Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ"— Sunum transkripti:

1 GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
“AİLE İÇİ İLETİŞİM” HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ

2 AİLE TEMELİ SEVGİ OLAN BİR KURUMDUR! TOPLUMUN TEMELİDİR!
İLK EĞİTİM KURUMUDUR. HER AİLE, SAĞLIKLI VE BAŞARILI, MUTLU BİREYLER YETİŞTİRMEK İSTEĞİNDEDİR. ANA- BABALAR, ÇOCUKLARININ İYİLİĞİ İÇİN ÇALIŞIRLAR VE YORULURLAR.

3 KONUŞARAK ANLAŞIRLAR…
İLETİŞİM NEDİR? EN AZ İKİ İNSAN ARASINDA DUYGU, DÜŞÜNCE VEYA BİLGİLERİN KARŞILIKLI OLARAK AKTARILMASI, PAYLAŞILMASIDIR. İNSANLAR KONUŞARAK ANLAŞIRLAR… KİMLER ANLAŞAMAZ?... KONUŞMAYANLAR…

4 İLETİŞİM YÖNTEMLERİ *Kullanılan sözcükler *vücut dili,
*Kullanılan ses tonu ve vurgular *mimikler *jestler AİLEYİ AYAKTA TUTAN, İLETİŞİM VE SEVGİDİR! SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM

5 PEKÇOK İNSANIN HAYATTA EN ÇOK İSTEDİĞİ ŞEY: MUTLU BİR AİLEDİR…
AİLENİZİN MUTLULUĞU, SİZİN ELİNİZDE!

6 İLETİŞİM ÇAĞINDA YAŞIYORUZ…
TELEFON, İNTERNET, TV, RADYO SAYESİNDE ÇOK UZAKLARLA İLETİŞİM KURABİLİYORUZ! AMA MAALESEF… YAKINLARIMIZLA İLETİŞİM KURMADA PEK BAŞARILI OLAMIYORUZ.  

7 BİRBİRİNİZİ İZLEYİN VE DİNLEYİN!
TELEVİZYON… AİLE İÇİ İLETİŞİMİ VE MUHABBETİ ENGELLEYEN EN BÜYÜK TEHLİKEDİR! ZAMAN ZAMAN TV’Yİ DEĞİL BİRBİRİNİZİ İZLEYİN VE DİNLEYİN!  

8 BABASININ - ANNESİNİN DEĞİL TV’NİN İSTEDİĞİ GİBİ BİRİ OLUR!
LÜTFEN, COÇUĞUNUZ DERS ÇALIŞIRKEN… SİZ TV İZLEMEYİN! SİZ DE BİRŞEYLER OKUYUN; MEŞGUL OLUN! BİR ÇOCUK GÜNDE YAKLAŞIK 3 SAAT TV İZLER, SADECE 5 DAKİKA BABASI YADA ANNESİ İLE KONUŞURSA; O ÇOCUK, BABASININ - ANNESİNİN DEĞİL TV’NİN İSTEDİĞİ GİBİ BİRİ OLUR! O ÇOCUĞU, KAYBEDERİZ…

9 TV VE BİLGİSAYARLA FAZLA MEŞGUL OLMAK;
* FİZİKSEL VE ZİHİNSEL YORGUNLUĞA, * DİKKAT DAĞINIKLIĞINA, * GÖZ SAĞLIĞININ BOZULMASINA YOL AÇAR! AYRICA… * DERS VE ÖDEVLERİNİ İHMAL EDER, * ZAMAN KAYBI YAŞAR!

10 “eğitim ailede başlar ”
ÇOCUĞUNUZUN ODASINA, TV VE BİLGİSAYAR KOYMAMANIZ DAHA FAYDALIDIR!

11 ETKİLİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
* KONUŞANIN YÜZÜNE BAKILMALI, GÖZ TEMASI KURULMALIDIR. * VÜCUT, KONUŞANA DOĞRU DÖNMELİ, KONUŞANA YÖNELMELİYİZ. KONUŞULANLARI DİNLEMELİ VE DİNLEDİĞİMİZİ KISA TEKRARLARLA BELLİ ETMELİYİZ. * EMPATİ YAPMALIYIZ.

12 ETKİLİ BİR İLETİŞİM İÇİN: TATLI SÖZ
DOĞRU BİLE OLSA, SERT SÖZLERDEN KAÇINMAK GEREKİR. SERT SÖZ, İNSANI YARALAR! KALPLERİ EN ÇOK ETKİLEYEN YUMUŞAK SÖZLERDİR; KALPLER, TATLI SÖZLE KAZANILIR! NE DEMİŞ ATALAR: “TATLI SÖZ, YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR!”

13 NİYETİMİZ İYİ OLABİLİR… NASIL SÖYLEYECEĞİMİZİ
AMA… NEYİ, NE ZAMAN, NASIL SÖYLEYECEĞİMİZİ İYİ AYARLAMALIYIZ Kİ; SÖZÜMÜZ ETKİLİ OLSUN, YERİNİ BULSUN!

14 EŞİNİZİ VEYA ÇOCUĞUNUZU DİNLEMENİZ…
O’NU ANLAMANIZI SAĞLAYACAK, RAHATLATACAK VE MUTLU EDECEKTİR! DİNLEMEYEN, ANLAYAMAZ!

15 EMPATİ BİR KİŞİNİN, KENDİSİNİ,
KARŞISINDAKİNİN YERİNE KOYARAK OLAYLARA, O’NUN BAKTIĞI GİBİ BAKMASI, O’NUN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ ANLAMASI VE BUNU O’NA İLETMESİDİR. BÖYLELİKLE, KARŞIMIZDAKİNİ ANLAMIŞ OLURUZ!

16 BU DURUMDA BEN OLSA İDİM: “NE YAPILMASINI İSTERDİM?”
EMPATİ YAPARKEN; “NE SÖYLEMELİYİM?”, “NE YAPMALIYIM?” YERİNE… BU DURUMDA BEN OLSA İDİM: “NE YAPILMASINI İSTERDİM?” “NE SÖYLENMESİNİ İSTERDİM?” DİYE DÜŞÜNMELİ VE KENDİMİZE SORMALIYIZ.

17 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN SEBEPLER:
* TEHDİT VE HAKARET, * DAİMA SUÇLAMAK VE ELEŞTİRMEK, * SÜREKLİ AKIL VERMEK, ALAY ETMEK, * İLGİSİZLİK, * SIKLIKLA EMİR CÜMLESİ KULLANMAK, * SERT, ÖLÇÜSÜZ CEZALAR VERMEK, * BAŞKALARI İLE KARŞILAŞTIRMAK, * YETERİNCE ZAMAN AYIRMAMAK

18 EŞLER ARASINDA YAŞANAN SORUNLARIN BAZI SEBEPLERİ:
İLGİSİZLİK, YAŞ VE KÜLTÜR FARKI, OTORİTE MÜCADELESİ, BİR TARAFIN, AİLESİNE DÜŞKÜNLÜĞÜ, EKONOMİK SIKINTILAR, ALKOL, MADDE BAĞIMLILIĞI, HOŞGÖRÜSÜZLÜK

19 BAŞARILI OLMASINA YARDIMCI OLUR!
ÇOCUĞUNA DEĞER VEREN… EŞİNİ SEVER… SEVDİĞİNİ BELLİ EDER. EŞİNE SAYGI DUYAR… SAYGILI OLDUĞUNU BELLİ EDER! BU… ÇOCUĞU MUTLU EDER, BAŞARILI OLMASINA YARDIMCI OLUR!

20 ÇOCUKLARINIZA VEREBİLECEĞİNİZ EN GÜZEL HEDİYE…
ONLARIN ANNESİNİ - BABASINI SEVMEKTİR. ÇOCUK, AİLESİNİ TEMSİL EDER; AİLESİNİN AYNASIDIR.

21 ÇOCUĞUMUZUN – EŞİMİZİN, BİZİ NASIL MUTLU EDECEKLERİNİ DÜŞÜNÜRÜZ…
ANCAK… ONLARI, NASIL MUTLU EDEBİLECEĞİMİZİ PEK DÜŞÜNMEYİZ! VE NE ONLAR… NE DE BİZ… MUTLU OLAMAYIZ VE BUNDAN DA ŞİKAYET EDERİZ.

22 EŞİM- ÇOCUĞUM NE ZAMAN DEĞİŞECEK?
ÇOK BASİT… SİZ, DEĞİŞİRSENİZ; ONLARDA, DEĞİŞECEKLERDİR!

23 DEĞER VERDİĞİNİZİ GÖSTERİN… O’NA; ARASIRA İLTİFAT EDİN. GÜLÜMSEYİN,
KARŞINIZDAKİ İNSANA, DEĞER VERDİĞİNİZİ GÖSTERİN… O’NA; ARASIRA İLTİFAT EDİN. GÜLÜMSEYİN, TAKDİR EDİN… SİZE YAKINLIK HİSSEDECEKTİR… İNSANLAR, BUNDAN HOŞLANIRLAR! VE BENZERİYLE KARŞILIK VERİRLER! TEBESSÜM BULAŞICIDIR!

24 KALİTELİ BİR İLETİŞİMDE;
“BEN” DİLİ KULLANILMALIDIR. “BEN” DİLİ, “SEN …” DİYE BAŞLAMAMAK; “BEN …” DİYE BAŞLAMAKTIR. YANİ…

25 “BEN” DİLİ KULLANMAK, “SENDEN ADAM OLMAZ” YERİNE:
“İYİ BİR İNSAN OLMAZSAN ÜZÜLÜRÜM” “ÇOK SORUMSUZSUN” YERİNE “SORUMSUZ DAVRANIŞLARIN BENİ ÜZÜYOR” DEMEKTİR. NE HİSSETTİĞİMİZİ KARŞIDAKİNE BİLDİRMEKTİR.

26 “BEN” DİLİ KULLANMAK… “ÇALIŞMIYORSUN” YERİNE:
“ÇALIŞMAN İÇİN YARDIMCI OLABİLİRİM, SENİN İÇİN NE YAPABİLİRİM?” “BU SAATE KADAR NERELERDEYDİN?” “GEÇ SAATTE GELMEN BENİ ENDİŞELENDİRİYOR”, DEMEKTİR.

27 İLETİŞİMİN ÖN KOŞULU: “ETKİN DİNLEME” ETKİN DİNLEME NASIL OLUR?
* KONUŞANIN YÜZÜNE BAKINIZ, * SÖYLENİLENLERİ KISACA TEKRAR EDİNİZ, * ANLADIĞINIZI BELİRTİNİZ, * ANLAŞILMAYANI SORUN VEYA DAHA FAZLA AÇIKLAMA İSTEYİN.

28 AİLE BİREYLERİ… BİRBİRLERİNİ SEVMELİ, BİRBİRLERİNE,
“DEĞERLİ OLDUKLARINI” HİSSETTİRMELİDİRLER. * BİRBİRLERİNE YAKINLIK GÖSTERMELİ, DAYANIŞMA İÇİNDE OLMALIDIRLAR. * BİRBİRLERİNE GÜLÜMSEMELİ, * BİRBİRLERİNİ TAKDİR ETMELİDİRLER.

29 BAŞARILI VE MUTLU OLAMAZ.
SÜREKLİ TARTIŞAN, KAVGA EDEN ANNE BABALARIN ÇOCUKLARI, ANA- BABALARINA DUYDUKLARI GÜVENİ VE SAYGIYI ZAMANLA YİTİRİRLER. ÇOCUKTA… ENDİŞE VE KORKU OLUŞUR. BÖYLE BİR ÇOCUK BAŞARILI VE MUTLU OLAMAZ.

30 OKULLARDAKİ SORUNLU ÇOCUKLARIN, HEMEN TAMAMINA YAKINI,
AİLE İÇİNDE SEVGİ VE İLGİ OLMAYAN YADA AİLESİNDEN İLGİ VE SEVGİ GÖRMEYEN ÇOCUKLARDIR.

31 ARA SIRA… EŞİNİZİN VE ÇOCUKLARINIZIN GÜZEL DAVRANIŞLARINI GÖRÜN
VE TAKDİR EDİN… EKSİK VE HATALARININ ÜZERİNDE FAZLA DURMAYIN VE ABARTMAYIN! MUHAKKAK DOĞRU ŞEYLERDE YAPIYORLARDIR; LÜTFEN DOĞRULARINI GÖRÜN VE ONLARI TAKDİR EDİN!

32 ÖDÜLLENDİRİLEN DAVRANIŞLAR
BEĞENİLEN, TAKDİR EDİLEN, ÖDÜLLENDİRİLEN DAVRANIŞLAR TEKRAR EDER.

33 HİTAP ŞEKLİMİZ ÖNEMLİDİR!
SIKLIKLA “YARAMAZ”, “TEMBEL” “SORUMSUZ” DENEN BİR KİŞİDEN OLUMLU DAVRANIŞ BEKLEYEMEZSİNİZ! HİTAP ŞEKLİMİZ, KARŞIMIZDAKİNE VERDİĞİMİZ DEĞERİ GÖSTERİR!

34 ÇOCUKLA İYİ İLETİŞİM KURABİLMEK İÇİN…
* O’NA ZAMAN AYIRIN, ARASIRA BİRLİKTE ZAMAN GEÇİRİN. * SADECE ANA- BABA GİBİ DEĞİL ARKADAŞÇA YAKLAŞIN. * O’NU DİNLEYİN, * ASLA HAKARET VE TEHDİT ETMEYİN, * SEVİNCİNİ VE ÜZÜNTÜSÜNÜ PAYLAŞIN, * O’NU BAŞKALARIYLA KIYASLAMAYIN.

35 ÇOCUĞUNUZA NE VERİRSENİZ; “HERKES, EKTİĞİNİ BİÇER!”
ÇOCUKLAR, ANNE- BABALARINDAN İLGİ, SEVGİ, DESTEK, ANLAYIŞ GÖRMEK İSTERLER. ÇOCUĞUNUZA NE VERİRSENİZ; O’NU ALIRSINIZ! “HERKES, EKTİĞİNİ BİÇER!”

36 AKŞAM YEMEKLERİNİ BİRLİKTE YİYİN VE
BİRBİRİNİZE, BAŞINIZDAN GEÇENLERİ SORUN; O GÜN YAŞANILAN GÜZEL OLAYLARI PAYLAŞIN… KARDEŞLER ARASINDA KIYASLAMA YAPMAYIN, HERHANGİ BİRİNE AYRICALIKLI DAVRANMAYIN; KISKANÇLIĞA VE KİNE YOL AÇARSINIZ!

37 OKULA VE ÖĞRETMENE DAHA YAKIN OLACAK, BAŞARISI ARTACAKTIR!
ÇOCUĞUNUZA, - EĞİTİMİN VE OKULUN ÖNEMİNİ ANLATIN, - OKULUNU VE ÖĞRETMENİNİ ÖVÜN… -OKUL KURALLARINA UYMASI GEREKTİĞİNİ, - KURALLARA UYMANIN FAYDALARINI ANLATIN… BU DURUMDA… OKULA VE ÖĞRETMENE DAHA YAKIN OLACAK, BAŞARISI ARTACAKTIR!

38 SONUÇ: ÖLÜM GELMEDEN EVVEL YAŞAMINIZDA NEYİN ÖNEMLİ OLDUĞUNU GÖRÜN:
EN ÖNEMLİ OLANLAR, EN YAKINLARINIZDIR! ÖNEMLİ ŞEYLERE DEĞER VEREMEMENİN, ÜZÜNTÜ VE PİŞMANLIĞINI YAŞAMAMANIZI DİLİYORUZ!

39 HATTA YABANCIYA GÖSTERDİĞİMİZ AİLE FERTLERİMİZE DE GÖSTERELİM.
LÜTFEN… ARKADAŞLARIMIZA, HATTA YABANCIYA GÖSTERDİĞİMİZ HOŞGÖRÜ VE ANLAYIŞI, EN YAKINLARIMIZA, AİLE FERTLERİMİZE DE GÖSTERELİM. O ZAMAN HEP BERABER DAHA MUTLU OLURUZ!

40 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER! DİLERİZ, HEP BÖYLE MUTLU OLURSUNUZ…


"GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları