Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION"— Sunum transkripti:

1 GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu BTO 616 Mustafa KILIÇ

2 Overview Oyun geliştiren ekibin büyümesiyle birlikte oyun dökümantasyonu yapma gerekliliği doğmuştur. Takım büyüdükçe projenin odak noktasını korumak bir mesele haline gelecektir.

3 Ekip üyeleri , eldeki sistemin nasıl şekilleneceğine dair bir referans doküman etrafında çalışmalıdır. Böylece , tasarım dokümanı, sanat kitabı, teknik tasarım belgesi ve daha bunun gibi pek çok referans çalışma, oyun içeriğinin yaratılmasına öncülük eder.

4 Bununla birlikte tüm vakti dokümantasyon üzerinde çalışmaya harcamak ve oyun geliştirme adına hiçbir şey yapmamak da amaçlara uymaz. Hiçbir dökümantasyon geliştirmeden de oyun yapmak mümkündür ama büyük ekiplerle zor olacaktır.

5 Document Your Game Oyun tasarımcısı olarak, en öncelikle tasarım dokümanı üzerine ilgili olmalısınız. Bununla birlikte modern bilgisayar oyunlarında kullanılan daha pek çok doküman türü vardır.

6 Farklı şirketlerdeki farklı kişiler, farklı tiplerde dokümanlar geliştirmektedirler.
İsimler için belli bir standart olmamakla birlikte ,kullanılan doküman tipleri geneldir.

7 Konsept dökümanı, Aşama dökümanı ya da Öneri
Rekabet analizi Tasarım dokümanı Akış şemaları Hikaye kitabı (story bible) Script Sanat kitabı (art bible) Oyun Dakikası Storyboardlar Teknik tasarım dokümanı Planlama ve pazarlama dokümanları

8 Konsept dökümanı, Aşama dökümanı ya da Öneri
Genellikle oyunun ana fikrini yayımcıya satabilmek amacı ile yazılır. Bu dokümanı yazmak eğlenceli olabilir, zira yazar, oyunun en ilgi çekici noktalarına odaklanır ve daha karışık detayları düşünmek zorunda kalmaz.

9 Rekabet Analizi Oyunun piyasadaki benzer oyunlarla nasıl rekabet etmesi gerektiğine dair yazılan belgedir. Oyunun amaçları ile benzeşen piyasadaki diğer oyunlar listelenir ve incelenir.

10 Tasarım Belgesi Oyunun gameplay’ını detaylandırmak ve tam olarak tanımlamak amacıyla yazılır. Üreticiler tasarım dokümanını, projeyi planlamak için bir sıçrama tahtası olarak kullanır.

11 Tasarım Belgesi Ayrıca oyun başka bir takım tarafından başka bir platforma çevrilirse , iyi yazılmış ve tamamlanmış bir dokümanın özel önemi vardır.

12 Tasarım Belgesi Ne Değildir?
Tasarım belgesi ; teknik tasarım belgesi gibi sistem gereksinimleri, kod yapısı içermez. Ayrıca satış sunumları, pazarlama bilgileri de içermemelidir.

13 Akış Şeması Oyun geliştirme aşamasında, akış şemasının başlıca iki kullanımı vardır. Birincisi; oyun dışı menülerde, oyuncunun navigasyonunu izlemektir. Örneğin yeni bir oyuna başlamak ya da kaydedilmiş bir oyunu yüklemek.

14 Akış Şeması İkinci olarak da , özellikle düzey tabanlı oyunlarda , oyuncunun geldiği ve gideceği yerleri grafiklendirmektir. Akış şemaları elde geliştirilebileceği gibi Visio gibi araçlar da kullanılabilir.

15 Hikaye Kitabı (Story Bible)
Oyunun tüm hikayesinin bir özeti ve oyun akışının bir tanımı gerekli olmakla birlikte, tasarım dokumanı bunların hepsini kapsamaz.

16 Hikaye Kitabı (Story Bible)
Hikaye kitabı oyunun geri plandaki hikayesini işler. Böylece, karakterleri modelleyecek olan sanatçılar, ya da seslendirecek kişiler, karakterle daha fazla özdeşleşir ve işini daha iyi yapar.

17 Script Oyunun bir hikayesi varsa , karakterlerin diyalogları ve gelecek görevlerle ilgili bilgiler de olmalıdır. Bu diyaloglar oyun scripti içinde olmalıdır. Oyunun scripti farklı kişiler tarafından yazılabilir.

18 Script Script farklı şekillerde olabilir. Oyunun hikayesi, film tarzı sahnelerle ilerliyorsa, script de film (movie) tarzı olacaktır. Ya da kamera nereye dönerse ona göre farklı diyaloglar gelişecektir.

19 Script RPG yada adventure tarzı oyunlarda IF… THEN … ELSE yada SWITCH gibi söz dizimleri ile oyunun diyalogları geliştirilebilir. Unutulmaması gereken, oyuncular, oyunu diyaloglar için değil gameplay için oynar.

20 Sanat Kitabı (Art Bible)
Başlıca konsept taslaklarından ve diğer kaynaklardan üretilen sanat kitabı, oyun için farklı görsel varlıkları yaratan sanatçılar için bir referans kaynağıdır. Sanat kitabı, genellikle tasarımcı tarafından değil, takımın başındaki sanatçı tarafından oluşturulur.

21 The Game Minute Genellikle 1-3 sayfadan oluşan , gameplay kısmı hakkında kısa bir detay sunan dokümandır. Game minute’ler düzyazı şeklinde yazılır ve oyuncunun bir andan diğer ana geçişte ne yaptığı hakkında özel detay sunar.

22 Storyboards Storyboardlar sinema ya da TV sektöründe çekimleri ölçeklendirmeye yada modellemeye yarayan bir alettir. Oyun tasarımında storyboardlar, geri bildirimi sağlamak ve sahnelerdeki düzeltmeleri yapmak amacıyla kullanılır.

23 Storyboards Storyboardlar ayrıca, oyunun motoru kullanılmaya hazır değilse, oyunculara nasıl bir oyun dünyası ile karşılaşacaklarını belirtmek için de kullanılır. Storyboardlar, çekirdek ekibe oyunun nerde durduğunu anlaması açısından kullanışlı olabilir.

24 Teknik Tasarım Dokümanı
Tasarım dokümanı oyunun nasıl işlediği konusuna odaklanırken, teknik dizayn dokümanı bu işlevselliğin nasıl uygulamaya geçirileceğini tartışır.

25 Teknik Tasarım Dokümanı
Projenin başındaki lider programcı tarafından yazılır ve diğer programcılar tarafından bir referans noktası olarak kullanılır. Tasarımcı bu belgenin tamamını anlamasa da program ekibinin doğru yolda olduğuna emin olabilir.

26 Planlama ve İş-Pazarlama Dokümanları
Tasarım belgesi , oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir , nasıl pazarlanacağı ya da satılacağı değil. Bunun gibi pazarlama planlarını ve iş verilerini farklı dokümanlara ayırmak en iyisidir.

27 No Standard Documentation
Farklı firmalar farklı standart ve adlarda dokümanlar kullansa da yukarda verilen doküman tipleri genelde bunların çoğunu kapsar. Bazı firmalar milyon dolarlık projelerde bile hiç doküman yapmayabilir. Fakat yayıncılar iyi dokümantasyon yapmış ekipleri sever ve güvenir.

28 Dokümantasyonun Yararları
Tek yada bir takımla da çalışsanız iyi dokümantasyon , oyununuzu daha iyi yapmaya yardım edebilir. Günümüzde dokümantasyonlar için Web tabanlı Wiki sistemleri kullanılır oldu. Böylece ekip üyelerinin dokümanları kolyaca değiştirip güncellemesine olanak tanındı.

29 Dokümantasyonun Yararları
Her ne kadar farklı dokümanları ekibin farkı üyeleri yapıyor olsa da grubun başındaki lider tasarımcı tüm dokümanlar ile ilgili olmak zorundadır. Tüm dokümanlar birbiri ile ilişkilidir ve projenin odak noktasında uzanırlar.

30 Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim


"GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları