Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEzel Toner Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY
2
Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Başarı, yetenek, tutum ve kişilik gibi sosyal niteliklerin ölçülmesi 20.yüzyıldaki gelişmelerle bilimsellik kazanmıştır Başarı, yetenek, tutum ve kişilik gibi sosyal niteliklerin ölçülmesi 20.yüzyıldaki gelişmelerle bilimsellik kazanmıştır
3
Ölçmenin temel işlevlerinden biri ölçülmek istenen niteliği daha iyi bir şekilde ortaya çıkarmaktır Ölçmenin temel işlevlerinden biri ölçülmek istenen niteliği daha iyi bir şekilde ortaya çıkarmaktır Bir varlık ölçülebildiği zaman anlam kazanır Bir varlık ölçülebildiği zaman anlam kazanır Bilim ölçme ile, ölçme ise kural koyabilmeyle gelişir Bilim ölçme ile, ölçme ise kural koyabilmeyle gelişir
4
ÖLÇME ÖLÇME Bir niteliğin gözlenip, gözlem sonucunun sayı veya sembollerle gösterilmesidir Bir niteliğin gözlenip, gözlem sonucunun sayı veya sembollerle gösterilmesidir Ölçmenin basamakları: Ölçmenin basamakları: Ölçülecek özelliği diğerlerinden ayırma Ölçülecek özelliği diğerlerinden ayırma Ölçülecek özelliğe uygun bir ölçme birimi veya aracı bulmak Ölçülecek özelliğe uygun bir ölçme birimi veya aracı bulmak
5
Bir ölçme yapmaya karar verildiği zaman öncelikle, neyin ölçüleceği kararlaştırılmalıdır Bir ölçme yapmaya karar verildiği zaman öncelikle, neyin ölçüleceği kararlaştırılmalıdır Fiziksel ölçmelerde neyin ölçüleceğini belirlemek kolaydır. Ancak eğitimsel ölçmelerde işlem daha karışık ve zordur Fiziksel ölçmelerde neyin ölçüleceğini belirlemek kolaydır. Ancak eğitimsel ölçmelerde işlem daha karışık ve zordur
6
Eğitimde kazandırılmak istenen yeni davranışlarda öğrencilerin erişmiş oldukları yetkinlik ve kararlılık derecelerinin belirlenmesi, bu yeni davranışların kazanılmasında gecikmeler olmuşsa bunların nedenlerinin çıkarılması çok önemlidir Eğitimde kazandırılmak istenen yeni davranışlarda öğrencilerin erişmiş oldukları yetkinlik ve kararlılık derecelerinin belirlenmesi, bu yeni davranışların kazanılmasında gecikmeler olmuşsa bunların nedenlerinin çıkarılması çok önemlidir Bunlar için ölçmeye gerek vardır Bunlar için ölçmeye gerek vardır
7
Eğitim ihtiyaçları Eğitim ihtiyaçları Öğrenmeye hazır oluş düzeyi Öğrenmeye hazır oluş düzeyi Öğrenme için güdü dereceleri Öğrenme için güdü dereceleri Öğretim hizmetlerinden yararlanma olanakları Öğretim hizmetlerinden yararlanma olanakları Hedeflerle tutarlı öğrenme düzeylerinin meydana çıkarılması için kullanılacak veriler Hedeflerle tutarlı öğrenme düzeylerinin meydana çıkarılması için kullanılacak veriler Ölçmeyle elde edilir Ölçmeyle elde edilir
8
Eğitimciler önce dersin hedeflerini ve bu hedeflerin davranışlarını belirler, hedef davranışların hangi konularda geliştirileceğini de saptar. Sonra öğretim işine geçer Eğitimciler önce dersin hedeflerini ve bu hedeflerin davranışlarını belirler, hedef davranışların hangi konularda geliştirileceğini de saptar. Sonra öğretim işine geçer Eğitimci, öğretim sonunda öğrencide oluşmasını beklediği önceden belirlenmiş davranışları ölçmek için en uygun aracı seçer veya geliştirir Eğitimci, öğretim sonunda öğrencide oluşmasını beklediği önceden belirlenmiş davranışları ölçmek için en uygun aracı seçer veya geliştirir
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.