Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
“Öğrenci ve velilere yönelik birlikte kitap okuma projesi”
2
Veli toplantılarımızda, öğrencilerimizle birebir yapılan görüşmelerde kitap okumaya olan ihtiyaç bizi çözüme yönelik yeni arayışlara yöneltmiştir. Kazanmamız gereken en önemli alışkanlıklardan biri kitap okuma alışkanlığıdır. Bundan hareketle gerekçeleri şu şekilde sıralayabiliriz: PROJENİN GEREKÇESİ
3
1. Yeterince kitap okumaya zaman ayıramayışımız,
2.Okuma hızımızın yavaş olması , 3.Ekmek su gibi okumaya ihtiyaç duymayı sağlamak, 4. Ülkemizdeki okuma oranının ve özellikle bu alandaki okumaların yeterli seviyede olmaması, 5. Okumanın bir kültür haline gelmemesi, 6. Ailelerin okuma konusunda çocuklarına örnek olamamaları.
4
Çağımızda son yüzyılda teknolojiden, sosyo-kültürel yapıya kadar her şey hızla değişmekte, bundan da en çok etkilenen toplumun çekirdeği olan aile payını almaktadır. Teknolojinin sınırsız kullanımı aile içindeki bireyleri birbirinden uzaklaştırmakta ve aileler birbirlerine vakit ayıramamakta beraber paylaşımları azalmaktadır. Zamanın hızlı akması , hiçbir şeye yetişememek gibi düşüncelerden sıyrılmış olarak evlerimizden farklı bir ortamda yani okul ortamında anne-kız ve baba-oğul projesini başlatarak bizleri yoran düşüncelerden tamamen sıyrılarak okul kütüphanesinde kitap okumak üzere bir araya gelmeyi planladık. PROJENİN ÖZETİ
5
Söylemekten çok model olmanın her dönemde ön planda tutulması ise yadsınamaz bir gerçektir. Bu nedenle okumayı bir kültür haline getirerek iyi bir model olmak için velilerimizle ve öğrencilerimizle kitaplarımızı okuyacağız, bu kitapların okunmasının ardından paylaşım toplantıları ve motivasyonun artırılması adına yarışmalar yapılacaktır; bu yarışmalarla veliler ve öğrenciler ödüllendirilecek, bununla birlikte farklı sosyal aktiviteler gerçekleştirilecektir. Proje sonunda velilere ve öğrencilere katılım ve teşekkür belgeleri takdim edilecektir.
6
PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ
1.Okuma alışkanlığı kazanmak, 2.Aile bağlarını güçlendirmek, 3.Velilerimizde ve öğrencilerimizde okumayı bir kültür haline getirmek, 4.Toplumun genel kültür düzeyini yükselterek Atatürk'ün işaret ettiği, muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarmak, PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ
7
5.Okuma etkinliklerine aile boyutunu ekleyip aile içi iyi örnekler oluşturmak,
6.Velileri eğitim sürecine dâhil ederek daha bilinçli, okuyan, model olan, yaşadığı ortamı ve birlikte yaşadığı insanları olumlu yönde etkileyen bir toplum oluşturmak. 7. Stratejik planımızdaki hedeflerin ve vizyon, misyon ifadelerinin anlam bulmasına katkı sağlayacak proje ve faaliyetler zinciri gerçekleştirebilmek.
8
PROJE SORUMLULARI Sabiha BÖRÜ Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğetmeni
Mustafa DAYI Türkçe Öğretmeni Osman KESKİN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Cemil ÇETİNKUŞ Müzik öğretmeni PROJE SORUMLULARI
9
PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI
Projenin duyurulması (Hafta arası bir gün , saat 13:00-14:30 arası yapılması) 2. Gönüllü veliler ve öğrencilerden gruplar oluşturulması. 3. Katılımcı velilerin ve öğrencilerin isimleri ve iletişim bilgilerinin alınması. 4. Proje kapsamında okunacak kitaplar belirlenerek, kitapların hangi tarihlerde okunacağı, paylaşım toplantılarının hangi tarihte yapılacağının belirlenmesi. PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI
10
5. Paylaşım toplantılarında vurgulamak üzere okunacak kitaplarla ilgili izlenimleri yazmak için defterler tutulması. 6. Mümkün olabilirse okunacak kitapların yazarları paylaşım toplantılarına davet edilmesi. 7. Projenin gerçekleştirildiği süreçte okulumuzda enstrüman çalan (ney, gitar, keman,...) öğretmenlerimizce velilerimize ve öğrencilerimize mini konserler verilmesi, 8. Projenin 5. haftasında velilere ‘Yapay Zeka’ adlı konusu sevgi ve aile olan film CD’si izletilmesi ve bu filmin 6. Hafta paylaşım toplantısında değerlendirilmesi.
11
9. Projenin 7. haftasında kent merkezimizde bir tarih ve kültür gezisi düzenlenecek. Gezi akabinde katılımcı velilerin, öğrencilerin ve sorumlu öğretmenlerin iştirak edeceği bir akşam yemeği düzenlenecektir. Ardından öğrencilerin ebeveynleriyle katılacakları mini bir yarışma düzenlenecektir. 10. Projenin 8. haftasında paylaşım toplantısının ardından okunan kitaplarla ilgili bir yarışma yapılarak veliler ödüllendirilecektir.
12
11. Proje sonucunda üst düzey yetkililerin katılımıyla velilerimize katılım ve teşekkür belgeleri takdim edilecektir. 12. Projenin uygulama sürecini Okul Proje Ekibi takip edecektir. 13. Proje uygulama sürecinde doğabilecek risklerden Okul Proje Ekibi yetkilidir. 14. Proje ile ilgili yapılan çalışmalar, velilerin proje ile ilgili görüşleri okulun web sitesinde sergilenecek ve okul dergisinde yayınlanacaktır.
13
PROJENİN UYGULANACAĞI YER
Orhangazi İmam Hatip Ortaokulu Kütüphanesi ve çok amaçlı salon. PROJENİN UYGULANACAĞI YER
14
PROJENİN HEDEF KİTLESİ
Orhangazi İmam Hatip Ortaokulu velileri ve öğrencileri PROJENİN HEDEF KİTLESİ
15
BAŞLAMA TARİHİ: Mart 2016 BİTİŞ TARİHİ: Mayıs 2016
16
“ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ ” PROJESİ İÇİN VELİLERE ÖNERİLEN KİTAPLAR LİSTESİ
SIRA KİTABIN ADI KİTABIN YAZARI 1 Var mı Beni Anlamak İsteyen Nevzat Tarhan 2 Okul Evde Başlar Fatih Kalkınç 3 Aile Okulu Nevzat Tarhan 4 Küçük Şeyler Üstün Dökmen
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.