Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Araştırma Görevlisi: Selay Arkün Ders Adı: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2006 / 2007 Öğretim Yılı 06800 Beytepe/Ankara
2
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
HAZIRLAYANLAR Ayşen Biricik Burçin Candan Turna Göyhan Muhammed İkbâl Karataş Ayşegül Key Yunus Şensoy İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
3
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
PROJE KONUSU Ankara Büyük Kolej Bilgisayar Laboratuarı Oryantastonu İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
4
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
HEDEF KİTLE İlköğretim 1. Kademe (7-12 Yaş) Bu dönemdeki çocuklar çok hareketlidirler, hayatı oynayarak öğrenmektedirler. Tırmanma, atlama gibi fiziksel güç gerektiren etkinlikler hoşlarına gitmektedir. Bu yaş grubundaki çocuklar ayrıntılarla uğraşmayı gerektiren işlerden hoşlanırlar. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
5
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
FOCUS (OYUNUN AMACI) Büyük Kolej bilgisayar laboratuarındaki bilgisayarların ve laboratuarda bulunan diğer araç ve gereçlerin yerleşim düzenini, Laboratuarda uyulması gereken kuralları, Belirlediğimiz hedef kitle olan ilköğretim 1. kademe öğrencilerine Quest Atlantis ortamında tasarladığımız dünyada eğlenceli bir şekilde öğretebilmek, Etkili bir anlamlı kodlama gerçekleştirebilmektir. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
6
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
HİKÂYE Kahramanımız Huggy rahatsızlandığı için okula gelemez ve bilgisayar öğretmeninin uyguladığı sınava katılamaz. Bir hafta sonra okula geldiğinde arkadaşları, öğretmeninin ona sınav hakkı tanıdığını ancak sınav sorularını bilgisayar laboratuarında bir bilgisayara gizlediğini söylerler. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
7
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
HİKÂYE Ancak laboratuarın kapısını açabilmesi için gerekli olan 8 harfli şifreye, okuldaki odaları gezerek ve odadaki şifreleri birleştirerek ulaşabilir. Bunun için bütün odaları gezmesi gerekir. Hangi odada şifre olduğunu da bahçede bulunan ipuçlarından öğrenebilir. Şifreyi çözerek laboratuara girmeli ve bilgisayarı bulup sınav sorularını çözmelidir. Huggy’ e yardım edebilir misin? İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
8
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
ARAYÜZ TASARIMI Kağıt üzerinde okulun kuş bakışı görünümünü planladık. 3 boyutlu tasarıma geçmeden önce, nesneleri alanımıza kağıt üzerinde yerleştirdik. 2 boyutlu tasarımları 3 boyutlu tasarımla ilişkilendirip yanına yerleştirdik. Kağıtları karelere ayırarak nesnelerin yerlerini belirledik. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
9
ORTAMIN KUŞBAKIŞI GÖRÜNÜMÜ
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
10
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
LABORATUAR İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
11
BAHÇENİN KUŞBAKIŞI GÖRÜNÜMÜ
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
12
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
KURAL ODASI İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
13
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
ARAÇ-GEREÇ ODASI İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
14
DANIŞMA - MÜDÜR YARDIMCISI MÜDÜR
Müdür Yardımcısı Odası Müdür Odası Danışma İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
15
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
KULLANIŞLILIK TESTİ Ortamın son halinden önce, kullanıcılara test ettirmek amacı ile kullanışlılık testi hazırladık. Kullanışlılık Testini 6 kişiye uyguladık. Kullanışlılık Testinin sonuçları: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
16
KULLANIŞLILIK TESTİNİN SONUÇLARI:
Hata Kişi Sayısı Önem Derecesi Hatanın Giderilmesi için Yapılacaklar Ortamda okulun öğelerinden olan kantin ve sınıf yok. 3 1 Amaçtan sapacağımızı ve zamanın çok harcanacağını düşündüğümüz için gerekli görmedik. Giriş Kapıları çok dar. 4 Kapılar genişledi. Her şey çok kolay, heyecan yok. 2 Bu bir oryantasyon olduğu için; eğlenerek öğrenme için değil tanıtım amaçlıdır. Belirtilen ipuçlarına ulaşmak için yeterli hatırlatma yok. 2D ve 3D ortamına kullanıcıyı yönlendirici hatırlatmalar yerleştirildi. Koridorlar çok boş olmuş. Koridorlara gerekli nesneler yerleştirildi. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
17
SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR
Grup arkadaşlarımız arasında sorun yaşanmadı. Proje zamanında tamamlandı. Herkes görevini en iyi şekilde yerine getirdi. Aradığımız nesneleri bulmakta zorlandık; ancak bir nesneden başka nesneler oluşturarak sorunu çözdük. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
18
SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR
Bazı arkadaşların Internet imkanının olmayışı sebebiyle zorluklar yaşandı. Alanın büyük olması bizim ortamı birkaç kere yenibaştan tasarlamamıza neden oldu. Nesnelerin boyutunu değiştirmekte zorlandık. Oyunu tasarlarken çok acemiydik. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
19
NELERİ FARKLI YAPARDIK?
Alanı daha küçük tasarlardık. Okulun koridorunu daha küçük tasarlardık. Ortamı biraz daha gerçeğe uygun tasarlardık. (kantin, sınıf, vs…) Hikayeyi biraz daha geliştirirdik. İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
20
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
Şimdi Ortama Geçelim… İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.