Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 (39) - Yoğun Bakım 1 (6) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1 Tetkik Birimi Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 12 11 Yoğun Bakım 10 9 Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane (Perfüzyonist) 2 Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 26 23 3 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 4 15,4 ÖNLİSANS 1 3,8 LİSANS 18 69,3 YÜKSEK LİSANS 3 11,5 DOKTORA - TOPLAM 26 100 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 5 hemşirenin Yoğun Bakım Hemşireliği sertifikası bulunmakta

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ %20 2013 ⇨ %3,8 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ 3,1 2013 ⇨ 2,77 Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 47,8 89,5 10,5 4,3 - Çalışma Ortamı 15,8 56,5 68,4 39,1 Yönetim 30,4 42,1 52,6 13,0 5,3 HHM Kurum Politikaları 34,8 31,6 52,2 47,4 21,1 İşin Kendisi 8,7 82,6 63,2 Başarı Duygusu 36,8 17,4 Saygı ve Kabul Görme GENEL MEMNUNİYET 73,9 78,9

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 88,2 94,1 11,8 5,9 - İletişim 58,8 70,6 35,3 17,6 Profesyonel davranış 64,7 41,2 29,4 Kuruma/işe bağlılık 47,06 Uygulama 52,9 Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme 23,5 Enfeksiyon kontrolü 82,4 Kalite bilinci Vizyonerlik Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek.

9 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 98,1 97,9 1,5 2,1 0,4 - İletişim ve İlişkiler 97,2 2,8 1,9 Bakım ve Tedavi 98,5 99,0 1,0 GENEL MEMNUNİYET 97,6 2,4 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

10 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 1047 416 39,7 41 9,8 Oral Mukozit 749 71,5 20 2,7 Düşme 795 79,9 3 0,3 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 2051 6 Flebit 17 0,8 Giriş Yeri Enfeksiyonu 1 0,05 Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir.

11 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Kurulu (ABAK) : 2 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi : 2 CPR Komitesi : 1 CTF Hastanesine Bağlı (-)

12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨ 5 hemşirenin oryantasyon eğitimi tamamlandı Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 (19 kişi ile katılım sağlandı) CPR Eğitimleri ⇨ (-) Sempozyum ⇨ (-) Kurslar ⇨ (-) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 9 Öğrenci staja devam etmiştir ⇨ Tıbbi Beceri Eğitimine 1 hemşire eğitimci olarak katkıda bulunmuştur Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ (-) 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir.

13 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
“Periferik Arter Hastalığı tanısı ile İ.Ü. CTF Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalına yatan hastaların yaşam kalitelerini ve fiziksel aktivitelerini değerlendirmek’’ konulu araştırmanın anket uygulaması ve veri girişleri tamamlandı. İstatistik çalışması ve literatür yazımı devam ediyor. 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI (1)

14 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: 13 etkinlik (kahvaltı, iftar yemeği, yeni yıl kutlaması, uzmanlık kutlaması, düğün, doğum günü kutlamaları gibi)

15 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak toplama

16 Kalp Damar Cerrahisi AD / B Servisi
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 21 Yatan Hasta Sayısı: 19 Hemşire Sayısı: 5 Kalp Damar Cerrahisi AD / B Servisi

17 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 38 (14 SUT )
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ (14 SUT ) (24 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 3221 (1032 SUT) (2189 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min: 2 (IM enj) max; 340 (IV enj) SUT DIŞI: min:1 (diğer vücut bölümleri ölçümü) max:364 (ateş, nabız, TA ölçümü) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN 4048 TL 4008 TL ( 1011 İŞLEM) 40 TL ( 21 İŞLEM) KİTAPÇIK GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 4079 TL 8127 TL

18 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 3221 : 7 gün = 460 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 460 : 3 vardiya = 153 ( 8 saatlik işlem) 153 x 3 dk = 459 dk 459 / 60 = 7,7 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

19 5. FİNANSAL PERFORMANS Artış Oranı : 1,03 kat veya % 103
1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir=4008 TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL TL = TL Fark : Artış Oranı : 1,03 kat veya % 103

20 KALP DAMAR CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 17 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 7938 FATURA EDİLEN TUTAR: ,3 AD TOPLAM GELİR: , 79 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 0,5 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 38 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 4008 TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 2 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 2 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 8,24 (% 16,7) KALP DAMAR CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ

21 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS

22 YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları Yönetimi
Hemşire memnuniyetinin düşük olması Son iki yılda devir hızı oranımızın yüksek olması Uzun süreli izin kullanımı nedeniyle aktif çalışan hemşire sayısının azalması Eksik sayı nedeniyle fazla çalışma Birikmiş izin saatlerinin giderek artması, istenilen zamanda izin kullanamama ( min: 16 saat, max : 407 saat, ortalama 182,8 saat) Vardiyada çalışanlara ulaşım, kreş gibi olanakların sağlanamaması Yardımcı personel eksikliği İşin ekonomik olarak tatmin etmemesi, adil performans sisteminin olmaması Güvenlik hizmetlerinin yetersiz olması Bunların sonucunda kuruma bağlılığın azalması ve istifaların artması

23 YÖNETSEL PERFORMANS Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Hemşire sayısının azalmasına rağmen iş yükünün artması (gerek bakım ve tedavi faaliyetlerinde, gerek kayıtlarda) Özellikle hasta bakımında ihtiyaç duyulan malzeme yetersizliği ve kalitesizliği Fizyoterapist kadrosunun olmaması, görev alanındaki işlevlerin hemşire tarafından yapılması, bunun SUT’ta karşılığının olmaması Hastabakıcı gibi yardımcı personel sayısının ve niteliğinin yetersiz oluşu Destek hizmetlerin yetersiz oluşu (güvenlik, yemek, eczane, temizlik gibi) Fiziki koşulların yetersizliği, aynı binada olmayan farklı birimlere hasta transportu sırasında sıkıntı yaşanması

24 EĞİTİM ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Hemşire sayısındaki yetersizlik nedeniyle eğitim araştırma faaliyetlerine yeterli zaman ayrılamaması

25 Hemşirelik işlevlerinin SUT’ta sınırlandırılması
FİNANSAL PERFORMANS Hemşirelik işlevlerinin girişlerinde eksiklikler Hemşirelik işlevlerinin SUT’ta sınırlandırılması SUT’ta sınırlandırılmış hemşirelik işlevlerinin epikrize yansıtılmaması nedeniyle faturalandırılamaması Birçok hemşirelik işlevinin SUT’Ta ücretlendirilmemesi Hemşirelik bütçesinin olmaması

26 ÖNERİLER Hemşire sayısındaki yetersizliğin en kısa zamanda giderilmesi
Çalışanların motivasyonlarını arttırmak için adil performans sisteminin düzenlenmesi Kuruma bağlılığı arttırabilmek için kurum politikalarının gözden geçirilmesi Teşvik edici olanakların sağlanması (özellikli birimlerde, vardiyada çalışanlara ek performans, ulaşım, kreş gibi olanakların sağlanması) Fazla mesai ücretlerinin arttırılması Hemşirelerin sertifika programları, kurs ve kongrelere katılımının desteklenmesi

27 ÖNERİLER Birimlerin güvenliğinin sağlanması için yeterli sayıda güvenlik elemanının istihdam edilmesi, kamera sistemlerinin kurulması Eğitim ve araştırma faaliyetleri için maddi destek sağlanması Hemşirelik bütçesinin ayrılması

28 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları