Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ
ÖZELLİKLERİ

2 NEDİR?.. ERGENLİK

3 Ergenliğin ilk yıllarında büyüme hormonu fazla çalıştığından boy ve kilo artışı hızlı olur.
Yüzdeki sivilcelerle kendini belli eden dönemde fizyolojik değişiklikler yoğunlaşır.

4 Terleme artar, *Vücut direncinde azalma olur, *İştahta artış gözlenir, *Abur cubur yeme merakı artar, *Bu dönemde çocuklar çabuk yorulur, dikkatlerin yoğunlaştırmakta zorlanırlar.

5 Bu durum ders başarısına da yansır.
Ancak çoğu zaman yaşanan, istekli bir tembellik değildir. Dikkat sorunu, büyüme hormonunun vücuttaki enerjinin büyük kısmını harcanmasından kaynaklanır.

6 Bedensel ve duygusal gelişim sürecindeki anlamlandıramama ya da kabullenememe sorunları da dikkat dağınıklığına neden olmaktadır. Beden oranlarındaki değişiklikler istenmeyen sakarlıklara neden olabilir. Bu sakarlıklar nedeni ile öğrenci, öğretmen ve arkadaşları tarafından yanlış anlaşılabilir..

7 Bu çelişki veli ve ergen arasında gergin iletişimlere yol açar.
                               Bedensel gelişimin, sosyal ve duygusal gelişimden daha önce ve hızlı gerçekleşmesi karşımıza iri vücutlu çocuk ruhlu bireyler çıkarmaktadır. Bu çelişki veli ve ergen arasında gergin iletişimlere yol açar.

8 Ebeveynin bedensel gelişimini gözlemleyerek gelişme hızını tüm alanlara genellemesi sorunların asıl kaynağıdır. Yani veli, yetişkin görünümlü vücutlardan yetişkin olgunluğu bekler; oysa duygusal gelişim henüz bu olgunlukta değildir. Ergenlerin ancak dönem sona erdiği zaman yetişkin gibi davranması ve düşünmesi beklenebilir.

9 Duygu ve düşüncelerini aileden gizler ve çok fazla paylaşmak istemez.
Dönemin en büyük özelliklerinden birisi bağımsızlık isteği ve kimlik arayışıdır. Duygu ve düşüncelerini aileden gizler ve çok fazla paylaşmak istemez.

10 Fiziksel görünüme verilen önemin artar.
Uzun uzun hayal kurmalar, odalara kapanmalar, şiir yazmalar bitmek bilmeyen telefon konuşmaları sıkça görülür.

11 Kimlik arayışı içerisindedir.
Ailevi konularda fikirlerinin alınması iletişimi kolaylaştırır.

12 Can sıkıntısı çalışmaya karşı isteksizlik huzursuzluk, yalnız kalma isteği bu dönemin en önemli özellikleridir.

13 Duygusal ve toplumsal değer çatışmaları yaşarlar.
Birçok kural ve değerleri saçma ve anlamsız görürler.

14 Aile içi ilişkileri istikrarsızdır.
Sinirli hırçın asi özellikler gösterirler. Çatışmalara rağmen toplumsal değerler ve kurallara uyum gittikçe gelişmektedir.

15 Benlik gelişimi için uygun özdeşim kurma ihtiyacı içindedirler.
MODEL ARAYIŞI Benlik gelişimi için uygun özdeşim kurma ihtiyacı içindedirler. İlgi yetenek ve mesleki eğilimleri ortaya çıkmaya ve belirginleşmeye başlamıştır.

16 Kendini tanıma ve kendini gösterme özellikleri nedeniyle olumsuz tutum ve alışkanlıklar kazanma eğilimindedirler. (Sigara, alkol vb.)

17 Yoğun bir gelecek kaygısı yaşarlar ve sıklıkla hayale dalarlar.
Okulumu bitirebilecek miyim, meslek sahibi olacak mıyım, sevdiğim kızla-erkekle evlenebilecek miyim, ailemi kaybettiğimde ne yapacağım.

18 İlgi ve değer gördüğü insanlara aşırı bağlanma eğilimindedirler.
Asi özellikler göstermelerine rağmen, dost çevresine, paylaşmaya, yönlendirmeye ihtiyaç duyarlar. İlgi ve değer gördüğü insanlara aşırı bağlanma eğilimindedirler.

19 PEKİ ÖĞRETMEN VE VELİ NE YAPMALIDIR?

20 Kuşak çatışması, ergenlerle yetişkinler arasında ki iletişim kopukluklarından oluşur. Bu kopukluğu önleyerek iletişimi sağlıklı şekilde kurup sürdürebilmek önce yetişkin kuşağın görevidir.

21 *** Öncelikle*** Ergeni bir birey olarak kabul edin ve sevgi, saygı gösterdiğinizi ifade edin. ERGENLİK DÖNEMİNİ TÜM YÖNLERİYLE BİLİN VE YENİ DAVRANIŞLARA HAZIRLIKLI OLUN.

22 ERGENİN KENDİSİNİ İFADE EDEBİLMESİ İÇİN FIRSATLAR SUNUN MESELA VELİ AİLE İÇİ KARARLAR ALINIRKEN ÇOCUĞUNUN FİKRİNİ SORMALIDIR

23 EĞİLİMLERİ FAZLA OLDUĞUNDAN ERGENLERE OLUMLU MODELLER
BU DÖNEMDE MODEL ALMA EĞİLİMLERİ FAZLA OLDUĞUNDAN ERGENLERE OLUMLU MODELLER SUNULMALIDIR.

24 SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLERE KATILMALARI TEŞVİK EDİLEREK
ERGENLERİN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLERE KATILMALARI TEŞVİK EDİLEREK KENDİLERİNE OLAN GÜVENLERİ VE GİRİŞKENLİKLERİ ARTIRILMALIDIR.

25 ERGENLERE YAPABİLECEKLERİ
GÖREVLER VERİLEREK SORUMLULUK BİLİNCİ YERLEŞTİRİLMELİDİR.

26 BAĞIMSIZLIK DUYGULARI ÖN PLANA ÇIKTIĞINDAN ÖĞRETMEN
ERGENLER BU DÖNEMDE BAĞIMSIZLIK DUYGULARI ÖN PLANA ÇIKTIĞINDAN ÖĞRETMEN VE ANNE-BABALARINA KARŞI ZITLAŞMA TAVRI İÇİNE GİRER. BUNA KARŞI ERGENE HOŞGÖRÜLÜ YAKLAŞIP “BEN DİLİ” İLE İLETİŞİM KURULMALIDIR.

27 SAYGIDEĞER DİNLEYİCİLER; SORUN HER ZAMAN VARDIR.
ÖNEMLİ OLAN, SEBEPLERİ TESPİT EDEREK UYGUN ÇÖZÜMLER ÜRETMEKTİR..

28


"ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları