Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkler Internette Markalarla Etkileşime Geçmeye Ne Kadar Açık?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkler Internette Markalarla Etkileşime Geçmeye Ne Kadar Açık?"— Sunum transkripti:

1 Türkler Internette Markalarla Etkileşime Geçmeye Ne Kadar Açık?

2 BrainJuicer Araştırmanın Amacı
Tüketicilerin online içerik üretme, markalarla ilgili düşüncelerini paylaşma, markaları değerlendirme (puan/oy verme) potansiyelini öğrenmek Bu etkileşim çeşitlerinin insanlarda yarattığı hisler Tüketicilerin markalarla internette etkileşimde bulunma ya da bulunmama nedenlerini öğrenmek Hangi özellikteki markaların internette daha fazla etkileşim yarattığı

3 BrainJuicer Metodoloji
500 kişilik örneklem : 16-35 yaş arası %50 kadın-%50 erkek Haftada en az bir kere hızlı internet kullanan kişiler Dünya genelinde 5 kıtada 22 ülkede eşzamanlı olarak gerçekleştirilmiştir. Dönem : 2008

4 Internette Markalarla Etkileşime Geçme Oranları

5 Markayla Internette Etkileşime Geçme Oranı
Bir markayla internette etkileşime geçme olasılığınız nedir? Bir marka ile internette etkileşimde bulunma olasılığı en yüksek ülke 4.85 ortalama ile Portekiz’dir. Türkiye ise İtalya ile 4.72 ortalama değer alarak ikinci sırada yer almaktadır. Türkiye’de markalarla internette etkileşime geçmiş olduklarını belirtenlerin oranı oldukça yüksektir :%35. Toplam GLOBAL Örneklem : 11044; Kuzey Amerika: 999; Latin Amerika: 1007; Avrupa: 7036; AsyaPasifik: 2002

6 Toplam Türkiye Örnelemi: 501
Markayla Internette İçerik Üretme, Düşünce Paylaşma, Puan/Oy Verme Şeklinde Etkileşime Geçme Olasılığı 4.59 4.57 4.22 Dünya 3.76 4.10 Avrupa 3.63 Türkiye Oy/puan verme internette en çok tercih edilen katılım çeşididir. Görüşülen kişilerin %33’ü daha önceden internetten bir markaya/ürüne oy/ puan verdiklerini %56’sı ise gelecekte oy/puan verme olasılıklarının olduğunu belirtmişlerdir. Her 3 etkilişim türüne Türklerin katılma olasılığı Dünya ve Avrupa ortalamasının üzerindedir. Toplam Türkiye Örnelemi: 501

7 Markayla Internette İçerik Üretme, Düşünce Paylaşma, Puan/Oy Verme Şeklinde Etkileşime Geçmeye Pozitif Olanlar Kadınlar oy/puan vermeye , erkekler de içerik üretmeye ve düşünce paylaşmaya daha meraklılar. 25-34 yaş grubu, 16-24’e göre internette içerik üretmeye, düşünce paylaşmaya, oy/puan vermeye daha meraklılar. Toplam İçerik Üretme Düşünce Paylaşma Puan/Oy Verme Baz 501 217 256 343 Yaş Grubu 16-20 6 83 67 21-24 37 95 100 25-35 57 107 109 102 Cinsiyet Erkek 50 106 94 Kadın 98 Sosyal Networklere Üyelik Evet 82 104 105 Hayır 18 72 78 Sosyal Networkleri Kullanma Sıklığı Sık sık 77 103 Dadiren 5 80 120 İlk 2 kutu = Etkileşime geçme ihtimalim çok yüksek/ Önceden etkileşimde bulundum

