Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD."— Sunum transkripti:

1 KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD

2 Kou tıp fakültesi mezununu diğer fakültelerden ayıran özellikler neler ??? Teorik bilgi Hastaya yaklaşım İş bitiricilik Girişkenlik konusunda diğer fakülte mezunlarına göre daha başarılıyız.

3 İlk 3 yıllık eğitim İlk 3 yılda kazancımız yok, Dershanelerde ilk 3 yılın eğitimi daha kısa sürede daha anlaşılır biçimde veriliyor Verilen bilginin nasıl kullanılabileceği vurgulanıp anlatılmalı Temel bilimler eğitiminde klinik korelasyon eksik kalıyor Öğrenci merkezli eğitim ile yürütülürse temel tıp eğitimi daha kalıcı olur. Temel tıp dersleri klinik derslerde sistematik olarak anlatılmalı

4 En iyi öğrenim yerlerinden biri de hasta başı eğitimler,4. sınıfta süresi arttırılmalı Hasta hekim iletişimi konusunda dersler yer almalı Klinik farmakoloji Radyoloji staj süresi az (Staj süresinin arttırılması yerine diğer klinik branşlarda da anlatılmalı )

5 İNTERN İntern tanımı yapılmalı İntern eğitimi planlanmış olarak yapılmalı İnterne daha fazla hasta sorumluluğu verilmeli,bu tür konular zorunlu olmalı ve denetlenmeli Kan alma, kan şekeri bakma vs işler eğitim amaçlı yaptırılmıyor ( daha erken dönemlerde yaptırılabilir.) Hastanemizde hemşirelik hizmetleri kötü buda intern eğitimini olumsuz etkiliyor

6 Genel dahiliye ve endokrin stajı mutlaka almalı Kardiyoloji ve Göğüs hastalıkları stajı mutlaka internlikte olmalı, kardiyolojik acillere yaklaşım konusunda eğitim verilmeli, EKG ve akciğer grafisi okumayı bilmeden mezun olmamalıyız. İnternlikte resüsitasyon kursu olmalı İnternlerle gönüllü öğretim üyeleri ilgilenmeli

7 İlk yıllarda hocalarla iletişim daha iyiydi, umuttepe’ye geçince azaldı. Hocaların eğitimi önemli, ders anlatım tekniklerini geliştirmeleri gerekli Özellikle cerrahi branşlarda hocalar üniversitedeki primer görevlerini unutmamalılar Yıllar geçtikçe öğretim üyelerinin eğitim, öğretim performanslarının azaldığı Asistan öğrenci ilişkisi bozuk, öğrenciye değer vermiyorlar

8 Hakan 2006 Oğuz 2004 Sanem 2003 Mesude 2005 Aslı 2004 Kübra 2003 Elif 2008 Nilsun 2005 Hande 2008 Dr.Levent Altıntaş

9 Tıp fakültesi mezunu nasıl olmalı, Nasıl bir hekim?( temel yeterlilikler ) Bilgili, ilgili Etik Bilimsel Dürüst, ahlaklı Pratik eğitimi iyi, hasta muayenesi bilen, teorik bilgi açısından donanımlı, tus’ta başarılı olmalı Kendine güvenen Hastaya doğru tanı ve tedavi yaklaşımlarını yapabilen

10 Empati kurabilen Bedenen ve ruhen sağlıklı Zarar vermemeli, yanlış yapmamalı, iyi yönlendirmeli Kişisel farkındalık (yeterlilik ve yetkilerini bilmeli ) Sağlık politikaları/ yaşadığı toplumun özelliklerini bilen

11 Eğitimin ne kadarı pratik ne kadarı teorik olmalı ? % 50 -% 50 Peki KOU tıp fakültesindeki oran nedir??? Pratik % 20 Teorik % 80 Pratik uygulamalar programlarda mevcut olup uygulamada yok!!!!


"KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları