Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAysu Bal Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Batuhan Avcı
2
Bilim; do ğ ada bulunan her ş eyin deney ve gözlemler sonucu mantıklı ve tutarlı bir biçimde yorumlanması sonucu elde edilen çalı ş malar bütünüdür. Bilim veya bilimsel çalı ş malar, insanlı ğ ın daha medeni bir halde ya ş aması ve bilgi birikimini artırması için mutlaka uygulanması gereken çalı ş malardır.
4
-Astronomi ve Fizik -Kimya -Matematik ve Geometri -Tıp -Sosyoloji -Siyaset bilimi -Psikoloji -Antropoloji -Astronomi ve Fizik -Kimya -Matematik ve Geometri -Tıp -Sosyoloji -Siyaset bilimi -Psikoloji -Antropoloji
6
Tümevarım yöntemini kullanırlar. Yasa ve genellemelere ula ş maya çalı ş ırlar. Evrenseldir. Nesneldir. Kesindir, do ğ rulanabilme özelli ğ i vardır. Tümevarım yöntemini kullanırlar. Yasa ve genellemelere ula ş maya çalı ş ırlar. Evrenseldir. Nesneldir. Kesindir, do ğ rulanabilme özelli ğ i vardır.
7
Birikimli olarak ilerler. Akıl ve mantık ilkelerini kullanır. Uygulanabilir. De ğ i ş ebilme ve kendini yenileme özelli ğ ine sahiptir. Olgusaldır. Tekrarlanma özelli ğ ine sahiptir. Birikimli olarak ilerler. Akıl ve mantık ilkelerini kullanır. Uygulanabilir. De ğ i ş ebilme ve kendini yenileme özelli ğ ine sahiptir. Olgusaldır. Tekrarlanma özelli ğ ine sahiptir.
9
Bilim ve teknoloji bir bütündür. Bilim insanların ke ş ifleri, teorileriyle Dünya’ya açıklama getirmeleri; mucitlerin icatlarını bilimin ürünleri olarak kabul edebiliriz.
10
Bir soyutlama yöntemi olan bilim, somut gerçekleri soyut gerçeklere dönü ş türür. Mantıksal bilgiden yararlanır. Oysa sanatta belli kuramlara, modellere dayanma zorunlulu ğ u yoktur. Çünkü sanat sürekli bir somutla ş tırma süreci niteli ğ ini ta ş ır. 2. Bilimde gerçekler kavramlar aracılı ğ ıyla yorumlanırken, sanatta yorumlama daha çok duyu ş lara ve sezgilere, imgelere dayanır. 3. Bilimde aranan ş ey do ğ ruluktur; bu nedenle duygulara yer yoktur. Oysa sanatta aranan öncelikle güzelliktir. Bir soyutlama yöntemi olan bilim, somut gerçekleri soyut gerçeklere dönü ş türür. Mantıksal bilgiden yararlanır. Oysa sanatta belli kuramlara, modellere dayanma zorunlulu ğ u yoktur. Çünkü sanat sürekli bir somutla ş tırma süreci niteli ğ ini ta ş ır. 2. Bilimde gerçekler kavramlar aracılı ğ ıyla yorumlanırken, sanatta yorumlama daha çok duyu ş lara ve sezgilere, imgelere dayanır. 3. Bilimde aranan ş ey do ğ ruluktur; bu nedenle duygulara yer yoktur. Oysa sanatta aranan öncelikle güzelliktir.
12
Sanat, bir duygu veya dü ş üncenin en güzel ve en estetik haliyle görsel ve i ş itsel bir maddede vücut bulması, duyguların duyular ile anlatılmasıdır.
13
Kavramların gözlemlerin de ğ il sezginin öne çıktı ğ ı eserlerdir. Güzel sanatlar ö ğ retmez açıklamaz göstermez sezdirir, ça ğ rı ş tırır ve bunlarla ba ğ lı olarak ve bunlar çerçevesinde dü ş ündürür. Okuyucuda seyircide ve dinleyicide farklı bir ya ş antı halinin ortaya çıkmasına sebep olur. Kavramların gözlemlerin de ğ il sezginin öne çıktı ğ ı eserlerdir. Güzel sanatlar ö ğ retmez açıklamaz göstermez sezdirir, ça ğ rı ş tırır ve bunlarla ba ğ lı olarak ve bunlar çerçevesinde dü ş ündürür. Okuyucuda seyircide ve dinleyicide farklı bir ya ş antı halinin ortaya çıkmasına sebep olur.
14
Gerçekli ğ i yorumlar dönü ş türür ve yeniden yapılandırır. Sanat eseri sezgisel bilgi vererek insanın katı gerçekli ğ inin üzerine dü ş ünmesini sa ğ lar. Sanat eserleri ortaya konuldukları dönemin birikimi kullanırlar. Gerçekli ğ i yorumlar dönü ş türür ve yeniden yapılandırır. Sanat eseri sezgisel bilgi vererek insanın katı gerçekli ğ inin üzerine dü ş ünmesini sa ğ lar. Sanat eserleri ortaya konuldukları dönemin birikimi kullanırlar.
16
Hat sanatı Minyatür
17
Maddeye dayalı gereksinimlerinin kar ş ılanması için yapılan; ö ğ renim, deneyim, beceri ve ustalık gerektiren i ş lere zanaat denir.
18
Dokumacılık Kunduracılık Bakırcılık Sepetçilik Bastonculuk Birer zanaattır. Dokumacılık Kunduracılık Bakırcılık Sepetçilik Bastonculuk Birer zanaattır.
20
-Sanat eseri biriciktir; zanaat eseri ise ço ğ altılabilir. -Sanat eseri alı ş ılmı ş ın dı ş ında özgündür; zanaat eseri alı ş ılmı ş bilinen tekrar edilendir. -Sanatta yaratıcılık ön planda olmasına kar ş ılık zanaatta ustalık ön plandadır. -Sanat eseri güzellik amacı güder; zanaat ise yarar amacı. -Sanatçı eserini olu ş tururken para kazanma amacı gütmez; zanaatçı para kazanmak ister. -Sanat eseri biriciktir; zanaat eseri ise ço ğ altılabilir. -Sanat eseri alı ş ılmı ş ın dı ş ında özgündür; zanaat eseri alı ş ılmı ş bilinen tekrar edilendir. -Sanatta yaratıcılık ön planda olmasına kar ş ılık zanaatta ustalık ön plandadır. -Sanat eseri güzellik amacı güder; zanaat ise yarar amacı. -Sanatçı eserini olu ş tururken para kazanma amacı gütmez; zanaatçı para kazanmak ister.
21
Her ikisi de el eme ğ i ister. Her ikisi de biçim olu ş turur. Her ikisi de bir beceri izlenimi verir. Her ikisinin de temelinde bir tasarım vardır. Her ikisi de el eme ğ i ister. Her ikisi de biçim olu ş turur. Her ikisi de bir beceri izlenimi verir. Her ikisinin de temelinde bir tasarım vardır.
22
‘Sanat’ kelimesi her ne kadar zanaatları ve güzel sanatları kapsayacak bir anlama sahip olsa da günümüzde daha çok ‘güzel sanatları’ kar ş ılayacak biçimde kullanılmaktadır. Günümüzde sanat dendi ğ inde aklımıza öncelikle edebiyat, müzik, resim gibi güzel sanatlar gelmektedir.
23
Eserde kullanılan malzemeyi Güzel sanatları bir çok açıdan sınıflandırabiliriz. Eserde kullanılan malzemeyi dikkate alırsak bu ba ş lıklar geleneksel ve modern olur.
27
Edebiyat bu güzel sanatların bir koludur. Edebiyat; sözde,yazıda, dü ş üncede, hayalde güzellik demektir. Edebiyat; dil ile gerçekle ş tirilen, malzemesi dil olan güzel sanat etkinli ğ idir. Edebi eser öncelikle sanat de ğ eri olan eserdir. Bilim nasıl ki akla, mantı ğ a, ö ğ retmeye yönelik ise sanat da insan ruhunu doyurmaya, güzelle ş tirmeye yöneliktir. Edebiyat bu güzel sanatların bir koludur. Edebiyat; sözde,yazıda, dü ş üncede, hayalde güzellik demektir. Edebiyat; dil ile gerçekle ş tirilen, malzemesi dil olan güzel sanat etkinli ğ idir. Edebi eser öncelikle sanat de ğ eri olan eserdir. Bilim nasıl ki akla, mantı ğ a, ö ğ retmeye yönelik ise sanat da insan ruhunu doyurmaya, güzelle ş tirmeye yöneliktir.
29
sözlü ya da yazılı olarak sesten paragrafa dil birimleri Metin, belirli bir ileti ş im ba ğ lamında, bir ya da birden çok ki ş i tarafından sözlü ya da yazılı olarak üretilen anlamlı bir yapıdır. Metin cümlelerden olu ş an, anlatma ve anla ş ma aracıdır. Metnin olu ş umunda sesten paragrafa dil birimleri kullanılır.
31
İ nsanların iç dünyasında zevk uyandırmak ve onları etkilemek için ortaya konulan edebi yazılardır. İş te ş air ve yazarlar bu etkiyi gerçekle ş tirmek için kelimeler üzerine yo ğ un ve derin anlamlar yükler, kimisi ş ekil açısından bunu yakalamak ister kimi de anlam açısından…
32
İş lenmi ş bir dil ve anlatımla olu ş ur. İ nsanda güzel duygular, hayaller ve zevkler uyandırır. İ nsanın duygu dü ş ünce ve hayallerini besler. Ait oldu ğ u toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini ta ş ır. İş lenmi ş bir dil ve anlatımla olu ş ur. İ nsanda güzel duygular, hayaller ve zevkler uyandırır. İ nsanın duygu dü ş ünce ve hayallerini besler. Ait oldu ğ u toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini ta ş ır.
34
Ö ğ retici metinler, bilgi ve haber vermek, ikna etmek, kanıları de ğ i ş tirmek, uyarmak, dü ş ündürmek, yönlendirmek, tanıtmak gibi amaçlarla yazılan metinlerdir.
35
Açıklamak, bilgi vermek, ö ğ retmek amacıyla yazılır. Günlük ya ş antılar, tarihî olaylar ve bilimsel gerçekler ele alınır. Konuyla ilgili duygu ve dü ş ünceler kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir. Dil, daha çok, göndergesel i ş levde kullanılır. Açıklamak, bilgi vermek, ö ğ retmek amacıyla yazılır. Günlük ya ş antılar, tarihî olaylar ve bilimsel gerçekler ele alınır. Konuyla ilgili duygu ve dü ş ünceler kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir. Dil, daha çok, göndergesel i ş levde kullanılır.
37
Söz sanatlarına, kelimelerin mecaz ve soyut anlamlarına pek yer verilmez. Verilen bilgiler, yapılan açıklamalar örneklerle, tanımlarla peki ş tirilir. Daha çok ansiklopedilerde, bilimsel kitaplarda ve ders kitaplarında kullanılır. Gereksiz söz tekrarına, ses akı ş ını bozan, söylenmesi güç sesler ve kelimelere yer verilmez. Söz sanatlarına, kelimelerin mecaz ve soyut anlamlarına pek yer verilmez. Verilen bilgiler, yapılan açıklamalar örneklerle, tanımlarla peki ş tirilir. Daha çok ansiklopedilerde, bilimsel kitaplarda ve ders kitaplarında kullanılır. Gereksiz söz tekrarına, ses akı ş ını bozan, söylenmesi güç sesler ve kelimelere yer verilmez.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.