8 İnternette İçerik Üretmeye Karşı Duyulan Hisler

9 İnternette İçerik Üretmeye Karşı Duyulan Hisler
Yüz şekillerinden hangileri içerik üretme, düşünce paylaşma ya da puan/oy vererek etkileşimde bulunma konusundaki duygunuzu ifade eder? Görüşülen kişilerin yarısından fazlası her 3 etkileşim türü için pozitif duygular hissettiklerini belirtmektedirler. Bu oranlar global ve Avrupa oranlarının üzerinde ! En fazla “Sürpriz” hissini yaratan katılım çeşidi %21 ile içerik üretmedir. En fazla “mutluluk” hissi yaratan katılım türü “puan/oy verme”dir. (%43) Dünya geneline bakıldığında da içerik üretme en az mutluluk en yüksek sürpriz hissi veren etkileşim türüdür. Toplam Türkiye Örnelemi: 501

10 Hissedilen Duyguların Nedenleri/ İçerik Üretme
İçerik üretmek için hissedilen olumsuz duygular kişilerin ilgisiniçekmemesinden ve zaman kaybı olarak görmelerinden kaynaklanmaktadır Negatif Duygu Benim çok fazla ilgimi çekmiyor Zaman Kaybı Zamanım olsa yapabilirim Bana bir getirisi olup olmayacağını bilmiyorum, zaman sıkıntısıda olabilir Sıkılmak istemeyebilirim Yeteri kadar zamanım olmayabilir Zaman kısıtlamalarından dolayı kişiler içerik üretmek için nötr duygular hissediyor Nötr Duygu Yaratıcılığa değer veriliyor, katılımcı yaklaşım benimsenmeye başlanıyor Kreatifliğim kullanabileceğim ve düşüncelerimi paylaşabileceğim bir fırsat İçinde yer alabileceğim ve sonuçlarını görebileceğim bir aktivite İlgimi çeken bir aktivite Katılımın yaratıcılık ile ilgili olmasından dolayı kişiler içerik üretme konusunda pozitif (Sürpriz/mutluluk) duygular hissediyor Pozitif Duygu Farklı bir deneyim olabilir Düşüncelerimi gösterebileceğim bir sanş olduğunu düşünüyorum Düşüncelerimi ifade ederek birşeyler yaratmak  Toplam Türkiye Örnelemi: 501

11 Hissedilen Duyguların Nedenleri/ Düşünce Paylaşma
Küçümseme önde gelen negatif duygu Negatif Duygu Ciddiye alınacağımı zannetmiyorum Benim için çok cazip değil Hiçbirşey kazanmadığım birşey için neden zamanımı harcayayım Markanın web sitesinine şuana kadar hiç girmediğimden, bu konuda hiçbir fikrim yok Yanıtlayıcılar düşünce paylaşımından duygusal olarak etkilenmiyor Nötr Duygu Hayatıma negatif ya da pozitif yönde bir etkisi yok Bana başka bir bakış açısı kazandırmıyor Düşüncelerime önem verilmesi beni mutlu ediyor Müşteriler kendini değerli hissediyor, benim fikirlerime önem verilmesi güzel Yanıtlayıcılar kendi düşüncelerine önem verildiği ve dikkate alındığı için pozitif duygular hissediyorlar Pozitif Duygu Markanın kullanıcı odaklı yaklaşımı ve iyi ya da kötü düşüncelere değer vermesi Herşeyi paylaşmak güzel, bana önemli olduğumu hissettiriyor Müşterilerinin düşüncelerine önem veriyorlar Kullandığım marka benim düşüncelerimi ciddiye alıyor Toplam Türkiye Örnelemi: 501

12 Hissedilen Duyguların Nedenleri/ Puan-Oy Verme
Puan/oy vermek için çok az negatif duygu hissediliyor Negatif Duygu Katılmakla hiçbirşey kaybetmeyeceğimi düşünüyorum Puan/oy vermek için nötr olma hissi çok yaygın, yanıtlayıcılar genel olarak ürünü tanımadıklarından ya da hiçbirşey kazanmayacaklarını düşündüklerinden nötr duygular hissediyorlar Nötr Duygu Markayı tanıyorsam oy veririm, bilmiyorsam vermem Puan/oy vermek bana hiçbirşey kazandırmaz Ürünü bilmediğim için hakkında hiçbir fikrim yok Düşünce paylaşımını seviyorum Düşünce paylaşımının yarattığı eğlence ve fikirlere önem verilmesi sebebiyle yanıtlayıcıların %43’ü mutluluk hissettiğini belirtiyor Puan/oy vermenin ilgi çekici olmasından dolayı yanıtlayıcılar sürpriz duygusu hissettiğini belirtiyorlar Pozitif Duygu Puan/oy vermek için bize sanş verilmesi düşüncelerimizin değerli olduğunu gösterir Pazarda yer alan yeni bir ürüne şekil vermede katkıda bulunmak Farklı reklam uygulamaları hoşuma gider İlgi çekici bir deneyim olabilir Bu benim marka hakkındaki iyi ya da kötü tüm fikirlerimi iletmeme şans verir Toplam Türkiye Örnelemi: 501

13 Internette Markayla Etkileşime Geçmenin Marka Algısına Etkisi

14 Marka Algısına Olan Etki
Bir markanın içerik üretme, düşünce paylaşma ya da puan/oy verme için internette etkileşimde bulunmaya davet etmesi sizin markayla ilgili hislerinizi nasıl etkiler? Ortalama Her 3 etkileşim çeşidi için de alınan sonuçlar çok benzerdir, görüşülen kişilerin %65’i marka hakkındaki görüşlerinin daha pozitif olacağını belirtmiştir. Markaların tüketicileri puan/oy verme için etkileşimde bulunmaya davet etmesi durumunda görüşülen kişilerin %69’u marka ile ilgili görüşlerinin daha pozitif olarak değiştiğini belirtmişlerdir. Bir markanın sizi internette etkileşime davet etmesi sizin marka hakkındaki hislerinizi ne yönde etkiler Toplam Türkiye Örnelemi: 501

15 Marka Algısına Olan Etki/ Pozitif Olanlar Arasında
Bir markanın içerik üretme, düşünce paylaşma ya da puan/oy verme için internette etkileşimde bulunmaya davet etmesi sizin markayla ilgili hislerinizi nasıl etkiler? Ortalama Bir marka ile internette etkileşime geçme konusunda pozitif olan kişilerin marka hakkındaki görüşlerinin daha pozitif olduğu görülmektedir . Hissedilen pozitif duyguların özellikle içerik üretme (%84) ve düşünce paylaşınında (%83) belirgin bir şekilde arttığı görülmektedir. İlk 2 kutu (Pozitif Olanlar) = Etkileşime geçme ihtimalim çok yüksek/ Önceden etkileşimde bulundum Toplam Türkiye Örnelemi: 501

16 İnternette Marka İle Etkileşime Geçmek İçin Markayı Tanıma Derecesi

17 Markayı Tanıma/Bağlılık - Global Sonuçlar
Bir marka sizi internette etkileşime davet ettiğinde (içerik üretme, düşünce paylaşma, puan/oy verme) etkileşimde bulunmanız için o marka hakkında neler hissetmeniz gerekmektedir? Fazla efor sarfedilerek internette kurulacak bir etkileşim için kişilerin marka ile güçlü bir ilişkisinin olması gerektiği tüm bölgeler için geçerlidir. İnternette bir marka ile etkileşime geçme konusunda pozitif olan kişilerin marka ile diğerleri kadar güçlü bir ilişkisinin olması gerekmemektedir. Toplam Türkiye Örnelemi: 501

18 Markayı Tanıma/Bağlılık – Türkiye Sonuçları
Bir marka sizi internette etkileşime davet ettiğinde (içerik üretme, düşünce paylaşma, puan/oy verme) etkileşimde bulunmanız için o marka hakkında neler hissetmeniz gerekmektedir? Görüşülen kişilerin %52’si markayı tanımasalar ya da sevmeseler de puan/oy vereceklerini, %45’i düşüncelerini paylaşacaklarını, %42’si ise içerik üreteceklerini belirtmişlerdir. Cevap verenlerin %13’ü ise sadece markayı severlerse, %15’i markayı beğenirlerse içerik üretebileceklerini belirtmişlerdir. Toplam Türkiye Örnelemi: 501

