Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HAVA TAHMİNLERİ DAİRESİ BAŞKANI
DEVLET METEOROLOJİ İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN ULAŞTIRMA SEKTÖRLERİNE VERDİĞİ HİZMETLER KEMAL DOKUYUCU HAVA TAHMİNLERİ DAİRESİ BAŞKANI
2
Meteoroloji Genel Müdürlüğünün Ulaştırma Sektörüne Verdiği Hizmetler
3254 Sayılı Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun’un 2. Maddesi (c) bendinde Ulaştırma Sektörüne verilecek Hizmetler “Askeri ve Sivil; kara deniz ve hava ulaştırması ile tarım ve diğer sektörler için hava tahmini yapmak “ Şeklinde ifade edilmiştir.
3
Meteoroloji Genel Müdürlüğü,bu ve diğer görevlerini
yerine Getirmek için, değişik amaçlı yaklaşık 440 istasyondan oluşan bir gözlem şebekesi işletmektedir. Bu istasyonlar a) Hava Tahminlerine yönelik sinoptik istasyonlar (110 ) b) Havaalanlarında bulunan meteoroloji istasyonları (55) c) Klimatolojik amaçlı istasyonlar (420 adet) d) Yüksek atmosfer gözlemleri (7 adet) e) Radar İstasyonları ( 4 Adet )
4
Meteoroloji Genel Müdürlüğü Gözlem Şebekesi
Sinoptik Radiozonde ve Radar Büyük / Küçük Klima Havaalanları (Askeri Sivil)
5
Sinoptik Gözlem Ağı
6
Klimatolojik İstasyonlar
7
SİVİL VE ASKERİ HAVACILIĞA, VERİLEN HİZMETLER
Ülkemizdeki havaalanlarının 55 tanesinde değişik meteorolojik hizmetler sunulmaktadır. -34 Havaalanında Kurulu bulunan sistemlerle 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır. Bunlardan 14 tanesi yarım saatte bir gözlem yapmaktadır. -21 Havaalanına ise sadece gündüz saatlerinde hizmet verilmektedir.
8
Uluslararası Hava Alanları
- Tamamında Otomatik Ölçüm Sistemleri kurulu - Kapadokya dışındakilerde Haberleşme VSAT ile - Çorlu ve Kapadokya dışındakiler istidlal merkezi
9
Askeri Meydanlar - 30 Askeri Meydan (İntikal Meydanları dahil) -24 Saat Hizmet verenlerin Tamamında VSAT Sistemi mevcut, bunların tamamı 2006 yılı içerisinde otomatik Sistemlere sahip olacak
10
Havacılık işletmeciliği bakımından meteoroloji
hizmetine duyulan ihtiyacı üç safhaya ayrılabilir; Uçuş Planlama Safhası Alınacak yakıt yük miktarının belirlenmesi ve alternatif havaalanlarının belirlenmesi, b) Uçuş Safhası Yol boyunca karşılasılması muhtemel hava olaylarının (türbülans,buzlanma,oraj vs) önceden Belirlenerek tedbir alınması c)Kalkış ve İniş Safhası Tehlike oluşturabilecek yan rüzgar, bulut alt taban Yüksekliğinin bilinmesi, düşük görüş mesafesinin bilinerek iniş ve kalkış planlaması
11
Meteoroloji Genel Müdürlüğü, hizmet verdiği her hava
Alanında METAR, SPECI,MEYDAN UYARI HİZMETLERİ sunmaktadır. İstidlal yapan meydanlar hem kendi TAF raporlarını Hem de sorumluluğu verilen havaalanlarının TAF Raporlarını hazırlamaktadır. Tüm havaalanları Meteoroloji birimlerinde, Merkez ile Haberleşmeyi sağlayan sistem ve yazılımlar (METCAP) bulunmaktadır. Bu sistemler kullanılarak, Merkez Analiz bürosunca Hazırlanan tüm rapor, uyarı ve bilgiler ilgililere anında Ulaştırılmaktadır.
12
Havaalanlarında bulunan VSAT sistemleri ile DMİ
İntranet sayfasına kesintisiz ulaşılarak, DMİ Merkezinde Kullanılan tüm sayısal ürünler taşra birimlerine Sunulmaktadır. Her havaalanı ADSL internet bağlantısına da sahiptir. Bu sayede sadece genel müdürlüğün değil, diğer tüm Uluslar arası Meteoroloji sitelerine ulaşmaları mümkündür. Internet, haberleşme için VSAT sisteminin yedeği Olarak da kullanılmaktadır.
13
Havaalanlarında uçuş personeline sunulan ürünlerden
Bir kısmı şu şekilde sıralanbilir: a) İstenen yerlere ait rasatlar (METAR,SPECI,SIGMET) b) Tahmin Raporları (TAF, GAMET) c) İstenen bir güzergah için seviye rüzgar ve sıcaklık Bilgileri (Sayısal ürünlerden elde edilen) d) Dünya Tahmin Merkezlerince hazırlanan ve SADIS Sistemi üzerinden dağıtılan Önemli Hava Olayları Kartları,Buzlanma Türbülans sahaları e) Uydu Görüntüleri (Görünür, Kızıl ötesi,Su Buharı vs) f) Radar ürünleri (PPI, CAPI) g) Her seviyede Gerçek zamanlı Meteorolojik haritalar h) Sayısal Tahminler (Bulut,yağış,yükseklik, sıcaklık…)
16
Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Türkiye’de bulunan iki
FIR alanı için Ankara ve İstanbul’da VHF Volmet yayını Yaparak, havadaki uçaklara sorumluluk alanlarında Bulunan havaalanlarının durumu ile, önemli uyarıları Ulaştırmaktadır. Yurt içi uçuşlar için gerekli VOLMET sistemi, DHMİ ve DMİ personelinin ortak çalışmaları neticesinde Hazırlanmış olup 2006 yılı içerisinde malzeme alınması İle gerekli görülen 6 Noktaya kurulacaktır. İnternet üzerinden havacıların ihtiyacı olan tüm ürünler adresi üzerinden Sunulmakta ve kesintisiz güncellenmektedir.
17
Denizcilik sektörüne verilen hizmetler
Merkez Analiz, Gölcük ve Bandırma deniz tahmin Merkezlerince günlük raporlar hazırlanmakta, Meteor FM ile Türk Radyodan belirli aralıklarla yayınlanmaktadır. Bu raporlar aynı zamanda internet Sayfamızdan da verilmektedir. İstanbul ve Antalya’ kurulan Bölgesel Tahmin Merkezleri de kendi sorumluluk alanları için deniz tahmin raporları Hazırlamaktadır. Bu raporlarda, Rüzgar, görüş, hava durumu ile dalga Durumları gibi parametreler bildirilmektedir.
19
ODTÜ ile ortaklaşa geliştirilen METU3 deniz tahmin
modeli ile Tüm denizler ile Hazar denizi için sayısal Tahmin haritaları üretilmekte ve Internette yayınlanmaktadır. Tahmin Edilen Parametreler; - 10m Rüzgarı - Önemli Dalga Yönü ve Yüksekliği - Ortalalama Dalga Periyodu’dur -Tahmin Aralığı 3 saattir. -Tahmin Süresi 72 saattir. -Çözünürlük ise 1.3 Km’den 3 Km’ye kadar değişmektedir
21
Karayolu Ulaşımına verilen Hizmetler
23 Mart 2006 tarihinden itibaren Ankara-İstanbul Oto Yolu için sayısal tahminler üretierek internet üzerinden Yayınlanmaya başlanmıştır. Karayolu konusunda DMİ’nin tek başına hizmet Üretmesi mümkün değildir. Karayolu Meteorolojisi Konusunda yapılacak çalışmalar için TCK ile Görüşmeler yapılmıştır. Sensörlerin alınması kurulması ve elde edilen Verilerden yola çıkarak tahminler üretilmesi çalışmaları İçin koordinenin bitirilmesi gerekmektedir.
23
ÇIĞ TAHMİNİ ÇALIŞMALARI
ÇIĞ OLAYLARININ OLUŞABİLECEĞİ BÖLGELERİN TAHMİNİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞINCA 2006 YILINDA BAŞLANMIŞ VE İLK SONUÇLAR İNTERNET SAYFAMIZDAN MART AYI İÇERİSİNDE YAYINLANMAYA BAŞLANMIŞTIR. ÇIĞ OLAYININ TAHMİNİ VE ALINACAK ÖNLEMLER TEK BAŞINA DMİ’NİN ALTINDAN KALKACAĞI BOYUTTA DEĞİLDİR.
24
ŞEHİR İÇİ ULAŞIMA VERİLEN HİZMETLER
ÖZELLİKLE KIŞ AYLARINDA VERİLEN ERKEN UYARILAR SAYESİNDE İSTANBUL ANKARA GİBİ METROPOLLERDE GEREKLİ TEDBİRLER ALINARAK VATANDAŞIN OLUMSUZ HAVA ŞARTLARINDAN ASGARİ DÜZEYDE ETKİLENMESİ HEDEFLENMEKTEDİR. YAPILAN ERKEN UYARILAR SAYESİNDE HEM ŞEHİR İÇİ HEM DE ŞEHİRLERARASI ULAŞIMA ÇIKACAK KİŞİLER HAVA DURUMU HAKKINDA HABERDAR EDİLMEKTEDİR.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.