Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGülistan Özal Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş. BALO, lojistik sektörüne demiryolu ağırlıklı intermodal taşımacılık hizmeti sunmaktadır. 2011 yılında Türkiye’nin çatı sivil toplum örgütü olan TOBB Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin öncülüğü ve katılımında, Türkiye’nin birçok yöresinden, oda, borsa ve organize sanayi bölgelerinin iştiraki ile 94 ortakla kurulmuş ve yapılan sermaye artırımı ile birlikte 2014 yılından itibaren 118 ortağa ulaşmıştır.
3
Uluslararası Tarifeli BALO Blok Trenleri ile daha çok proje bazlı veya kontrat lojistiği olarak dönemsel gerçekleştirilen demiryolu taşımacılığını, konteyner-vagon yatırımları ile olağan ve sürekli bir hizmet haline getirilmiştir. Anadolu-Avrupa arasında haftada 3 karşılıklı blok tren çıkarılmakta ve haftanın her günü sevkiyat hedeflenmektedir. BALO, Türkiye sanayici ve ticaret adamlarının lojistik sektörüne önemli bir yatırımıdır. BALO lojistik sektörüne navlun, hacim, ekipman, transit süre ve izlenebilirlik avantajları ile nötr bir operatör olarak katkı sağlamakta; özellikle çevreci, ekonomik, dakik ve güvenli bir sistem olarak sürdürülebilirlik beklentisini desteklemektedir.
4
Yüklerin Anadolu’dan demiryolu ile toplanması Mevcut durumda kullanılan Anadolu’dan gelip, İstanbul boğazını geçerek Avrupa’ya ulaşan eski demiryolu rotasına alternatif olarak, Marmara Denizini Bandırma-Tekirdağ arasında Tren Ferisi ile geçilen yeni bir rota oluşturulması Avrupa’ya, Anadolu’daki 10 farklı noktadan tarifeli blok tren seferlerinin başlatılması Her seferde daha fazla yük taşıma imkanı sağlayan 45’ PW HC konteynerlerin taşımalarda kullanılacak olmasıdır.
5
VİZYON: Demiryolu ile yük taşımacılığında etkinliği ile uluslararası lojistik sektörüne ivme kazandırmak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakılmasına katkı sağlamak. MİSYON: Ekonomik, çevreci, güvenilir alternatif taşıma servisleri sunarak, lojistik sektöründe lider bir tedarikçi olmak.
6
DEĞERLERİMİZ Yaratıcılık : Yenilik ve gelişimin daima peşinde olmak. Samimiyet : İyi niyet, güven ve açıklık ilkeleri ile iletişim kurmak. Sevgi : İşini severek yapmak ve insana değer vermek. Profesyonellik : Kendini bilmek, yetenek ve yeterliliklerinin farkında olmak. Mücadelecilik : Kolay vazgeçmeyip, hayal ve hedefler için çözüm üreterek tüm engelleri aşmak.
7
TRACECA - Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridoru Tarihi Büyük İpek Yolu’nun Güney Kafkasya ülkelerinden geçerek Avrupa’yı Asya’ya bağlayan en kısa yol TRACECA’ tır. Transport Corridor Europe Caucasus and Asia kelimelerinden gelen Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridoru’dur. Kısaca İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması amacıyla çok modlu ulaşım için şekillendirilen ve geliştirilen bir Doğu-Batı koridorudur.
8
1998 tarihinde 12 ülkenin devlet ve hükümet başkanları tarafından ‘Avrupa- Kafkasya-Asya Ulaşım Koridorunun Geliştirilmesi İçin Çok Taraflı Temel Uluslararası Ulaştırma Anlaşması’nın (MLA) imzalanması ile hayata geçirildi. Anlaşma, taraf ülkeler arasında ekonomik ilişkiler, ticaret ve iletişimi geliştirmek amacıyla uluslararası taşımacılığı kolaylaştırmak için taşımacılık politikalarının ve taşımacılık alanındaki yasal çerçeve ve işlemlerin uyumlaştırılmasını hedefliyor.
9
TRACECA Stratejisi’nin ana odak noktaları Ulaştırmanın kurumsal birimlerini güçlendirmek ve modernize etmek, altyapı şebekelerini entegre ve birleştirme, çok modlu zincir geliştirme, hava taşımacılığının tüm potansiyeli ile kullanımı ve hava trafiği yolcu artırımı, TRACECA'nın güçlendirilmesi ile stratejiyi desteklemek.
10
TRACECA Programı ne zaman başladı? TRACECA Programı’nın Mayıs 1993 tarihinde Brüksel'deki bir konferansta 8 TRACECA ülkesinin (5 Orta Asya Cumhuriyeti ve 3 Kafkasya Cumhuriyeti) ticaret ve ulaştırma bakanlıklarının katılımı ile AB tarafından teknik yardımın Doğu-Batı eksenin Avrupa'dan, Karadeniz'e geçerek Kafkasya ve Hazar Denizini içine alarak Orta Asya'ya uzanan bir ulaştırma koridorunun geliştirilmesi için finanse edilmesine karar verildi.
11
TRACECA Programı’ndaki ülke sayısı 5 Avrupa, 3 Kafkasya ve 5 Orta Asya ülkesi olmak üzere 13 ülkeyi kapsıyor.
12
Bölgedeki ticareti geliştirmek için üye ülkeler arasındaki işbirliğinin teşvik edilmesi, Ticaret ve ulaştırma sistemlerinin gelişimini sağlayan faktörleri tanımlamak, Avrupa, Karadeniz, Kafkasya, Hazar Denizi ve Asya bölgelerinde ekonomik ilişkilerin, ticaretin ve ulaştırma bağlantılarının gelişimi. Uluslararası yol, hava ve demiryolu ve de ticari denizcilik konularını içeren ulaştırma pazarına girişleri kolaylaştırmak, Trafik ehemmiyetinin, malların güvenliğinin ve çevresel korumanın garanti edilmesi, Değişik ulaştırma modları arasında eşit rekabet oluşturmak.
13
Adını İskandinav bölgesinde yaşayan ve Baltık Denizi’nde seyahat eden Viking’lerden alan “Viking Treni”, Baltık Denizi ile Karadeniz arasında Klaipeda, Odessa ve İliçevski deniz limanlarını demiryolu ile birleştiren bir kombine taşımacılık projesidir. Litvanya, Belarus ve Ukrayna projeye iştirak eden ülkeler olup, tren Litvanya Demiryolları (LG), Ukrayna Ulusallaştırılmış Taşımacılık Şti (LISKI) ve Belirtertrans (Belarus Ulusal taşımacılık Şti) tarafından işletilmektedir. “Viking Treni” ile 20 ve 40 ayaklık konteynırların, soğutmalı konteynırların, demiryolu vagonlarının, römorkların, kamyonların ve yarı römorkların taşıması gerçekleştirilebilmektedir.
14
Viking Treni ile Odesa limanında konteynerler gemilere yüklenecek, Samsun, Derince, Bandırma, Haydarpaşa, İzmir, Mersin, İskenderun limanlarımıza dağılmak suretiyle buradan yine demiryoluyla yurt içine, Ortadoğu ve Orta Asya ülkelerine TCDD trenleriyle ulaştırılacak. Yine Ortadoğu’dan, Orta Asya’dan gelen yükler aynı koridor ve sistemle Litvanya’ya kadar gidip oradan Baltık ülkelerine ve Avrupa içlerine dağılacak. Viking Treni taşıma tarifeleri malların kamyon ile taşınmasına oranla üçte bir daha düşük maliyete sahip.
15
Ukrayna’nın Odessa yakınlarındaki İliçevski limanının Litvanya’nın Baltık Denizi’ndeki Klaipeda limanına bağlantısını sağlayan trene Eylül 2002 tarihinde “Viking Treni” adı verilmiştir. İlk seferi Şubat 2003’te gerçekleştirilmiştir. Başlangıçta haftada bir gün olarak işletilen trene talep fazlalığından dolayı üç ilave sefer daha eklenmiştir.
16
Hattın toplam uzunluğu : 1734 km Litvanya (Draugyste-Kena 434 km), Belarus (Gudoj-Slovechno 544 km) Ukrayna (Berezhest-İliçevski 756 km) Taşıma süresi: 53-59 saat
17
Derince hattında çalışan feribotlarla bağlantısı sağlanarak Derince/Samsun limanlarına gelen Litvanya-Belarus-Ukrayna güzergahında işletilen Viking Treni’nin, Ukrayna-İliçevski / yüklerin Türk vagonlarına aktarılmak suretiyle Türkiye üzerinden Akdeniz, Avrupa,Ortadoğu ve Orta Asya bağlantısının oluşturulması amaçlanmaktadır. TRACECA koridoru üzerinden Avrupa’nın en kısa yoldan Asya’ya, Kafkaslara ve Ortadoğu’ya bağlanması hedeflenmektedir.
18
AB’nin, üyesi Litvanya’ya 30 dakikada sınırdan geçiş imkânı tanıması ve vize prosedürlerini kolaylaştırması nedeniyle yüklerin kısa sürede Avrupa ülkelerine varışı sağlanacaktır. İstanbul’dan çıkan TIR’ların İskandinav ülkelerine ulaşma süresi 5-6 gün sürerken; Viking projesi ile bu süre 2 güne düşmektedir. Bu da zamandan avantaj sağlamaktadır.
20
Sektöre öncülük etme vizyonu taşıyan BALO ile Litvanya Demiryolları arasında 10 Mayıs 2012 tarihinde Litvanya’nın başkenti Vilnius’ta işbirliği mutabakatı imzalandı.
21
Söz konusu anlaşma ile Türk ihraç yükleri, Litvanya-Belarus- Ukrayna ülkeleri üzerinden kombine taşımacılık yapan ‘Viking Treni Projesi’ hattına bağlanacak. Viking Treni işbirliği ile Anadolu’dan Litvanya, Belarus, Ukrayna, Rusya ve Polonya’ya gidecek olan ihraç yüklerinin Samsun ve Derince limanları üzerinden daha düşük maliyet ve kısa sürede demiryoluyla ulaştırılması amaçlanıyor.
22
Sektöre öncülük etme vizyonu taşıyan BALO, Viking Treni işbirliği ile ülkemiz ticaretine ivme kazandıracak ve Anadolu Sanayicisine ciddi ekonomik katkı sağlayacak yeni bir oluşumun sorumluluğunu üstlenmiştir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.