19 İnternette Bir Marka İle Etkileşimde Bulunmanın WOM Yaratma Derecesi

20 Word of Mouth Potansiyeli – Global Sonuçlar
Her bölge için görüşülen kişilerin %50’den fazlası eğer bir marka ile etkileşimde bulunurlarsa başkaları ile bu konuyu paylaşma olasılıklarının olduğunu belirmişlerdir. Etkileşim çeşitlerinden en fazla WOM yaratma potansiyeli özellikle Latin Amerika ve Asya Pasifik için içerik üretme olduğu görülmektedir. Global Kuzey Amerika Latin Amerika Avrupa Asya Pasifik Toplam Örneklem GLOBAL: 11044; Kuzey Amerika: 999; Latin Amerika: 1007; Avrupa:7036; AsyaPasifik 2002

21 Word of Mouth Potansiyeli – Türkiye Sonuçları
Bir markayla internette içerik üretme, düşünce paylaşma, puan/oy verme şeklinde etkileşimde bulunduğunuzda bunu arkadaş ve meslektaşlarınızla paylaşma olasılığınız nedir? Her 3 etkileşim çeşidi için de görüşülen kişilerin %60’dan fazlası internette bir marka ile etkileşimde bulunduklarında başkaları ile bu konuyu paylaşma olasılıklarının olduğunu belirmişlerdir. Her 3 etkileşim çeşidi içinde Türkiye’de kişilerin internette bir marka ile etkileşimde bulunduklarında başkaları ile bu konuyu paylaşma olasılıkları Kuzey Amerika ve Avrupa’nın üzerindedir. Toplam Türkiye Örnelemi: 501

22 Word of Mouth Potansiyeli/Pozitif Olanlar Arasında
Bir markayla internette içerik üretme, düşünce paylaşma, puan/oy verme şeklinde etkileşimde bulunduğunuzda bunu arkadaş ve meslektaşlarınızla paylaşma olasılığınız nedir? İnternette bir marka ile etkileşim için pozitif olan kişilerin başkaları ile bu konuyu paylaşma olasılıklarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Toplam Türkiye Örnelemi: 501

23 İnternette Bir Marka İle Etkileşime Geçmeye Motive Eden/Engelleyen Nedenler

24 Etkileşime Geçmeye Motive Eden/Engelleyen Faktörler
Motive Eden Faktörler Marka benim fikirlerimden etkileniyor ve kendini bu yönde geliştiriyor %14 Firma, müşterilerinin fikirlerine saygı duyuyor %10 Kreatif yeteneğimi gösterme %8 Benim katılımımın marka tarafından takdir edilmesi %7 Diğerleri benim fikirlerimi farkediyor ve ilgi duyuyor  Faydalı bir geridönüşüm elde edilebilmesi için fikirlerimin okunması ve bana okunduğunun hissettirilmesi gerekli %6 Çalışmam beğenildi ve takdir gördü %5 Beni motive etmesi için bana bir geri dönüşümü olmalı, eğer eğlenceli ise değerlenedirebilirim Sonucu Eğlenceli ise ve benim yüzüme bir gülümseme getirebiliyorsa, mutlu olmak için yapabilirim Engelleyen Faktörler Bana bir geri dönüşü yok, zaman kaybı %14 Benim düşüncelerime önem verdiklerini düşünmüyorum, sadece show olsun diye yapıyorlar %11 Ciddi ve samimi olduklarını düşünmüyorum %10 Bu işi resmi olarak yaptıklarını düşünmüyorum Karışık, çok fazla zaman alıyor ve sıkıcı %8 Bağlantı hızı yavaşsa siteye bağlanması zor oluyor ve çok fazla zaman alıyor %7 Benim düşüncelerime değer verdiklerini düşünmüyorum Beni ciddiye almadıkları hissine kapılıyorum %6 Markanın davranış biçimi ve yüksek fiyatları Markayı beğenmeme ya da kullanmama için sebebim yok %4 Engeller: Zaman kaybı olarak görme Fikirlere değer verilmediği düşüncesi Sıkıcı bulunması Markanın yetersiz davranışları Motivasyonlar: Saygın bir şirket Beğenilme/ takdir görme Eğlenceli olması

25 Markalar

26 İnternette Etkileşime Geçmeye En Fazla Teşvik Eden Markalar- Global Sonuçlar
Dünya genelinde Sony ve Coca-Cola internette etkileşime en fazla teşvik eden markalar olarak görülmektedir. Sony ve Coca-Cola araştırmanın gerçekleştirildiği 22 ülkenin 21’inde ilk onda yer almaktadır. İlk 5’te yer alan diğer markalar ise Nike, Adidas ve Nokia’dır. Listenin ilk sıralarını teknoloji ve spor markaları domine etmektedir.

27 Internette Etkileşime Geçmeye En Fazla Teşvik Eden Markalar- Türkiye
Internette içerik üretmeye ve paylaşmaya en çok teşvik eden markalar Nike ve Nokia (%12) %11’le Sony ikinci sırada, 9% ile Ülker üçüncü sırada yer almaktadır. İlk 10’da yer alan diğer markalar Coca Cola, Adidas, HP, Nestle, Turkcell, Arçelik Hangi markalar sizi internette içerik üretmeye ve paylaşmaya teşvik ediyor? (ilk 3 markayı belirtiniz) 12% Onları seviyorum, kaliteli ürünler üretiyorlar. Çünkü vazgeçemeyeceğim bir marka 11% Çünkü yıllardır kaliteli ürün ve hizmet sağlıyorlar. 9% Çünkü kaliteli ürünleri var ve zararlı madde kullanmıyorlar. (domuz ürünleri gibi) 8% Çünkü yıllardır dünyadaki 1 numaralı markadır. Firmanın araştırma geliştirme işini seviyorum. 5% Çünkü kullanıyorum ve ürünlerinden memnunum Ürünleri çok lezzetli ve bazılarından asla vazgeçemem  4% Ürünleri iyi kaliteli olduğu bilinen bir marka Çünkü aktivitelerini seviyorum

28 Marka Kişilikleri - Global/Avrupa Sonuçları
Markaları kişi olarak düşündüğünüzde, sizi internette içerik üretme/paylaşma konusunda ikna edebilecek markaları tanımlayabilir misiniz? Markaların yaratıcı ve güvenilir olması kişilerin markalar ile internette iletişime geçmesinde rol oynayan en önemli faktörlerdir. Avrupalılar için markaların iddialı ve cesur olması dünya geneline göre daha çok önem taşıyor.

29 Marka Kişilikleri – Türkiye Sonuçları
Markaları kişi olarak düşündüğünüzde, sizi internette içerik üretme/paylaşma konusunda ikna edebilecek marka türlerini tanımlayabilirmisiniz? Tüketicileri internette içerik üretmeye en çok teşvik eden markaların öne çıkan özellikleri “güvenilir, yaratıcı, eğlenceli, iddialı ve farklı” olmaları. Bu özelliklere sahip olan markalarla tüketicilerin internette etkileşime geçmesi çok daha kolay oluyor. Ancak bu özelliklere sahip olmayan markaların tüketiciyi harekete geçirmeleri için online kampanyalarındaki yaratıcı fikrin daha kuvvetli olması gerekiyor.

30 Markalar Bunu Neden Yapıyor?
Markaların sizi neden web sitelerinde içerik yaratma ya da paylaşmaya davet ettiğini düşünüyorsunuz? Markaların kişileri birlikte yaratıma davet etmesinin nedenleri Müşteri istekleriyle doğru orantılı ürün üretme %10 Karşılıklı paylaşım fırsatı insanların ilgisini çekiyor ve güzel fikirler ortaya çıkıyor %8 Yeni fikirlere açık olmak markanın müşterilerini ciddiye aldığını göstermede ilk adımdır Düşünce paylaşımı ile geri dönüş alarak markayı yeni düşünceler ile geliştirir Yeni fikirlere açık olan bir marka olup, yeni fikirlerle yeni buluşlar yapabilir %7 Müşterilerin ilgisini çekmek Markayı destekleyen müşteriler yaratmak ve düşünce paylaşımı ile daha fazla satış gerçekleştirmek %6 Markayı satın aldığımdan dolayı markanın benim düşüncelerime inanması önemli Düşünce paylaşmanın nedeni geri dönüş elde etmek Reklam yapmak amaçlı Cevap verenlerin %10’u markaların “müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak” amaçlı onları web sitelerinde içerik yaratma ya da paylaşmaya davet ettiklerini düşünmektedir. Diğer sebepler arasında “düşünce paylaşımı”, “müşteri çekmek” ve “reklam” gelmektedir.

31 Bilgi Aktarma

32 Yaymak – Türkiye Sonuçları
Daha önce hiç markanın ziyaretçilerinin içerik oluşturduğu bir internet sitesiyle karşılaştınız mı? Daha önce hiç markanın ziyaretçilerinin içerik oluşturduğu bir internet sitesini arkadaşlarınıza yolladınız mı? Markanın ziyaretçilerinin içerik oluşturduğu bir internet sitesiyle karşılaştınız düşünürseniz, siteyi beğenmeniz durumunda arkadaşlarınıza bu siteyi forward etme olasılığınız ne olurdu?

33 Forward Etmeye Yönelten Motivasyonlar
Sizi bir internet sitesinde karşılaştığınız ilgi çekici bir içeriği başklarına forward etmeye iten motivasyonlar nelerdir? Forward Etmeye Yönelten Motivasyonlar Dikkat çekici olmalı, gözüme çarpmalı %20 Beğenirsem başkalarınada yollarım %11 Paylaşmaya değer birşey görürsem %9 Başkalarınında benim gibi eğlenmesini istersem %7 Eğer ben beğenirsem, ilgi çekici ve değişik ise %6 Markanın ne olduğu hakkında açık bir bilgi edinebiliyorsam Çevremdeki insanlara değer veriyorum ve onlarla birşeyler paylaşmak istiyorum %5 Eğer marka bana bir fayda sağlıyorsa, onunla elde edeceğim fayda için iletişime geçerim Müşterileri ile bir bağ oluşturacak kadar akıllı bir şirket ise %4 Türkiyede internet sitesinde karşılaşılan bir içeriği başkalarına forward etmeye yönelten en önemli faktörler içeriğin ilgi çekici olmasıdır (%20) Diğer faktörler ise içeriğin eğlenceli olması ya da kişilerin beğendikleri şeyleri çevreleri ile paylaşmak istemeleridir.

34 İnternette Bir Marka İle Etkileşime Geçmeye Teşvik Eden Faktörler

35 Tüketicileri Markaların Websitelerinde İçerik Yaratma ve Paylaşmaya En Çok Teşvik Eden Faktörler
Aşağıdaki faktörlerin her birinin sizi bir markanın websitesinde içerik yaratmaya ve paylaşmaya ne kadar teşvik ettiğini belirtir misiniz? Arkadaş ya da meslektaş tavsiyesi bir markanın web sitesinde içerik yaratma ya da bilgi paylaşmayı en fazla teşvik eden faktördür. Aktivite sponsorlukları ve internet reklamları ise ikinci ve üçüncü sırada gelen faktörlerdir.

36 Teşekkürler Detaylı bilgi ve sorularınız için :


"Türkler Internette Markalarla Etkileşime Geçmeye Ne Kadar Açık?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları