Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN"— Sunum transkripti:

1 ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN

2 İletişim : Sesli ve Sessiz iletişim olmak üzere ikiye ayrılır.

3 En güçlü sessiz iletişim:
SEVGi (olduğu gibi sevmek)

4 Ona Değer Vermek Dünyadaki en değerli varlığınız nedir
Ona Değer Vermek Dünyadaki en değerli varlığınız nedir? Sorusuna hemen tüm anne-babalar "çocuklarımız" cevabını verir. O halde bunu onlar da bilsin. Birinin size değer verip vermediğini nasıl anlarsınız? Bunu anlamaları için çocuklarınıza öyle davranın.

5 Sevgiden yoksun çocukların. büyümesi,. yürümesi,. konuşması gecikir
Sevgiden yoksun çocukların * büyümesi, * yürümesi, * konuşması gecikir. * Zeka düzeyinde gerileme olur.

6 Sözlü iletişim: Konuşma Tarzımız:

7 İletişimsizlik yöntemleri

8 KATEGORİLER : EMİR VERMEK – YÖNLENDİRMEK “Benimle böyle konuşma!” “Şimdi onlara git, Aslı ve Cansu ile oyna” “Başka anababaların ne yaptığı umrumda bile değil, odanı sen toparlayacaksın.”

9 AHLAK DERSİ VERMEK “Öyle davranmamalısın.” “Büyüklerine karşı her zaman saygılı davranmalısın.”

10 ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK
“Üniversite konusunda karar vermeden önce birkaç yıl bekle.” “Aslı ve Cansu’ ya seninle oynamalrı için buraya gelmelerini neden söylemiyorsun? Ya da “Git başka çocuklarla arkadaşlık et.” “Bu konuda öğretmeninle konuşmanı öneririm.”

11 ÖĞRETMEK, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK “Üniversite senin için çok yararlı olabilir.”
“Çocuklar birbirleriyle nasıl geçineceklerini öğrenmeli.” “Çocuklar küçükken sorumluluk almayı öğrenirlerse, büyüyünce de sorumlu yetişkinler olurlar.” ya da “Ben senin yaşındayken iki mislini yapardım.”

12 YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK
“Bu, deneyimsiz birinin görüşü..” “Doğru düşünmüyorsun.” “Bu konuda çok yanılıyorsun.”

13 ÖVMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK
“İyi şeyler yapacak yeteneğin var.” “Sana katılıyorum.” “Haklı olduğunu düşünüyorum.”

14 AD TAKMAK, ALAY ETMEK “Sen şımarık bir veletsin.” “Tamam bebecik.” “Hey, buraya bak, sivri zekalı.”

15 YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK
“Okulda durumun iyi olmadığı için böyle düşünüyorsun.” “Sen Aslı’ yı kıskanıyorsun.” “Sen bunu beni kızdırmak için söylüyorsun.”

16 GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK, DUYGULARINI PAYLAŞMAK
“Yeteneklisin, başarılı bir öğrenci olabilirsin.” “Üzülme, herşey düzelir.” ya da “Sen arkadaşlarınla hep iyi geçinirsin.” “Tüm çocuklar arada bir böyle olur.”

17 SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU SAPTIRMAK
“Okulu dinamitlemeye ne dersin?” ya da “Bu konuyu yemekte konuşmayalım.” “Unut gitsin.” ya da “Bütün bunları biz de yaşadık.” “Haydi gel, daha güzel şeylerden konuşalım.”

18 SORU SORMAK, SINAMAK “Neden okuldan nefret ediyorsun.” ya da “Bu fikri senin aklına kim soktu.” “Ne zaman böyle hissetmeye başladın?” “Arkadaşların seninle oynamak istemediklerini söylediler mi?”

19 “DUYGULARIMI ÖNEMSEMİYOR.”
“NEDEN BENİ OLDUĞUM GİBİ KABUL ETMİYOR?” “BENİ ÖNEMSEMİYOR. ” BİR KERECİK DE OKULUN HAKSIZ OLDUĞUNA İNANSALAR!”

20 “SEN” MESAJI YERİNE “BEN” MESAJI VERİN.

21

22

23

24 İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
KARŞISINDA DUYGULARINIZI VE/VEYA BEKLENTİLERİNİZİ DİLE GETİRİN.

25

26

27 KODLAMA KOD ÇÖZME SEN MESAJI KODU “KABASIN” KÖTÜ OLDUĞUMU DÜŞÜNÜYOR.
SİNİRLENME “KABASIN”

28 KODLAMA KOD ÇÖZME BEN MESAJI KODU “RAHATSIZ OLUYORUM” RAHATSIZ OLMUŞ
SİNİRLENME “RAHATSIZ OLUYORUM”

29 En Etkili İletişim araçlarından biri:
Dinlemek

30 • Göz iletişimi kurun, •Konuşurken veya oynarken, onunla aynı boy seviyesinde olun, • Sözünü kesmeyin, • Anlamaya çalışın, • Olumlu değerler kazandırmak konusunda kararlı olun, • Sorun olarak yaşadığı şeyle alay etmeyin, • Onu dinlemeyi öğrenin, • Ona verdiğiniz değeri ve onunla duyduğunuz gururu ona söylemekten çekinmeyin. • Hayır demesine izin verin. Böylece sınırlarını belirleyebilmesine yardım etmiş olursunuz. • Bedeninin kendisine ait olduğu bilincini kazandırın ki, kendisini yeri geldiğinde koruyabilsin. Çocuğun Kendisini İfade Etmesine Fırsat tanıyın.

31 ÇOCUKLA İLETİŞİMİ ENGELLEYEN KALIPLAŞMIŞ İLKELER :
1- TUTARSIZLIK İLKESİ 2- SORUNU SAHİPLENME İLKESİ

32 SORUNU OLAN ÇOCUKLA İLETİŞİMDE YENİ BİR YAKLAŞIM...

33 Tüm çocukların yaşamları boyunca çeşitli sorunlarla karşılaşmaları kaçınılmazdır.

34 Çocukların kendi sorunlarına çözüm bulmakta benzersiz ve kullanılmamış “gizil güçleri” vardır.

35 Yetişkinler çocuklara paketlenmiş çözümler verirlerse, çocuklar bağımlı kişilik geliştirirler, sorun çözme becerilerini geliştiremezler ve yeni sorunlarla karşılaştıklarında yetişkinlere gelmeyi sürdürürler.

36 Yetişkinler çocuğun sorunlarını sahiplenince ve çözüm bulmanın tüm sorumluluğunu üstlenince, bu onlar için taşınılmayacak bir yük ve zor bir görev olur.

37 Yetişkinler çocuğun sorununu kabullenmemeyi kabullendikleri zaman ona daha iyi yardımcı olurlar.

38 Çocuklar bazı özel sorunları için yetişkinlerden yardım isterler, bir çelişki gibi görünse de en etkili yardım, “yardım etmemektir.” Başka bir deyişle, çocuğun kendi çözümünü arayıp bulması için sorumluluğu ona bırakmak, yardım etmenin en etkili yoludur.

39 ÇOCUK GÖZÜYLE” İLETİŞİM

40 Sakin olun, idareyi elden bırakmayın
Sakin olun, idareyi elden bırakmayın. Bazı şeylerin ters gitme olasılığına karşı gözünüzü açık tutun. Biz çocuklar, yetişkinlerin öfkelerini kontrol altında tuttuğu bir ortamda, herşeyin ne kadar güzel gittiğini görmeye ihtiyaç duyarız.

41 Bizi biraz sıkıştırın. Kararlı olun
Bizi biraz sıkıştırın. Kararlı olun. Güçlü destekçilerimiz olduğunu bilmeye ihtiyacımız vardır. Herhangi bir şekilde yıkıldığınızda ya da teslim olduğunuzda biz çok korkarız. ( Güvenme duygusu )

42 Bize yol gösterin. Bizim bizden çok daha büyük ve kuvvetli olan bir şeye ihtiyacımız vardır.

43 Yaptığımız yanlışların neden yanlış olduğunu bize anlatın.

44 Cezalandırmanız gerektiğinde bizi cezalandırın fakat bizi sevdiğinizi mutlaka belli edin. Böylece bir dahaki sefere yeniden aynı şeyi yapmadan önce durup bir kez daha düşünürüz.

45 Blöfümüzü yutmayın. Söylemek istediğinizi açıkça söyleyin
Blöfümüzü yutmayın. Söylemek istediğinizi açıkça söyleyin. Ödün vermeyin. Karşımızda dimdik durun ki size saygı duyalım.

46 Dürüst olun. Ne olursa olsun bize doğruyu algılayabileceğimiz şekilde söyleyin. Biz söylediklerinizi anlayabilir, onların üstesinden gelebiliriz. Kayıtsız ve soğuk cevaplar bizi tedirgin eder. İçten olun.

47 Hakettiğimizde bizi ödüllendirin
Hakettiğimizde bizi ödüllendirin. Bizi övün ki, yapacağınız eleştirileri çok daha kolay kabullenelim.

48 EGER ÇOCUKLARIMIZA CESARET VE UMUT VERİRSEK NE KADAR İLERİYE GİDECEKLERİNİ KİMSE SÖYLEYEMEZ.
BİR İNSAN KENDİSİNE CESARET VERİLDİĞİNİ HİSSETTİĞİNDE , OLANAKSIZ ŞEYLERE BİLE KATLANABİLİR VE İNANILMAZ GÜÇLÜKLERİ YENEBİLİR.

49 BİZE VAKİT AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ 


"ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları