Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu."— Sunum transkripti:

1 ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck

2 ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu sürecin etkili olabilmesi icin o iki kisi arasinda cok özel bir iliskinin kurulmasi gerekir Etkili iletisim kuran ögretmen, ögretme-ögrenme zamanini dolu dolu ögretmeye ayirabilecektir

3 S INIF ICI SORUNLARI CÖZMEK

4

5

6 K ABUL EDEN ÖGRETMENLER - KABUL ETMEYEN ÖGRETMENLER

7 ‘‘Edebiyat dersinden nefret ediyorum. Kendimi mikroskop altindaki bir böcek gibi hissediyorum. O kadar korkuyorum ve geriliyorum ki, en basit seylerde bile yanlis yapiyorum. Sonunda da azarlaniyorum. Bu dersin ögretmenini mutlu etmenin bir yolu oldugunu sanmiyorum.”

8 S ÜREKLI DEGISEN PENCEREDE DURAGAN OLMAYAN CIZGI

9 D EGISIK Ö GRENCILERE K ARSI D EGISIK D UYGULAR N ASIL A NLASILIR ?

10 S ORUN K IMIN ?

11 Ö GRENCILERIN SORUNLARI OLDUGUNDA ÖGRETMENLER NE YAPABILIRLER ? Kabul Etmeme Dili-iletisimin 12 engeli 1. Emir vermek, yönlendirmek 2. Uyarmak, gözdagi vermek 3. Ahlak dersi vermek 4. Ögüt vermek, cözüm ve öneri getirmek 5. Ögretmek, nutuk cekmek, mantikli düsünceler önermek 6. Yargilamak, elestirmek, suclamak, ayni düsüncede olmamak 7. Ad takmak, alay etmek 8. Yorumlamak, analiz etmek,tani koymak 9. Övmek, ayni düsüncede olmak, olumlu degerlendirme yapmak 10. Güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularini paylasmak 11. Soru sormak, sinmak, sorguya cekmek, capraz sorgulamak 12. Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, sakaci davranmak, konuyu saptirmak

12 S ORUNLU ÖGRENCILERE YARDIM ETMENIN ETKILI YOLLARI 1. Etkili dinleme (sessizlik) 2. Kabul tepkileri 3. Kapi aralayicilar ve konusmaya cagri 4. Etkin dinleme (geri ileti)

13 E TKIN DINLEME

14 Ö GRENCILER SORUN YARATINCA ÖGRETMENLER NE YAPABILIRLER ? BEN-ILETI 1. Davranis (Ben Serpille konusurken sen aramiza girdigine….) 2. Somut etki (…ne söyleyecegimi unutuyorum…) 3. Duygu (…ve sinirleniyorum.) Sen iletisisini Ben iletisine cevirmek „Ahmet niye Aysenin defterini karaladin? Bu günlerde cok yaramaz oldun”. 1. Davranis … 2. Somut etki… 3. Duygu…

15 S INIFTA CATISMA 1. Yöntem I = ögretmen kazanir 2. Yöntem II = ögrenci kazanir 3. Yöntem III = kaybeden yok

16 I YI VE ETKILI BIR ILETISIM KURABILMEK ICIN … 1. Iletisimde bulundugumuz kisilere saygi duymak 2. Empatik anlayisla yaklasabilmek 3. Etkin dinlemeyi saglamak 4. Uygun bir bicimde kendini acma 5. Sözel ve sözel olmayan mesajlarin uyumlu olmasi 6. Ben-iletilerini kullanmak 7. Saydam olmak, maske takmamak 8. Tam ve tek mesaj yollama.

17 Y ÖNTEM III – A LTI ASAMADA SORUN CÖZME 1. Sorun tanimlama 2. Olasi cözümler üretme 3. Cözümleri degerlendirme 4. En iyi cözümün hangisi olduguna karar verme 5. Bu kararin nasil uygulanacagini belirleme 6. Cözümün basarisini degerlendirme

18 BITTI


"ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları