Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYeter Dede Değiştirilmiş 9 yıl önce
3
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
İknaya Götüren Yollar Nelerdir? İkna Etmenin Temel Ögeleri Nelerdir? Sıra Dışı İkna: Tarikatlar Nasıl Beyin Yıkıyor? İkna Edilmeye Nasıl Karşı Konulur?
5
İkna Bir mesajla; inançlarda, tutumlarda ya da davranışlarda değişikliğe neden olma süreci.
6
Hangi iki yol etkilemeye öncülük eder
Hangi iki yol etkilemeye öncülük eder? Her biri hangi tip bilişsel süreci ve hangi etkileri içerir?
7
Merkezi Yolla İkna Etme Çevresel Yolla İkna Etme
İlgilenen kişilerin savlara odaklanması ve destekleyici düşüncelerle tepki vermesi yoluyla gerçekleşir. Çevresel Yolla İkna Etme İlgilenen kişilerin, konuşmacının çekiciliği gibi rastlantısal ipuçlarından etkilenmesiyle gerçekleşir.
8
Merkezi yoldan ikna etme, daha derinlemesine ve daha az yüzeysel olduğundan daha dayanıklıdır, davranışları etkilemesi daha muhtemeldir.
10
İnanılabilir bir iletici hem uzman hem de güvenilir olarak algılanır.
İnanılabilirlik İnanılabilir bir iletici hem uzman hem de güvenilir olarak algılanır.
11
İkna etmeyi etkili kılan nedir
İkna etmeyi etkili kılan nedir? Araştırmacılar dört ögeyi keşfettiler: iletişimci (Kim söylüyor?), mesaj (Ne söyleniyor?), iletişim kanalı (Nasıl söyleniyor?) ve dinleyici (Kime söyleniyor?).
12
Uyuyan Etkisi Mesajın içeriğini hatırlayıp, başlangıçta onu dikkate almama gerekçelerimizi unuttuğumuzda gerçekleşen ikna; ilk başta dikkate almadığımız hâlde, mesajla, mesajın kaynağı arasındaki bağlantıyı zamanla unutmamız sonucu, gecikmeli olarak gerçekleşen ikna.
13
Çekicilik İzleyici kitlesini cezbedecek özelliklere sahip olmak (çoğunlukla izleyici kitlesiyle benzeşen). Cazip bir iletici, en çok öznel konulardaki tercihlerde ikna edicidir.
14
Öncelik Etkisi Diğer şeyler sabit olduğunda, ilk sunulan bilgi genellikle en çok etkiye sahiptir. Sonralık Etkisi Bazı durumlarda en son verilen bilgi en çok etkiye sahiptir. Sonralık etkisine, öncelik etkisinden daha az rastlanır.
15
İki Basamaklı İletişim
Medya etkisinin gerçekleştiği süreç, sıklıkla kanaat liderleri üzerindendir, onlar da sırayla diğerlerini etkiler.
16
Biliş Gereksinimi Düşünme ve analiz etmenin güdülenmesi. “Soyut olarak düşünme kavramı, bana çekici gelir.” sözüne katılma ve “Sadece zorunlu olduğum kadarını düşünürüm.” sözüne katılmama gibi maddelerle ölçülmektedir.
17
Yeni dini hareketler (“tarikatlar”), hangi ikna ve grup etkisi ilkelerinden yararlanıyorlar?
18
Tarikat Genellikle, (1) bir Tanrı’ya veya kişiye yönelik, ayırt edici tapınma törenlerine ve inançlara sahip olmak, (2) kendilerini çevreleyen “şeytani” kültürden yalıtılmış şekilde yaşamak, (3) karizmatik bir lidere sahip olmak özellikleriyle karakterize olan bir grup (Yaygın kabul gören bir dinden ayrılan ve ona karşı olan bir kol).
20
Üyeleri benzer düşüncedeki gruplarda yalıtarak
Dinsel tarikatların başarısı, güçlü ikna etme sürecini iş başında görmek için bir fırsat sağlıyor. Görünüşe göre başarıları üç genel yöntemden kaynaklanıyor: Davranışsal bağlılıklar oluşturarak Etkili ikna ilkelerini kullanarak Üyeleri benzer düşüncedeki gruplarda yalıtarak
21
“Etki altına alma silahları”nı değerlendiren bizler, etki altına alınmaya karşı bazı yöntemleri değerlendiriyoruz. İnsanları istenmeyen ikna edilmelere karşı koymaya nasıl hazırlayabiliriz?
22
Tutum Aşılama Daha güçlü saldırılar geldiğinde aksini ispatlayabilsinler diye insanların tutumlarını zayıf saldırılara maruz bırakma.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.