Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

www.rehberlikservisi.org 2 öğretim Eğitim- öğretim ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ Dış faktörler Dış faktörler Kişilik Kişilik Mizaç Mizaç KarakterKarakter.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "www.rehberlikservisi.org 2 öğretim Eğitim- öğretim ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ Dış faktörler Dış faktörler Kişilik Kişilik Mizaç Mizaç KarakterKarakter."— Sunum transkripti:

1

2

3 www.rehberlikservisi.org 2 öğretim Eğitim- öğretim ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ Dış faktörler Dış faktörler Kişilik Kişilik Mizaç Mizaç KarakterKarakter yetenekleryetenekler Mesleki hedeflerMesleki hedefler İrade İrade istek istek duygusallık duygusallık Çevre Çevre Şartlar Şartlar Kültür Kültür

4 www.rehberlikservisi.org 3 Öğretmenlik Mesleği Öğretmenlik Mesleği Bireysel Bireysel Çevresel Çevresel Genel Genel Kişilik Özellikleri Kişilik Özellikleri Karakter Karakter HEDEFLER HEDEFLER Okul/Dershane Okul/Dershane İlk/Orta/Lise İlk/Orta/Lise Sosyal Çevre Sosyal Çevre Fiziki Şartlar Fiziki Şartlar Ekonomik yapı Ekonomik yapı Genel Kültür Genel Kültür Alan BilgisiAlan Bilgisi Pedagojik Formasyon Pedagojik Formasyon HEDEFLERHEDEFLER

5 www.rehberlikservisi.org 4 Ne tür Kişilikler var ? Duygu merkezli Duygu merkezli Zihin Merkezli Zihin Merkezli Fizik Merkezli Fizik Merkezli

6 www.rehberlikservisi.org 5 İnsan Baskın olan potansiyel diğer potansiyelleri kendi hesabına kullanıyor. Baskın olan potansiyel diğer potansiyelleri kendi hesabına kullanıyor. Duygusal Potansiyel baskınsa, zihninizi duygusal potansiyelinizin emrinde kullanıyorsunuz. Duygusal Potansiyel baskınsa, zihninizi duygusal potansiyelinizin emrinde kullanıyorsunuz. BASKIN OLAN POTANSİYEL KİŞİNİN FITRATINI BELİRLİYOR BASKIN OLAN POTANSİYEL KİŞİNİN FITRATINI BELİRLİYOR Baskın Potansiyel Yardımcı Potansiyel Zayıf Potansiyel

7 www.rehberlikservisi.org 6 Fiziksel Potansiyel Zihinsel Potansiyel Duygusal Potansiyel Zihinsel potansiyel Duygusal Potansiyel Fiziksel Potansiyel Zihinsel Potansiyel Duygusal Potansiyel Fiziksel Potansiyel ÖRNEKLER

8 www.rehberlikservisi.org 7 9 3 4 7 1 8 5 6 2 3 Merkezin Farklı Etkileşimleri Sonucu 3 Merkezin Farklı Etkileşimleri Sonucu 9 Farklı Kişilik 9 Farklı Kişilik Hayata 9 Farklı Bakış açısı Hayata 9 Farklı Bakış açısı 9 farklı iş yapma tarzı 9 farklı iş yapma tarzı 9 farklı Anne-Baba tarzı 9 farklı Anne-Baba tarzı 9 farklı yönetim 9 farklı yönetim 9 farklı öğretme ve öğrenme tarzı 9 farklı öğretme ve öğrenme tarzı 9 farklı iletişim tarzı 9 farklı iletişim tarzı 9 farklı liderlik tarzı 9 farklı liderlik tarzı 9 farklı..... 9 farklı.....

9 www.rehberlikservisi.org 8 Duygusal Potansiyel Zihinsel Potansiyel Fiziksel Potansiyel

10 www.rehberlikservisi.org 9 Duygusal Merkezliler İlgileri insanlar ve ilişkiler üzerinedir. İlgileri insanlar ve ilişkiler üzerinedir. İnsanların dünyasında sosyal yaşamda güç,onay ve ilham ararlar. İnsanların dünyasında sosyal yaşamda güç,onay ve ilham ararlar. Duyguları ve hissiyatları önemlidir. Duyguları ve hissiyatları önemlidir. Doğal empati yetenekleri vardır. Doğal empati yetenekleri vardır. İmaja(karşısındaki insanların kendilerini nasıl gördüklerine) önem verirler İmaja(karşısındaki insanların kendilerini nasıl gördüklerine) önem verirler Duygusal Zekaları yüksektir Duygusal Zekaları yüksektir 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan

11 www.rehberlikservisi.org 10 Duygusal Alan 2- İlgilerinin Odağı: İnsanların ilgisine, Başkalarının ihtiyaçlarına İlgilerinin Odağı: İnsanların ilgisine, Başkalarının ihtiyaçlarına Özel Yeteneği: Gerçek Fedakarlık Özel Yeteneği: Gerçek Fedakarlık Kaçındığı Şey: Kendi Duygusal İhtiyaçları Kaçındığı Şey: Kendi Duygusal İhtiyaçları3- İlgilerinin Odağı: İşe, performans neticesi insanların ilgisine Özel Yeteneği: Üretkenlik ve motivasyon edebilme Kaçındığı Şey: Başarısızlık 4- İlgilerinin Odağı: Kayıp ve eksik olana. Şimdiki zamandaki eksiklere ve eksik olan iyilere. Özel Yeteneği: Tasarım ve Orijinallik Kaçındığı Şey: Sıradanlık 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygu sal Alan Zihin sel Alan Fiziksel Alan

12 www.rehberlikservisi.org 11 Zihinsel Merkezliler Kavramların ve bilginin dünyasında güç, ilham ve onay ararlar. Kavramların ve bilginin dünyasında güç, ilham ve onay ararlar. Zihnin ve bilginin dünyası zihinsel merkezlilerin kendilerini en rahat hissettiği dünyadır. Zihnin ve bilginin dünyası zihinsel merkezlilerin kendilerini en rahat hissettiği dünyadır. Sorgulama, kavramsallaştırma, sentez yetenekleri güçlüdür. Sorgulama, kavramsallaştırma, sentez yetenekleri güçlüdür. Zihinsel zekaları yüksektir. Zihinsel zekaları yüksektir. 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan

13 www.rehberlikservisi.org 12 Zihinsel Alan 5- İlgilerinin Odağı: Bilginin elde edilmesine. Mahremiyetin korunmasına Özel Yetenekleri: Rasyonalite,Objektiflik Kaçındıkları Şeyler: Yakın İlişki,Bağlayıcılık 6- İlgilerinin Odağı: Tehlike ve tehditlere, insanların gizli niyetlerine Özel Yetenekleri: Mantık ve Sorgulama Kaçındıkları Şeyler: Farklı olma, yoldan sapma, sürüden ayrılma 7- İlgilerinin Odağı: Hoş planlar ve gelecekteki fırsatlara Özel Yetenekleri: İyimserlik, Neşe Kaçındıkları Şeyler: Acı,ızdırap 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan

14 www.rehberlikservisi.org 13 Fiziksel Merkezliler hareket, eylem ve aksiyon insanıdırlar. hareket, eylem ve aksiyon insanıdırlar. Kendi dünyalarını oluşturmak isterler Kendi dünyalarını oluşturmak isterler Sözsüz iletişim Sözsüz iletişim Sezgisel bilgilere güvenirler. Sezgisel bilgilere güvenirler. Düşünceleri ve teorileri hayata geçirmede yeteneklidirler. Düşünceleri ve teorileri hayata geçirmede yeteneklidirler. 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan

15 www.rehberlikservisi.org 14 Fiziksel Alan 8- İlgilerinin Odağı: Güç ve Kontrole, zayıflıktan kaçınmaya,bağımsızlık Özel Yetenekleri: başkalarını koruma, işbitiricilik Kaçındıkları şeyler: acziyet, zayıflık 9- İlgilerinin Odağı: Başkalarının Gündemlerine ve başkaları ile sorun yaşamamaya Özel Yetenekleri: Evrensel Sevgi ve Kabul Kaçındıkları şeyler: Çatışma,fikir ayrılığı 1- İlgilerinin Odağı: Hatalara ve yanlışlara Özel Yetenekleri: Ahlaki olgunluk Kaçındıkları şey: Hata 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan

16 www.rehberlikservisi.org 15 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Potansiyel Zihinsel Potansiyel Fiziksel Potansiyel

17 www.rehberlikservisi.org 16 HER KİŞİLİĞİN AYRI ZENGİNLİĞİ, AYRI ZENGİNLİĞİ, AYRI GÜZELLİĞİ AYRI GÜZELLİĞİ AYRI İMTİHANI AYRI İMTİHANI GÜÇLÜ YANLARI GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI VAR ZAYIF YANLARI VAR

18 www.rehberlikservisi.org 17 GENEL BAKIŞ-I 1-Mükemmeliyeçi: Aklıbaşında, objektif, mantıklı, ahlakçı, rasyonel, ihtiyatlı, mükemmeliyetçi, detaylara dikkat eden 1-Mükemmeliyeçi: Aklıbaşında, objektif, mantıklı, ahlakçı, rasyonel, ihtiyatlı, mükemmeliyetçi, detaylara dikkat eden 2-Yardımsever: Sıcak, sevgi dolu, düşünceli, ilgili, yardımcı, fedakar, sıcakkanlı, bakıcı, yönlendirici, 2-Yardımsever: Sıcak, sevgi dolu, düşünceli, ilgili, yardımcı, fedakar, sıcakkanlı, bakıcı, yönlendirici, 3-Başarı Merkezli: Göze çarpan, etkileyici, kendini adapte edebilen, hayranlık uyandıran, başarı merkezli, motivator, 3-Başarı Merkezli: Göze çarpan, etkileyici, kendini adapte edebilen, hayranlık uyandıran, başarı merkezli, motivator, 4-Özgün ve Ferdi: Hassass, farklı, özel, kendinin farkında,sezgileri güçlü, derin ve sakin, kendisine karşı dürüst 4-Özgün ve Ferdi: Hassass, farklı, özel, kendinin farkında,sezgileri güçlü, derin ve sakin, kendisine karşı dürüst

19 www.rehberlikservisi.org 18 Genel Bakış-II 5-Araştırmacı-Gözlemci: Kavrayışlı, meraklı, özü kavrayabilen, derununa vakıf olabilen, objektif, zihni/şuuru sürekli alarmda, kendi dünyasına çekilmiş, gözlemci 5-Araştırmacı-Gözlemci: Kavrayışlı, meraklı, özü kavrayabilen, derununa vakıf olabilen, objektif, zihni/şuuru sürekli alarmda, kendi dünyasına çekilmiş, gözlemci 6-Sadık Sorgulayıcı: Güvenilir, bel bağlanılabilir, sadakat, komplo teorileri, tedbirli, dikkatli, sorgulayıcı, 6-Sadık Sorgulayıcı: Güvenilir, bel bağlanılabilir, sadakat, komplo teorileri, tedbirli, dikkatli, sorgulayıcı, 7-Coşkun-Maceraperest: Aşklı şevkli, özgür ruhlu, spontane, şen şakrak, enerjik, iyimser, sabırsız 7-Coşkun-Maceraperest: Aşklı şevkli, özgür ruhlu, spontane, şen şakrak, enerjik, iyimser, sabırsız 8-Meydan Okuyan-Adil: Güçlü, adaletli, iddialı, hakkı/nı savunan, hareket insanı, bağımsız, dirençli,sıhhatli 8-Meydan Okuyan-Adil: Güçlü, adaletli, iddialı, hakkı/nı savunan, hareket insanı, bağımsız, dirençli,sıhhatli 9-Barışcıl: Durağan, nazik/ince/nazenin, arkadaş canlısı, geçimi kolay, doğal, rahat, akıllı uslu 9-Barışcıl: Durağan, nazik/ince/nazenin, arkadaş canlısı, geçimi kolay, doğal, rahat, akıllı uslu

20 Öğretmen Tipleri 1  Mükemmeliyetçi, ahlakçı, titiz, idealist  Mükemmellik kimin için gerekli tartışılabilir,  Öğrenciden ziyade, kendi motifleri öne çıkar.  Hal dili;Diyaloglar “bana bak da öğren!” tipidir.  Öğretme yetisi yerine, öğrenme gayreti öne çıkar  Sınıftaki her ayrıntıdan sorumludur.  Düzeltilecek mutlaka bir şeyler vardır.  Siyah ve beyaz vardır; gri tonlar israftır.  Mevzuata uyma ve işi kitabına göre yapma öne çıkar  Doğal disiplin kurulu üyesidir.  Notu baştan verir; Kılık-kıyafet, zamanlama, ödev, sınav

21 www.rehberlikservisi.org 20 Öğretmen Tipleri 2  Dost, Gönüllü, Gerçek FEDAKAR  Diyaloglar empati taşır.  “Ben” ve “yapamam” demeyi beceremezler  Duygu ve Öğrenci merkezli motifler öne çıkar.  Aşırı korumacı anne-baba rolü oynayabilirler.  Sevilme, övülme, populer olma beklentisi vardır; Duygusal şantajı kullanabilir... Duygusal ihtiyaçlarını başkaları için yaşayarak giderirler  Doğal rehberdirler.

22 www.rehberlikservisi.org 21 Öğretmen Tipleri 3  İmaj ve Başarı her şeydir  Değerli olmak başarılı olmaya bağlıdır ;  Yapılacak iş ve elde edilecek kar önemlidir  Duygular ertelenebilir  “ödev, proje, derece, başarı...”  Yönlendirici ve harekete geçirici etkileri vardır tiplerdir.  Fikirden aksiyona geçerler, analiz pek yoktur.  Bilgi sırdır paylaşılmaz

23 www.rehberlikservisi.org 22 Öğretmen Tipleri 4  Özgün, zevk sahibi, duygusal, “çıtkırıldım”  Duyguları aşırı uçlarda yaşarlar  Bardağın hep boş kısmını görürler  Sahip olamadıkları şeyler için birilerini suçlarlar  Mesai arkadaşlarıyla rekabetçidirler  Alanlarına ve öğrencilerine bağlıdırlar  Kendi başlarına üretmeyi severler  Otoriteyle araları pek hoş değildir, takmazlar..  Başarılarından bahsedilmeli

24 www.rehberlikservisi.org 23 Öğretmen Tipleri 5  Gözlemci, ölçülü, araştırmacı, filozof  Mahremiyet ve öznellik önemlidir  Bilgi güçtür ; Duygular yerine, zeka ön plandadır  Bilmediklerinden dolayı öğrencileri aşağılayabilir  Yargısız infaz kişiliklerinin bir parçası olabilir  Planları ve kendi akılları üstündür;  Kervan tamam olmadan yola çıkmaz  Öngörülüdürler, Sürprizlerden hoşlanmazlar  Sosyalleşme zaman kaybı ve lükstür.  Öğrencilerle yakınlaşmaya teşvik etmeli..

25 www.rehberlikservisi.org 24 Öğretmen Tipleri 6  Şüpheci, düşünceli, vefalı, tehlike avcısı  Akılcı, sorumluluk sahibi, sırlara önem veren  “Bekçi Murteza” tipler; komplo teorisyenleri  Septik yapıdadır; sistem koruyucusudur  Detayları bilmek ve kendisi çözmek ister,  Kararsızlıktan dolayı yarım kalmış işler kaçınılmazdır,  “Düşünmek”, “yapmaktan” daha önceliklidir.  Kurum aidiyet hissi yüksektir, temkinlidirler,  En kötü ihtimale göre hareket ettikleri için Sınıf etkileşimleri zayıftır, insanları çok kolay çizebilir.

26 www.rehberlikservisi.org 25 Öğretmen Tipleri 7  İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli  Hayatla barışık, bir çok seçenek sahibi,  Zuhurata tabii, spontane, anlık yaşar  “hayal gücü” geniş  Kafasında sürekli fikirler uçuşur, ama bir türlü uygulamaya fırsat bulamaz,  Bir konuyu ikinci kez aynı cümlelerle anlatamaz  Sıradanlıktan, rutinden, hoşlanmaz  Bağımlılık, sorumluluktan kaçar; sınav gözetmeni olmaz

27 26 Öğretmen Tipleri 8  Patron, baba, kendinden emin, güç ve kontrol odaklı  Karşı karşıya gelmekten çekinmezler  Çok kolay tartışabilirler,  Kendinizden eminseniz, ikna edebilirsiniz  Sınıfta daha çok enerji, fikir hareketliliği isterler  Sevdiği öğrenciye “baba”, sevmediğine “huysuz patron” dur  Her zaman kendi doğruları vardır.

28 27 Öğretmen Tipleri 9  Mekanın bilgesi, Barışçı, Müşfik, sevecen  Çatışmadan kaçarlar, iyi arabulucudurlar  Karar vermede ve önceliklerini belirlemede zorlanırlar, son ana bırakır.  “benim için fark etmez”  Heyecan yoktur, Sakin anlatım vardır.  Sınıf yönetimi zafiyeti olabilir.  İdarecilerin suyuna gitme öne çıkar  Kendisine uymuyorsa sistemin dışına çıkar...

29 28 Kişilik Tiplerinin Sınıflaması 8 Patron 8 Patron 9 Barışçı 9 Barışçı 1 Mükemmelci 1 Mükemmelci 2 Fedakar 2 Fedakar 3 İmaj 3 İmaj 4 Sanatçı 4 Sanatçı 5 Zeka 5 Zeka 6 Sorgulayıcı 6 Sorgulayıcı 7 Seçenekçi 7 Seçenekçi  His İnsanları  Vizyon İnsanları  Aksiyon İnsanları Duygu merkezli Zihin merkezli Fizik merkezli

30 TEŞEKKÜRLER 29


"www.rehberlikservisi.org 2 öğretim Eğitim- öğretim ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ Dış faktörler Dış faktörler Kişilik Kişilik Mizaç Mizaç KarakterKarakter." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları