Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ODUNPAZARI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Strateji Geliştirme Bölümü) OKULÖNCESİ İLKOKUL/ORTAOKUL/ORTAÖĞRETİM KURUMLARI MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2015
2
Tüm Okulöncesi, İlkokul/Ortaokul ve Ortaöğretim Okullarının
MEBBİS Veri Girişi Tüm Okulöncesi, İlkokul/Ortaokul ve Ortaöğretim Okullarının İvedilikle Güncellenmesi Gereken Ekranlar: E-OKUL MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR 1 –Okul Bilgileri Güncelle 2- Öğretim Şekli/Şube Tipi Güncelle
3
MEBBİS Veri Girişi 1 – OKUL BİLGİLERİ GÜNCELLE Okulun iletişim bilgilerinde değişiklik var ise güncelleme işleminin yapılacağı ekrandır.
4
2 - ÖĞRETİM ŞEKLİ/ŞUBE TİPİ GÜNCELLE
MEBBİS Veri Girişi 2 - ÖĞRETİM ŞEKLİ/ŞUBE TİPİ GÜNCELLE Okullarımızın “öğretim şekli” sabahtan akşama kadar eğitim veriyorsa “NORMAL”; sabahtan öğlene veya öğlenden akşama kadar olacak şekildeyse “İKİLİ” öğretim olarak girilecektir. Aynı binayı kullanan ilkokul ve ortaokullarda öğretim şekli ikili olarak girilecektir.
5
Bütün Resmi /Özel eğitim - öğretim kademelerindeki okullarımızın
MEBBİS Veri Girişi Bütün Resmi /Özel eğitim - öğretim kademelerindeki okullarımızın e-okul modülünde aday kaydını yaptıkları öğrencilerinin biran önce kesin kayıt işlemlerini yapmaları gerekmektedir. *Sistem üzerinden yapılan nakil talepleri ivedilikle onaylanacaktır. *Yatılı okullara ait pansiyon kapasitesi girişi devlet kurumları modülünden bakanlık tarafından yapılmaktadır. * Pansiyonda kalan öğrencilerle ilgili bilgiler öğrencilerin pansiyonda kaldığı okul müdürlükleri tarafından e-okul modülüne girilecektir. Yatılı öğrenci ekleme işlemi e-okul kurum işlemleri/bilgi giriş işlemleri/yatılı öğrenci bölümünden yapılacaktır.
6
MEBBİS Veri Girişi E-Okul Sisteminde; taşımalı eğitime tabi öğrenci, birleştirilmiş sınıflarda okuyan öğrenci ve kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci bilgilerinin özür grupları ile birlikte eksiksiz olarak tanımlamalarının yapılması gerekmektedir.
7
MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR
MEBBİS Veri Girişi Sayfa 7 MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR 1- Bina Adres/ Kontrol 2-Tahsis Durumu 3-Bina Durumu 4-Lojman Durumu 5-Bina Kullanımı 6-Kütüphane Materyal 7- Kütüphane/Kullanım 8- Bilişim/İnternet ve Çevre Birimleri 9- Kurum Durum Raporu 10- Kurum Onay İşlemleri
8
MEBBİS Veri Girişi 1- BİNA ADRES/ KONTROL
9
Aynı Okulu hem İLKOKUL hem de ORTAOKUL olarak kullanan kurumlar için;
MEBBİS Veri Girişi 2- TAHSİS DURUMU Bu alanı sadece; başka bir okulda kiracı (tahsisli) durumda olan kurumlar dolduracak olup, bir binada sadece bir okul bulunuyorsa (yani kendine ait binayı kullanıyorsa) bu ekran kesinlikle doldurulmayacaktır. Aynı Okulu hem İLKOKUL hem de ORTAOKUL olarak kullanan kurumlar için; 1-Bina mülkiyeti hangi okulda ise o okul bu alanı boş olarak kayıt edecektir. 2- Okul binasında misafir konumunda olan okul bu alanı doldurup kayıt işlemini gerçekleştirecektir.
10
TAHSİS DURUMU Aynı binayı kullanan ilkokul ve ortaokullarda; dersliklerin tamamı sabah ortaokul, öğleden sonra ilkokul tarafından kullanılıyorsa bina durumu ve bina kullanımı ilkokul tarafından doldurulacak, ortaokul ise sadece tahsis durumunu dolduracak ve kullanılan derslik sayısına kullandığı derslik sayısını yazacaktır. Aynı binayı kullanan okullarda ilkokul ve ortaokul farklı derslikleri kullanıyorsa; bina durumu ve bina kullanımı ilkokul tarafından doldurulacak, tahsis durumu ise ortaokul tarafından doldurulacak ve kullandığı derslik sayısını tahsis ekranına yazacaktır. Kurumdaki toplam derslik ev sahibi kurum tarafından Derslik Sayısı (kullanılan kullanılmayan anasınıfı dahil) bölümüne yazılacak, ev sahibi kurumun kendi kullandığı derslik sayısı ve misafir kurumun kullandığı derslik sayısı toplamı Derslik Sayısı (aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) bölümüne yazılacaktır.
11
TAHSİS DURUMU-BİNA KULLANIMI
Aynı binayı kullanan lise, bağlı kuruluş, ilçe MEM, Dershane, MTSK, Muhtelif Kurs gibi kurumlar ise; kurumlardan birini ev sahibi kurum gibi gösterecek ev sahibi kurum bina durumu ve bina kullanımını dolduracak, misafir kurum ise tahsis durumunu dolduracaktır. Kurumdaki toplam derslik ev sahibi kurum tarafından Derslik Sayısı (kullanılan kullanılmayan anasınıfı dahil) bölümüne yazılacak, ev sahibi kurumun kendi kullandığı derslik ve misafir kurumların kullandığı dersliklerin toplamı ise Derslik Sayısı (aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) bölümüne yazılacaktır.
12
MEBBİS Veri Girişi 3- BİNA DURUMU Çeşitli sebeplerle eğitime ara veren kurumlarımız bir süre sonra tekrar eğitime başladığında hizmete giriş tarihi olarak ilk açıldığı tarih işlenecektir. Ek binası olan kurumlar 2. binaları yeni kayıt olarak gireceklerdir. Okulu hem İLKOKUL hem de ORTAOKUL olarak kullanan kurumlar için; bu ekran ilkokul tarafından doldurulacaktır. Bina mülkiyeti hangi okulda ise bu alanı sadece o okul dolduracaktır.
13
MEBBİS Veri Girişi 4- LOJMAN DURUMU Lojman Durumu Bilgileri ekranı sadece lojmanı bulunan okullar tarafından doldurulacaktır.
14
5- BİNA KULLANIMI (Özellikle derslik sayıları)
MEBBİS Veri Girişi 5- BİNA KULLANIMI (Özellikle derslik sayıları)
15
Bina Kullanım Şekli Sayı Arşiv Atölye Sayısı (Kullanılan ve Kullanılmayanlar Dâhil) Banyo Sayısı(Kabin) Biyoloji Laboratuvarı Sayısı Büroda kullanılan bilgisayar sayısı 7 Çalışma Odası Çok Amaçlı Salon Sayısı Daktilografi Oda Sayısı Danışma Depo Derslik Olmadığı halde derslik olarak kullanılan bölüm sayısı(Toplam Dersliğe dahil edilmeyecektir.) 2 Derslik Sayısı (Aktif kullanılan-Anasınıfı Hariç) 20 Derslik Sayısı (Anasınıfı Olarak Kullanılan ) 1 Derslik Sayısı (Kullanılan, Kullanılmayan, Anasınıfı dahil) 24 Derslik Sayısı (Kullanılmayan) 3 Diğer Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı 16 Eğitim Araçları Odası Fatih projesi kapsamında akıllı tahta sayısı Fatih projesi kapsamında çok fonksiyonlu yazıcı sayısı Fatih projesi kapsamında doküman kamera sayısı Fatih projesi kapsamında tablet bilgisayar sayısı Fen Bilgisi Laboratuvarı Sayısı Fizik Laboratuvarı Sayısı Bina kullanım ekranları güncellenirken, derslik, anasınıfı olarak kullanılan derslik, müdür odası, idari işler odası, spor salonu, kütüphane, Laboratuvar, vb. sayılarda hatalı veri girişi yapılmaması hususuna özen gösterilecektir. Dikkat !!! Derslik Sayısı, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç), Konferans Salonu, Spor Salonu, Toplantı Salonu, Çok Amaçlı Salon vb. bilgiler okul/kurumun projesinde var ise girilecektir. Projede olmayan bu bilgiler kesinlikle girilmeyecektir.
16
BİNA KULLANIMI (Derslik Sayısı)
Tahsis durumu olmayan okullarda (sadece kendi binasını kendisi kullanan okullar); Derslik sayısı (Kullanılan Kullanılmayan anasınıfı dahil)= Derslik sayısı (Aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) + Derslik sayısı (Kullanılmayan) + Derslik sayısı (Anasınıfı) eşitliği sağlanacaktır.
17
BİNA KULLANIMI (Derslik Sayısı-Tahsis)
Aynı binayı birden fazla okul ve kurumun kullandığı durumlarda; Ev sahibi kurumun dolduracağı ekran Derslik sayısı (Kullanılan Kullanılmayan anasınıfı dahil) = Derslik sayısı (Aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) + Derslik sayısı (Kullanılmayan) + Derslik sayısı (Anasınıfı ) + Tahsisli kurumun gireceği derslik sayısı eşitliği sağlanacaktır. Misafir kurumun dolduracağı ekran Tahsis durumu ekranındaki derslik sayısı
18
MEBBİS Veri Girişi Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlar bilgisayar sayılarını, MEİS modülünde yer alan bina kullanım ekranlarına, ‘’Büroda kullanılan bilgisayar sayısı, Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı ve Fatih Projesi kapsamında tablet bilgisayar sayısı’’ ayrıntısında gireceklerdir.
19
MEBBİS Veri Girişi 6- Kütüphane Materyal Kütüphanesi bulunan bütün kurumlar Bina Kullanımı Durumu ekranında, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç) hücresine bilgi girdikten sonra mutlaka Kütüphane Materyal/Kütüphane Kullanımı ekranlarını doldurmaları gerekmektedir.
20
MEBBİS Veri Girişi 7- Kütüphane/ Kullanım
21
8- Bilişim İnternet ve Çevre Birimleri
MEBBİS Veri Girişi 8- Bilişim İnternet ve Çevre Birimleri Ancak özel okullar: MEİS Modülünde, - Kütüphane Materyal, Kütüphane Kullanım ve Bilişim/İnternet ve Çevre Birimlerinin yanında; - Bilişim Bilgisayar ile - Bilgisayar Laboratuvarları/Bilişim Teknolojileri Sınıfları ekranlarına da bilgi girişi yapacaklardır.
22
MEBBİS Veri Girişi 9- Kurum Durum Raporu Girilmesi gereken veri girişleri kontrol edilir, tamamlanmayan girişler var ise ilgili ekrana gidilerek işlemler tamamlanır. Eksiklik yok ise Kurum Onay İşlemleri ekranına geçilir.
23
MEBBİS Veri Girişi 10- Kurum Onay İşlemleri Kurum Onay İşlemi ; Kurumda görevli en yetkili personel tarafından yapılacaktır.
24
MEBBİS Veri Girişi Halk Eğitim Merkezi, Mesleki Eğitim Merkezi, kursiyer, personel ve bina bilgi girişlerini adresindeki e-Yaygın Modülünden, eğitim olanakları bilgi girişlerini ise önceki yıllarda olduğu gibi MEİS Modülü üzerinden yapılacaktır.
25
ODUNPAZARI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.