Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ"— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
Int. Dr. Özgül Pamukçu

2 TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI

3 Curriculosclerosis sklerozis  sertleşme, katılaşma
Curriculum  müfredat Hastalık tıp fakültelerindeki bölümleşmenin departmanlaşmanın çok ileri gitmesi ile karakterizedir. Çözüm seçmeli dersler???

4 Curriculoarthritis Hastalık eğitim programlarının birbirine yakın bölümlerini ya da ilgili fakülte bölümlerinin ilişkilerini tutar (zedeler). Hastalık dikey ve yatay ilişkileri de tutabilir. İletişimi derinden etkileyen bir hastalıktır.

5 Curriculum Hypertrophy-- Curriculomegaly
Hekimliğin uygulanışına ilişkin dramatik bir gelişme ya da büyüme bu hastalığı ortaya çıkarır. Hastalığın erken belirtileri bu konuya ayrılan ders ve bilgi aktarım saatlerinin arttırılmasıdır. ÇÖZÜM ?? -Ulusal ÇEP?

6 Intercurrent Curriculitis
Herhangi bir hastalığa eşlik ederek ortaya çıkabilir. Hastalık, hekimlik eğitiminin toplumsal açıdan yetersiz ve sorumsuz olduğunu görmemekten, bu konulara önem vermemekten kaynaklanır. ‘’Üniversite hastanesi’’ olmanın getirdikleri? Çözüm Daha etkin saha çalışmaları??

7 Curriculum Ossification
Eğitim programının ‘’kemikleşmesidir’’ Yıllardan beri en çok görülen hastalıktır. Tüm tıp fakültelerini belli oranda tutan epidemik bir hastalıktır. Şu açıklamaların yapılması hastalığın ortaya çıktığını belirlemektedir: ‘’Herhangi bir şeyi değiştirmekle ne yapmak istiyorsunuz’’ ‘’Biz bunu senin dediğin gibi hiçbir zaman yapmadık. ‘’Biz de böyle eğitildik, yani kötü mü eğitilmişiz?..vs

8 İTF’de Öğrencilerin Şikayetlerİ ile ilgili Genel Başlıklar - 1
3. Sınıf müfredatının yoğunluğu - özellikle patoloji Sınav sistemi, sınavların derslere giren- girmeyen öğrenciyi ayırmıyor olması ve ölçme sisteminin yetersizliği -sözlülerin standardizasyounu *-uygulama sınavı olması –teorik değil– -yenilenmeyen sorular (‘’neden kitap okumuyoruz?’’) Özellikle temel bilimlerde sistemler bazında derslerin eş zamanlı yürütülmesi

9 İTF’de Öğrencilerin Şikayetleri ile ilgili Genel Başlıklar – 2
Öğrenci motivasyonunu için en hevesli olunan ilk dönemden başlayan tıp uygulamaları. Grup çalışmaları, kanıta dayalı tıp, PDÖ uygulamaları  Karma sistem ??? Temel bilimler ve klinik arasındaki uçurumların kaldırılması birincil olmalı–Dikey entegrasyon farmakoloji örneği Sağlıkla ilgili yasa, uygulama…vb. gibi oluşumların son seneye bırakılmaması Geri bildirimler!!! Ve bunların öğrenciye sunulması

10 INTERN EĞİTİMİ Görev tanımı!!!

11 Eğitim dışında… Güncellik-araştırma – daha uygun koşullara sahip bir kütüphane, grup çalışması yapılabilecek ortamlar, internet ulaşımı, bilgisayar odaları Öğrenci işleri  görevlerinin tanımlanması, internet ulaşımı Rehberlik danışmanlık sistemi Uluslar arası açılımlar

12 TEŞEKKÜR EDERİM…


"İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları