Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMehmet Nazlı Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul@bilkent.edu.tr http://fatih.inetd.org.tr/ akgul.web.tr/yazilar/sunum/
2
özet Bu konferans hk Fatih projesi hk genel Yönetişim önerileri Bilgi Toplumu Sınav /Eğitimin niteliği Içerik ve dersin tasarımı Pardus ve Özgür Yazılım Eğitimlde Bilişim ve Bilişim Eğitimi 05/12/2015 2
3
Zirve ve Açıklık Bu konferans çok olumlu Bakanlık daha açık olmalı Yıllık Konferanslar olmalı Konferans daha uzun olmalı Yıllık raporlar 05/12/2015 3
4
Proje çok önemli Proje kapsamı, maliyeti ve sonuçları: çok önemlidir Bütün dünya Bilişimle Eğitim üzerinde çalışmaktadır Bu büyüklükte (sayı, maliyet) başka bir proje yok İspatlanmış başarı yok! 30/03/124
5
Yönetişim STK'lar ve Universiteler ile birlikte Sürekli çalışan kurullar Eğitim ve Bilişim STK'ları/Bölümleri Projenin iç ve dış değerlendirmesi. Bağımsız ve tarafsız yapılması. 30/03/125
6
Bilgi Toplumu Dar gelirli bölgelerde ailenin İnternet erişimi kamu desteği Tabletin tüm aile tarafından kullanımı Okulların internet evi olması Kişiye güven, eğitim ve özgürlük esas 30/03/126
7
Eğitimin niteliği Dünya’da eğitim: – Katılımcı, işbirlikçi ve üretken, – Eğlenme ve öğrenme birlikte, – Okulla sınırlı kalmayan (zamandan ve mekandan bağımsız), – Çok kanallı (mobil, TV, İnternet vb.) olarak gelişen. 30/03/127
8
Sınav sistemi Eğitimizin odağında sınav var Fatih'in amacı cok test çözmek değil Bütünsel yaklaşmalı: sınav merkezli Fatih projesi fazla bir katkı sağlamayacaktır. 30/03/128
9
Donanım-yazılım-destek E.T. ve İnternet altyapısı Tahta ve Tablet’in MEB dışındaki öğretim kurumlarına sağlanması. Donanıma ayrılan kaynak kadar yazılım, içerik ve öğretmen eğitimi / destek ihtiyacı. 30/03/129
10
Pardus ve Özgür Yazılım “Fatih için Pardus” milli hedef Özgür yazılımın, tasarruf, güvenlik, istihdam ve rekabet için önemi. Eğitimin marka değil kavram temelli olması Yazılıma kolay, ücretsiz, güvenli erişim. 30/03/1210
11
Bilişim Eğitimi Eğitimde bilişimin ne bilişim eğitimi Bilişim eğit. Kapsam ve süre artmalı Zorunlu, kapsamlı Bilgi Okuryazarlığı Etik, estetik, mahremiyet, güvenlik, bilişim suçlarının kapsanması. bilgisayar biliminin (programlama, veri tabanı, bilgi sistemi) müf. yer almalı. 30/03/1211
12
Tablet Öğrencilerin z-kitap ve EBA dışında diğer kaynaklara erişebilmesi. Öğrencilerin kendi aralarından ve öğretmenleri ile etkileşime geçebilmeleri. Öğrencinin d türevsel içerik üretebilmesi. Öğrencinin ilgisini kaybetme tehlikesi. Projenin başarısız olma riski. 30/03/1212
13
Öğretim Tasarımı İçeriğin geliştirilmesinde öğretim tasarımı süreçlerinin işletilmesi. Alan uzmanı, alan eğitimcisi, eğitim teknoloğu, öğretmen ve öğrenci birlikteliği. 30/03/1213
14
Müfredat ve Eğitim İçerikleri Sınav odaklı sınavim sisteminden uzak. Çoklu-ortamın gerektiği yerde kullan. Bu tür projelerin en zayıf halkasının öğretmen eğitimi ve içerik olması. İçerik geliştirmenin bitmeyen bir süreç Çoklu-model, kendini düzelten katılımcı İçerik seçiminde liberal davranılması. 30/03/1214
15
AR-GE ve Destek Eğitimde AR-GE ve içerik geliştime desteği. Deneysel çalışma için hızlı ve esnek yapı. Eğitim Fakülteleriyle MEB arasında araştırma sonuçları iletişimi. Projeye özel izleme konferansları: MEB’in ortak olduğu, paydaşları kapsayan, periyodik. Konferans katılımı ve yüksek lisans teşviği. Öğretmene içerik geliştirme teşviği. 30/03/1215
16
Öğretmen Eğitimi ve Desteği Eğitim Fakülteleri ile MEB’in etkileşimi, öğretmenlerin bu teknolojiyle yetişmesi. Öğretmenin sürekli eğitilmesi. Öğretmenin okulunda teknik ve pedagojik destek alması. Eğitim ve desteğin içerik geliştirmeyi de kapsaması. 30/03/1216
17
İnternet’in Güvenli Kullanımı Bilgi Okuryazarlığı eğitimi ile İnternet’in bilinçli kullanımı sağlanmalı. Olabildiğinde az filtrelemeye gidilmeli. Öğrenci velilerinin eğitilmesi ve sürece dahil edilmesi. Öğrencinin sorumlu birey olarak yetişmesi. 30/03/1217
18
Dersin İşlenişi Tablet farklı öğrenme ortamlarına engel olmamalı. Somut materyallerin kullanımından vazgeçilmemeli. Keşfederek öğrenme sağlanmalı. “İzleyici öğrenci” odaklı yapıdan kaçınılmalı. 30/03/1218
19
Örnekler: Fen Alanı Statik elektriklenme ile ilgili deney sınıf ortamında yapılmalıdır. Radyasyon ile ilgili deney Tablet ortamında gerçekleştirilebilir. 30/03/1219
20
Örnekler: Matematik Alanı Öğrencinin silindirin yüzey alan bağıntısını somut materyaller kullanarak keşfetmesini sağlanırsa anlamlıöğrenme gerçekleştirilebilir. Video ortamında sorgulama yaptırmadan verilmesi anlamlı öğrenmesini sağlayamayabilir. Geometri ve ilgili teoremlerin doğrulanmasında dinamik yazılımlardan faydalanılabilir. 30/03/1220
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.