Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi"— Sunum transkripti:

1 Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
Murat DÖNMEZ

2 Motor Ariza Çeşitleri Motor marşa basıldığında çalışmıyorsa
Motor ilk harekete zor geçiyor veya hemen duruyorsa Marş devri düşük ise Motorun gücü düşük ise Motorda vuruntu varsa Motor tekliyor veya düzensiz calisiyorsa

3 Motor Ariza Çeşitleri Egzosttan fazla duman cıkıyorsa
Motor fazla ısınıyor Yağ basıncı düşük Kompresyon zayıf Yağ basıncı yüksek Karter basıncı yüksek

4 Motor Marşa Basıldığında Çalışmıyorsa
Akaryakıt deposu boşalmak üzere veya tamamen boşalmış... Akaryakıt deposunu doldurunuz ve sistemin havasını alınız....

5 Motor Marşa Basıldığında Çalışmıyorsa
Akaryakıt boruları veya akaryakıt deposundaki ve / veya yakıt otomatiğindeki süzgeçler tıkalı Temizleyiniz ve sistemin havasını alınız Yakıt filitresi tıkalı Filtre elemanını değiştiriniz,sistemin havasını alınız Yakıt pompasının, motor durdurma kolu durdurma durumunda Kolu çalışma duruma getiriniz Yakıt otomatiği çalışmıyor Yakıt otomatiğini söküp arızayı gideririz veya yenisi takarız

6 Motor Marşa Basıldığında Çalışmıyorsa
Enjektöre yakıt gelmiyorsa A) Enjektörlerin bakıma ihtiyacı var ; bu durumda gerekli bakımı yapınız veya yenileyiniz B) Yanlış tip soğuk çalıştırma tertibatı takılmış ; doğrusu takılmasını sağlayınız Subap veya yakıt pompası ayarı bozuksa kontrol ediniz...

7 Motor Marşa Basıldığında Çalışmıyorsa
Dış hava sıcaklığı çok soğuk ise Soğuk havada çalıştırma bölümüne bakınız

8 Motor İlk Harekete Zor Geciyor veya Hemen Duruyor
Yakıt filtresi tıkalı Filtre elemanını değitiriniz ve sistemi havalandırınız Yakıt deposundaki hava delikleri tıkalı yakıt otomatiği yeterli miktarda takıt sevketmiyor Delikleri temizleyiniz pompanın yakıt akışını kontrol ediniz ve arizayi bulup gideriniz veya yenisini takınız Emme veya egzost sistemi arızalı,yakıt boruları hava sızdırıyor Sistem kontrol edilip düzeltilir

9 Marş Devri Düşükse Akü sarjsızdır
Akü sarja bağlayınız veya yeni akü alınız Yanlış yağ kullanımı Ortam sıcaklığına göre yağ seçimi Akü ile marş motoru arasındaki bağlantı yanlış yada uçları kirli,halkalar arızalı Marş motoru arızalı Kontrol edilir arıza düzeltilir

10 Motorun Gücü Düşük Yakıt kalitesi düşük
Yakıtı boşaltınız, kaliteli yakıt ile doldurunuz Yakıt az geliyor Filtreden boşaltınız ve kalitesi iyi yakıt doldurunuz Pompa motora yeterli yakıtı gönderemiyor Gaz ve gaz teli bağlantılarını takıntısız olup olmadığını kontrol ediniz. Arıza yoksa pompanın servisinde kontrolu icap eder.

11 Motorun Gücü Düşük Enjektörlerin bakıma ihtiyacı var
Çıkartıp bakımını yapınız veya değiştiriniz Motora yüksek devirde az hava emiliyor Hava filitresi kontrol ediniz ve bakımını yapınız Yakıt pompası avansı bozuk Kontrol edilip avans ayarı yapılır Komprezyon azalıyor Komprezyonu ölçünüz. İstenilen değerlerin altında ise komprezyon zayıflaması bölümündeki işlemleri yapmanız gerekir....

12 Motorda Vuruntu Varsa Arızalı enjektör (enjektör memesi sıkışması)
Yeni enjektör takınız Yakıt pompası ayarı fazla avansta Ayarı kontrol edip, gerekiyorsa düzeltiniz Yanlış yakıt Yanlışlıkla motorin /benzin karıstırlması Piston bir sübaba çarpmakta Süpap ayarlarını,piston yüksekliğini veya silindir kapağınısathı ile süpap tablosu derinliği ilişkisini kontrol ediniz Aşınmış yatak vb. Larda tamamen motor elden gecer

13 Motor Tekliyor veya Düzensiz Çalışıyorsa
Enjektörlerin bakıma ihtiyacları var İyi çalışmayanlar tesbit edilir ve sökülür; ya tamir edilir yada değistirilir Yakıt sisteminde hava var Yakıt pompasında hava olup olmadığı kontrol ediniz varsa havayı alınız Yakıt pompasında su var Varsa havayı alınız ve temiz yakıt kullanmına hazır ediniz

14 Motor Tekliyor veya Düzensiz Çalışıyorsa
Süpap veya pompa ayarı bozuk Süpap aralıkları ayarsız Kontrol ediniz bozukluk varsa düzeltiniz Enjektör borularından yakıt sızıyor Motor çalışırken kontrol ediniz ve gerekirse boruyu değiştiriniz

15 Egzosttan Fazla Duman Çıkıyor
Hava yakıt karışım oranları yanlış Hava girişinin tıkanık olup olmadığını kontrol ediniz hava filtresi kirli olabilir temizleyiniz yada değiştiriniz.. Yakıt pompası fazla yakıt püskürtüyor Yakıt pompası püskürtme zamanı ayarsız Ayarlarını yapınız Enjektörlerin bakıma ihtiyacı var Çıkartılıp bakım yapılır yada yenisi alınır

16 Egzosttan Fazla Duman Çıkıyor
Soğuk çalışma tertibatı süpabında Yenisiyle değiştiriniz Süpap ayarı bozuk Kontrol edilir gerekirse düzeltilir Motor fazla yüklü Mototun taşıma kapasitesini aşmayınız Motor yağ yakıyor Kompresyon veya motorun ömrü ile ilgili. Gerekli bakımı yaptırınız

17 Motor Fazla Isınıyor Soğutma suyu az
Soğutma suyunu tamamlayınız. Soğutma sisteminin sızdırmazlığını kontrol ediniz V kayış kopuk yada gevşek Termostat arızalı Parçaları yenileyiniz Radyatörün dışı kirli Radyatörü dıştan temizleyiniz Soğutma sistemi kısmen tıkalı Termostat ve bağlantı borularını söküp motoru tersten su vererek yıkayınız. Radyatörün içini temizleyiniz

18 Yağ Basıncı Düşük veya Yüksek
Karterdeki yağ seviyesi düşük Kullanılan yağ vizkozitesi yanlış kullanılmakta Motor dışarı yağ sızdırıyoryağ pompası emiş borusu hava kaçırıyor Yağ pompası aşınmış veya tahliye borusu açık kalıyor (düşük),kapalı kalıyor (yüksek) Söküp kontrol ediniz.... Yatakar aşınmış. Motor tamamen elden gecirilmeli

19 Kompresyon Zayıf Normal havada motorun zor çalışması veya soğuk hava hiç çalışmaması Kompresyon düşüklüğü kolaylıkla giderilmez. Diesel motorların iyi calışması icin hayati önemi olan kompresyonu düzeltmek için hiç değilse silindir kafasının açılması veya kuhtemelen bütün motorun elden geçmesi gerekecektir

20 Karter Basıncı Yüksek Havalandırma borusu tıkalı Boruyu temizleyiniz
Piston segmanlaro kompresyon kaçırıyor Silindir kompresyonlarının ölçülmesi gerekir

21 SORULARINIZ ?


"Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları