Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanElmas Ünsal Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
MERVE AKTA Ş B120306039 NESL İ HAN Ş AH İ NB120306305 BETÜL H İ TAYB120306101 Ş ÜHEDA GENÇB120306001
2
Küçük ve Orta Ölçekli İş letmeler ;sermayeleri kısıtlı, üretimleri daha çok el eme ğ ine dayalı, çevredeki teknolojik de ğ i ş ikliklere sermaye yetersizli ğ i nedeniyle yer veremeyen, ölçek ekonomisinin yaratılamaması nedeniyle rekabette zorlanan ancak çabuk karar verme yetene ğ ine sahip olan i ş letmelerdir. Kobilerde sosyal sorumluluk,sürdürülebilir kalkınmada ve toplumsal ba ş arı çalı ş malarında, sosyal sorumluluk bilincini geli ş tirmek, yerel ve ulusal düzeyde kurumsal sosyal sorumluluk bilincini yaymak amacıyla kurulmu ş tur.
3
Kobilerde Sosyal Sorumluluk neden önemlidir? Şirketlerin sosyal paydaşları ile etkileşime geçmesini sağlayarak yeni iş imkânları yaratır. Şirketlerin marka değerini arttırır. Şirketlerin uzun dönemli karlılığını arttırır. Uluslararası yatırımcıların ilgisini çeker. Türk özel sektörünün küresel alandaki rekabet gücünü artırır. Avrupa Birliği üyelik sürecinde özel sektörün yapması gereken çalışmalara hazırlıkların yapılmasına daha uygun bir ortam hazırlar.
4
Yönetime Sosyal Sorumluluk bakış açısıyla yaklaşmak sorumluluk sahibi bir girişimci için doğal bir seçimdir. Sosyal sorumluluk bir şirketin kapsamlı sosyal ve çevresel faaliyetlerinin yanı sıra çeşitli paydaşlarıyla ilişkilerini de dikkate alır. Sosyal sorumluluk, girişimciyi çok çeşitli uygulamaları şirketin günlük faaliyetlerine dâhil etmeye özendirir ve böylece başarıya götüren faktörleri daha net ortaya çıkarır. Sosyal sorumluluk şirketlere müşterilerin, çalışanların ve yüklenicilerin memnuniyetini sağlamak gibi birçok avantaj sunar. Sorumluluk sahibi iş uygulamaları toplumla bağları güçlendirir ve bir şirketin bu toplumda faaliyet gösterme imtiyazını kazanmasını sağlar. Dahası sorumluluk bilinciyle hareket etmek, bir şirketin itibarına yönelik tehdit ve riskleri de ortadan kaldırır.
5
MESS Üyelerinde Sosyal Sorumluluk Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası, üyelerine sosyal sorumluluk alanında bir çalışma yapmıştır. Bu çalışma 92.255 çalışanı istihdam eden 103 MESS üyesine yapılmıştır. Bu çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Şubat-Nisan 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
6
Araştırma genel, bölge, iş dalı ve ölçek bazında üyelerinin; *Sosyal sorumluluğa yönelik politikalarını, *Sosyal sorumluluğa yönelik faaliyetlerini, *Faaliyetlerini gerçekleştirirken toplumun beklentilerini karşılama derecelerini, *Sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kimlere yönelik olduğunu, *Sosyal sorumluluk faaliyetlerinden kimlerin sorumlu olduğunu kapsamaktadır.
7
Araştırmada; *1-49 çalışanı bulunan MESS üyeleri küçük, *50-99 çalışanı bulunan MESS üyeleri orta, *100 ve daha fazla çalışanı bulunan MESS üyeleri ise büyük ölçekli olarak değerlendirilmiştir.
8
MESS ÜYEleR İ NDE SOSYAL SORUMLULU Ğ A YÖNEL İ K POL İ T İ KALAR(%)
18
ANKET ARA Ş TIRMASI
19
ANKET YAPILAN SEKTÖRLER Gıda (Et ve Et Ürünleri, Unlu Mamuller, Pastacılık) Tekstil Eğitim (Ofis-Kırtasiye) Çiçekçilik Emlak - Gayrimenkul Elektrik Teknoloji - Elektronik Güzellik - Bakım Aktar - Baharat Takı ve Mücevherat Mobilyacılık
20
Soru 1: İşletmelerin sosyal sorumluluk projeleriyle ilgilenmesi çalışanların iş motivasyonunu artıran bir etkendir.
21
Soru 2: Eğitim, çevre, sağlık ve toplum sorunlarıyla sadece devlet ilgilenmelidir.
22
Soru 3: İşletmeye kısa vadede kar olarak dönmeyen hiçbir faaliyetten yana değilim.
23
Soru 4: İşletmenin herhangi bir uygulaması toplumun ahlakına aykırı ise karlı dahi olsa uygulamadan vazgeçilmelidir.
24
Soru 5: Sosyal sorumluluk sadece büyük şirketler tarafından yapılmalıdır.
25
Soru 6: İşletmemiz toplumu ilgilendiren sosyal konulara yönelirse temel amacı olan kar sağlama konusunda başarısız olur.
26
Soru 7: Sosyal sorumluluk adına yapılan tüm faaliyetler sosyal yardım ve yatırım olarak uzun vadede işletmeye kar sağlayacaktır.
27
Soru 8: Eğitim, çevre, sağlık ve toplum sorunları ile ilgilenen özel kuruluşlar daha kalıcı bir başarı sağlar.
28
Soru 9: Sosyal sorumluluk için yapılan harcamalar işletmeye ek bir maliyetten başka bir şey değildir.
29
Soru 10: Tüketiciler hizmet veya ürün satın alırken işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetlerini göz önünde tutmalıdır.
30
Soru 11: İşletmenizin sosyal sorumluluk projeleri yapıyor olması çalışanların işletmeye olan bağlılığını artırır.
31
Soru 12: İşletmemiz doğal çevrenin korunması için çalışmalar yapmakta ve bu konuya özen göstermektedir.
32
Soru 13: İşletmenizde geri dönüşümü mümkün atıklar toplanmaktadır.
33
Soru 14: İşletmeniz toplum sağlığına yönelik çalışmalar yapmakta ve bu konuya özen göstermektedir.
34
Soru 15: İşletmeniz toplum üzerinde olumlu etki bırakacak çalışmalar yapmaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.