Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:"— Sunum transkripti:

1 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Tüketim: İhtiyaçları gidermek için harcanan değerlerin toplamı Tüketici: Tüketim amacıyla mal veya hizmet satın alan kişi Tüketici davranışı: Seçme, satın alma, kullanma, değerlendirme, satma Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: Kültürel: Kültür, sosyal sınıf, aile, referans grupları Sosyal: aile, roller, statüler Kişisel: meslek, gelir, yaş, yaşam stili Psikolojik: kişilik, motivasyon, güdülenme

2 Tüketicinin satın alma süreci:
Problemin farkına varma Problemi tanımlama Alternatifler belirleme Alternatifler hakkında bilgi edinme Satın alma kararını verme Satın alma Tatmin olma Tavsiyede bulunma (ağızdan ağıza pazarlama) Tatminsizlik Iade 1. aşamaya dönme Satın almama Durma Sorunun devamı

3 Ağızdan ağıza iletişim
Tüketicilerin kullandıkları ürünler hakkında konuşmaları İletişim ile kazanç elde edilir, kazanç oldukça iletişim sürer Negatif ağızdan ağıza iletişim: Satın almadan sonraki memnuyitetsizlikten kaynaklanır Firmayı cezalandırmak adına yapılır Memnuniyetsizliği firmaya ve arkadaşlarına aktarır. Pozitif ağızdan ağıza iletişim: Satın alma riskli bir iştir Tüketici riski azaltmak için tavsiye alır

4 Ağızdan ağıza pazarlama:
Ağızdan ağıza iletişimin internet üzerinden yapılması Ürünü oluşturan hakkında yapılan ve etkileme amaçlı iletişim Satın alma sürecini kısaltmak Satın alma hacmini artırmak Bunun için ürün hakkında haberdar etmek Ağızdan ağıza pazarlamanın öğeleri: Konuşmacılar: Kim kendi arkadaşlarına sizden bahsedecek? Konular: Ne hakkında konuşacaklar? Kullanılan Araçlar: Mesajın dolaşmasına nasıl yardımcı olabilirsiniz? Konuşmaya Katılma: Ne zaman konuşmaya katılmalısınız? Konuşmayı Takip: İnsanlar sizin hakkınızda ne söylüyorlar?

5 Ağızdan ağıza pazarlamayı önemli kılan sebepler:
Tarafsız görüşlerin satın almaya etkisi Riski azaltmak için fikir edinme ihtiyacı Araştırma süresini azaltma etkisi Bilgi edinmenin maliyetini azaltması Tüketici kazanma maliyeti azalmaktadır Daha hızlı mesaj dağıtımı gerçekleşir

6 Viral pazarlamanın öğeleri:
Yayma motivatörü: kazanç, itibar, bilen kişi Yayıcı Yayılma ortamı: sosyal medya, mesajlar, oyunlar Alma motivatörü: ilk bilen olma Alıcı

7 Viral pazarlama stratejileri:
Ücretsiz mal veya hizmet göndermek Indirim, ucuz, ücretsiz, bedava kelimeleri Zahmetsiz mesaj transferi sağlamak , link, mesaj, video Küçük Kitlelerden Geniş Kitlelere Kolayca Yayılmak Mesajın hızlı yayılması sağlanmalı, internet Genel Güdü ve Davranışları Kullanmak: Mesaj ilgi çekici olmalı Mevcut iletişim Ağından Yararlanmak: Aile ve arkadaşlardan faydalanmak Diğer Kaynakların Avantajından Yararlanmak: Linkler, grafikler,

8 Viral pazarlama süreci:
Viral pazarlama teşvik sağlamalıdır. Gillette (jilet gibi ol) Israrla gönderme düşünülmemelidir Dikkat çekmeyen mesajların göndermesinde ısrarcı olunmamalı Gönderilen e-postalar kişiselleştirilmelidir. Tanıdık birinden gelen mesaj dikkat çeker Veriler izlenmeli ve analiz edilmelidir. Tıklanma oranları, e-posta dönüşleri Sürekli olarak arkadaşa gönderme teşvik edilmelidir. Arkadaşlara gönderilmesinin teşvik edilmesi maliyeti düşürür Web sitesinin trafiği iyi bir şekilde yürütülmelidir. Tüketicilerin taleplerine göre site trafiği ayarlanmalıdır.

9 Viral pazarlamanın etkileri
Olumsuz mesajların yayılma hızı daha fazladır Kötü imaj da hızla yayılabilir Marka zarar görür Mesaja odaklanmadan çöpe gitmesi Etik sorunlar Aldatılmış hissetme Öncelik kazanma hissi Kazançlı hissettirme Bilgi, deneyim ve indirimden faydalanma Az maliyetle marka geliştirme Hızlı

10 Viral pazarlama türleri:
Advergame E-posta Bloglar Sosyal ağlar Forumlar


"Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları