Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OSMANSİN İLKOKULU VE ORTAOKULU
Brifing Raporu
2
Misyonumuz Eğitim öğretim faaliyetini sürdüren bir ilköğretim okulu olarak; Eğitim öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak, Okulu çevrenin kültür merkezi haline getirmek, Üst öğrenim kurumuna nitelikli ve daha fazla öğrenci göndermek, Birbirlerine karşı saygılı, çalışkan, ahlaki değerleri yüksek, çağdaş ve demokratik öğrenciler yetiştirerek; çevreyi etkileyerek, topyekûn değişim ve kalkınma sağlamak öncelikli görevimizdir.
3
Vizyonumuz Yaşamayı, hayatı, insanları, doğayı seven ve koruyan, Dünyayı izleyen ve dünyaya açılmayı hedefleyen, Bilime ve bilimsel çalışmalara açık, ezbere dayanmayan, öğrenme isteği kazanmış, düşünen, kendine güvenen, sorunlarını çözebilen, başkalarının haklarına saygılı, takım çalışmasını benimsemiş, ülkesine ve çağına sorumlu, Sağlıklı yaşamayı ve sporu önemseyen ve bunu yaşam biçimi haline getiren, öğrenciler yetiştirmektir.
4
Kurumumuz Okulumuz eğitime yönelik idealleri olan, bu idealleri gerçekleştirme bağlamında gerektiğinde hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan genç, dinamik, azimli bir öğretmen kadrosuna ve idareye sahiptir.
5
Kurumumuz Bütün personelimiz arasında uyumlu çalışma, yardımlaşma, paylaşma duygusu en üst düzeydedir. Buna bağlı olarak iş verimi ve iş doyumu istenilen seviyeye çıkmakta ve arzu edilen bir çalışma ortamı yaratılmaktadır.
6
Kurum Bilgileri PERSONEL DURUMU Branşlarına Göre Öğretmen Sayısı Norm
Müdür 1 Müdür Yardımcısı 1(Vekil) Branşlarına Göre Öğretmen Sayısı Norm Mevcut Türkçe Matematik Sosyal Bilgiler Fen ve Teknoloji İngilizce Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Beden Eğitimi Bilişim Teknolojileri Teknoloji Tasarım Sınıf 4 Memur ve Hizmetli Sayısı 2
7
SINIF-ŞUBE ÖĞRENCİ SAYILARI
Kurum Bilgileri SINIF-ŞUBE ÖĞRENCİ SAYILARI Sınıf/Şube Erkek Öğrenci Sayısı Kız Öğrenci Sayısı Toplam Öğrenci Sayısı Taşımalı Öğrenci Sayısı OSMANSİN İLKOKULU 1.Sınıf / A Şubesi 4 3 7 5 2.Sınıf / A Şubesi 1 6 3.Sınıf / A Şubesi 4.Sınıf / A Şubesi 8 12 Toplam 19 14 33 20 OSMANSİN ORTAOKULU 5.Sınıf / A Şubesi 2 6.Sınıf / A Şubesi 10 7.Sınıf / A Şubesi 13 8.Sınıf / A Şubesi 39 18
8
Faaliyetlerimiz Çalışma ortamımızın en yüksek verimi almaya dönük olmasıyla, okulumuz içerisinde yapılan bütün resmi kutlama programları, eğitim anlayışına yenilik getirmeye yönelik projeler ve sosyal etkinlikler büyük bir şevk, özveri ve coşkuyla hazırlanmakta ve uygulamaya konmaktadır.
9
Faaliyetlerimiz Bu bağlamda eğitim-öğretim yılının başından beri kurumumuzda yapılan ve yapılmakta olan faaliyetlere bakacak olursak;
10
Resmi Program ve Kutlamalar
11
Resmi Programlar Okulumuzda bu eğitim-öğretim yılı gerçekleştirilen resmi programlar İlköğretim Haftası Ankara’nın Başkent Oluşu 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı 10 Kasım Atatürk’ün Vefatı 24 Kasım Öğretmenler Günü
12
İlköğretim Haftası
13
Ankara’nın Başkent Oluşu
14
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
Osmansin İlkokul ve Ortaokulu Cumhuriyetimizin 89.yılını coşku dolu bir törenle kutladı. “Milletin bağrından temiz bir nesil yetişiyor. Bu eseri, cumhuriyeti, ona bırakacağım için gözüm arkada olmayacak.” Mustafa Kemal ATATÜRK
15
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
16
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
17
10 Kasım Törenleri 10 Kasım’da önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK’ün ebediyete intikali hüzünle anıldı. Bu vesileyle ülkemizi kuran başta M.Kemal ve arkadaşları olmak üzere tüm şehitlerimize minnet duygularımız bir kez daha ifade edildi.
18
10 Kasım Törenleri
19
24 Kasım Kutlamaları 24 Kasım kutlamalarını tam da hak ettiği gibi hem öğrencilerle öğretmenler arasında hem de öğretmenlerimizin kendi aralarında çok büyük bir kaynaşmayla geçirdik.
20
24 Kasım Kutlamaları
21
24 Kasım Kutlamaları
22
Kurum İçi Yürütülen Projeler ve Etkinlikler
23
Faaliyet ve Projeler Kurumumuzda sene başından beri yürütülen çalışmalar, Branş Dersliği Uygulaması Atık Kağıtları Topluyoruz Veli Toplantıları
24
Branş Dersliği Uygulaması
Öğrenci merkezli ve etkinlik tabanlı bir yaklaşımla geliştirilen öğretim programlarının yaygın ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi için, söz konusu programların yapısına ve özelliğine uygun öğretim ortamlarının oluşturulması önem arz etmektedir. Bu nedenle sabit derslik uygulaması yerine, her bir ders için özel düzenlenmiş Branş Dersliği uygulamasına geçilmesinin ders araç ve gereçleri ile eğitim teknolojilerinin yaygın ve etkili kullanımını ümkün kılacağı, bu durumun öğrencinin motivasyonunu ve buna paralel olarak başarıyı arttıracağı düşülmüştür.
25
Branş Dersliği Uygulaması
26
Branş Dersliği Uygulaması
27
Branş Dersliği Uygulaması
28
Branş Dersliği Uygulaması
Alınan Sonuçlar ve Görüşler -Sonuçlar; Performans, proje ödevi ve sınıf içi yapılan etkinliklerin devamlı sınıfta sergilenmesi nedeniyle bunların nitelik ve kalitesinin artması sağlandı. Mekan kullanımı sabit derslik uygulamasına göre çok daha verimli oldu. Geçmiş konulara ait bilgi,belge ve çalışmaların devamlı sınıf içinde bulunmasıyla öğrenci açısından geçmiş konuların tekrarı kolaylaştı. Öğrencinin gireceği dersin sınıfına gitmesi, o derse karşı olan güdülenme ve hazır bulunuşluğu artırdı.
29
Branş Dersliği Uygulaması
Alınan Sonuçlar ve Görüşler -Görüşler; Bütün öğretmenler bu uygulamadan dolayı memnuniyetlerini dile getirmişlerdir. Öğrenciler ise geçiş sürecinden sonra Branş Dersliği uygulamasına alışmış ve eski uygulamaya göre bu uygulamayı tercih ettiklerini belirtmişlerdir.
30
Atık Kağıtları Topluyoruz
Çevre kirliliğini azaltmak, ekonomiye katkı sağlamak, geri dönüşümü desteklemek amacıyla bu eğitim-öğretim yılının başında bütün sınıflara, öğretmenler odası ve idare odalarına atık kağıt kutuları yerleştirildi.
31
Atık Kağıtları Topluyoruz
Bu uygulama bütün öğrenci ve personelimiz tarafından kısa sürede benimsenerek başarıya ulaştı.
32
Atık Kağıtları Topluyoruz
33
Veli Toplantıları Öğretmen veli işbirliğini en üst düzeye taşımak, öğrenci başarısını ve takibini daha sağlıklı biçimde yapmak için her dönem düzenlenen veli toplantılarımızı bu sene de her iki dönem içerisinde gerçekleştirdik. En son yaptığımız ve yoğun katılımın olduğu veli toplantımızda aşağıdaki gündem maddeleri görüşüldü; 1.Bir önceki eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesi ve eğitim öğretim durumunun daha üst seviyelere çıkarılması 2. Okul veli işbirliği ve öğrencilerin evde takip edilmesi 3. Okula geliş gidişin zamanında yapılması 4. Öğrenciye yönelik şiddetin engellenmesi için alınacak tedbirler 5. Öğrencileri kötü alışkanlıklardan koruma yolları 6. 2. Kademe öğrencilerinin Ortak Sınav Sistemine hazırlık çalışmaları 7. Öğrencilerin genel temizlik ve bakımları
34
Veli Toplantıları
35
Okul İhtiyaçları Doğrultusunda Yapılacaklar
Okulumuzda ihtiyaç konusu olan başlıklar şu şekildedir; İstinat duvarının yeniden yapılması Su deposuna epoksi uygulamasının yapılması Sınıf Perdelerinin Yenilenmesi Lojmanlara Kalorifer Sistemi Döşenmesi
36
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.