Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
2
Amaç Bu oturum sonunda katılımcılar, hekim-hasta iletişiminde işbirliği sağlar ve görüşmeyi usulüne uygun şekilde bitirirler.
3
Öğrenim Kazanımları Bu oturum sonunda katılımcılar;
Hastaların kendilerine koydukları tanıları öğrenir, Tanı ve tedavi üzerinde hasta ile fikir birliğine varır, Tedavide hastanın alışkanlıkları ve yaşam biçimine göre değişiklikler yapar, Olası yan etkiler ve komplikasyonlar hakkında hastayı bilgilendirir, Hastanın tedavi planını anladığından emin olur, Görüşme sonrasındaki adımları hasta ile birlikte gözden geçirir, Hastayı motive eder, İyi dileklerle görüşmeyi bitirirler.
4
Hekim- Hasta Görüşmesi
AÇILIŞ İletişim Görevleri Tanı koyma Tedavi etme Tıbbi Görevleri Görüşmeyi başlatma ve sürdürme Empati kurma Bilgilendirme İşbirliği KAPANIŞ
5
İşbirliği Sağlama Sorunun çözümü ve tedavi planı için hekimin hastayı işbirliğine davetidir.
6
Hekimin Hastayı İşbirliğine Daveti
Hastanın kendisine tanı koyduğunu farz edin ve hastalığı hakkında ne düşündüğünü sorun: Anladığım kadarıyla konusunda sorun var. Sorununuzun …………. olduğu sonucuna vardım. Sizin düşündüğünüze uyuyor mu?
7
Hekimin Hastayı İşbirliğine Daveti
Tedavi planı ve öneriler basit olsun, Kişisel alışkanlıklar ve yaşam tarzına göre değişiklikler yapın, Hastanın anladığını test edin, Tedavi planını ve önerileri yazılı olarak verin.
8
Hekimin Hastayı İşbirliğine Daveti
Tedaviyi başarısız kılabilecek engelleri bulun ve ortadan kaldırın Doz atlamalarına karşı tedbir alın Hastayı yan etkilere hazırlayın Hastayı motive edin
9
İşbirliğinin Kazandırdıkları
Motivasyon artar. Sadakat, uyum artar. Ortaklık oluşur. Memnuniyet artar. Sağlık iyiye gider.
10
Kapanış Görüşmenin biteceğini bildirin,
Tanı, tedavi ve prognozu özetleyin, Sonraki adımları gözden geçirin: Sonraki görüşmeler, randevu, Testler, Haberleşme yöntemleri, Hoşça kalın deyip iyi dileklerde bulunun.
11
Hekim- Hasta Görüşmesi
AÇILIŞ İletişim Görevleri Tanı koyma Tedavi etme Tıbbi Görevleri Görüşmeyi başlatma ve sürdürme Empati kurma Bilgilendirme İşbirliği KAPANIŞ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.