Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Estetik Eğitim Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
2
ESTETİK NEDİR Estetik ve Sanat Felsefesi duyguya indirgenebilen bağımsız bilgi dalına estetik denir. Estetik “güzel” üzerine düşünme, onun ne olduğunu açıklamadır. Estetiğin yöneldiği şey, güzelliktir; duyusal olanın güzellik ile olan ilgisini ele alır.
3
Güzelliğin felsefesi olarak ortaya çıkan estetik,
insan tarafından yapılmış olan ya da doğada bulunan güzel şeylere yönelir; bizim güzel diye nitelediğimiz bu şeylerle ilgili tecrübelerimizde ve yargımızda söz konusu olan değerleri, tavırları ve standartları analiz eder.
5
Estetik Eğitim Estetik eğitimden iki şey anlayabiliriz :
1.Toplumun estetik açıdan, yani sanata, güzelliğe, duyumlara hitap eden fiziksel biçimlerin niteliklerine karşı, duyarlı kılınması ve beğeni düzeyinin yükseltilmesidir.
11
Estetik Eğitim 2. Üniversite düzeyinde felsefe disiplini içinde sanat ve kültür felsefesi eğitimidir.
12
Estetik Eğitim Niçin Gereklidir?
Çevrenin, gündelik yaşamın ve insan ilişkilerinin; İnsanı esinlendiren, coşku veren, zevk veren niteliklerine karşı insanları duyarlı kılmak için.
13
Estetik Eğitim Niçin Gereklidir?
Kişilerin kendi iç dünyaları ve kendileri ile daha barışık ve bilinçli olmalarına, kendilerini daha iyi tanımalarına ve böylece daha yaratıcı olmalarına yol açmak için.
14
Estetik Eğitim Niçin Gereklidir?
Çevre niteliklerini arttırarak insanlar arasında daha olumlu ilişkilere, daha uyumlu yaklaşımlara, kişilerin kendilerini daha rahat ve güvenli hissetmelerini sağlamak için.
17
Çünkü; Biçimler sadece duyumsal olarak algılanmaz, belirli anlamlar da taşırlar, duyguları ifade ederler, ruh hallerini etkilerler; Bu nedenle, kişiliğin gelişmesinde birçok kültürel destek yanında sanat eğitiminin sonsuz faydası vardır.
18
Estetik değerlere sahip olmayan bir toplum yeterince insanlaşamamış demektir.
Estetik yaklaşımlar insanların yaşam şekillerinin oluşmasında birinci derecede etkilidir.
19
Estetik Eğitim Ne için yapıldığı bilinmeden ve değerine inanılmadan verilen bir sanat eğitimi yararlı olmaktan çok zararlı olacak, kültürün giderek daha hafife alınmasına, şematik olarak kullanılmasına ve kitch(bayağı) örneklerin artmasına yol açacaktır.
20
Öğretmenlik mesleğinin genel yeterlilikleri bağlamında sanat ve estetik
21
Haziran 2004’te MEB Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterlilikleri ve Özel Alan Yeterlilikleri Taslağında sınıf öğretmeninin “ Sanat ve Estetik “ alanındaki yeterlilikleri üç madde halinde hazırlanmıştır.
22
1.Güzel sanatlarla ilgili temel bilgilere sahip olma
Güzel sanatların çeşitli alanlarını tanır. Çeşitli konularla güzel sanatlar arasında ilişki kurar. Güzel sanatlarla ilgili yayın ve etkinlikleri izler.
23
NELER YAPABİLİRSİNİZ?
24
2.Sanat ve sanatsal etkinliklere ilgi duyma
Dans,yaratıcı drama ve müzik öğelerini, öğrencilerini besteleme, performans gösterme,takdir etme ve değerlendirme konularını desteklemek için kullanır. Güzel sanatlarla ilgili yayın ve etkinliklerden öğrencileri haberdar eder. Güzel sanatlarla ilgili çeşitli etkinliklere öğrencileri ile birlikte katılır.
25
ÖRNEK VEREBİLİR MİSİNİZ?
26
3.Estetik bakış açısına sahip olma
Sanat ve estetik bakış açısı kazandırıcı etkinlikler düzenler. Sınıf ortamını öğrencileriyle birlikte düzenlerken estetik bakış açısını (biçim,renk,tasarım,uyum v.b.) dikkate alır. Sanat eseri veya estetik değer taşıyan resim ve objeleri tanıtır.
27
NELER YAPILABİLİR ACABA?
28
Sonuç; İlköğretimle ilgili tüm programlarda Sanat ve estetik konularına yeterince yer verilmemiştir.
29
Kişiye yönelik estetik eğitimin çevresel ve kentsel unsurlarla da yapılması gerekir.
44
kaldırımlar
45
kaldırımlar
46
havuzlar
48
Yaya geçitleri
49
caddeler
50
kaldırımlar
51
Alan heykelleri
52
Çevrenin insana yaraşır bir biçimde düzenlenmesi sadece estetik değil, aynı zamanda etik bir durumdur.
53
İnsanlar ancak kendilerini güvende hissettikleri zaman çevre değerlerine, güzelliklere yönelebilirler.
54
Eskişehir
55
Eskişehir
56
Eskişehir
57
Eskişehir
58
Eskişehir
59
Bilin Bakalım Ben neresiyim
60
Evet Gaziantep
61
Ama burası da Gaziantep
62
Estetik Eğitim yalnızca okul eğitimi ile sınırlı değildir.
63
sanatsal uygulamalara ve sanata yatırılan para oldukça artmıştır.
Türkiye’de sergilere, sanatçılara, sanatsal uygulamalara ve sanata yatırılan para oldukça artmıştır.
64
Ancak; Türkiye’de sanat; pek çok alanda olduğu gibi yozlaşma içindedir.
65
Öneriler: Sanatın, kişilikle doğrudan ilişkili olduğu fark edilirse ve bu fark ediş laftan çok tutum ve davranışlara yansıyabilirse estetik duyarlılık gelişebilir.
66
Unutulmamalıdır ki yarının sanatçıları da, politikacıları da bugünün toplumu içinden çıkacaktır.
Eğer insanlarımıza sağlıklı bir sanat eğitimi veremiyorsak, doğru bir sanat anlayışı kazandıramıyorsak, yarına ümitle bakmamız sadece hayalperestlik olur.
67
Kişilik kazanma ile sanat eğitimi doğrudan ilişkili olduğu için, bugün verilen sanat eğitimine ve uygulamalarına bakarak yarının ‘kişilikli toplum’ anlayışını da yorumlayabiliriz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.