Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlkin Deliktaş Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIM ALANI İsmail BAKİ Körfez Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi Mobilya ve İç Mekan Tasarım Öğretmeni
2
Körfez Mesleki Teknik ve Anadolu lisesinde Mobilya ve İç Mekan Ressamlığı Dalı açıldı. Teknoloji ve bilgisayar çağı ilerledikçe çizim teknolojileri de ilerlemektedir. Gelişen teknolojiye uyum sağlamak için yeni dalın açılması vazgeçilmezdir. Mobilya tasarımını bilgisayar programlarında yapmak isteyen öğrencilerimiz tercih ederek bu imkana kavuşacaklardır.
3
Mobilya ve İç Mekan Ressamlığı Dalı
Tanımı Mobilya ve iç mekân ressamlığı, iç mekân yerleşimlerini planlama ve bilgisayarla çizme yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Bu dalın tamamına yakın eğitimi çizim teknolojileri ile yapılmaktadır. Öğretilen Bilgisayar Programları AutoCad 3dsMAX Sweet Home 3D Photoshop
4
AÇILACAK OLAN MOBİLYA İÇ MEKAN RESSAMLIĞI DALI DERSLERİ
10. Sınıf 11. Sınıf 12. Sınıf MOBİLYA YAPIM TEKNİKLER İ (*) 9 MESLEKİ GELİŞİM 2 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM AutoCAD SEÇMELİ İÇ MEKANDA TEMEL TASARIM 3 TEKNİK RESİM 3 BİLGİSAYARLI KONUT MEKAN RESMİ 3ds Max - Photoshop 13 MOBİLYA ELEMANLARI CADCAM 5 İÇ MEKAN ELEMANLARI 4 SEÇMELİ METRAJ VE KEŞİF 3 BİLGİSAYARLI İŞYERİ MEKAN TASARIMİ ds Max 4 BİLGİSAYARLI DIŞ MEKAN DOĞRAMA RESMİ ds Max 4 İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ CNC 24
5
Çizim teknolojilerinden örnekler.
6
Çizim teknolojilerinden örnekler.
7
Çizim teknolojilerinden örnekler.
8
Çizim teknolojilerinden örnekler.
9
SINAVSIZ GEÇİŞ NEDİR? 4702 sayılı Kanun’un 2. maddesi ile değiştirilen 2547 sayılı Kanun’un 45. maddesi, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin istedikleri takdirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya buna yakın programların uygulandığı, öncelikle kendi Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB) içindeki, daha sonra da bölgesi dışındaki meslek yüksekokulu ve açık öğretim ön lisans programlarına sınavsız olarak yerleştirilebileceği hükmünü getirmiştir. Bu yasa maddesiyle öğrenciler kendi alanlarındaki önlisans (2 yıllık) programlarına sınavsız olarak yerleştirilmektedir.
10
METEB NEDİR? METEB, bir veya daha fazla meslek yüksekokulu ile öğretim programları bütünlüğü ve devamlılığı içinde ilişkilendirilmiş mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından oluşan eğitim bölgesidir. Her ilde bir mesleki ve teknik eğitim bölgesi bulunmaktadır. İfadeden de anlaşılacağı üzere Ankara, Bayburt veya Tunceli birer METEB bölgesidir. METEB’in en önemli özelliği sınavsız geçişlerde adayın mezun olduğu bölümün bulunduğu il hangisiyse o ildeki tercih edilebilecek önlisans programlarında önceliğin o METEB bölgesi içinde olanlarda olmasıdır. Yani Turizm bölümü mezunu iki öğrenci de Ankara’da bir okulu seçmişse diğer koşullar saklı olmak kaydıyla Ankara ilinde ortaöğretimi okuyan öğrenci önceliklidir. ÖSYM Tercih klavuzunda Tablo 3A’da yer alan sınavsız geçişin yapılabileceği bölümler METEB’lere göre sıralanmışlardır.
11
SINAVSIZ GEÇİŞ ÖNCELİKLERİ NELERDİR?
ÖSYM öğrencileri sınavsız olarak önlisans programlarına yerleştirirken onları birtakım önceliklere göre sıralandırır. Bu öncelik durumu sınavsız geçişin kilit noktasıdır. Öncelikler nelerdir? Mezuniyet yılı daha büyük (yeni mezun) adaylara öncelik verilir. Aynı yıl mezun olan adaylar arasında öncelik okul türüne göre Anadolu Teknik Lisesi, Teknik Lise veya Anadolu Meslek Lisesi, Meslek Lisesi, çok eski yıllarda enstitü adı altında mezun olunan meslek lisesi sırasında verilir. Mezuniyet yılı ve okul türü aynı olan adaylardan aynı METEB içinde olanlara öncelik verilir. Mezuniyet yılı, okul türü ve METEB içi, METEB dışı bilgileri aynı olan adaylardan OBP8Ortaöğretim Başarı Puanı) ’si yüksek olan Yukarıda sayılan tüm bilgileri aynı olan adaylardan doğum tarihi büyük (yaşı küçük) olana öncelik verilir.
12
MTOK NEDİR? MTOK Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları’nın kısaltılmasıdır. Kontenjan olarak MTOK olarak ifade edilen yükseköğretim programlarına sadece ilgili alan mezunları başvurabilirler; bunun dışında kalan adaylar o MTOK’a başvuramazlar, başvurmaları halinde başvuruları geçersiz sayılır. MTOK’lar Teknoloji Fakülteleri bünyesinde kuruludurlar.
13
TEKNOLOJİ FAKÜLTELERİ
Teknoloji Fakülteleri Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinin yerine 2009 yılı Kasım ayında kurulan ve uygulamaya dönük mühendis yetiştirmeyi amaçlayan okullardır. Teknoloji fakülteleri hem piyasanın ihtiyaç duydu yetişmiş eleman ihtiyacını karşılamak hem de Mesleki Teknik ortaöğretim kurumlarının ihtiyaç duyduğu öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuşlardır. Teknoloji Fakülteleri öğrencileri 8 dönemlik eğitimlerini 7 dönemini kendi okullarında alırken 8. ve son dönemde iş yeri eğitimi almaktadırlar. Teknoloji Fakülteleri’ne MTOK kontenjanından yerleşenlere 1 yıllık Matematik ve Fen Bilimleri derslerinden oluşan İntibak Eğitimi (Hazırlık) verilir. Bu anlamda Teknoloji Fakültesi bölümlerinin Mühendislik Fakültesi bölümlerinden en büyük farkı daha fazla uygulamaya dönük olmasıdır.
14
Teknoloji Fakülteleri bünyesinde her bölümden 2 farklı türde bölüm bulunmaktadır. Genel kontenjanla öğrenci alan bölümlere Meslek liselilerin de dahil olduğu tüm alan ve okullardan mezun olan öğrenciler başvurabilmektedirler. Öğrenciler bu bölümleri seçtiklerinde Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0,12 ortak katsayısı ile çarpılır. Teknoloji Fakülteleri bünyesinde yer alan ve yanlarında MTOK yazan bölümlere sadece ilgili alandan Meslek Liseliler başvurabilirler. Hiçbir şartla diğer öğrenciler bu alanları seçemezler. Teknoloji Fakülteleri MTOK bölümleri 2011 yılına kadar YGS 1 puan türü ile öğrenci almaktaydılar. Danıştay’ın kararıyla 2011 yılından itibaren MTOK’lara yerleşirken diğer Teknoloji Fakültesi bölümlerinde olduğu gibi MF 4 puan türü ile giriliyor. Meslek Liseliler MTOK tercih ettiklerinde AOBP’leri 0,06 ek katsayı ile çarpılmayıp sadece 0,12’lik ortak katsayı ile çarpılan puanı almaktadırlar.
15
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ MEZUNLARININ ÜNVANLARI
Teknoloji Fakültesi mezunlarına ilgili alanda Mühendis unvanı ve Mühendislik diploması verilir. Diğer mühendislik fakültelerinden mezun mühendislerin yetkileri, hakları, hukukları ne ise bizim mühendislerimizin de aynıdır, hiçbir fark yoktur.
16
Mobilya ve İç Mekan Tasarım Alanını bitirdiğimde, Üniversitelerin hangi önlisans bölümlerine sınavsız geçiş yaparak okuma hakkı elde ederim, Üniversitelerin hangi mühendislik bölümlerine ek puan alarak okuma hakkı elde ederim.
17
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ( M.T.O.K.)
İnşaat Mühendisliği Bölümü alanı için gerekli ve yeterli düzeyde bilgiye sahip ve bu bilimsel temelleri mesleki kariyer ve uygulamalarda kullanabilme becerisi olan, İnşaat mühendisliğinin temel alanlarında (yapı, mekanik, hidrolik, geoteknik, ulaştırma, yapı malzemesi ve yapı yönetimi) yeterli düzeyde yetişmiş ve bu bilgilerini kullanabilen elemanlar yetiştirilmektedir. İnşaat Mühendisliği ile ilgili bazı temel konularda (yapı malzemesi, zemin mekaniği, hidrolik vb.) laboratuvar deneyleri yapabilen, deney sonuçlarını yorumlayıp analiz ederek rapor haline getirebilen, İnşaat mühendisliğinin temel alanlarında tasarım yapabilen ve bu becerileriyle daha da güçlü konumda öne çıkabilen, Bilgisayar teknolojisinden yararlanabilen, mesleki yazılımları kullanabilen, İş alma, yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilen, Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerileri olan, bir projenin gerçekleştirilmesindeki etkileşimleri bilen, Bireysel ve takımlarda çalışma becerisi ve disiplinlerarası çalışmalarda işbirliği yapabilme yeteneği olan elemanlar yetişmektedir.
18
Mesleki ve etik sorumluluğun, üstlenilen mesleki etkinliklerdeki sosyal, ekonomik, politik ve yasal içeriğin bilincinde olan ve bunları değerlendirebilen, Mesleki yeterliliğin ve gelişmeleri izleyebilmek için sürekli eğitimin önemini bilen ve mesleki uygulama konularında bilgi sahibi olan İnşaat mühendisleri yetiştirmektir. Akademik Yükselme Profili İnşaat Mühendisliği Bölümlerinde öğretim elemanı olarak görev alabileceklerdir. Yurtiçinde ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Ayrıca yurt dışındaki farklı üniversitelerde ilgili kurumun şartlarını sağlamak suretiyle Lisansüstü eğitim yapabilirler.
19
Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları İstihdam Olanakları: Mezunlar konut ve endüstriyel yapılar, yol ve demiryolu gibi ulaştırma yapıları, su yapıları gibi yeni yapılacak olan yapıların planlama, projelendirme, yapımı, denetimi ile mevcut yapıların değerlendirilmesi ve güçlendirilmesi konularında, Çevre ve Şehircilik, DSİ, Karayolları, İller Bankası, Belediyeler gibi Kamu Kurumları ile yurtiçi ve yurtdışında bu konularda iş yapan müteahhit firmalarda geniş çalışma alanlarında ve zengin iş bulma olanağına sahiptir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İnşaat Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. Eğitim formasyonu alacak mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Teknik, Endüstri Meslek, Anadolu Meslek Liselerinde ve Mesleki Eğitim Merkezlerinde ilgili bölümlerde “Teknik Öğretmen” olarak görev yapabileceklerdir.
20
MOBİLYA ÜRETİMİ VE İÇ MEKAN TASARIMI MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ( M.T.O.K.)
İç mekan tasarımı sektöründe; iç mimar, mimar, endüstriyel tasarımcı vb. istihdam eden firmalarda malzeme, konstrüksiyon, üretim, üretim yönetimi ve işletmecilik konularında; tasarım, ergonomi ve ahşap dışı malzemeler konularında bilgiler sunmaktadır. Bu bağlamda, sektörün tasarım, malzeme, konstrüksiyon, üretim ve işletmecilik alanında uzmanlaşmış profesyonel tasarımcılara ihtiyaç duyduğu aşikâr olup, sektöre bu bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip tasarımcı yetiştiren bir bölümdür. Akademik Yükselme Profili Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği bölümlerinde Meslek Yüksekokullarının ilgili programlarında öğretim elemanı olarak görev alabileceklerdir.
21
Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Mobilya ve İç Mekan Tasarımı bölümünü bitirenler imza yetkisi olan bir mühendis olarak; üretime yönelik atelye veya fabrika olmak üzere her türlü ahşap ve ahşap esaslı malzemelerden üretim yapan her ölçekteki işletmelerde, tasarım, proje, üretim, kalite kontrol, AR-GE ve pazarlama konularında etkin donanıma sahip olacaklardır. Genel olarak mobilya fabrikaları, belediyeler, Milli Prodüktivite Merkezi, DPT (Devlet Planlama Teşkilatı), TSE (Türk Standartları Enstitüsü), ve Türk Patent Enstitüsü, KOSGEB gibi kamu kurum ve kuruluşlarında mühendis, araştırmacı-planlamacı mühendis olarak görev alabilecekler, bu alanda faaliyet gösteren kendi işyerlerini de kurabileceklerdir. Eğitim formasyonu alacak mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Teknik, Endüstri Meslek, Anadolu Meslek Liselerinde ve Mesleki Eğitim Merkezlerinde ilgili bölümlerde “Teknik Öğretmen” olarak görev yapabileceklerdir.
22
Bölüm mezunları ayrıca, üniversitelerin ilgili fakültelerinde yer alan Mobilya ve İç Mekan Tasarımı, Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği bölümlerinde ve Meslek Yüksekokullarının ilgili programlarında öğretim elemanı olarak görev alabileceklerdir. Daha önceki yıllarda Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Mühendisi olarak mezun olan teknik elemanların genel olarak istihdam edildikleri ve bundan sonra istihdam edilebilecekleri alanlar aşağıdaki şekilde listelenebilir: Mobilya tasarımı, Mobilya üretimi (Ör: ofis, ev, banyo, mutfak, park bahçe ve deniz araçları mobilyaları), Masif ağaç malzeme üretimi, Kaplama üretimi, Kontrplak, MDF ve yonga levha üretimi, Lamine ağaç malzeme üretimi, İç dekorasyon, Prefabrik yapı üretimi, Pencere, kapı, yer döşeme, ahşap merdiven üretimi, Taşıt dekorasyonu, Karavan üretimi ve dekorasyonu, Ahşap yat üretimi ve dekorasyonu, İşletme kurulum çalışmaları, Ağaçişleri ve orman endüstrisi makineleri üretimi, Araştırma ve eğitim. Bunlara ilave olarak, Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Mühendisleri kamu sektöründe faaliyet gösteren mühendislik büroları ve ticari organizasyonlarda da görev almaktadırlar.
23
AĞAÇİŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ( M.T.O.K.)
Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği Bölümü eğitim-öğretim programı, ağaçişleri endüstrisinin beklentilerini karşılamakta ve ağaçişleri endüstri sektörlerine ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır. Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği lisans programı; iletişim, sorun çözme ve teknik yeteneklerin geliştirilmesi konularına önem vermekte, bu hedeflere yönelik olarak kapsamlı bir ders programını içermektedir. Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği Bölümü; ülkemiz için çok gerekli olan ve geniş bir istihdam alanına sahip mobilya, ahşap yapılar ve ağaçişleri endüstrisine uygulama yönü güçlü mühendisler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Yabancı dil bilen, çalıştığı her ortamda problem çözme, verimlilik artırma ve AR-GE yeteneğine sahip; hem tasarımcı, hem planlamacı, hem de üretimci olan, donanımlı ağaçişleri endüstri mühendisleri bu program kapsamında alacakları bilimsel ve teknik becerilerle, kendi sektörlerinde yetişmiş eleman eksikliğini gidereceklerdir.
24
Akademik Yükselme Profili Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği bölümlerinde Meslek Yüksekokullarının ilgili programlarında öğretim elemanı olarak görev alabileceklerdir. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Ağaçişleri Endüstri Mühendisleri, imza yetkisi olan bir mühendis olarak; üretime yönelik atelye veya fabrika olmak üzere her türlü ahşap ve ahşap esaslı malzemelerden üretim yapan her ölçekteki işletmelerde, tasarım, proje, üretim, kalite kontrol, AR-GE ve pazarlama konularında etkin donanıma sahip olacaklardır. Genel olarak mobilya fabrikaları, belediyeler, Milli Prodüktivite Merkezi, DPT (Devlet Planlama Teşkilatı), TSE (Türk Standartları Enstitüsü), ve Türk Patent Enstitüsü, KOSGEB gibi kamu kurum ve kuruluşlarında mühendis, araştırmacı-planlamacı mühendis olarak görev alabilecekler, bu alanda faaliyet gösteren kendi işyerlerini de kurabileceklerdir.
25
Eğitim formasyonu alacak mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Teknik, Endüstri Meslek, Anadolu Meslek Liselerinde ve Mesleki Eğitim Merkezlerinde ilgili bölümlerde “Teknik Öğretmen” olarak görev yapabileceklerdir. Mobilya tasarımı, Mobilya üretimi (Ör: ofis, ev, banyo, mutfak, park bahçe ve deniz araçları mobilyaları), Masif ağaç malzeme üretimi, Kaplama üretimi, Kontrplak, MDF ve yonga levha üretimi, Lamine ağaç malzeme üretimi, İç dekorasyon, Prefabrik yapı üretimi, Pencere, kapı, yer döşeme, ahşap merdiven üretimi, Taşıt dekorasyonu, Karavan üretimi ve dekorasyonu, Ahşap yat üretimi ve dekorasyonu, İşletme kurulum çalışmaları, Ağaçişleri ve orman endüstrisi makineleri üretimi, Araştırma ve eğitim. Bunlara ilave olarak, Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Mühendisleri kamu sektöründe faaliyet gösteren mühendislik büroları ve ticari organizasyonlarda da görev almaktadırlar.
26
MİMARİ RESTORASYON BÖLÜMÜ Ön Lisans
Tarihin ve kültürün yok olmaması ve gelecek nesillere aktarılması, tarihe tanıklık eden eserlerin onarımı, korunması ve güçlendirilmesi ile mümkündür. Tarihi eserlerin özgün biçimini koruyarak gelecek kuşaklara aktarılması, hem tarihi hem de turistik açıdan önemi nedeniyle bütün dünyada devletlerin önem verdiği ve yatırım yaptığı bir konudur. Yapıların güçlendirilmesi, dokuyu bozmadan yenilenen tarihi eserler, kültür varlıklarının belgelenmesi, projelendirilmesi ve onarılması gibi tüm aşamalarda mimar ve inşaat mühendisleri ile birlikte çalışan restoratörler yetiştiren Mimari Restorasyon Programı, her köşesinde tarihi değerler olan turizm cenneti Türkiye’de her geçen gün artan nitelikli teknik eleman ihtiyacına cevap vermektedir. Plato’da Bu Programda Nasıl Bir Eğitim Verilir? Mimari Restorasyon programında öğrenciler, tarihin önemini öğrenirken, tasarım ve uygulama konusunda aldıkları uygulamalı eğitimle de tarihi mirasın korunmasına katkı sağlamaktadırlar. Sıfırdan yeni bir eser çıkarmak yerine, mevcudu en doğru şekilde onarıp yenileme üzerine eğitim verilen programda, tarihi çevre korumanın önemi ve bilincin kavranması gerekmektedir.
27
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
Çini Eski Çini Onarımları Geleneksel Türk El Sanatları Geleneksel Türk Sanatları İç Mimarlık İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Mimarlık Tezhip Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Restorasyon şantiyeleri Mimarlık büroları Restorasyon ve Konservasyon Laboratuvarları Müzeler Arkeolojik kazılar Ören yerleri ve sit alanları Mimar, ressam, heykeltıraş yardımcılığı Kamu kuruluşları Freelance (Serbest) – Girişimcilik Çalışmaktadır.
28
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI BÖLÜMÜ Ön lisans
Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitimi en geniş anlamıyla, insanın yapay çevresini oluşturan nesnel dünyayı , ondan ihtiyaçları doğrultusunda yararlanmaya yönelik biçimlendirmeyi kapsar. Ancak Endüstri ürünleri tasarımı, sadece biçim ve işlev arasındaki ilişkinin insan ihtiyaçları ve arzuları doğrultusunda yaratıcı ve yenilikçi kurgulanışına odaklanan bir meslek olmayıp, aynı zamanda yerel ve küresel rekabet ortamlarında yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımlarla değer ve bilgi üretimine katkıda bulunan bir akademik disiplindir. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü olarak tasarımın bugünün eleştirisini yaparak geleceği kurgulama ve yaşanır kılmaya dair sorumluluk taşıyan bir düşünce biçimi olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle bölümümüz eğitim felsefesi, dünyadaki ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerde tasarım pratiğinin üstlendiği ve üstlenebileceği rolleri tartışmaya açmayı ve toplumsal sorumluluk, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik konusunda süreklilik sağlamaya yönelik tasarım ve araştırma stratejileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bölümümüz öğrencileri eğitimleri süresince karmaşık tasarım sorunlarını özgün ürün ve sistem çözümlerine ulaştırma becerisi kazanırken, mesleki ve akademik platformlarda güncel tasarım meselelerine pratik ve entellektüel katkı sağlayan geniş bakış açıları edinirler.
29
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar Endüstri tasarımı Endüstri Ürünler Tasarımı Endüstriyel Tasarım Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Endüstri ürünleri tasarımcıları konut içi tüketim ve kullanım nesneleri, tüketici elektroniği, beyaz eşya, mobilya, aydınlatma, otomotiv ve ulaşım sistemleri, kent ve kamusal alan ürünleri, mücevher ve moda aksesuarları, sergileme ve ambalaj gibi birçok sektörde endüstri kuruluşları bünyesinde tasarımcı olarak çalışabilir, firmaların AR-GE bölümlerinde görev alabilirler. Ayrıca serbest tasarımcı olarak firmalara danışmanlık hizmeti sunabilir, kendi tasarım firmalarında ürün ve servis sistemleri geliştirebilirler.
30
ESER KORUMA BÖLÜMÜ Ön Lisans
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, yapım-işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olan, bozulmalarını tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilen, restorasyon ve konservasyon aşamalarının tamamını uygulayabilen, güncel bilgilerle kendini her zaman yenileyebilen bilinçli teknik elemanlar yetiştirir. 1-Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanıma ve özelliklerini bilme 2- Kültür Varlıkları üzerinde gözlenen bozulmaları tespit edebilme, bozulmaların sebeplerini saptayabilme, bozulmaların devamını engelleyen önlemler alabilme 3- Kültür varlıklarının gereksinim duyduğu uygun onarım ve koruma yöntemlerine karar verip, uygulayabilme 4- Bireysel ya da ekip çalışmasına uyum sağlayabilme, ekip lideri olarak çalışanları gerekli şekilde yönlendirebilme, Uygulamalar sırasında gerekli olan malzemeleri ve aletleri kullanabilme, Beklenmeyen sorunlar karşısında pratik çözümler üretebilme, gerektiğinde bu sorunları uzman kişilerle paylaşabilme
31
Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
5- Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme, sosyal ve kültürel değerleri gözeterek alanında çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 6-Bilimsel, teknolojik ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek, eleştirel yaklaşım ile eksiklerini tespit edip kendini yenileyebilme, hayat boyu öğrenme bilincine sahip olarak aynı düzeyde veya bir ileri düzeyde eğitimini sürdürebilme. Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar Mimarlık, İç Mimarlık Geleneksel Türk El Sanatları Geleneksel Türk Sanatları Eski Çini Onarımı Çini Programlarına geçiş yapabilir. Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Program mezunları; Müzelerde, Kazılarda, Restoratör ve Konservatör olarak, mimarlarla birlikte teknik ara eleman olarak çalışmaktadır.
32
MİMARİ DEKORATİF SANATLAR PROGRAMI Ön Lisans
Binaların, saray, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak olan onarım çalışmalarında, duvar süsleme vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında görev yapan kişidir. Tasarım ve çizim yeteneğine sahip, Şekiller arasındaki ayrıntıları algılayabilen, Görme keskinliğine sahip, Göz ve ellerini eşgüdümle, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, Estetik görüşü olan, Dikkatli ve sabırlı, Esnek çalışma saatlerine ve yoğun çalışma temposuna dayanıklı, Seyahat engeli olmayan kimseler olmaları gerekir.
33
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
El Sanatları Eski Çini Onarımları Fotoğraf Geleneksel Türk El Sanatları Geleneksel Türk sanatları Grafik İç Mimarlık İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Mimarlık Seramik Tezhip Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Mimari Dekoratif Sanatlar Teknikerleri, Kültür Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Milli Saraylar Genel Müdürlüğü, Belediyeler, İl Özel İdarelerinde çalışabilirler. Etüt Proje alanları ile ilgili özel kuruluşlar ve bürolarda da çalışabilecekleri gibi uygulama ağırlıklı olarak aldıkları modern plastik sanat eğitiminin yanı sıra; Türk Mimarisi, Dekorasyon, Restorasyon, Peyzaj, Seramik, Bilgisayarlı Tasarım gibi konuları da aldıklarından gerek ara eleman olarak gerekse bağımsız olarak kendilerine ait işyeri ve atölyelerinde bu alanlarda da hizmet verebilmektedirler.
34
GÖRSEL İLETİŞİM BÖLÜMÜ Ön Lisans
Görsel İletişim, görme ve algılama yetisini iletişime çok amaçlı katan bir bölümdür. Bölümde kitle iletişim ve sosyal bilimlere yönelik derslerle birlikte görsel iletişimin gereksinimi olan, teknoloji ve estetikle geliştirilen uygulama dersleri bütünleşik olarak işlenmektedir. Amaç medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afişe ve kurumsal kimlik uygulamalarına dek görsel iletişim kavram, teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyi de kapsayacak biçimde öğrenci için bilinir ve kullanılır hale getirmektir.
35
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
Görsel iletişim Görsel İletişim tasarımı Güzel sanatlar ve Görsel iletişim Tasarımı Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Programın mezunları, sayısal medya kuruluşları, web siteleri tasarımı yapan tanıtım firmaları, reklam şirketlerinin kreatif depatmanları, yakın gelecekte sayısal sisteme geçecek televizyon kanallarını program ve iç tanıtım bölümlerinde istihdam olanakları bulacaklardır.
36
İÇ MEKAN TASARIM BÖLÜMÜ Önlisans
Sanat ve Tasarım, toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültür, tarihsel sürecin bir ürünüdür. İç Mekân Tasarımı da bu alanın içindedir. Günümüzde insanlar yaşadıkları mekânları estetik, fonksiyonellik ve teknolojiyi bir arada kullanarak kendi kültür ve geleneklerine ait özgün tasarımları geliştirmekte ve kullanmaktadır. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde "alternatif sanat ve tasarım" ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde İç Mekân Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Mezun olan öğrenciler kamu kurumlarında Tekniker ünvanı ile istihdam edilebileceklerdir. Tekniker; çalışma alanındaki görevi itibariyle üst düzey yönetici ve/veya mühendis ile teknisyen arasında bulunan, teknisyenden daha fazla teorik bilgiye, mühendisten daha fazla uygulama becerisine sahip bir ara teknik elemandır. Bu özelliklere sahip bir eleman küçük veya orta büyüklükteki işletmelerde liderlik ve yöneticilik rolünü üstlenebilir.
37
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
El Sanatları ve Üretimi Geleneksel Türk El Sanatları Geleneksel Türk Sanatları İç Mimarlık İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezhip Mimarlık Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları İç Mekan Tasarımı programında okutulan derslerden başarılı olmak ve toplam 30 iş günü olan iş yeri uygulamalı eğitim stajlarını başarı ile tamamlayan öğrencilerimiz İç Mekan Tasarımı Teknikeri unvanı kazanmış olacaktır. Türkiye genelinde yapılan araştırmaların genelinde endüstri kuruluşlarının, özellikle iç mekânlar için üretim yapan işletmelerin, en büyük sorunlarından biri özgün tasarım yapabilecek teknik eleman eksikliğidir. Bu programla amaçlanan; işletmelerde ve bürolarda ihtiyaç duyulan tasarımcı iş gücü ihtiyacını karşılanmaktır. Mobilya ve Dekorasyon Atölyelerinin tasarım bölümlerinde, Restorasyon firmalarında proje elemanı olarak mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak çalışabilirler. Ayrıca Dikey Geçiş Sınavını kazanmaları halinde ilgili Fakültelerin ilgili bölümlerine dikey geçiş yapabilmektedirler. Özel sektörün yanı sıra devlet kurumlarında tekniker unvanı ile görev yapabileceklerdir.
38
MOBİLYA VE DEKORASYON BÖLÜMÜ Ön Lisans
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Mobilya ve Dekorasyon alanında Ön Lisans derecesine sahip olunur. Mobilya ve Dekorasyon Teknikeri olmak isteyenlerin; sayısal düşünme yeteneğine sahip, işletmeye ve üretime ilgi duyan, tasarım ve çizim yeteneği gelişmiş, insan ilişkilerinde olumlu tutum ve iletişim becerisine sahip, ekip halinde çalışabilen ve bedence sağlam kimseler olmaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olanların; ürünün tasarım ve projelendirmesini yapması, üretime hazırlaması, üretimin istenilen miktar ve kalitede gerçekleşmesini sağlamalıdır. Ayrıca mekânlarda tüm unsurları kullanarak istenilen dekorasyonu yapabilmelidir. Bunların dışında her türlü mobilya ve dekorasyon konusunda deneyim sahibi olması gerekmektedir.
39
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği Endüstri Tasarımı Endüstri Ürünler Tasarımı Endüstriyel Tasarım İç Mimarlık İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı İmalat Mühendisliği Orman Endüstri Mühendisliği Orman Mühendisliği Açık Öğretim Fakültesi İşletme ve İktisat Fakülteleri Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Mezun olan öğrenciler, ağaç işleri ve mobilya sektörü içinde yer alan tüm ara ürün, sonuç ürün ve yan sanayilere yönelik faaliyetlerde bulunan her ölçekte firmanın proje, pazarlama, satış, üretim, kalite kontrol, üretim planlama ve AR – GE birimlerinde “tekniker” unvanıyla görev alabilirler. Ayrıca kendi işletmelerini kurarak üretim, pazarlama, danışmanlık, tasarım – proje ve dekorasyon konularında çalışabilirler. Mobilya sektörünün yurt çapındaki yaygınlığı düşünüldüğünde iş bulma olanakları yeterli düzeydedir. Kazançları çalışılan kuruluşun türüne, çalışılan pozisyona, firmanın ücret politikasına ve şehre göre değişmektedir
40
ORMANCILIK VE ORMAN ÜRÜNLERİ BÖLÜMÜ Ön Lisans
Orman kaynaklarının işletilmesi ve korunmasında görev alabilecek ve ayrıca orman mühendisine yardımcı olacak nitelikli insan gücünü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarı yıllık bir yüksek öğretim programıdır. Orman kaynaklarının sürdürülebilir bir şekilde yönetilmesinde teknik eleman olarak görev alabilecek donanıma sahip, yasalara ve ahlaki kurallara uygun davranan, çevreye ve doğaya değer veren, iletişim gücü yüksek, yeniliklere açık, araştırmacı ve girişimci mesleki teknik elemanlar yetiştirilmektedir.
41
Akademik İlerleme Olanakları Dikey Geçiş Yapılabilecek Programlar
Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği Orman Endüstrisi Mühendisliği Orman Mühendisliği Mezunlar, ilgili alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Mezuniyet Sonrası İstihdam Olanakları Orman teknikerleri; genellikle kamu sektöründe istihdam edilmekte olup, Çevre ve Orman Bakanlığı, Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü ve Orman-Köy İlişkileri Genel Müdürlüğünde çalışabilirler. Ayrıca Orman ürünleri üreten fabrikalarda ve fidan üretimi yapan firmalarda teknik personel olarak çalışabilirler. Bu meslekte daha çok ormancılık faaliyetlerinin yoğun olduğu yerler ile ormancılığa müsait yerlerde iş bulma olanağı fazladır.
42
Mobilya Tasarımı Sanattır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.