YTL 94 cm…………………………………………2,899.0 YTL 106 cm………………………………………..4,999.0 YTL 106 cm AMBILIGHT Full Surround………..9,999.0 YTL MÜZİK SİSTEMLERİ 220W RMS, USB Girişi, Line-in Girişi, 3 MP3-CD & WMA-CD, Inc.Surround, DBB, Max Sound, 3 Yönlü Bas…………… YTL TELSİZ TELEFONLAR DECT Telefon - Arayan No Gösterme, Eller Serbest mesaj, Kayıp Çağrı Işığı, Alarm Saati……………………………… YTL

22 FİYATLANDIRMA TRAŞ MAKİNALARI PHILISATINELLE MASSAGEPS COOL SKIN - ŞRJ-3B-KREMLİ…………………345 YTL KADIN BAKIM ÜRÜNLERİ SATINELLE MASSAGE……………………………………………………………… YTL BEBEK ÜRÜNLERİ Beslenme seti - buharlı sterilizatör, pişirici, biberon ısıtıcı……………………………219 YTL ELEKTRİK SÜPÜRGELERİ SARJLI EL SÜPÜRGESİ ISLAK KURU………………………………………………..118 YTL MARATHON AUTOCLEAN TORBASIZ ELEKTRİKLİ SÜPÜRGE-2000 W-CYCLONE +HEPA FİLTRE……………………………………………………………………………………..795 YTL EV ALETLERİ AZUR IONIC BUHARLI ÜTÜ YENİ……………………………………………………250 YTL BAKIM ÜRÜNLERİ SENSILEX DİŞ BAKIM SETİ…………………………………………………59 YTL PHILIPS YÜZ SOLARIUM………………………………………………… YTL

23 DAĞITIM Türkiye genelinde satış noktaları belirtilecek…

24 İLETİŞİM

25 SOSYAL SORUMLULUK Ailem Olsun! Çocuklar, çocuk olsun... Sokak çocuklarına gerekli maddi ve manevi desteği sağlamak ve onları topluma kazandırmak üzere geliştirilen “Ailem Olsun” projesi, bu konuya gönül vermiş sivil toplum örgütleri, özel kuruluşlar ve devletin de desteğiyle hayat buluyor. Sokak çocuklarına yardım eli uzatıp, çocukları topluma kazandırmak için Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Sn. Güldal Akşit’in himayesinde, tüm sokak çocukları dernekleri, Philips ve moda tasarımcısı Arzu Kaprol’un desteği ile önemli bir toplumsal proje başlatılıyor... Sokak çocuklarını topluma kazandırmak için çalışan sivil toplum kuruluşlarının ülke çapında ayakta kalması için gerekli ve düzenli geliri temin etmeyi hedefleyen “Ailem Olsun” örnek bir sosyal sorumluluk projesi olup, süreklilik sağlamayı ve bu projeyi günden güne geliştirmeyi amaçlıyor.Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Sn. Güldal Akşit’in himayesinde başlatılan bu projeye ilk destek verenler içinde Philips ve moda tasarımcısı Arzu Kaprol yer alıyor.

26 SOSYAL SORUMLULUK Ateş Böceği Gezici Öğretim Birimi Philips, Sürdürülebilir Gelişme Programı kapsamında Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) tarafından yürütülen Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimleri projesine destek veriyor. Çocukları bilgisayar ile tanıştırmanın ve onlara yeni ufuklar açmanın hedeflendiği bu projeye Philips iki adet Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimi’nin donatım ve işletmesini üstlenerek katıldı.

27 SPONSORLUK Derya Baykal Philips sponsorluğunda gerçekleşen Derya’lı Günler buluşmaları için 15 Haziran’da Adana’da kadınlarla bir araya geldi. Derya Baykal ile sohbet edip dertleşen ve birlikte el işleri yapan kadınlar keyifli bir gün geçirdiler. Philips’in “Ev işlerinizi ve kişisel bakımınızı Philips ile yapın, hobilerinize zaman kalsın” projesi kapsamında sponsor olduğu Philips ile Derya’lı Günler aktivitesinde Derya Baykal Adanalı kadınlar ile sohbet edip el işlerinden örnekler verdi. 5 ilde düzenlenecek aktiviteler 25 Mayıs’ta Bursa, 27 Mayıs’ta Antalya, 10 Haziran Eskişehir duraklarından sonra 15 Haziran Adana Hilton Otel’de gerçekleşti. Philips spor alanlarında da sponsorluk faaliyeti sürdürmektedir. Bunlar, Psv eindhoven futbol klübünün tek sponsorudur.

28 Alman binek otomobiller yarışlarında audi takımına sponsorluk yamaktadır.

29 TANITIM FAALİYETLERİ Dünya Kupası Philips standındaydı Philips, IFA 2005'teki ‘stand'ının bir bölümünü de Dünya Kupası'na ayırmıştı FIFA Dünya Kupası'nın sponsorları arasında yer alan Philips'in ‘stand'ında sergilenen Dünya Kupası'na ziyaretçiler yoğun ilgi gösterdi. Tanıtım broşürleri ve ürün katalogları.

30 REKLAMLAR

31 PAZAR DURUMU Türk Philips’in Türkiye ve Ortadoğu CEO’su Fridus Vest, 2006 yılında Türk Philips’in yüzde 20 oranında büyüdüğünü, 2007 yılında da büyümenin süreceğini belirtti. Bu sonuçlar doğrultusunda, Türk Philips, 2006 yılında da Avrupa’da en çok büyüyen Philips organizasyonları arasına girdi.

32 REKABETİN SATIŞLARI Türkiye pazarında lider konumda olması rakiplerine göre bir farklılıktır. Philips’in farklı ürün segmentlerine sahip olması (medikal sistemler ve aydınlatma sistemleri ). Philipsin ürettiği ürün segmentlerinde yeniliklerin ilk olarak philips ile piyasaya girmesi.

33 PAZARLAMA HEDEFİ Sağlık bakımı, yaşam tarzı ve teknoloji alanlarında 77 yıldır faaliyet gösteren aydınlatma, LCD TV, monitör ve tıraş makinesi gibi birçok ürün grubunda pazar lideri olan Türk Philips’in Türkiye pazarındaki liderliğini korumak ve 2006 yılında olduğu gibi %20 lik büyümeyi yakalamak.

34 HEDEF KİTLE

35 MEVCUT KULLANICILAR DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER: Yaş: 30 – 55 Yaş arası tüketiciler. Cinsiyet : Bay ve bayana yönelik ürünler. Medeni Durum : Genel bağlamda evli tüketicilere odaklanılmıştır. Eğitim : Eğitim seviyesi yüksek tüketicilere odaklanılmıştır. Meslek : Belirli bir meslek gurubu gözetilmemektedir. Teknolojik ve pratik ürünler tercih eden tüketicilere odaklanılmıştır. Gelir Durumu : Gelir seviyesi yüksek özellikle A/B+ ses grubuna odaklanılmıştır.

36 MEVCUT KULLANICILAR PSİKOGRAFİK ÖZELLİKLER Mutfakta vakit harcamak istemeyen çalışan bayanlar. Teknolojinin sağladığı kolaylıklardan faydalanmak isteyen tüketiciler. İş yoğunluğundan dolayı kendine vakit ayıramayan baylar. Kendine ve görünümüne önem veren bay ve bayanlar. Teknolojinin verdiği keyfi yaşamak isteyen tüketiciler. Kullandığı ürünlerde farklılık ve prestij arayan tüketicilerdir. Günlük yaşam içerisinde yüksek standartları ve pratikliği hedefleyen tüketicilerdir.

37 MEVCUT KULLANICILAR COĞRAFİK ÖZELLİKLER Coğrafi bir farklılık gözetilmemektedir. Daha çok gelir seviyesi yüksek olan merkezler tercih edilmektedir.

38 MEVCUT KULLANICILAR MEVSİMSELLİK Mevsimsel değişim fazla olmamasına rağmen ilkbahar ve yaz aylarında kampanya dönemi sebebiyle satışlar artmaktadır.

39 YARATICI GEREKLİLİKLER

40 AMAÇ Philips olarak teknolojinin, ürünü taşıyan kutusu kadar basit ve yalın olması gerektiğine inanıyoruz. İşte bir görevi fırsata, güçlüğü zevke dönüştüren de bu kolaylıktır. Biz bu nedenle sizin için tasarlanmış, kullanımı kolay, gelişmiş ürünler ve çözümler sunmayı hedeflemekteyiz. Hayatınızı kolaylaştırmak teknolojinin amacı olabilir. Philips'in size vaat ettiği de budur. Tüketicilerini düşünerek kullanımı daha kolay teknolojiler üretmek ve enerji tasarrufu sağlayan doğaya duyarlı yenilikler üretmek.

41 AMAÇ Tüketici memnuniyetini en üst seviyeye taşımak. Philips, markasının sahip olduğu kültürel zenginliği ve mirası, insanların yaşam kalitelerini artırma misyonu ile ilişkilendirmiştir. Philips'in kuruluşundan bu yana izlediği politika bu yöndedir. Anton ve Gerard Philips için sürdürülebilir ticari faaliyet ile ticari faaliyet arasında fark yoktur. İnsanları merkez alan bir çalışma tarzı benimsemiştir. Sürdürülebilirliğin DNA'mızda olduğunu söyleyebilirsiniz. Philips olarak faaliyetlerimizi ekonomik gelişim, çevreyi koruma ve sosyal eşitlik çerçevesinde gerçekleştiriyoruz. Amacımız herkes için yaşam kalitesini artırmak.

42 İÇGÖRÜ Sense and Simplicity: Teknolojide kolaylık, sadelik, basit kullanım

43 RAKİPLER En az 4 rakibin üfdisi alınacak…. Samsung, arçelik, braun, beko

44 SWOT ANALİZİ

45 GÜÇLÜ YÖNLER Lider marka olması. Bilinirliğinin yüksek olması. Yüksek kalite algısı. Pratik ve kullanışlı ürünler sunması. Sürekli yenilikler yapması ve ürünlerini geliştirmesi. Ürünlerinin enerji tasarrufu sağlaması ve insana önem vermesi. AR-GE çalısmalarına önem vermesi.

46 ZAYIF YÖNLER Fiyatının rakiplerine oranla daha yüksek olması. Yerel firmaların (Vestel, Arçelik, Beko) bilinilirlikleri yüksek olması ve dolayısıyla tercih edilme oranlarının da yüksek olması.

47 FIRSATLAR Ülke ekonomisinin iyiye gitmesi ve pazarın genişlemesi. İnsanların hayatı kolaylaştıracak ürünleri tercih etmesi. Elektrik ve elektronik pazarının genişlemesi (Yeniliklerin bu çağda artması ve daha az enerji harcayan pratik ürünlerin ortaya çıkması ve bunların pazarı genişletmesi.)

48 TEHDİTLER Türkiye’de oluşan milliyetçi hava nedeniyle markanın tercih edilmeme ihtimalinin olması. Yerli firmaların ( Vestel, Arçelik, Beko vb.) bu alanlara büyük yatırımlar yapması. Rakiplerin yoğun iletişim çalışmaları yapması.

49 YARATICI BRIEF

50 REKLAMIN / İŞİN AMACI Philips’in dünya çapında gerçekleştirmekte olduğu ve sembolleştirmeye çalıştığı “Sense and Simplicity” (Sezgi ve Basitlik) anlayışını Türkiye’de hedef kitleye benimsetmek ve bu görüşü Türkiye pazarında güçlendirmek.

51 REKLAM KİMİ ETKİLEYECEK? Evde yalnız yada arkadaşlarıyla vakit geçirmeyi tercih eden, yeniliğe açık, kaliteli ürün kullanmaya önem veren, farklı olmayı seven, teknolojide kullanım kolaylığı arayan, kendine ve sağlığına dikkat eden, gelir seviyesi yüksek bay ve bayanlar…

52 REKLAMIN / İŞİN VAADİ Philips teknoloji üretir ama sadece teknolojiyi üretmekle kalmaz. Ürettiği teknolojiyi asıl amacı doğrultusunda hayatı kolaylaştırma ve basit kullanım yönünde de geliştirir. “Philips kaliteli ürünler üretir ve size kullanımı kolay ürünler sunar.”

53 VAADİN DESTEĞİ NE? Philips’in yaptığı kapsamlı araştırmalar gösteriyor ki, teknolojik ürünlere ilgi duyan bireylerin % 48 i sırf bu ürünlerin kullanım zorluğu ve karmaşıklığı nedeniyle bu ürünleri almaktan vazgeçiyor.

54 MARKANIN KARAKTERİ Güçlü Yenilikçi İnsancıl Kaliteli Prestijli Güvenilir…

55 REKLAMDA / İŞTE OLMASI GEREKENLER Philips’in insanların hayatına kolaylık getiren, kullanımı basit yenilikçi ve enerji tasarrufu sağlayan çevreye duyarlı ürünler ürettiği mesajı Philips’in pazardaki liderliği de vurgulanarak hedef kitleye iletilecektir.


"AJANS İDEA AJANS BAŞKANI Bilgin AYDIN STRATEJİ PLANLAMA Taner YALMAN Erol KIZIL MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ Esin YENER YARATICI EKİP Ersel BUHAN MEDYA PLANLAMA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları