Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir"— Sunum transkripti:

1 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir
OKUL MÜDÜRÜ İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

2 Bir müdürü “müdür” yapan dört temel özellik vardır:
1.Kurumun başarısı ve geleceği için sorumluluk alma, 2.Öğrenme ve öğretim ortamına rehberlik etme, 3.Alanında uzman öğretmenleri bulma, istedikleri alanlarda gelişimlerini destekleme ve kurumda kalmalarını sağlama, 4.Etkili bir okul iklimi (Kurum Kültürü) oluşmasını sağlama. İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

3 “İnsana Duyarlı” Kurum Kültürü(YÖNETİŞİM)
Değer vererek yönetmek İletişim kurarak yönetmek Kulak vererek yönetmek İkna ederek yönetmek Uzlaşarak yönetmek Güven vererek yönetmek İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

4 GÜÇLÜ KÜLTÜRE SAHİP OLAN
Başarılı Kurum BAŞARILI KURUMLAR; GÜÇLÜ KÜLTÜRE SAHİP OLAN KURUMLARDIR. 4 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

5 Kurum Kimliği Kurumun kendine özgü inanç ve değerlerinin, kişiliğinin olmasıdır. Bir topluluğun sahip olduğu ve paylaştığı yaşam biçimidir. 7 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

6 Başarılı Kurumlar Güçlü Kültüre Sahip Olan Kurumlardır
Kurumu başarıya götürecek açık ve seçik bir misyona, Bu misyonu destekleyen ve tüm çalışanların paylaştığı değerlere, Bu değerleri temsil eden ve rol modeli oluşturan kahramanlara, Kurum kültürünü pekiştiren ve yaşatan öykülere, geleneklere ve törenlere ve Kurum kültürünü yöneten yöneticilere sahiptirler. 9 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

7 Kurum Kültürü Nedir? Kurumda paylaşılan temel değerlerin ve inançların bütünüdür, Kurumun ruhudur. Tüm çalışanlar tarafından paylaşılan alışkanlıklar, tutum ve davranış kalıplarından oluşur. Bir kurum içinde oluşmuş, paylaşılan ortak inançlar, değerler ve alışılagelmiş davranış kalıplarıdır. 10 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

8 Kurum Kültürü İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

9 Kurum Kültürünün Unsurları
İnsanların; Giyim tarzları, Birbirlerine ve diğer insanlara hitap tarzları ve davranışları, sloganları, törenleri, öyküleri Telefon konuşmaları, Toplantı düzeni, fiziksel ortamları Yeni fikir geliştirme, Öğrenme ve öğretme, Araştırma, Yaratıcılık, Fedakârlık konuları da Kurum Kültürünün parçalarıdır. 12 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

10 Kurum Kültürünün Temel özellikleri
Öğrenilir Hem neden hem sonuçtur Hem sürekli hem değişkendir Kısmen bilinçdışıdır Tarihseldir Ortak olarak anlaşılır, paylaşılmayabilir 13 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

11 Kurum Kültürünün Temel özellikleri
Çalışanlar arasında birlik ve beraberlik sağlar motivasyonu ve verimliliği artırır. İnsan mutlu olduğu yere daha fazla bağlanır. Kişilerin birbirleriyle olan ilişki, iletişim ve etkileşim biçimini belirler. Çalışanlara organizasyonda aidiyet hissi verir. İnanç ve değerlere bağımlılık yaratır. Çalışanlar arasında sinerji yaratır. 14 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

12 Kurumsal Kültürü Etkileyen Faktörler
Bireysel Kalite Ürün Kalitesi Hizmet Kalitesi Takım Kalitesi Kurum Kalitesi İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

13 Kurumsal İmaj Kurum ile ilgili sahip olunan bilgiler, deneyimler, inanç ve değerler, bunların karşılıklı etkileşimleri sonucunda oluşan ve o kurumun dış görünümünün özünü temsil eden izlenim olarak tanımlanır. Çalışan kişi, kurumun aslî ve en önemli organıdır. 16 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

14 Birey-Kurum kültürü İlişkisi
Kurum çalışanı, kurum kültürünün Eseri Kullanıcısı Taşıyıcısı Geliştiricisidir. Bu dört boyut yerine gelebildiğinde kurum kültürü güçlü ve dinamik bir yapıya sahip olacaktır. 18 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

15 Kurum Kültürünü Oluşturan Kavramlar
Yöneticilerin sorumluluklarını yerine getiriş biçimleri, Çalışanların bağlılığı, morali, birbirlerine olan güveni, Yazılı olmayan uygulama, alışkanlık, gelenekler, Eleştiri ve yapılan eleştiriye yaklaşım tarzları, Kurumun iş sonuçları ve çalışanların bu sonuçlara sahip çıkma dereceleri, Misyon, vizyon, ilke ve değerler, Politika ve prosedürler. 19 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

16 Aidiyet Kültürü Bir yere ait olmak için; diğerlerinden farklılaşan, kendine özgü kültürü ve değerleri olan BİR YER olması gerekir. Tanınma ve takdir, çok önemlidir. 20 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

17 Aidiyet Kültürü Döngüsü
SAĞLIKLI BİR GELİŞMENİN BAŞLANGIÇ NOKTASI AİDİYET KÜLTÜRÜDÜR. 21 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

18 İletişim Becerileri İLETİŞİM NEDİR ?
İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılabilmesidir. İki ya da daha fazla sayıdaki insan arasındaki sesler, yüz ifadeleri, mimikler ve vücut hareketleri yoluyla iletilen ve anlam taşıyan bir süreçtir. İLETİŞİM SÜRECİ Sağlıklı ve doğru ,iletişimi gerçekleştirmek için öncelikle iletişim sürecini anlamak gerekir. ANLAMAK VE ANLAŞILMAK 25 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

19 İletişim Sistemleri KİŞİ İÇİ İLETİŞİM
Kendi içimizde ve kendi kendimizle kurduğumuz iletişimdir. 1- DUYMA 2- ALGILAMA 3- DÜŞÜNME 4- YORUMLAMA KİŞİLER ARASI İLETİŞİM Küçük bir topluluğun kendi içindeki iletişimdir. GRUP İÇİ İLETİŞİM Daha geniş bir kitlenin (grubun) kurduğu iletişimdir. KİTLE İLE İLETİŞİM Geniş bir kitleye ulaşan ya da bu kitle tarafından kullanılan, yararlanılan iletişimdir. 26 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

20 KURUMUMUZDA SİNERJİYE ÖNEM VERELİM!!!!
Sinerjik İletişim Sinerji doğada her yerde vardır. İki bitkiyi yan yana diktiğinizde kökler birbirine karışır ve toprağın niteliği de gelişir. İki tahta parçasını bir araya koyduğunuz zaman ayrı ayrı taşıyabilecekleri ağırlıktan daha fazlasını kaldırırlar. Sinerjiyle iletişim kurduğunuz zaman zihninizi ve yüreğinizi yeni imkanlara ve seçeneklere açmış olursunuz. Sinerji heyecan verir. KURUMUMUZDA SİNERJİYE ÖNEM VERELİM!!!! 27 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

21 İlk İzlenim Nedir? İnsanlar üzerindeki etkimiz, sözlü ve sözsüz iletişimimize, görüntümüze, tavır ve davranışlarımıza bağlıdır. % 55 Görüntü ve Beden Dilinden oluşur. % 38 Konuşma, ses tonu, akıcılık, tonlama,vurgulamadan oluşur. % 7 Ne söylediğimizdir. KİŞİSEL İMAJ; Başkalarının üzerinde bırakılan ilk iz, ilk izlenimdir. Çok kısa bir sürede oluşur. 28 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

22 NEZAKET BULAŞICIDIR, KARŞINIZDAKİNE DE GEÇER;
İletişimde Nezaket NEZAKET BULAŞICIDIR, KARŞINIZDAKİNE DE GEÇER; TEŞEKKÜR ETMEK LÜTFEN DEMEK İZİN İSTEMEK ÖZÜR DİLEMEK KİBARCA YÖNLENDİRMEK 29 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

23 Müşteri Odaklılık Verdikleriniz Aaldıklarınız Yanyana Büyülü Etki
İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

24 İletişimi Engelleyen Faktörler
ANLATIM HATALARI, ALGI FARKLILIĞI, ALGI SEVİYESİ, ALGIDA SEÇİCİLİK, DUYGULARIN DİKKATE ALINMAMASI, GÜVEN VE ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ, GERİ BİLDİRİM EKSİKLİĞİ, ORTAMIN UYGUN OLMAMASI, YANLIŞ KANAL SEÇİMİ. 30 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

25 İletişim Güçlüğü DARGINLIK VE GÜCENME, SUÇLULUK VE UTANMA DUYGULARI,
KORKU VE KAYGI DURUMLARI, ODAKLANAN BİR DURUM OLMAMASI, YÖNÜNÜZÜN – DEĞERLERİNİZİN – HEDEFLERİNİZİN AÇIKÇA BELİRLENMEMİŞ OLMASI. 31 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

26 Etkili Konuşmak İnsanın duygu ve düşüncelerini, çeşitli sesler aracılığıyla karşısındaki kişi ya da kişilere aktarmasıdır. Konuşma, bütün düşüncelerin çeşitli renk ve derinlikler verilerek sesler yoluyla bestelenmesidir. Konuşma bir harekettir. İyi bir konuşmacı kullandığı sözcüklerle, ses tonuyla, vurgulamaları ile beynimizde bir resim çizer. 32 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

27 İletişim Çatışmaları İş rollerinin gerektirdiği farklılıkları bir fırsat olarak görmek yerine, kendi özelliklerini ve bundan kaynaklanan farklı fikir ve yaklaşımları üstünlük olarak karşısındakine kabul ettirmeye çalışmak, ÇATIŞMA doğurur. ÇATIŞMA; İki ve daha çok insan veya grup arasında yaşanan farklı ihtiyaç ve fikirlere dayanan rekabetçi davranış ve anlaşmazlıklardır. 33 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

28 Çatışmanın Temel Nedenleri
BİLGİ FARKLILIKLARI ALGILAMA FARKLILIKLARI DEĞER VE İNANÇ FARKLILIKLARI KAYNAKLARIN KISITLI OLUŞU REKABET BEN MERKEZCİLİK GÜVEN EKSİKLİĞİ 34 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

29 Takım Nedir? TAKIM, BİREYLER TOPLULUĞUDUR.
Meslek, düşünce, duygu, davranış, durum vb. yönlerden birbirine uyan kimselerin oluşturduğu topluluktur. Takım içinde bireyler birbirlerini tamamlayıcı bilgi, beceri ve yeteneklere sahiptirler. Ortak bir amaç için bir arada bulunurlar. Bir araya gelmelerine neden olan konu ile ilgili ortak bir yaklaşım kullanırlar. Hepsinin gerçekleştirmek için uğraştığı performans hedefleri ortaktır. Ortak amaç ve hedeflere ulaşmada her bir birey sorumluluk taşır.35 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

30 SORUMLULUK+BAĞLILIK+İNİSİYATİFDİR.
Takım Kalitesi Bir grubun, bir birlikteliğin ortaya koyduğu ortak ve yüksek performansın bir sonucudur. TAKIMDAŞLIK Bir kurumda ne iş yapıyor olursa olsun, hangi kademe de bulunursa bulunsun herkesi kapsar. Çalışanlardan takımdaşlık bakış açısına sahip olmaları ve bunları gerçekleştirmeleri yani takımdaşlık kültürünü oluşturmaları beklenir. Bunlar; SORUMLULUK+BAĞLILIK+İNİSİYATİFDİR. 36 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

31 Takım Kalitesi TAKIMDAŞLIKTA AMAÇ;
Tüm Kurum Çalışan, Yönetici ve Paydaşların enerjisinin, kurumun geleceğini güvence altına almak için devreye sokmaktır. TAKIMDAŞLIK KÜLTÜRÜ; Her bir çalışanın hem kendisinin hem de takımının kazanması için oynamasıdır. 37 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

32 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

33 Takımda Engeller... Küçük düşünmek, Uygunsuz davranışlarda bulunmak,
Dedikodu yapmak, İnatlaşmak, Eleştiriye kapalı olmak, Yalnız bırakmak, Suçlamak... 41 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

34 Takım Çalışması ve Güven
Takım olmanın temel unsurları: Birbirini dinlemek, Birbirine yeterli zaman ayırmak, Birbirini iyi tanımak, Ortak faaliyetlerde bulunmak, Yaralanmaktan, üzülmekten korkmamak, Birbirine yalan söylememek, dürüst olmak, Yapay birliktelikten kaçınmak, Birbirine dost olmak... 42 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

35 Bütün mevzuat aynı ama müdürler farklı?
İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

36 Bir işi; Bilen yapar, Az bilen akıl verir, Bilmeyen eleştirir
İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

37 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir
SON SÖZ BELKİ TEK BİR SÖZ; İNSANI YAŞATKİ DEVLET YAŞASIN İNSAN OLMAZSA DEVLET OLMAZ (Şeyh Edebali) İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir


"İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları