Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
2
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI:
1. TÜRKÇE DERSİNİN STATÜSÜ – SEÇMELİ DERSLER ARASINDA YER ALMASI
3
Devlet gazetesi Kararname № 4/05.09.1994
Anadili Bulgarca olmayan öğrenciler kendi ana dilini 1. sınıftan 8. sınıfa kadar öğretim plânı kapsamında Belediye okullarında serbest seçmeli ders olarak öğrenebilirler.
4
Eğitim Planı Yasası (1999) 15. maddesinin 3. fıkrası
Anadili Bulgarca olmayan öğrenciler ana dillerini zorunlu eğitim sürecinde, zorunlu seçmeli hazırlık çerçevesi içersinde okuyabilirler. Haftalık ders sayısı: 1. sınıf – haftada 3’er ders 2., 3., 4. sınıf - 2’ er ders 5., 6., 7., 8. sınıf – 3’er ders 9. – 10. sınıf – 2’er ders 11. sınıf– 3’er ders 12. sınıf– 2’er ders
5
Yıllara göre Türkçe okuyan öğrenci sayısı
Ders Yılı Öğrenci sayısı 1992/ 000 1998/ 600 2002/ 2005/ 191 2007/ 2009/ 2010/ 15
6
Türkçe ders kitapları sorunu
yılı 1. sınıf - OKUMAYA BAŞLIYORUM, İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTABI 2.,3., 4. sınıf - İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTABI 5., 6., 7., 8. sınıf – DİLBİLGİSİ, TÜRKÇE DERS KİTABI
7
ANADİLİ TÜRKÇE ZORUNLU SEÇMELİ DERS MÜFREDATI
1. – 4. sınıf için yılında; 5. – 8. sınıf için yılında onaylandı
8
Türkçe’nin öğretimiyle, yaygın olarak kullanımıyla ve yaşatılmasıyla ilgili istediklerimiz
Türkçe dersi, Eğitim müfredat programı çerçevesinde diğer derslerle eşit durumda olması; Anadilleri Türkçe olan öğrenciler için Türkçe dersini diğer derslerle eşit olarak okutulması; Türkçe dersinin haftalık ders çizelgesi içinde yerini almış normal bir ders olarak uygulanması; Türkçe ders kitapları basılması; Türkçe kitapların yayın masrafları da diğer ders kitapların olduğu gibi Bakanlık tarafından karşılanması ve öğrencilere ücretsiz verilmesi;
9
Türkçe öğretmenlerine yeterlilik artırma eğitimi düzenleme; Gerek Bakanlıkta, gerekse İl Eğitim müdürlüklerinde anadili müfettişlerin kadroya alınması
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.