Sunuyu indir
1
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
2
İÇİNDEKİLER Görsel okuma Görsel sunu
Sınıflara göre görsel okuma – görsel sunu kazanımları Örnek etkinlikler
3
Görsel okuma NEDİR? GÖRSEL OKUMA: Yazılı metinlerin dışında kalan resim, sembol, şekil, renk vb. ve doğa olaylarını ve sosyal olayları anlamlandırma, yorumlama
4
Görsel sunu nedir? GÖRSEL SUNU: Duygu, düşünce ve bilgilerin; resim, şekil, sembol ve görsellerle anlatılması.
5
1. Sınıf kazanımları Evden okulu giderken karşılaştığı trafik işaretlerini anlama Sınıfa getirilen resim yada fotoğrafta gördüklerinin anlatma Televizyonda izledikleri çocuk programları hakkındaki düşüncelerini arkadaşları ile paylaşma Reklamlarda verilen mesajları sorgulama Doğayı izleme doğadaki değişimleri fark etme ve yorumlama ( Ör: bulutların kararmasının yağmurun habercisi olduğunu anlamlandırma)
6
1. Sınıf kazanımları Verilen bir kelime, cümle ya da paragraftan anladıklarını resimleme Basit bir hikayenin bir kısmı ya da benzer diyaloğu canlandırma Bilgi, düşünce ve izlenimlerin resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirme Sunularında gerçek nesne ve modeller kullanma (ör: anlatacağı konu ile ilgili oyuncak, meyve, sebze ya da modellerden yaralanarak görsel sunu yapma).
7
2. Sınıf kazanımları Sınıftaki öğrencilerin yaş, boy, kilo, kız-erkek öğrenci grafiklerini yorumlama İzledikleri reklamları beğenme ve beğenmeme nedenlerini açıklama Gösterilen fotoğrafların hangi sosyal olaya ait olduğunu nedenleriyle tahmin etme. Televizyondan izledikleri ya da gazeteden okudukları haberler hakkındaki düşüncelerini sınıfta anlatma Doğada gördüğü ağaç, çiçek, dağ, dere, gökyüzü vb. nin renklerini söyleme Çevresinde gördüğü yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini söyleme
8
2. Sınıf kazanımları Verilen bir kelime, cümle ya da parağraftan anladıklarını resimleme Bakkal, market ya da kitapevinden alış veriş yapma gibi serbest oyunlar oynama. El kuklası, eldiven kuklası, ip kukla ve gölge kuklalarından yaralanarak diyalog yapma ya da hikaye anlatma.
9
3. Sınıf kazanımları Gruplara ayırarak bir reklam hazırlama ve hazırladıkları reklamlarda verilen mesajları sınıfça sorgulama Hava durumu, veli, ağırlık vb. grafiklerin ve basit tabloları yorumlama Sevinç, kızgınlı, öfke, endişe gibi duyguları beden dilini kullanarak anlatma Duygularını anlatanın beden dilini doğru kullanıp kullanmadığını değerlendirme Verilen kroki (ev, okul) ve haritayı (yaşadığı il, ilçe) yorumlama Kış yaz sonbahar ve ilkbahar mevsimlerine ilişkin kavram haritası yaptırma
10
3. Sınıf kazanımları Mevsim değişikliklerinde düzenlenen, (ilkbahar ve sonbahar) çevre gezisi ya da piknikte doğadaki değişiklere ilişkin izlenimlerini ifade etme Sırayla verilmiş bir dizi resmi herbiri için birer cümle kurarak anlamlı bir parağraf oluşturma Bayramları, toplantıları anma törenlerini yöreye özgü sosyal olayları vb. toplum açısından önemini ve anlamanın üzerinde tartışma Bir öğrenci elindeki resmi ayrıntılarıyla anlatırken diğerlerinin anlatılanlara göre bu resmi çizmeleri
11
3. Sınıf kazanımları Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görselleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi El kuklası eldiven kuklası iplik kukla ve gölge kuklalarından yararlanarak diyalog yapma El kuklası eldiven kuklası iplik kukla ve gölge kuklalarından yararlanarak hikaye anlatma
12
3. Sınıf kazanımları Sonunun anlaşılmasını desteklemek amacıyla sunacağı konu ile ilgili bir nesne ya da modelin sınıfa getirip kullanılması Duygu düşünce ve izlenimlerinin drama, tiyatro, müzikli oyun, kukla vb. yollarla sunma Sunu öncesinde araç gereç hazırlama, sunacağı konu ile ilgili bilgi toplama ve prova yapma
13
4. Sınıf kazanımları Bir haftalık hava durumunu grafikten takip ederek okuma Tablo (çizelge) inceleme etkinliğini yapma Grafiği yorumlama etkinliği yapma Harita üzerinde incelmeler yaparak haritanın sembollerini açıklama Gruplara ayrılarak hazırladıkları reklamlarda veirlen mesajları sınıfça sorgulama Resimlerin söylediklerini çözümleme Gruplara verilen farklı karikatürlerden anladıklarını yazma ve yazılanları sınıfla paylaşma.
14
4. Sınıf kazanımları Televizyonda izledikleri haber spor belgesel vb. programlar hakkında yorum yapma Bir tiyatro oyununda Televizyon oyununda veya sınıf içinde sergilenen bir oyunda rol alanların rollerini oynarken beden dilini nasıl kullandıklarını tartışma, konuşmasını örneklerle destekleme Yaşadıkları bölgenin dağ, ova, akarsu, göl vb. yeryüzü şekillerine ilişkin kavram haritası yapma
15
4.sınıf Kazanımları Mevsim değişikliklerinde düzenlenen (ilkbahar ve sonbahar) çevre gezisi ya da piknikte doğadaki değişikliklere ilişkin izlenimlerini ifade etme Farklı meslekler hakkında bilgi toplama Bayramlar, toplantılar, yöreye özgü sosyal olayların vb. nin toplum açısından önemi ve anlamı üzerine tartışma Verilen eşya listesinden seçim yapılarak kendi odası ya da sınıfını hangi eşyalarla ve nasıl düzenleyeceğini planlaması ve planın çizilmesi
16
4. Sınıf kazanımları Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görselleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi Serbest oyunlar oynama Radyo televizyon haberleri ya da çevresindeki herhangi bir sosyal olayı canlandırma Bilgisayardan yararlanarak poster hazırlama
17
Resimlere uygun hikaye oluşturma etkiliği
Örnek etkinlikler Görsel okuma Resimlere uygun hikaye oluşturma etkiliği
18
Örnek etkinlik 2 Karikatürlerden yola çıkarak anlatma etkinliği
Resme bakarak düşüncelerinin ne olacağını tahmin ederek hikaye oluşturma
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.