Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
2
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim. İkisi arasındaki fark şudur; dikkatimizi dağıtmak, biraz uzaklaşmak için dolaşırız ama tamamlanmak için seyahat ederiz.” HILAIRE BELLOC
3
Stonehenge gizemleri çeşitli ve çok sayıda turist çekmektedir.
4
VAHŞİ ORTAMDA BİR GEZİNTİ!
“Kendi rafting işimizi kuralım!” Jim, Andy’e bunu söylediğinde ikisi de güldü. Evet, yaz tatillerinde rafting rehberliği yapıyorlardı ama bir iş kurmak ve yönetmek konusunda ne biliyorlardı ki?
5
GİRİŞ 1. Bölüm’de, turizm sektörünün kapsamını ve karmaşıklığını gösteren bir model sunmuştuk. Bu modele geri dönecek olursak, tüm turizm aktivitelerinin esas nedeni ve odak noktasına dikkat ettiniz mi? Turistler. Bu bölümde, turistler hakkında daha fazla bilgi sahibi olacak; ihtiyaç ve isteklerini başarılı bir şekilde karşılamak için nasıl plan yapacağınızı öğreneceksiniz.
6
KARARLAR, KARARLAR, KARARLAR
Tatil fikrinin beraberinde getirdiği onlarca kararı düşünün. Önce, genel olarak evden uzakta belirli bir süre geçirmeye karar vermek durumundasınız. Bu zaman zarfı kısa ve tek gecelik kaçış da olabilir, “kendinizi keşfetmek” için çıkacağınız bir yıllık seyahat de olabilir. O zaman nereye gitmek istediğinizi, yani destinasyonunuzu düşünmelisiniz.
7
Bilgi Arama Bir seyahatle ilgili karar alacağımız zaman, çeşitli bilgi kaynaklarına sahibizdir. İlk olarak, kendi bilgi birikimimizin ve deneyimlerimizin de içinde bulunduğu belleğimiz vardır. Bu tür bellek bağlılığına dâhilî bilgi arayışı denir.
8
Her Şey Ayrıntılarda Mantıksal olarak bir seyahatin süresi, seyahat öncesi yapılan planlamanın ne kadar süreceğini belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Kısa süreli yurt içi seyahatlerde birçok turist seyahat tarihi, destinasyon, konaklama yeri ve seyahat güzergâhı gibi seyahatleriyle ilgili çoğu unsuru çok önceden planlar. Böyle bir gezi için kişiler her ne kadar bu konularda esneklik payı bıraksalar da görecekleri çekicilikleri ve diğer aktiviteleri önceden planlayabilirler.
9
TURİST MOTİVASYONLARINI ANLAMANIN TEMELLERİ
Bu bölümde bireyleri hangi psikolojik nedenlerin seyahat etmeye yönlendirdiğini inceleyeceğiz. Psikologlar uzun zamandır seyahat etme nedeni gibi çeşitli insan davranışlarının motivasyon kaynakları üzerinde çalışmaktadır.
10
Çekici ve İtici Faktörler
1 Çekici ve İtici Faktörler
11
Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi
2 Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ŞEKİL 2.2 Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi.
12
Seyahat Kariyer Modelleri
3 Seyahat Kariyer Modelleri ŞEKİL 2.3 Seyahat Kariyer Modelleri.
13
Ruhsal Merkezliler - Dış Merkezliler Modeli
4 Ruhsal Merkezliler - Dış Merkezliler Modeli ŞEKİL 2.4 Destinasyonların psikografik konumları.
14
TURİZM PAZARINI BÖLÜMLENDİRME
Eski bir deyiş olan “Herkesi her zaman memnun edemezsin” sözü, turizm işletmecileri için kesinlikle doğrudur. Herkesi memnun edemeyeceğin için kimi memnun etmelisin? Bu soruya verilen en yaygın cevaplardan biri, potansiyel müşterileri benzer istek ve ihtiyaçlarına göre gruplara ayırarak daha özel pazarlama çalışmalarına odaklanmaktır.
15
Pazarları bölümlendirmek için geliştirilmiş en yaygın yaklaşımlar müşterilerin aşağıdaki değişkenlere göre gruplandırılmasıyla uygulanabilir: 1 Coğrafik özellikler 2 Demografik özellikler 3 Psikografik özellikler 4 Ürün odaklı özellikler
16
Bölümlendirme Bilgisini Uygulama
İnsan grupları kadar çok potansiyel pazar bölümleri vardır. Aslında, engelli turistler veya gönüllü turistler gibi birkaç yıl önce akıllara bile gelmeyen birçok pazar bölümü günümüzde giderek sayıca artmakta ve önemli hâle gelmektedir.
17
Pazar bölümlendirme, farklı ziyaretçi ihtiyaçlarının tatmin edlimesine yardımcı olur.
19
ÖZELLEŞTİRİLMİŞ TURİST GRUPLARI
Turizm tüketicilerinin beş geniş ve özel bölümü, boyutu ve sektör için önemi açısından özel bir bölümü hak etmektedir. Bu bölümler aşağıda başlıklar halinde verilmiştir.
20
İş Seyahatine Çıkanlar ve Profesyonel Turistler
21
Teşvik Turizmine Katılanlar
22
DESAY (SMERF) DESAY kavramı; Dinî, Eğitim, Sosyal, Askerî ve Yardımseverlik kelimesinin kısaltmasından oluşmaktadır. Bu grupları tanımlamak ve ulaşmak zor olsa da turizm sektörü için önemleri yadsınamaz. Bu gruplar, potansiyel gelir açısından büyük bir pazar oluştururlar.
23
Üçüncü Yaş Turizmine Katılanlar
24
Üçüncü yaş turizmine katılanlar dünyayı keşfedecek zamana ve paraya sahiptirler.
25
Özel İlgi Turistleri
26
YÜKSEK KALİTE HİZMET SUNMA
Günümüzde turizm pazarı daha rekabetçi bir hâle geldiğinden, hizmet kalitesi turizm ürünü sunanlar için kritik bir hâl almıştır. Artık günümüzün talepkâr turistlerine bekledikleri hizmeti sağlamak yeterli değildir. Turistler artık hizmette üstünlük veya en azından tutarlılık beklemektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.