Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri"— Sunum transkripti:

1 Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri

2 Koşulsuz Kabul (saygı)
İnsanların statüleri, eğitimleri, yetenekleri eşit değildir. Ama her insanın onuru eşittir

3 Ne Söylediğiniz Kadar Nasıl Söylediğiniz de Önemli
İçtenlik ve Dürüstlük Ne Söylediğiniz Kadar Nasıl Söylediğiniz de Önemli

4 Empati Her zaman yardım ederek aramızdaki bağı güçlendirmek mi? Destek olarak kişiyi güçlendirmek mi?

5 Kaliteli İletişim Kurmanın Koşulları
Kendini dinlemeye açık olmak. Ben ne hissediyorum, ne düşünüyorum.. Açık iletişim. İma etmeden, kırmadan, saldırmadan düşünceleri duyguları yutmadan uygun ifadelerle paylaşmak

6 Açık iletişim (duygu ve düşüncelerimizi uygun ifade ile direk söylemek) İmalı iletişim (kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla)

7 Ben Dilini Kullanmak Ben Dili Nedir? Sen Dili Nedir?
Neden Ben dili iletişim için uygun dildir?

8 Sen dili cümleleri Neden geç kaldın.
Verdiğim yazıları daha bitirmemişsin. Toplantıda neredeydin?

9 Sen dili... “sen”le başlar veya “sen”le biter
Yargılayıcı eleştirici ve suçlayıcı olabilir. Öfke ve kızgınlık duyguları taşıyabilir.

10 Ben dili cümleleri Geç kaldığında işlerin yetişmeyeceğini düşünüyorum, bu beni üzüyor. Yazılanların bitmemesi beni kaygılandırıyor. Seni toplantıda görmemek beni meraklandırdı.

11 Ben dili.. “ben”le başlar veya “ben”le biter
Bireyin duygularını ifade eder Kendi düşüncelerini ortaya koyar

12 Eleştiri ya da Övgüde Toptancı Davranmamak
Hatalı davranışı eleştirmek, Doğru davranışı övmek, Konuşmaya çağrı.

13 Sevgiyi koşulsuz vermek
Topyekün sevmek ve topyekün eleştirmekten kaçınmak. Hatalı davranışa katılmadığını ifade etmek. Sevgiyi koşula bağlamaktan kaçınmak.

14 Dinleme İletişim kurarken etkin veya edilgen dinlemek.
Dinleme sırasında kabul tepkileri vermek karşıdakini yüreklendirebilir.

15 Kapı Aralayıcı Tepkiler
Orta düzeyde de olsa empatik olmak ve empatik tepki vermek, Duyguları isimlendirmek, Üzülmüşsün, canın sıkılmış, kendini kötü hissediyor olmalısın,

16 Sorununu ifade eden birine sorular sormaktan, öğüt vermekten, öneri getirmekten, takma kafanı deyip sorunu önemsememekten daha işlevsel olan, onu anladığını ifade eden cümleler kurmaktır.

17 Paylaşım... Benzer yaşantıları geçmişinizde siz de yaşadıysanız bunu ifade etmek.

18 Etkin Dinleme Kabul edici davranmak, Telaşa kapılmadan,
Lafı karşıdakinin ağzından almaya çalışmadan, Karşıdakini şablonlamadan, Duygu ve düşüncelerini doğru anlayarak, Empati kurarak anlamak.


"Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları