Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER"— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER
BERK ÖZDEMİR

2 Belirsizlik ve kararsızlık var...
Günümüzde Teknolojide en uç dönemleri yaşıyoruz... Belirsizlik ve kararsızlık var... Tüketim ve Pazarlama Paradigmaları artık aynı değil... Dün kabul gören, yarın aynı sonucu vermeyebiliyor…

3 “Gelecek” hiçbirimiz için aynı değil
Pazarlar değişiyor Ürünler değişiyor İletişim değişiyor

4 Pazarlar değişiyor

5 Euro 5 Pazarı (ES, DE, FR, IT, UK)
TH1 SH1 TCG growth RR 101566 1498 1501 PRJ RG RP ID Europe5_TCG :04:41 C:\Dokumente und Einstellungen\marein2\Lokale Einstellungen\Temp\CHE1E.tmp TH1 / SH1 II - Ret.DM (high aggregated) COLUMN Europe5** Retailer Technical Consumer Goods* Jan 10 - Jun 11 Sales Value EUR - Growth in % Euro 5 Pazarı (ES, DE, FR, IT, UK) Aylık Cirosal Büyüme Trendi 2008 sonunda başlayan ve 2009’u da etkileyen kriz sonrası 2010 sonuna kadar her ay artış gösteren 5 Avrupa Ülkesi 2011 de ve 2012 ilk çeyrekte sürekli düşüşte iken 2012 Aralık dönemine kadar tekrar büyüyüme trendine girdi

6 TH1 SH1 TCG growth RR 101566 1498 1501 PRJ RG RP ID Europe5_TCG :04:41 C:\Dokumente und Einstellungen\marein2\Lokale Einstellungen\Temp\CHE1E.tmp TH1 / SH1 II - Ret.DM (high aggregated) COLUMN Europe5** Retailer Technical Consumer Goods* Jan 10 - Jun 11 Sales Value EUR - Growth in % Türkiye Pazarı Aylık Cirosal Büyüme Trendi Türkiye Pazarı Avrupa’nın küçülme trendine girdiği 2011’de genel olarak stabil kalırken bunun dışındaki dönemlerde sürekli büyüme trendinde

7 TH1 SH1 TCG growth RR 101566 1498 1501 PRJ RG RP ID Europe5_TCG :04:41 C:\Dokumente und Einstellungen\marein2\Lokale Einstellungen\Temp\CHE1E.tmp TH1 / SH1 II - Ret.DM (high aggregated) COLUMN Europe5** Retailer Technical Consumer Goods* Jan 10 - Jun 11 Sales Value EUR - Growth in % Türkiye Pazarı Aylık Adetsel Büyüme Trendi Diğer yandan Türkiye Pazarı adetsel olarak 2012’de küçülme trendinde ancak ürün fiyatlarındaki artış, ürün miksinin yeni premium modeller yönünde gelişmesi cirosal olarak büyümeyi sağladı...

8 Kriz sonrası 2010 da neredeyse tüm sektörler büyürken
2011 ve 2012’de küçülme var. İstisna sektörler Telecom, Küçük Ev Aletleri... (ES, DE, FR, IT, UK)

9 Türkiye’de ise büyüme 2011’de bir yavaşlama gösterse de
2012’de ciddi büyüme oranları kaydediliyor.

10 Türkiye’de 2012 cirosal büyümesi adette görülmüyor.
Telecom’da Akıllı telefonlar, Tüketici elektroniğinde Akıllı ve 3D Televizyonlar cirosal büyümeyi getiriyor

11 Euro 5 Pazarı (ES, DE, FR, IT, UK)
Büyümeye Katkı Yapan Kategoriler 2010 trend 4,8% 2011 trend -1,3% 2012  trend -0,7%

12 Türkiye Pazarı Büyümeye Katkı Yapan Kategoriler 2010 2011 2012

13 Geleneksel Satışlar gerilerken, İnternet üzerinden satış artıyor
TH1 SH1 TCG - IS vs. Trad 101566 1537 1540 Europe5_TCG II - Ret.DM (high aggregated) :12:51 C:\Dokumente und Einstellungen\marein2\Lokale Einstellungen\Temp\CHE24.tmp TH1 / SH1 COLUMN_STACKED_100 Technical Consumer Goods* Europe5** Retailer PRJ RG RP ID Jan 11-Jun 11 Sales Value EUR Geleneksel Satışlar gerilerken, İnternet üzerinden satış artıyor

14 Ürünler Değişiyor

15 Bir çok üründen tek bir ürüne...

16 Bir çok üründen tek bir ürüne...
İnsan ve Ürün evrimi Bir çok üründen tek bir ürüne...

17 Sadece bir cihaz artık tüm ihtiyaçlarımıza yeter hale geldi

18 Mobilite... 7/24 online durumdayız...
Video& telefon görüşmeleri Video izleme Navigasyon Çalışma/İş Okuma Text/ yazışma Oyun

19 Mobil Devrim yaşanıyor...ürünler değişiyor/ dönüşüyor
TH1 SH1 Mobile PGs - yearly RR 101566 1549 1552 Europe5_TCG II - Ret.DM (high aggregated) :14:13 XML TH1 / SH1 COLUMN Webbooks,Smartphones,Netbook,Tablet+Notebook Europe5* Panelmarket PRJ RG RP ID Jun2011 Sales Value Growth / Sales Units Shares Mobil Devrim yaşanıyor...ürünler değişiyor/ dönüşüyor

20 Türkiye’de de Mobil Devrim yaşanıyor...ürünler değişiyor/ dönüşüyor
PRJ RG RP ID TH1 / SH1 XML :14:13 COLUMN Webbooks,Smartphones,Netbook,Tablet+Notebook Sales Value Growth / Sales Units Shares Jun2011 Europe5* Panelmarket II - Ret.DM (high aggregated) Europe5_TCG Mobile PGs - yearly RR SH1 TH1 101566 1552 1549 Türkiye’de de Mobil Devrim yaşanıyor...ürünler değişiyor/ dönüşüyor

21 Peki bu “ÜRÜN” tanımlamasının sonu mu ???
“ÜRÜN” satmanın yerini artık “SERVİS” satmak alıyor Bilgi Çözüm Kolaylık Fayda ÜRÜN pazarlamak, yerini “UYGULAMA-APPLICATION” pazarlamaya bırakıyor Ürün özellikleri, ürünün kendisinden daha önemli olmaya başlıyor

22 İletişim Değişiyor

23 Mass Medya ‘dan Massive Medya’ya dönüşüm var
MEDYA değişiyor... Mass Medya ‘dan Massive Medya’ya dönüşüm var Sosyal Network’ün büyümesi ile Medya Sahipleri artık iletişimi kontrol edemez durumdalar.

24 “1 den çok’a” değil... ”1’den daha çok’a...”
Mass Media Massive Media

25 2013-2015 ?? 2008/2009 yılları tekrar mı yaşanacak ?
Belki Evet ! Belki de Hayır ? Finans sektörü, dünyada gerçek ekonomi ile paralel değil. da yaşanan krizin benzer işaretleri ABD ekonomisi;  toparlanma? BRIC ülkeleri ve gelişen pazarlar artık dünya ekonomisinde çok daha fazla rol oynuyorlar. Kriz beklentisi, hükümetlerin daha hazırlıklı olmalarına olanak tanıyor.

26 2011’de Büyüme Yavaşlasa da sürüyor
Global Teknoloji Harcamaları Smartphone ve Tablet bilgisayarlar ile destekleniliyor 2011’de Büyüme Yavaşlasa da sürüyor Global Tech Device Retail Sales Revenue in Billions of €

27 Büyümeyi Gelişmekte olan ülke pazarları sağlıyor
Growth (2014 vs 2010) €427bn €431bn €438bn €439bn €443bn 60% 58% 56% 54% 52% Dvlp 4% 2010 2011 2012 2013 Fcst 2014 Fcst 46% 40% 44% 46% 48% 42% Emg €280bn €311bn €347bn €379bn €409bn Global Tech Device Retail Sales Revenue in Billions of €

28 Gelişmekte olan ülke pazarlarının payı artmaya devam ediyor.
Share of Global Tech Device Retail Sales Revenue

29 Gelişmekte olan ülke pazarları etkili büyümeye devam ediyor.
Year-on-Year Change in Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Region

30 Gelişmekte olan Asya pazarı Teknoloji harcamalarında ilk sıraya çıkıyor.
Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Region

31 Share of Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Region

32 Tablet ve Smartphone en çok büyüyen kategoriler olmaya devam ediyor
Global Teknoloji Cihazları Harcamaları Tablet ve Smartphone en çok büyüyen kategoriler olmaya devam ediyor Year-on-Year Change in Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Product

33 Smartphone en çok harcana yapılan ürün grubu olarak kalacak.
Global Teknoloji Cihazları Harcamaları Smartphone en çok harcana yapılan ürün grubu olarak kalacak. Global Tech Device Retail Sales Revenue in € - Top Tier Products

34 Share of Global Tech Device Retail Sales Revenue in € - Top Tier Products

35 TR 2011’de adette +17% ciroda %16’lık büyüme vardı.
62430 TH1 SH1 61 64 CE BUYUME(with DSC) CE+PHOTO Q SUNUMLARI :41:07 M:\Documents and Settings\siseze\Local Settings\Temp\CH13F.tmp TH1 / SH1 FLAGS Sales Units,Sales Value EUR,Sales Value TRY,Price EUR,Price TRY II - CE (+ Foto/IT/OE/TEL) PRJ RG RP ID Turkey Growth_% January May > January May 2011 Navigasyon, LCD/Plasma, Ev sinema ve Digital Kamera büyüyen kategorilerdi.

36 TR 2012’de adette büyümedi ancak ciroda %25 büyüdü.
62430 TH1 SH1 61 64 CE BUYUME(with DSC) CE+PHOTO Q SUNUMLARI :41:07 M:\Documents and Settings\siseze\Local Settings\Temp\CH13F.tmp TH1 / SH1 FLAGS Sales Units,Sales Value EUR,Sales Value TRY,Price EUR,Price TRY II - CE (+ Foto/IT/OE/TEL) PRJ RG RP ID Turkey Growth_% January May > January May 2011 Geçen yıldan farklı olarak Navigasyon büyümedi. PTV’da ise Akıllı ve 3D özellikli TV’lar sayesinde ciddi oranda cirosal büyüme yaşandı.

37 TR’de CE cirosunun %95’i Televizyon’dan gelmekte
Sales Value % Jan-Jun11 Assortment by Countries Europe 10 CE Total PRJ RG RP ID EU10+5big / Mio EUR, EUR%, +/-% M:\Documents and Settings\siseze\Local Settings\Temp\CH17.tmp :13:22 CE Total II - CE (+ Foto/IT/OE/TEL) 162 159 62430 EU10+5big CE+PHOTO Q SUNUMLARI Assortment by Countries Mio EUR, EUR%, +/-% PRJ RG RP ID COLUMN_STACKED_100 148 Jan-May11 Assortment by Countries Europe 10 CE Total COLUMN_STACKED_100 EU10+5big / Mio EUR, EUR%, +/-% M:\Documents and Settings\siseze\Local Settings\Temp\CH12E.tmp :09:17 CE Total Sales Value % II - CE (+ Foto/IT/OE/TEL) 62430 151 CE+PHOTO Q SUNUMLARI Assortment by Countries Mio EUR, EUR%, +/-% EU10+5big CE Total TR’de CE cirosunun %95’i Televizyon’dan gelmekte Assortment by Countries Sales Value % Europe 10 Jan-Jun11 CE Total © by GfK-RT, PRJ RG RP ID

38 Tüketicinin LCD satın alma kararını etkileyen faktörler (2010 EU)
very important Picture quality Price Screen size Power consumption The screen refresh rate An LED screen Built-in DVB-T/S/C-Receiver Design The ability to connect it to PC Marketing Oppurtunity 3D capability Internet capability/ Web TV Basis: Persons who somewhat likely/ very likely want to buy a television set Question 7: How important are the following criteria for the decision of a new TV?

39 … Smart TV Internet is more than watching TV: Entertainment Shopping
Information Communication

40 Toplam Flat TV satışları içinde Internet Erişimi oranı (adetsel)
TH1 Global Internet Access Global Charts_PTV_PPT_Kopie 46126 1048 1051 PRJ RG RP ID II - CE PTV/Flat (1) :40:38 C:\Users\iahofm\AppData\Local\Temp\CH2B9E.tmp TH1 / Global COLUMN Sales Units % World Total Flat-TV Share of Internet Access Jan 11-Jul 11 Toplam Flat TV satışları içinde Internet Erişimi oranı (adetsel)

41 Cirosal TH1 Global Internet Access Global Charts_PTV_PPT_Kopie 46126
1048 1051 PRJ RG RP ID II - CE PTV/Flat (1) :40:37 C:\Users\iahofm\AppData\Local\Temp\CH2999.tmp TH1 / Global COLUMN Sales Value % World Total Flat-TV Share of Internet Access Jan 11-Jul 11 Cirosal

42 Televizyonların daha “Yeşil” olması istendi
Televizyonların daha “Yeşil” olması istendi...bu da LED teknolojisini hızlandırdı

43 Toplam Flat TV satışları içinde LED oranı (adetsel)
TH1 Global LED Global Charts_PTV_PPT_Kopie 46126 1015 1018 PRJ RG RP ID II - CE PTV/Flat (1) :40:35 C:\Users\iahofm\AppData\Local\Temp\CH202D.tmp TH1 / Global COLUMN Sales Units % World Total Flat-TV Share of LED Jan 11-Jul 11 Toplam Flat TV satışları içinde LED oranı (adetsel)

44 Cirosal TH1 Global LED Global Charts_PTV_PPT_Kopie 46126 2181941 1015
1018 PRJ RG RP ID II - CE PTV/Flat (1) :40:35 C:\Users\iahofm\AppData\Local\Temp\CH1E67.tmp TH1 / Global COLUMN Sales Value % World Total Flat-TV Share of LED Jan 11-Jul 11 Cirosal

45 … 3D

46 Toplam Flat TV satışları içinde 3D oranı (adetsel)

47 Cirosal

48 ÖZETLE Teknolojiye olan harcama 2010’a
göre yavaşlasa bile pozitif trend içinde tahmini 818 milyar € Bunun içinde en hızlı büyüme Akıllı Telefonlar ve Tablet PC’lerden gelmekte. Avrupa stabil kalırken gelişmekte olan bölgeler hızla büyüyor. Yeni teknolojiler LED, Internet TV ve 3D hızla gelişiyor

49 Berk ÖZDEMİR GfK TÜRKİYE


"TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları